Jacques wrote: Hiwat zou je op basis van een grappige statistiek meteen moeten vastleggen: is op 24-jarige leeftijd al drie keer kampioen van de (toen nog) Jupiler League geworden. Mocht als 18-jarig jochie een paar keer invallen bij Zwolle in het kampioensjaar, werd het seizoen er op een half jaartje uitgeleend aan Cambuur en kwam daar ook weer een paar invalbeurtjes aan spelen toe tijdens het kampioensjaar (u weet wel, dat jaar dat MVV 9 punten verloor door faillissementen, en Cambuur slechts 1 punt omdat ze bijvoorbeeld thuis van Veendam hadden verloren?). Hiwat koos voor Sparta en werd daar een paar jaar later kampioen. Wederom moest hij het doen met slechts een beperkt aantal invalbeurten. Kortom: meteen vastleggen, en vervolgens niet meer dan een paar invalbeurten geven! Want daarna ging hij naar Helmond waar hij wel aan spelen toekwam, maar die werden geen kampioen...
Hiwat is een aardige buitenspeler, maar ik ga er van uit dat die naar Almere gaat.
Van den Hurk zou ik ook een leuke aanwinst vinden. Let wel: dat is geen spits die er 25 per jaar inschiet. Goed meevoetballende spits, snel en beweeglijk inderdaad. Ander type dan Yildirim/Ogunjimi/Verheijdt. Veel wedstrijden gespeeld, maar nooit ergens lange tijd echt een kans gekregen als basisspeler.Wordt tijd dat die eens echt doorbreekt, hopelijk bij ons.
Harrie Gommans was ook geen scorende scorende spits toen hij naar MVV kwam. Bij Fortuna en Excelsior maakte hij er niet veel. Maar bij MVV in die 2 jaar scoorde hij er lustig op los. 11 goals in seizoen 1 en het seizoen daarop het dubbele(!). Dus statistieken zeggen niks. Misschien schiet die van den Hurk er 18 in, net als Okita het afgelopen seizoen, daar ben ik al tevreden mee.
Een spits die er 22 maakt is leuk, maar ik heb liever 5 a 6 spelers die er 10+ maken. Zo ben je niet afhankelijk van een man als het gaat om doelpunten maken.