mvv supporter wrote: BOK geeft het prima weer. als je 1 op 1 kijkt wat er weg gegaan is en wat er gekomen is dan zijn er meer betere spelers weg gegaan dan dat er gekomen zijn.
Net zoals we 1 huur speler meer hebben en enkele jeugd spelers promotie gekregen hebben.
Interessante stellingen. Ik begin met de laatste want dat is niet subjectief.
mvv supporter wrote: Net zoals we 1 huur speler meer hebben
Verbeter me alsjeblieft als ik iemand over het hoofd zie. Momenteel gehuurd: Koopmans, Lavalee, Deom. Drie spelers. Vorig seizoen? Verrips, Janssens, Mmae en Thuys. Vier spelers. Halverwege het seizoen kwam Nwakali er nog bij. Vijf spelers.
Vier of vijf is meer dan drie. We hebben dus helemaal niet “1 huur speler meer”. Maar juist één of twee huurspelers minder.
Dan het begin.
mvv supporter wrote: als je 1 op 1 kijkt wat er weg gegaan is en wat er gekomen is dan zijn er meer betere spelers weg gegaan dan dat er gekomen zijn.
Laat ik vooropstellen dat voor alle vergelijkingen geldt dat het bij de nieuwelingen afwachten is hoe goed ze het doen. Het zijn inschattingen. Maar inderdaad, laten we eens 1 op 1 vergelijken.
Op doel: Verrips weg, Koopmans binnen. Dat wint Koopmans, betere keeper dan Verrips.
Rechtsachter: Ciranni weg, Moustafa lijkt momenteel de vervanger te worden (of Horsten). Ook al zijn er sommigen hier die Ciranni waardeloos vonden, dit is een aderlating, Ciranni wint.
Linksachter: Janssens weg, Lavalee (of Gunst) vervanger. Janssens was lang geblesseerd en na zijn blessure speelde hij ronduit slecht. Gaf wel 100%, ik vond het een sympathieke jongen, maar die gaan we niet missen.
Centraal achterin: Pereira en Mmae weg, Mares vervanger (kwam gedurende het seizoen natuurlijk al maar als centrale verdediger is hij nieuw voor MVV). Lavalee kan daar ook spelen maar staat voorlopig op linksachter in mijn verhaal, en de Martina’s kunnen er ook (maar die waren er al). Mmae had en heeft veel potentieel maar maakte bij ons ontzettend veel fouten en liep constant uit positie. Mares loopt zelden uit positie. Ik schat Pereira dan weer hoger in dan Mares. Één “betere” weg dus.
Middenveld is Nwakali weg maar die raakte afgelopen seizoenshelft geen pepernoot. Ik zou hem dolgraag nog hebben want het is een publieksspeler maar op één wedstrijd na heeft die in zijn afgelopen beurt bij MVV niets laten zien. Verder geen basiskwaliteit vertrokken op het middenveld.
Voorin: Yildirim en Ogunjimi weg. Ogunjimi speelde gewoonweg niet dus iedereen is beter dan hem. Yildirim deed pijn aan de ogen. Je gaat niet serieus menen dat je vindt dat daar een “betere speler” is weggegaan.
Kortom: Met Ciranni en Pereira zijn er twee spelers weg die beter zijn dan wat we er tot nog toe kunnen neerzetten. Met Koopmans, Mares en Lavalee heb je drie posities waar je vooruitgang kunt boeken. Gunst er eventueel bij ipv Lavalee blijft drie.
Ben ik tevreden over de huidige selectie? Absoluut niet. Drie verdedigers en minimaal één aanvaller en eigenlijk ook een middenvelder moeten er nog bij. Maar zeggen dat er zo veel kwaliteit vertrokken is deze zomer, sorry, maar dat zie ik gewoon niet. Ciranni en Pereira ja, de rest raakte vorig seizoen geen knikker.