Seizoenskaarten 2018-2019

21 aug 2018 17:54
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 307
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #106

dreekemvvke schreef : Dan zal ik jullie proberen uit leggen waar het probleem ligt en pas op ik ben zelf Maastrichtenaar maar heb een gruwelijke hekel aan de mentaliteit van ze.als het goed gaat staan ze vooraan maar owee als het minder gaat dan zijn het altijd anderen die het schuld zijn het is het bestuur of de trainer of voor mijn part de terreinknecht maar nooit naar zichzelf kijken .het sterkte punt van een Maastrichtenaar is altijd achter iemand zijn rug praten en nooit fase to fase en dat is waar ik zo een hekel heb dus krijg je de neuzen niet zelfde kant op om mvv juiste richting op te krijgen.kijk een naar fc Twente die hebben grotere problemen als mvv ,maar daar staan de supporters wel als een man achter hun club ,daar kunnen wij als trotse Maastrichtenaren nog heel veel van leren


Het probleem van jouw is dat je iedereen nu over één kam scheert, en dat je alles denkt beter te weten hier.
Je kunt zoveel ervaring hebben als je wil, maar alleen alles wat JIJ zegt zie je voor waarheid aan, en alle anderen lullen maar wat.
Ik neem jouw in ieder geval NIET meer serieus !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 18:02 21 aug 2018 18:03 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #107

Nietzsche schreef : Foi, wat een azijnzeikers hier.

Soms vraag ik me af waar sommigen van jullie de tijd vandaan halen om je hiermee bezig te houden. Als je hier al over valt dan ben ik benieuwd wat je doet als iemand eens een keer per ongeluk een fiets tegen je huis parkeert. Wil je weten wat ík dan zou doen? Ik zou naar de Cannerberg gaan en me een maand lang verschuilen in één van de diepste gangen...

Méh jong


Dan zie je het toch ff verkeerd,niet zeiken om te zeiken, maar gewoon als mensen dalijk op jou plaats zitten moet je via je seizoenskaart aan tonen dat dit jou plaats is?
Dit gaat tot discussies lijden en niet alleen tegen ,,gerenommeerde,,tegenstanders,hoe moeilijk kan het zijn om een naamloze sticker te plakken op een gereserveerde plaats?
Voor de rest ben ik dan maar een azijnzeiker...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 18:56 21 aug 2018 19:01 door dreekemvvke.
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #108
Geen probleem mee zwegel neem aan dat Dit niet je ware naam ismaar dat is nou juist wat ik bedoel nooit je ware gezicht late zien wie dreeke is weten heel veel mensen dus ik hoef geen fakenaam te bedenken.nee en zeker weet ik niet alles maar durf wel de waarheid te vertellen inplaats maar altijd lope mensen af te kraken die goed proberen te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 19:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #109

dreekemvvke schreef : Dan zal ik jullie proberen uit leggen waar het probleem ligt en pas op ik ben zelf Maastrichtenaar maar heb een gruwelijke hekel aan de mentaliteit van ze.als het goed gaat staan ze vooraan maar owee als het minder gaat dan zijn het altijd anderen die het schuld zijn het is het bestuur of de trainer of voor mijn part de terreinknecht maar nooit naar zichzelf kijken .het sterkte punt van een Maastrichtenaar is altijd achter iemand zijn rug praten en nooit fase to fase en dat is waar ik zo een hekel heb dus krijg je de neuzen niet zelfde kant op om mvv juiste richting op te krijgen.kijk een naar fc Twente die hebben grotere problemen als mvv ,maar daar staan de supporters wel als een man achter hun club ,daar kunnen wij als trotse Maastrichtenaren nog heel veel van leren


Persoonlijk vind ik dit zo'n onzin , dit heeft niks met Maastricht te maken of met Maastrichtenaren , dit is van alle geledingen door het hele land.
Daarbij als FC Twente 18 jaar in de JL zou spelen zou ik t wel eens willen zien hoeveel supporters er nog komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, daan4suz, Ben Salemans, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 21:29
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #110
Leg jij mij dan eens uit waarom er met pijn en moeite 1900 seizoenkaarten aan de man worden gebracht en in Twente 19000 en bij Fortuna 7000 en bij Roda ook heel veelmeer als bij mvv .nee mensen bij mvv gaat het alleen maar goed als mvv boven aan staat en als we met de borst vooruit kunnen lopen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 21:39
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #111

dreekemvvke schreef : Leg jij mij dan eens uit waarom er met pijn en moeite 1900 seizoenkaarten aan de man worden gebracht en in Twente 19000 en bij Fortuna 7000 en bij Roda ook heel veelmeer als bij mvv .nee mensen bij mvv gaat het alleen maar goed als mvv boven aan staat en als we met de borst vooruit kunnen lopen .



Dat zijn totaal geen vergelijkingen.Twente blijft nog steeds de grootste club van Nederland buiten ajax psv en Feyenoord die jarenlang prestaties heeft geleverd om zo een achterban te krijgen. Fortuna is juist het perfecte voorbeeld van successupporters ,ook logisch trouwens.
Die 3e club die je noemt heeft er ook maar 3000 verkocht.

De verhouding seizoenskaarthouders vs losse kaarten is wel iets scheef bij mvv, vergelijkbaar met andere clubs.
Het aantal mensen wat momenteel komt kijken is momenteel gewoon goed, alleen jammer dat zoiets als "veer zien Mvv" niet helemaal van de grond komt kwa leden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 21:44
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 307
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #112

dreekemvvke schreef : .nee en zeker weet ik niet alles maar durf wel de waarheid te vertellen inplaats maar altijd lope mensen af te kraken die goed proberen te doen.


Kijk, dit bedoel ik nou. Alles wat in jouw ogen de waarheid is, is de waarheid volgens jouw.
Ik denk dat je te lang voor die steenkolenratten gespeeld hebt, en dat heeft je niet goed gedaan.
Hier laat ik het bij, heb geen zin meer om hier nog energie in te steken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 22:37 21 aug 2018 22:38 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #113
Hoe lag het aantal seizoenkaarten bij MVV in de eredivisie dan?

Ik heb altijd het idee gehad dat MVV in de eredivisie ook geen volle zalen trok (de top 3 uitgezonderd).
Als iemand daar cijfers over heeft, graag.

Een vriend van mij beweert zelfs dat als MVV zou promoveren het niet vol zal zitten wekelijks. Nu betwijfel ik dat omdat een hele generatie nooit ere mee heeft gemaakt en dus zeer grote honger heeft, + een zeker niet minder hongerige oudere garde. Ik zou t wel eens willen zien, MVV-Excelsior in de eredivisie op zaterdagavond bij -5. Volle bak, of 5500 man...?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 22:58
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #114

Boe is dat feeske? schreef : Hoe lag het aantal seizoenkaarten bij MVV in de eredivisie dan?

Ik heb altijd het idee gehad dat MVV in de eredivisie ook geen volle zalen trok (de top 3 uitgezonderd).
Als iemand daar cijfers over heeft, graag.

Een vriend van mij beweert zelfs dat als MVV zou promoveren het niet vol zal zitten wekelijks. Nu betwijfel ik dat omdat een hele generatie nooit ere mee heeft gemaakt en dus zeer grote honger heeft, + een zeker niet minder hongerige oudere garde. Ik zou t wel eens willen zien, MVV-Excelsior in de eredivisie op zaterdagavond bij -5. Volle bak, of 5500 man...?


Klopt , gemiddeld zaten er in de laatste eredivisie jaren ook maar 6500 meen ik.Overigens trokken toen alle clubs minder publiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 23:00 21 aug 2018 23:00 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #115

Boe is dat feeske? schreef : Hoe lag het aantal seizoenkaarten bij MVV in de eredivisie dan?


Ook dat is niet te vergelijken.. Destijds (jaren 90) was het gemiddelde aantal toeschouwers overal veel lager dan nu. Heeft gedeeltelijk met de stadions te maken maar er gingen toen ook gewoon minder mensen naar het stadion

vorig seizoen eredivisie:

www.voetbal.com/toeschouwers/ned-eredivisie-2017-2018/1/

Seizoen 94/95 eredivisie (incl MVV)

www.voetbal.com/toeschouwers/ned-eredivisie-1994-1995/1/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 23:00
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #116
Ik heb 25000 toeschouwers mee gemaakt in de oude Geusselt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 23:26
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #117

Boe is dat feeske? schreef : Hoe lag het aantal seizoenkaarten bij MVV in de eredivisie dan?

Ik heb altijd het idee gehad dat MVV in de eredivisie ook geen volle zalen trok (de top 3 uitgezonderd).
Als iemand daar cijfers over heeft, graag.

Een vriend van mij beweert zelfs dat als MVV zou promoveren het niet vol zal zitten wekelijks. Nu betwijfel ik dat omdat een hele generatie nooit ere mee heeft gemaakt en dus zeer grote honger heeft, + een zeker niet minder hongerige oudere garde. Ik zou t wel eens willen zien, MVV-Excelsior in de eredivisie op zaterdagavond bij -5. Volle bak, of 5500 man...?


Als je terugkijkt op de jaren dat MVV eredivisie speelde zul je zien dat wij meestal zo rond de tiende plek zaten wat betreft toeschouwers gemiddelde, afhankelijk van het seizoen soms iets hoger, soms iets lager. Dat zou nu bij promotie niet meer mogelijk zijn ivm de beperkte capaciteit van De Geusselt. Na de eerste degradatie gebeurde bij MVV overigens het zelfde als nu bij Twente en ging het gemiddelde toeschouwersaantal niet omlaag. In de jaren '90 voor dat die van iets verderop dat nieuwe stadion bouwde liet ene Hendriks eens optekenen dat hij zich stoorde aan het feit dat ze maar niet substantieel meer toeschouwers dan MVV aantrokken ondanks dat ze tweede werden achter Ajax. MVV is echter voor het laatst gedegradeerd op het moment dat de toeschouwersaantallen enorm begonnen toe te nemen en de nieuwe stadions uit de grond schoten en is dat door bijna twee decennia eerste divisie nooit meer te boven gekomen. Overigens geld deze toeschouwers explosie niet alleen voor Nederland maar voor vrijwel alle grote Europese competities. Het is nu moeilijk voor te stellen maar ook Ajax speelde in de jaren '80 thuiswedstrijden voor 8000 toeschouwers. De jaren '60 en '70 daarentegen zaten de stadions veel en veel voller. Nu kan ik hier een hele analyse over gaan houden maar je kunt ook eens op de volgende link zoeken en de toeschouwersaantallen beoordelen in de juiste tijdsgeest en in verhouding tot de overige clubs.

www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm

Op deze link vindt je alle toeschouwersgemiddelde terug van alle Europese profcompetities door de jaren heen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2018 01:01
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #118

middenstip schreef : Ik heb 25000 toeschouwers mee gemaakt in de oude Geusselt!

Ik ook, maar ik ben dan ook van de nogal oude lichting . 16 mei 1963 kwam ik voor het eerst bovenaan de trap onder der klok. Good old, very sweet memories. Wie weet nog hoe ‘vriendelijk’ we waren voor bezoekende supporters van Feijenoord? Leuke animositeit zonder ook maar een reden voor veiligheidsmaatregelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2018 21:57
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #119
Dreeke heeft deels wel gelijk.
Alleen niet alle Maastrichtenaren zijn zo maar wel veel.
Genoeg mensen die vaker zeggen MVV braggeleren wat moet je daar, maar als het goed gaat zie je ze ineens.
En qua alles merk je wel of je boven in 'holland' zit of hier in Maastricht.

En over de seizoenskaartverkoop, dat is al jaren zo laag.
Of je zult een aantal seizoenen gewoon goed moeten meedoen misschien inclusief promotie wil je meer gaan verkopen.
Denk dat je nu echt tegen de max aan zit van wat je zult verkopen.
Nu moet ook gezegd worden dat vele ook elke keer losse kaartjes kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2018 11:58
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Seizoenskaarten 2018-2019 #120
Dank voor de toelichtingen @Jeoff en @BOCA

Ik zie inderdaad een groot verschil tussen toeschouwersaantallen in de jaren 90 en nu, daar had ik niet aan gedacht.

Moet er echter wel bij zeggen dat veel clubs nu nieuwe/geupgrade stadions hebben die van vele gemakken voorzien zijn, een groot verschil met 25 jaar geleden. Met die nieuwe stadions vergeleken is de Geusselt verloedert. Groundhoppers worden daar geil van, de grote massa die eens een wedstrijd entertainment wil meepikken niet. Wat er nu zit is, zijn de die-hards. Wat dat betreft mogen we trots zijn na 18 jaar Eerste Divisie, dat we deze aantallen nog halen hoor.

Laatste kanttekening: de toeschouwersaantallen in de Nederlandse competities zijn de laatste 2 jaar weer aan het dalen

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden