Re:MVV - Roda JC

01 sept 2019 20:12
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Re:MVV - Roda JC #91
Ooooooh ik mag geen commentaar op jouw geven, huichelaar, met je vogelaarswijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:17
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Re:MVV - Roda JC #92

Brncic schreef : Een ware kampioen wint ook slechte wedstrijden...

Maar serieus: we hebben gewonnen! In een zeer matige wedstrijd, van beide kanten. Toch is de zege verdiend. Alleen voor rust al twee keer de lat, waar Roda slechts een rollertje van Alberg (goed gepakt door Deusings) tegenover stelde.
Na rust redelijk probleemloos overeind gebleven. Prima goal van Kot, die veel voetballend vermogen medebrengt. Laatste tien minuten onder druk, zonder echt in de problemen te komen.
Pluspunten:
Deusings, prima wedstrijd dit keer. De Martina’s. Allebei een sterke pot. Kot: kan een publiekslieveling worden, net als Bonifazi. Ook mooi: afscheid Ippel en Vullings.
Minpunten: het bekogelen van Croux én Schroijen. Aan beide kanten was het raak, aan beide kanten was het onnodig. Gaat geld kosten.


Pluspunt; Deusings? Meen je dit serieus?
Ik erger me niet snel aan een speler. Of ik erger me meer aan het feit dat Usta hem opstelt. Of dat we een keeper met ervaring kopen en deze dan op de bank posteren. Of is hij nog slechter dan Deusings?
Deze keeper gaat ons nog veel punten kosten als hij niet vervangen wordt of zich snel gaat verbeteren.
Iedere hoge bal is gevaarlijk en zo te zien ook heel erg heet. Klemvast is een lastig begrip voor hem.

Enfin buiten dat, een matige wedstrijd die we wel winnend afsluiten en dat is het belangrijkste.
Tevens deze keer wel binnengeraakt zonder intensieve grenscontroles. Beter gezegd; geen enkele controle.... Ik vraag me serieus af waar de prioriteit wordt gelegd qua beveiliging....

Ik ga nog even nagenieten, hopelijk morgen aangevuld met wat versterkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:23
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Re:MVV - Roda JC #93
@Tuutsje: ik vond hem dit keer een stuk beter dan tegen De Graafschap. Cruciale redding in de eerste helft. Tweede helft twee hoge ballen goed gepakt.
Maar ik ben het met je eens: een baken van rust en vertrouwen is hij niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:24
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Re:MVV - Roda JC #94
Vogelaarswijken? Beetje respectvol omgaan met anderen door deze uitspraken is ook ver te zoeken. Mag hopen dat hier ook excuses voor komen, want dit slaat helemaal nergens op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Vluuzak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:29
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Re:MVV - Roda JC #95

Vluuzak schreef : Ooooooh ik mag geen commentaar op jouw geven, huichelaar, met je vogelaarswijken.


Je quote zelf verkeerd hoor. Niemand heeft iets aangepast aan je bericht. Je moet openen en sluiten met de quote haken, als je dat niet doet verdwijnt de hele tekst in het grijs.

Dus alleen bij AZ gooien ze geen stangen op het veld? Jij vindt dit wel normaal? Sjiek even MVV een paar duizend euro aangenaaid voor 3 minuten faam? Daar doe je het allemaal voor als hardwerkende vrijwilliger bij MVV en VZM en al haar donateurs. Ik heb overigens nog nooit een stang het veld op zien vliegen bij Sparta, maar het zal vast wel aan mij liggen..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:30
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
Re:MVV - Roda JC #96
1-0 overwinning heerlijk mijn zondag kan niet meer kapot.
Martina’s waren goed net als Mares.. en die Kot gaan we ook nog plezier van hebben.

Jammer dat er weer enkele zich niet kunnen beheersen en van alles op het veld gooien.
Fluiten , schelden en sommige spreekkoren prima... maar iets op het veld gooien is gewoon dom. En gaat ons waarschijnlijk geld kosten.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:46
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Re:MVV - Roda JC #97

houtengerard schreef :

Vluuzak schreef : Ooooooh ik mag geen commentaar op jouw geven, huichelaar, met je vogelaarswijken.


Je quote zelf verkeerd hoor. Niemand heeft iets aangepast aan je bericht. Je moet openen en sluiten met de quote haken, als je dat niet doet verdwijnt de hele tekst in het grijs.

Dus alleen bij AZ gooien ze geen stangen op het veld? Jij vindt dit wel normaal? Sjiek even MVV een paar duizend euro aangenaaid voor 3 minuten faam? Daar doe je het allemaal voor als hardwerkende vrijwilliger bij MVV en VZM en al haar donateurs. Ik heb overigens nog nooit een stang het veld op zien vliegen bij Sparta, maar het zal vast wel aan mij liggen..


Eens, maar wat heeft dat met de wijken rondom het stadion te maken. Zijn het dan puur de mensen in die wijk die het dan verzieken? Lijkt me niet toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:58 01 sept 2019 21:05 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Re:MVV - Roda JC #98

Charmeur schreef : Vogelaarswijken? Beetje respectvol omgaan met anderen door deze uitspraken is ook ver te zoeken. Mag hopen dat hier ook excuses voor komen, want dit slaat helemaal nergens op.


Goed, ik wil best mijn excuses aanbieden. Maar wat is er dan in jouw ogen verkeerd in wat ik zeg?

Zeg ik dat een deel van de problematiek (als je dat wil erkennen als een probleem bij MVV) voortvloeit uit dezelfde punten die werden behandeld bij het dossier Vogelaarswijken?

of zeg ik:

Dat iedereen die in deze wijk woont of afkomstig is in een minderwaardige wijk woont?

Dat laatste zeg ik absoluut niet. Ik ben zelf opgegroeid in Maastricht Noordoost, ik heb zelf stage mogen lopen met mensen in deze buurten als maatschappelijk werker. Ik heb mensen ontmoet die ik blind mijn portemonnee zou toevertrouwen, die mij een andere kant van het leven lieten zien, die lieten zien dat je meer aan elkaar hebt, dan aan status en geld. Dat je een boek niet moet beoordelen op haar kaft. Ik heb de harmonie mogen zien in die wijken hoe mensen elkaar helpen, maar ik heb ook de problematiek mogen zien in die wijken, waarbij armoede en gebrek aan werkgelegenheid een hele grote rol speelt, waar conflicten tussen etniciteit behoorlijke choquerende impact op je kunnen hebben. Waarbij mensen crimineel gedrag vertonen, soms ook hele jonge mensen die al vroeg enorme schulden hebben en zich vergrijpen aan vandalisme, baldadigheid of kiezen voor drugsgebruik om een uitweg te vinden in dat verstikkende klimaat waarin zijn moeten wonen (Geen groei perspectief). Situaties waarbij een kind zich omhoog moet vechten tussen ouders die geen verantwoordelijkheid willen nemen, of kunnen nemen. Een kind dat zich gaat afreageren op de hele omgeving, wordt neergezet als 'veroorzaker', maar eigenlijk 'slachtoffer' is. De ene dag zit je met een cliënt te praten en te lachen, de volgende dag hoor je dat hij diezelfde avond zijn vrouw heeft neergestoken en in de gevangenis is beland.

Leer mij niet die keerzijde van Maastricht kennen. Ik moet natuurlijk niet gaan generaliseren, maar het is niet onbedenkelijk dat de Geusselt,dat zich in het hart bevind, vrij is van alle problematiek die zich in de samenleving van Maastricht ook plaatsvinden. Dat bedoel ik referentie naar 'Vogelaarswijken', vernoemd naar Minister Vogelaar die het om die redenen aankaartte.

Kortom: " Niet onbegrijpelijk met Vogelaarswijken rondom het stadion, maar MVV hoort hoe dan ook hier handvaten op te hebben"

Wel:
"Wijkproblematiek die doorvloeien naar het stadion"

Niet:
"Chapeau, Kiek miech 'ns op Campagne woenen"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 21:04
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Re:MVV - Roda JC #99

houtengerard schreef :

Charmeur schreef : Vogelaarswijken? Beetje respectvol omgaan met anderen door deze uitspraken is ook ver te zoeken. Mag hopen dat hier ook excuses voor komen, want dit slaat helemaal nergens op.


Goed, ik wil best mijn excuses aanbieden. Maar wat is er dan in jouw ogen verkeerd in wat ik zeg?

Zeg ik dat een deel van de problematiek (als je dat wil erkennen als een probleem bij MVV) voortvloeit uit dezelfde punten die werden behandeld bij het dossier Vogelaarswijken?

of zeg ik:

Dat iedereen die in deze wijk woont of afkomstig is in een minderwaardige wijk woont?

Dat laatste zeg ik absoluut niet. Ik ben zelf opgegroeid in Maastricht Noordoost, ik heb zelf stage mogen lopen met mensen in deze buurten als maatschappelijk werker. Ik heb mensen ontmoet die ik blind mijn portemonnee zou toevertrouwen, die mij een andere kant van het leven lieten zien, die lieten zien dat je meer aan elkaar hebt, dan aan status en geld. Dat je een boek niet moet beoordelen op haar kaft. Ik heb de harmonie mogen zien in die wijken hoe mensen elkaar helpen, maar ik heb ook de problematiek mogen zien in die wijken, waarbij armoede en gebrek aan werkgelegenheid een hele grote rol speelt, waar conflicten tussen etniciteit behoorlijke choquerende impact op je kunnen hebben. Waarbij mensen crimineel gedrag vertonen, soms ook hele jonge mensen die al vroeg enorme schulden hebben en zich vergrijpen aan vandalisme, baldadigheid of kiezen voor drugsgebruik om een uitweg te vinden in dat verstikkende klimaat waarin zijn moeten wonen. Situaties waarbij een kind zich omhoog moet vechten tussen ouders die geen verantwoordelijkheid willen nemen, of kunnen nemen. Een kind dat zich gaat afreageren op de hele omgeving, wordt neergezet als 'veroorzaker', maar eigenlijk 'slachtoffer' is. De ene dag zit je met een cliënt te praten en te lachen, de volgende dag hoor je dat hij diezelfde avond zijn vrouw heeft neergestoken en in de gevangenis is beland.

Leer mij niet die keerzijde van Maastricht kennen. Ik moet natuurlijk niet gaan generaliseren, maar het is niet onbedenkelijk dat de Geusselt,dat zich in het hart bevind, vrij is van alle problematiek die zich in de samenleving van Maastricht ook plaatsvinden. Dat bedoel ik referentie naar 'Vogelaarswijken', vernoemd naar Minister Vogelaar die het om die redenen aankaartte.

Kortom: " Niet onbegrijpelijk met Vogelaarswijken rondom het stadion, maar MVV hoort hoe dan ook hier handvaten op te hebben"

Wel:
"Wijkproblematiek die doorvloeien naar het stadion"

Niet:
"Chapeau, Kiek miech 'ns op Campagne woenen"


OK mischien niet zo bedoeld, maar zo kwam het wel over. Dat is het gevaar van appen, mailen, forumbericht enz. enz.
Het bericht kan anders geïnterpreteerd worden zoals bedoeld. Helaas is dit stadiongebeuren van alledag en gebeurt ook bij grote clubs, maar daar hebben ze voldoende infra en security om erop te reageren. Hier blijft het aan de gang en is geen een steward, security, of agent dan ook die zo een raddraaier eruit haalt. Ook gaan medesupporters dit niet oplossen. Toch zal MVV hierin verbeterpunten moeten gaan vinden. Helaas kost het waarschijnlijk wel weer geld. (jammer dat er bij de roda tribune niet opgetreden werd ivm vuurwerk en bier gooien)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 21:14 01 sept 2019 21:18 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Re:MVV - Roda JC #100

Brncic schreef : @Tuutsje: ik vond hem dit keer een stuk beter dan tegen De Graafschap. Cruciale redding in de eerste helft. Tweede helft twee hoge ballen goed gepakt.
Maar ik ben het met je eens: een baken van rust en vertrouwen is hij niet.


Ik denk dan dat ik de afgelopen jaren erg verwend ben geworden met betrekking tot onze keepers of ik moet een rondje Specsavers of Hans Anders gaan aandoen. Ik denk het laatste, aangezien Houten en Tuor ook lovende berichten tonen over Deussings.

Ik kan dat alleen niet rijmen met het feit dat we dan een ervaren reservekeeper kopen....
Of komt mijn zienswijze doordat ik oprecht teleurgesteld ben dat onze nieuwe ervaren aankoop Deussings niet gaat vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 21:21 01 sept 2019 21:24 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Re:MVV - Roda JC #101

tuutsje schreef :

Brncic schreef : @Tuutsje: ik vond hem dit keer een stuk beter dan tegen De Graafschap. Cruciale redding in de eerste helft. Tweede helft twee hoge ballen goed gepakt.
Maar ik ben het met je eens: een baken van rust en vertrouwen is hij niet.


Ik denk dan dat ik de afgelopen jaren erg verwend ben geworden met betrekking tot onze keepers of ik moet een rondje Specsavers of Hans Anders gaan aandoen. Ik denk het laatste, aangezien Houten en Tuor ook lovende berichten tonen over Deussings.


Laat ik het zo zeggen, hij had het niet makkelijk. Maar hij heeft vandaag verdomd goede ballen eruit gehouden, vooral bij corners. Op één slippertje na, vond ik hem bijna foutloos spelen. Maar hij heeft niet veel schoten op het doel gehad dit keer, maar ik vond hem tot nu toe veel beter spelen dan sinds zijn debuut. Hij heeft nog vertrouwen nodig natuurlijk. Ik zag in ieder geval een glimp van wat de technische staff in hem ziet, hopelijk ontkiemt hij zich tot een zekere keeper.

tuutsje schreef : Ik kan dat alleen niet rijmen met het feit dat we dan een ervaren reservekeeper kopen....


Ik denk dat dit de omgang is van Usta met zijn spelers. Je zult je basisplek bij hem moeten verdienen, het gaat bij hem niet om strepen denk ik. Hij zal het moeten gaan afdwingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 21:21
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Re:MVV - Roda JC #102
Gezien het programma en de, hoop ik toch nog maar steeds, nog niet volledige selectie, hebben we onze start uiteindelijk niet gemist met een 6/12. We hebben vier wedstrijden gehad waarin MVV toch niet echt favoriet was voor de wedstrijd, op vandaag na misschien. Laat ons hopen dat er morgen in ieder geval nog een aantal potentiële basisspelers aangetrokken worden. We hebben de afgelopen weken veel mooie praatjes gehoord over wachten op het goede moment, maar dan moet het morgen nu ook gewoon gaan gebeuren. Ik vind overigens dat MVV tot nu toe wel goede transfers heeft gedaan met oa. Deom, Bertrams, Kot en Bonifazi.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 21:26 01 sept 2019 21:29 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Re:MVV - Roda JC #103
Gewoon een lekkere voetbaldag. In veel aspecten: weer, sfeer, beleving en resultaat. Jammer dat de opkomst matig was. Maar laten we elkaar niets wijs maken; mensen die komen voor een goede pot voetbal komen niet naar MVV-Roda op dit moment. Voor aanvang was het een wedstrijd tussen twee laagvliegers. Nee, vandaag waren het vooral de supporters die er altijd zijn aangevuld met een grote groep ‘ik-ga-wel-als-er-iets-op-het-spel-staat-supporters’.
Zoals gezegd was het spelniveau niet best. Sterkers nog het was bij vlagen zeer matig. Soms zelfs slecht. Al waren wij de minst slechte vandaag. En wat mij betreft ook de terechte winnaar. Twee ballen op de lat en een doelpunt. Roda kon daar één bal op de paal en één goede doelpoging tegenover zetten. Die werd overigens goed naast getikt door Deusings.
Even terug naar het begin van de dag. Leuk initiatief om supporters in een gecontroleerde setting samen wat te laten drinken. Goed ook dat meerdere mensen van het bestuur zich daar lieten zien. Bovendien was de ontvangst door de politie bijzonder aardig. Een nette groet. Prima. Werkt toch wat beter dan een peloton ME dat al met de knuppels klaarstaat.
Aan de randzaken rondom de wedstrijd wil ik niet te veel woorden vies maken. Gewoon niks op het veld mieteren. Geld dus ook voor die supporters in het uitvak die onder meer knalvuurwerk op het veld gooiden.
Een paar spelers wil ik even er uit lichten:
- Kot vond ik minder opvallend dan in de voorbereiding, maar voetbalt nog steeds erg makkelijk en was bovendien matchwinnaar. Een echte aanwinst!
- Shermaine dan. Ik vind hem vaak te weinig brengen. Niet nauwkeurig in de passing of té vertragend. Vandaag vond ik hem juist goed! Scherp en goed in de duels. Jammer dat hij geblesseerd uitviel. Zijn vervanger Nys brengt echt te weinig. Als die Fin nog komt denk ik dat die samen met Holtby, Deom en Kot mag gaan uitmaken wie er op het middenveld speelt. Nys, Shermaine en Kostons belanden dan op de bank.
- Deusings keepte vandaag al een stuk beter. Nu was dat ook niet moeilijk gezien zijn eerdere prestaties, maar ik zie wel een stijgende lijn. Wel moet-ie eens wat vaker ballen klem hebben in plaats van wegstompen. Dat voorkomt toch een stuk of drie corners. Overigens denk ik dat Bertrams nog altijd beter is. Zeker gezien zijn ervaring en lengte.
Fijn weekend!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 21:48
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Re:MVV - Roda JC #104
Ben blij met deze overwinning , was ook niet nerveus voor de wedstrijd . Vraag me niet waarom , maar ik was er gewoon van overtuigd dat MVV zou winnen . MVV was veel feller dan Roda . Enige puntje van kritiek is ??? Waarom speelt MVV alleen tegen Roda met 120% ?? Als je iedere wedstrijd met deze inzet speelt heb je op het eind van het seizoen 10 punten meer .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 21:54 01 sept 2019 21:57 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Re:MVV - Roda JC #105
Ik vind ook dat Deussings goed keepte. Ik zat op noord, en hij tikte tijdens de laatste minuten behoorlijk wat ballen weg uit de 16. Dat er wat gevaarlijke momentjes ontstonden ligt niet aan Deussings maar aan de verdediging. Niet alles is klemvast nee, maar soms moet je maar het zekere voor het onzekere nemen. En tja, Roda was ook wel heel erg zwak maar jong, Deussings als je dit leest: je keepte een prima wedstrijd, neem dat maar van mij aan,want ik keek er bovenop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden