Seizoenskaarten 2018-2019

24 mei 2018 08:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #16
24 mei in de ochtend: 546 kaarten.

Een heel seizoen losse kaarten kopen levert MVV meer geld op, maar het nadeel is dat MVV daar geen beleid op kan maken. Mág maken, volgens de regels van de KNVB. Je kunt niet zeggen "we halen een spits die we drie ton per jaar betalen want we verkopen komend jaar veel losse kaarten". Bij een seizoenkaart weet je wel al wat er binnenkomt. Sterker nog, je hebt het geld al binnen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Schapendonk, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2018 09:04
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #17
Maar mensen kopen alleen een seizoenskaart als ze weten dat er prestaties tegenover staan plus op grond van een vorig seizoen. Vorig seizoen heeft MVV méér seizoenskaarten verkocht omdat ze in de finale stonden het seizoen dáárvoor. Spelers gingen weg, daarvoor in de plaats geen betere spelers( ondanks meer seizoenskaarten). Prestaties bleven uit. Seizoenskaarten weer omlaag. Vrij logisch.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Jacques, middenstip, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2018 09:59 24 mei 2018 10:03 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #18

Schapendonk schreef : Maar mensen kopen alleen een seizoenskaart als ze weten dat er prestaties tegenover staan plus op grond van een vorig seizoen. Vorig seizoen heeft MVV méér seizoenskaarten verkocht omdat ze in de finale stonden het seizoen dáárvoor. Spelers gingen weg, daarvoor in de plaats geen betere spelers( ondanks meer seizoenskaarten). Prestaties bleven uit. Seizoenskaarten weer omlaag. Vrij logisch.


Deels eens.

Ik weet niet onder welke groep jij valt Schapendonk maar er is een groep ‘vaste seizoenkaartnemers’, mensen zoals denk ik een heleboel op dit forum die ongeacht de prestaties verlengen. Ze zeggen soms wel ‘ik twijfel’, maar als puntje bij paaltje komt wordt verlengt. Ik schat deze groep op pakweg 1500 SK, best nog groot dus.
Alles daarboven is ‘dynamisch seizoenkaartnemer’. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, denk aan

-geen geld voor SK (werkloosheid neemt af, SK neemt toe)
-prestaties van MVV in het vorig seizoen.
-welke spelers tekenen/algemene kwaliteitsbeeld selectie nieuwe seizoen.
-waan van de dag
-etc

MVV stuurt jaarlijks een enquête, daarin worden ook vragen gesteld of je je SK verlengt en waar je dat van laat afhangen, waardevolle info.

Ikzelf zie ons 1500? vaste SK nemers als ambassadeurs van de club. Zeker in deze periode dat de teneur negatief is, moeten we proberen zieltjes te winnen zodat we weer meer geld krijgen om omhoog te kunnen kijken.of in ieder geval tegengas geven aan t verliezen van een aantal zieltjes.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2018 10:09
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #19

Schapendonk schreef : Maar mensen kopen alleen een seizoenskaart als ze weten dat er prestaties tegenover staan plus op grond van een vorig seizoen. Vorig seizoen heeft MVV méér seizoenskaarten verkocht omdat ze in de finale stonden het seizoen dáárvoor. Spelers gingen weg, daarvoor in de plaats geen betere spelers( ondanks meer seizoenskaarten). Prestaties bleven uit. Seizoenskaarten weer omlaag. Vrij logisch.


Je hebt helemaal gelijk Schapendonk. Wat ik jammer vind (maar wel ontzettend begrijpelijk) zijn de twee cirkelredenaties die paralel lopen, maar bijna nooit worden doorbroken.
Aan de ene kant is het zo dat je meer SK verkoopt als het beter gaat. Aan de andere kant is het verkopen van meer SK één van de factoren waardoor je beter kan presteren. Meer verkochte SK is meer budget. Is dus ook meer geld voor betere spelers etc.
Ik begrijp dat mensen waar voor hun geld willen, maar je maakt het de club op voorhand makkelijker door nu al je SK te kopen waardoor je op termijn toeschouwers (hopelijk) waar voor hun geld kan geven.
Dat is ook de reden dat ik mijn 1902 SK ga verlengen. Niet omdat ik er zulke goede oefenpotjes voor terug heb gekregen of omdat ik een paar wedstrijden voor het eind van het seizoen een gouden sticker kreeg, maar omdat MVV het geld goed kan gebruiken. (Overigens had ik die €19,02 extra er al uit bij de bekerwedstrijd MVV-AZ, waar ik dus geen los kaartje voor hoefde te betalen.)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Schapendonk, Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2018 10:28 24 mei 2018 10:37 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #20

Schapendonk schreef : Maar mensen kopen alleen een seizoenskaart als ze weten dat er prestaties tegenover staan plus op grond van een vorig seizoen. Vorig seizoen heeft MVV méér seizoenskaarten verkocht omdat ze in de finale stonden het seizoen dáárvoor. Spelers gingen weg, daarvoor in de plaats geen betere spelers( ondanks meer seizoenskaarten). Prestaties bleven uit. Seizoenskaarten weer omlaag. Vrij logisch.



Snap ik ook wel - al wil ik wel duidelijk aangeven dat er nog geen indicatie is dat de seizoenkaartverloop omlaag gaat. ... De teller op de site werd vorig jaar gedurende mei niet ververst, op 31 mei sprong hij "opeens" naar 743. De laatste dagen komen er tientallen seizoenkaarten per dag bij, best kans dat we rond 31 mei niet zo ver van die 743 af zitten hoor.

Maar ik verwacht inderdaad dat we weer een kaart of 150 terugvallen wegens een teleurstellend seizoen. En dat is inderdaad een cirkel waar je in zit. Je moet als ploeg echt een paar seizoenen boven je budget presteren om structureel dat budget te kunnen verhogen.

[edit] ff in de statistieken gedoken; twee seizoenen geleden zaten we op 1 juni pas op 435 seizoenkaarten. Daar gaan we dit seizoen sowieso ruim overheen. Wellicht valt het wel mee met die terugval.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2018 11:32
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 806
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #21

Boe is dat feeske? schreef :

Schapendonk schreef : Maar mensen kopen alleen een seizoenskaart als ze weten dat er prestaties tegenover staan plus op grond van een vorig seizoen. Vorig seizoen heeft MVV méér seizoenskaarten verkocht omdat ze in de finale stonden het seizoen dáárvoor. Spelers gingen weg, daarvoor in de plaats geen betere spelers( ondanks meer seizoenskaarten). Prestaties bleven uit. Seizoenskaarten weer omlaag. Vrij logisch.


Deels eens.

Ik weet niet onder welke groep jij valt Schapendonk maar er is een groep ‘vaste seizoenkaartnemers’, mensen zoals denk ik een heleboel op dit forum die ongeacht de prestaties verlengen. Ze zeggen soms wel ‘ik twijfel’, maar als puntje bij paaltje komt wordt verlengt. Ik schat deze groep op pakweg 1500 SK, best nog groot dus.
Alles daarboven is ‘dynamisch seizoenkaartnemer’. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, denk aan

-geen geld voor SK (werkloosheid neemt af, SK neemt toe)
-prestaties van MVV in het vorig seizoen.
-welke spelers tekenen/algemene kwaliteitsbeeld selectie nieuwe seizoen.
-waan van de dag
-etc

MVV stuurt jaarlijks een enquête, daarin worden ook vragen gesteld of je je SK verlengt en waar je dat van laat afhangen, waardevolle info.

Ikzelf zie ons 1500? vaste SK nemers als ambassadeurs van de club. Zeker in deze periode dat de teneur negatief is, moeten we proberen zieltjes te winnen zodat we weer meer geld krijgen om omhoog te kunnen kijken.of in ieder geval tegengas geven aan t verliezen van een aantal zieltjes.


En je hebt er zoals ik ,ben lid van Veer Zien MVV en ik koop losse kaartjes en soms 2 en een geef ik er een weg aan iemand die anders nooit naar MVV komt kijken .
zijn de prestaties van MVV onder de maat blijf ik thuis , en ik wil ook mooi voetbal met spelers als Labylle n,Kwali en Crioux en aanvallend voetbal .en het intressert me bijna niets of dat nu in de Juup of ere-divisie zelfs verlies vind ik niet erg met positief voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2018 14:23
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #22
Ik val dan wel onder de plus/minus 1500 supporters met een seizoenskaart, maar ken mensen die er even geen meer nemen. Als er iemand losse kaartjes koopt is dat een eigen keuze natuurlijk. Jammer dat MVV een paar miskoopjes erbij had ( als ik het zo even mag noemen), ondanks een hoger aantal seizoenskaarten vorig seizoen. Maar zo dramatisch is het nu ook weer niet. Het aantal seizoenskaarten schommelt nu eenmaal om en nabij de 2000. Dat zal echt niet zo gauw 500 minder of meer worden. Eerder meer dan veel minder. Daar moet MVV het mee doen, tenzij ze eens promoveren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2018 15:30
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #23
Ter vergelijking, de 4500 seizoenskaarten van Emmen waren binnen enkele uren volledig uitverkocht.
www.dvhn.nl/drenthe/Wie-nu-nog-wil-heeft...en-weg-23206985.html

Trouwens, mijn seizoenskaart alweer verlengd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2018 08:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #24
25 mei in de ochtend, 602 op de teller. Alleen al deze week ruim 100 kaarten verkocht. Zo slecht gaat die verkoop niet hoor. Zoals Schapendonk al zei zijn de verschuivingen bij MVV (zonder promotie) natuurlijk ook niet zo groot. De laatste jaren schommelt het altijd tussen de 1500 en 1900 kaarten bij aanvang competitie, zal dit jaar weer keurig daar in vallen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2018 11:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #25
28 mei in de ochtend, 708 seizoenkaarten. Dus een stuk of 100 in het weekend besteld. Nogmaals; vorig jaar op 31 mei was de stand 743. Lijkt eigenlijk keurig in lijn te liggen met toen. Ik vermoed dat MVV tot nog toe niet ontevreden is met de verkoop.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2018 12:20
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #26

Jacques schreef : 28 mei in de ochtend, 708 seizoenkaarten. Dus een stuk of 100 in het weekend besteld. Nogmaals; vorig jaar op 31 mei was de stand 743. Lijkt eigenlijk keurig in lijn te liggen met toen. Ik vermoed dat MVV tot nog toe niet ontevreden is met de verkoop.


Vinste Jacques? Iech vin 't ierlek gezach toch wel 'ne behuurleke achteroetgaank qua aontal. In verhajding löp 't inderdaod bekans parallel mèt veureg sezoen, mer.....
Dit sezoen had iech toch verwach tot de koms vaan Sparta, Twente en ''g'r wèt wel'' zouw zörge veur 'ne liechte stijging vaan 't aontal verkochde kaarte. En dat is zeker neet trök te zien noe. Iech zeen 't daorum dus es 'nen achteroetgaank.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2018 13:14
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #27
MVVke, ik had gezien het teleurstellende seizoen dat achter ons ligt verwacht dat we achteruit zouden gaan. Vandaar dat ik relatief positief gestemd bent (vanuit een negatieve gedachte eigenlijk :P ). Wellicht ligt de waarheid in het midden; er haken wat mensen af wegens het mindere seizoen en er komen wat mensen bij vanwege de komst van Sparta, Twente en die andere club waarvan ik even niet op de naam kom en dus komen we op ongeveer hetzelfde aantal uit.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2018 04:16
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #28
als Sparta, Twente en die andere club komt heeft mvvke meer aan losse kaart verkoop dan mensen met een seizoenkaart denk ik, seizoenskaart betaal je voor de eerste wedstrijd van het seizoen en ken mvv misschien een spelertje van betalen . maar met lossen kaartje kunnen ze ook nog wat sparen en ff een mooi bank saldo opbouwen voor het nieuw tussen seizoen ".

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2018 08:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #29
30 mei in de ochtend: 775 kaarten. Dat is meer dan vorig jaar en veel meer dan het jaar er voor. Nog te vroeg om er conclusies aan te verbinden - ons seizoen is nu al 2,5 weken voorbij, vorig jaar was de laatste match op 28 mei, kan me voorstellen dat mensen toen niet met verlengen seizoenkaart bezig waren. Maar in ieder geval niet slecht wat mij betreft. Misschien heeft MVVke toch gelijk, Twente, Sparta, NEC en kom, hoe heette die andere degradant nou weer, trekken wellicht mensen over de streep om een seizoenkaart te kopen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2018 10:44
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 98
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #30
Heb mijne gisterenochtend verlengd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.281 seconden