Driver wrote: Vanmiddag mijn seizoenkaart afgehaald, nog even met Frans Erens (voormalig directeur) en nog een medewerker van Mvv gesproken. Ik gaf aan dat ik me zorgen maak over de huidige selectie en dat Mvv de supporters teleur stelt.
Frans en zijn collega reageerde verbaasd, ze vinden dit Mvv niet zwakker dan vorig seizoen (??) en gaven aan dat Mvv tot 31 augustus de tijd heeft om eventueel versterkingen te halen.
Een spits aantrekken is noodzaak maar elke club zoekt een spits. Volgens Frans Erens heeft Okita een verkeerde instelling en moet hij gewoon zijn contract respecteren. Geen enkele club zou nog geen serieus bod bij Mvv hebben neergelegd. Ik vroeg waarom Okita dan gisteren niet had meegetraind met de selectie (gelezen op dit forum) waarop beiden zeiden dat Okita gisteren wel aanwezig was op de training.
Toen maar even naar de middagtraining van Mvv gaan kijken, Okita was echter niet aanwezig, er heerste een opvallende goede stemming in de selectie. Als je de selectie van Mvv goed bekijkt dan zie je veel jonge spelers en opvallend veel kleine spelers, geen echte kerels lopen er rond.
Paul Penders was de stoeltjes op de Noord tribune aan het controleren, waarschijnlijk op schoonheid, jammer genoeg had ik geen tijd ( i.v.m. een afspraak) om een gesprek met Paul aan te gaan.
Op zich kan ik me best vinden in het verhaal van Erens. Zelf verwacht ik dat Knops nog een contract krijgt. Dan ziet het er achterin en op het middenveld redelijk uit. Maar om wedstrijden te winnen heb je een (of meerdere) scorende spelers nodig en dat hebben we niet voorin lopen. Van Abubakar moet je nog afwachten wat die precies gaat brengen. Met Kostons en met Reck achter de hand ga je het echt niet redden. Een (of twee) nieuwe spits(en) verwacht ik pas aan het einde van de transferwindow. Enkel transfervrije spitsen mogen ook nog na 31 augustus worden aangetrokken.
Een ervaren spits zou al voldoende zijn tot aan de winterstop en dan zou je nog eens kunnen kijken of er nog wat mogelijk is. Een nieuwe rechtsback zou ook pas rond de winterstop gehaald kunnen worden.
MVV '18-'19:
Koopmans
(Deusings)
Moustafa-Shermar-Lavalée-Gunst
(Mares*-Shermaine*-Knops)
*ook inzetbaar op het middenveld
Nys-Ippel
Déom
(Koolhof, Everaers, Kool)
Abubakar-nieuw-Schroijen
(Reck, Golpek, Houben, Kostons, Okita(?))
Mits Okita weer normaal doet en niet zou vertrekken zou Schroijen wel eens kind van de rekening kunnen worden.
Op zich ziet het er niet verkeerd uit.