Re:MVV - Roda JC

31 aug 2019 11:14
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Re:MVV - Roda JC #76
Hopelijk gooien ze het toilet op de Boschpoort bij het uitvak niet dicht. Wordt anders weer in de rij staan om te gaan pissen.

Roda is het spoor bijster en wordt morgen afgeserveerd met een dikke nederlaag.
Mochten we onverhoopt toch verliezen, dan hoeven we in de loop van de competitie in ieder geval geen punten terug te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2019 13:42 31 aug 2019 13:43 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 817
Meer
Re:MVV - Roda JC #77

thomas043 schreef : Ik dacht dat op zondagmiddag altijd de voedselbonnen worden uitgedeeld in Kerkrade? Hoe kunnen er dan mensen in Maastricht zijn?

Je vergist je, Thomas. Sinds de gemeente Kerkrade de eerste huurverlaging voor Roda goedkeurde, is er in Kerkrade geen geld meer voor andere zaken.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2019 15:18
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Re:MVV - Roda JC #78
Volgens DDL Vermoedelijke opstelling:

Bertrams, Frenoy, Shermar Martina, Mares, Bonifazi, Deom, Shermaine Martina, Schroijen, Kot, Holtby, Van den Hurk

Geblesseerd:

Mahmutovic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 08:28
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 326
Meer
Re:MVV - Roda JC #79
20(1-9) ut geit geboare

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 10:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Re:MVV - Roda JC #80
Oosterbuur FCtrade zit er al lekker in! Een donkere speler noemen we een aap, Beppie is een dikke zeug en een dikke trol. Om negen uur s ochtends al lijm snuiven is wat overdreven, FCtrade!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 11:29
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Re:MVV - Roda JC #81
Toon word gezet daar. Wordt wat als mvv de punten in eigen huis houdt.

Fuat was idd geval zeer duidelijk! 2-0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 17:15 01 sept 2019 17:20 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Re:MVV - Roda JC #82
Wat moet ik er over zeggen. Ik ben natuurlijk blij met de overwinning. En MVV is niet tandloos, het heeft tanden, maar het zijn melktandjes. Die kunnen ook bijten maar ik zie liever volwassen tanden. Op het laatste werd het nog zowaar billenknijpen omdat Roda meer aanvallers bracht. Jammer dat MVV de ruimte bij Roda achterin toen ongebruikt liet. Schroyen die dan nog alleen op de goal gaat en hoog overschiet. Schroyen die in de 1e helft trouwens een penalty verdiende. MVV 2x op de lat, Roda na de 1-0 nog 1x op de paal. Dus MVV heeft het al met al wel verdient gewonnen. Maar het was nog verre van goed. P.s. die donkere speler van RJC met dat knotje op zijn hoofd, was een vieze speler. Continue provoceren en volgens mij heeft hij ook te maken gehad met de brancare van Martina en/of Vlijter. Enfin, jammer ook van de 10 minuten staking, want dit gaat MVV gegarandeerd geld kosten. We willen toch promoveren? Klagen over geen geld steeds, maar via de achterdeur zorgen voor boetes. Heel jammer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke, Lassie80, Ekstertjj, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 17:48
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Re:MVV - Roda JC #83
Het was inderdaad geen grootse wedstrijd maar dat zijn derbies toch zelden. De werklust was er en de nipt verdiende overwinning ook. Roda was alleen beter tijdens hun slotoffensief. Bij mij sprongen de beide Martina's eruit, zowel Shermar achterin als Shermaine met oa zijn splijtende pass bij de 1-0. Zijn blessure valt volgens mij mee want na de wedstrijd liep hij alweer met de rest van de ploeg mee.

Hopelijk valt de straf van de KNVB mee n.a.v de staking, wat mij betreft verdient Roda minstens ook een boete met dat vuurwerk op het veld in het begin.

De belangrijkste wedstrijd van het jaar is gewonnen en dat voelt heel lekker!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Lassie80, Ekstertjj, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 18:30 01 sept 2019 18:34 door Brncic.
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 708
Meer
Re:MVV - Roda JC #84
Een ware kampioen wint ook slechte wedstrijden...

Maar serieus: we hebben gewonnen! In een zeer matige wedstrijd, van beide kanten. Toch is de zege verdiend. Alleen voor rust al twee keer de lat, waar Roda slechts een rollertje van Alberg (goed gepakt door Deusings) tegenover stelde.
Na rust redelijk probleemloos overeind gebleven. Prima goal van Kot, die veel voetballend vermogen medebrengt. Laatste tien minuten onder druk, zonder echt in de problemen te komen.
Pluspunten:
Deusings, prima wedstrijd dit keer. De Martina’s. Allebei een sterke pot. Kot: kan een publiekslieveling worden, net als Bonifazi. Ook mooi: afscheid Ippel en Vullings.
Minpunten: het bekogelen van Croux én Schroijen. Aan beide kanten was het raak, aan beide kanten was het onnodig. Gaat geld kosten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 19:11 01 sept 2019 19:12 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 756
Meer
Re:MVV - Roda JC #85
Maar schroyen deed daar niet heel moeilijk over dat hij geraakt werd toch. Croux heeft zich aangesteld door steeds verder weg te lopen en in zijn ogen te gaan wrijven. Bij roda was er trouwens nog ene die het nodig vond om ff snel een voorwerp bij de scheids in te leveren, naaier. Vind wel dat het betreffende vak zijn grenzen moet kennen. Als je blijft gooien met bekers ed. , laat je de scheids geen keuze.
Waarom heeft roda overigens al die uitstewards mee, iedere keer als er iets is, zie je ze snel naar de zijkant verdwijnen. Met als gevolg dat er een paar over de hekken komen. Roda zal met het vuurwerk, het gooien met voorwerpen en over de hekken komen wegkomen. Mvv helaas niet, jammer van het geld. Scheelt weer geld die naar een speler had kunnen gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 19:32
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Re:MVV - Roda JC #86
Ja Jeoff, ik heb ook met verbazing gekeken naar beide Martina's, wat waren ze goed en wat een inzet! Wat heb ik me in hun vergist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 19:36 01 sept 2019 19:43 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Re:MVV - Roda JC #87
Jongens, wat is het toch lekker, de derby winnen! Heerlijk, of dat nou met goed of slecht voetbal is (toegegeven, liever met goed natuurlijk)! 

MVV begon fel, na 3 minuten al de bal op de lat en daarna nog een mogelijkheid waarbij Schroyen vergat Frenoy in vrije positie aan te spelen. Oh en natuurlijk dat vermeende strafschop incident. Geen idee of het er een was. Roda kreeg daarna iets meer controle, maar heeft eigenlijk nauwelijks kansen gecreëerd. Tegelijkertijd kwamen wij er maar mondjesmaat uit, te weinig eigenlijk. Het was voetballend van twee kanten bijzonder matig, maar goed, derby's worden beslist op strijd en daar ontbrak het vandaag niet aan. Nog voor rust een schot van Holtby op de lat. En na de staking de schwalbe van Croux. Overigens, denk dat als hij ons een pingel had gegeven voor die overtreding op Schroyen hij de bal ook erop had gelegd in deze situatie. 

Na rust snel de 1-0, goeie voorzet, prima ingekopt. Daarna had MVV een kwartier lang echt het betere van het spel. Paar kansjes gehad, en dat hadden er veel meer kunnen zijn, maar kansrijke situaties werden helaas niet altijd even goed uitgespeeld. De laatste 25 minuten drong Roda aan, zonder echt super gevaarlijk te worden, buiten die bal op de paal. Helaas kwamen wij er ook niet meer echt uit. De blessures hielpen ook niet, die haalden ons overduidelijk uit het ritme. Hoe dan ook, even billen knijpen en uiteindelijk het eindsignaal (pfoe wat duurden die 7 minuten lang!). 

Enfin, denk op basis van de kansen wel een verdiende overwinning. Dat gezegd hebbende, voetballend was het van twee kanten behoorlijk matig, al vond ik ons iets minder slecht dan Roda. Maar ja, zoals gezegd, dat boeit in deze natuurlijk helemaal niks, derby's worden vaker beslist op strijd. De drie punten zijn binnen, en dat is lekker omdat het Roda is, maar ook omdat we met 6 uit 4 weliswaar geen grootse start van de competitie hebben gehad, maar zeker ook geen slechte, gezien ons programma en de incomplete selectie. Paar losse opmerkingen:


- Klote dat de boel gestaakt is. Dat gooien met bier kan natuurlijk niet. Tegelijkertijd, ik wil het verder niet goed praten of bagatalliseren, maar een beetje overdreven vond ik het wel. Het was 3 minuten voor rust en het probleem Croux die corners neemt voor de Angelside had zichzelf 3 minuten later opgelost. Maar goed, spelers bekogelen hoort niet en het gaat ons weer een bom duiten kosten, en dat is gewoon zonde. 

- Ik vond de ontvangst bij binnenkomst een stuk vriendelijker dan tegen de Graafschap. Sowieso geen id controle gezien, gelukkig. En verder ging alles snel bij binnenkomst, ondanks dat er een redelijke rij stond. Wat wel onverantwoord blijft is het hebben van 1 toiletgelegenheid voor twee tribunes bij dit soort wedstrijden. Ik snap wel waarom dat is, maar het levert niet alleen een enorme rij op, vraag me ook af hoe veilig is het, met zoveel mensen in zo'n kleine ruimte. Ons stadion moet echt een facelift gaan krijgen, of misschien moet er zelfs een heel nieuw komen. 

- Over publiek gesproken, 5800 man, dat is echt heel weinig. Lag het aan alle andere evenementen? Ik kan me daar weinig bij voorstellen, maar goed, dat is ieder voor zich. Hoe dan ook een teleurstellende opkomst. De sfeer daarentegen was bij vlagen heerlijk! 

- Over het uitvak, waarom mag als Roda langs komt iedereen gewoon in de gracht blijven staan? Sowieso lijkt dat hele vak altijd vrijwel volledig vol te staan met doorgesnoven debielen. En nog iets, zoals hier boven ook al staat, wat is precies de functie van die Roda stewards? Die stonden zo parmantig als een cordon voor het hek, net als eerdere wedstrijden tegen Roda. Maar net als voorheen stonden ze daar een beetje, maar leken ze helemaal niks te doen toen de Roda Rakkers weer eens in de hekken klommen en de bekende gebaartjes begonnen te maken. Of dat gekkie dat probeerde naar Noord te klimmen, ze stonden erbij en keken ernaar. Het bekogelen van Schroyen en het vuurwerk dat op het veld gegooid werd wordt door onze vrinden in het oosten overigens vakkundige genegeerd, evenals in de media. 

- In dat kader overigens een hilarische post van iemand op het prikbord daar die voorspelde dat het mis zou gaan lopen omdat de MVV aanhang in de gracht stond. Hij had overigens wel gezien dat de Roda aanhang dat ook deed, maar dat was volgens hem niet meer dan logisch, dat was puur een verdedigende move. Ja, dit schrijft dit licht echt. 

- Dan het voetballend deel, wat is Roda slecht zeg. Goeie genade. Vanochtend op het prikbord aldaar las ik allemaal berichten over dat Roda met hun kwaliteiten makkelijk over ons heen zou moeten lopen, dat ze met hun selectie zonder problemen linkerrijtje gaan eindigen en meer van dat soort geneuzel. Of zoals een van de gebruikers schreef, MVV heeft 'een campingelftal', vergeleken met het elftal van Roda. Ik verbaasde me daar toen al over, ik bedoel, Roda had voor vandaag 1 punt uit 3 wedstrijden, dat ene punt is met hangen en wurgen tegen Almere gepakt en verder zijn ze wat ik begreep uit wedstrijdverslagen volledig afgeserveerd in Volendam en hebben terecht verloren van NEC. Meenden die lui dit dan echt, dat Roda een prima selectie heeft? Dit was echt echt echt enorm slecht. Ik zou op basis van deze wedstrijd echt geen van die spelers hoeven. Ja, Werker vind ik een goeie verdediger, die overigens mazzel had dat hij met geel wegkwam vlak voor rust, want hij was toch echt de laatste man. Maar zo'n Alberg. Heeft de conditie van een oude vrouw, heeft alleen maar lopen janken, en tikt dus geloof ik anderhalve ton per jaar aan. Croux idem. Viel me sowieso op dat het een enorm zeurderig team is. Veel liggen, veel zeuren, na elk duel auw, vooral in de gezichtjes. Nee, echte koempelmentaliteit! 

- Toch nog even over Croux, Jordy, je bent eigenlijk een held. Lekker meer dan een ton opstrijken daar, en verder weinig tot niks laten zien op het veld, precies de lijn doortrekkend van het afgelopen half jaar! Zelfs de schwalbes lukten niet. Arme knul. Maar goed, veel plezier met je nieuwe beste buddies in Kerkrade, die gezellige lui die 5 maanden geleden je familie nog aanvielen.

- Wij waren voetballend overigens ook matig. Wel dikke complimenten aan onze verdediging. Deusings keepte een prima pot en was zeer nadrukkelijk en goed aanwezig in de lucht. Complimenten! Shermar en Mares hebben weinig weg gegeven, maar dit zijn ook echt wedstrijden voor hen, waarbij strijd belangrijk is en het voetballende deel er wat minder toe doet. Frenoy had die Alberg onder controle, evenals Bonifazi Croux. Lekker fel mannetje is dat toch, heerlijk!

- Ernstige blessures voor Vlijter en Shermaine zo op het oog. Voor beiden natuurlijk een drama. Vond Shermaine overigens heel sterk spelen. Het is niet voor niks dat MVV toen hij uitviel echt bijna niet meer eruit kwam. Nys heeft nuttig loopwerk verricht maar speelde veel minder dan Shermaine deed. 

- Van den Hurk had een hele moeilijke middag tegen Werker, maar man wat vecht hij veel duels uit. Het lukt niet altijd, maar als het lukt levert het vaak kansrijke posities op. MVV was het gevaarlijkst vanaf de flanken. Dat had meer benut kunnen worden, want die backs van Roda waren zeer matig. Kot is overduidelijk een aanwinst. Toch blijft het aanvallend en voetballend behelpen, en versterking is nog steeds gewenst, daarin is niks veranderd. 


Enfin, met 6 uit 4 ziet de boel er toch een stuk beter uit. Zoals gezegd, het is geen grootse start, maar het is ook geen drama. Hopen op nog enige versterking, een nummer 10 en eventueel een rechtsbuiten. Met het geblesseerd raken van Shermaine is een nieuwe defensieve middenvelder wellicht ook gewenst. Komen de gewenste versterkingen dan kunnen we gaan meedoen voor de playoff plekken. Zo niet, dan zullen we denk ik zo rond de plek blijven hangen waar we nu staan. Benieuwd, spannende dag morgen! Voor nu lekker het weekend afsluiten met een dikke lach op het gezicht. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Frank Salemans, Lassie80, jovkle, Kay, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 19:38 01 sept 2019 19:41 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Re:MVV - Roda JC #88
Ik ben nog nooit een stadion ingelopen met de gedachte, "Vandaag ga ik iemand met een ijzeren stang zijn voetbalcarrière beëindigen". Alleen al het schaamtegevoel zou mij weerhouden. Maar blijkbaar staan er in dat vak een paar mensen die dit wel allemaal normaal vinden, die ook nog ijzeren lachgaspatronen lanceerden naar Croux. Die overigens zijn meegenomen door de vierde official als bewijslast. Fijn hè je eigen club financieel naaien? VZM betaalt toch. En maar in de slachtofferrol kruipen dat het rondom iedere wedstrijd van MVV 'Checkpoint Charlie' is. Dat je wordt ontvangen hoe Palestijnen in de Gazastrook. Raar hè als je mensen tussen je gelederen hebt staan die zwaar crimineel gedrag vertonen? Wanneer komt er eens een keer een no nonsense lik op stuk beleid in de Geusselt? Dit heeft niks meer met loltrappen te maken of liefde voor je club hebben, dit is een maatschappelijk probleem dat MVV teistert. Niet onbegrijpelijk met Vogelaarswijken rondom het stadion, maar MVV hoort hoe dan ook hier handvaten op te hebben. Dit blijft maar doorgaan zo zonder hardere sancties, dit slaat geen generatie over, over 15 jaar staat er weer iemand anders op de tribune die zijn grenzen aan het verkennen is. En de reputatie van MVV daalt alleen maar.

De supporters van *oda zijn ook geen lieverdjes, aan de overkant gooiden ze ook met bier en wilden ze zich zelfs vergrijpen aan kinderen, dat valt ook niet goed te praten. Maar van plastic naar ijzer overgaan is een behoorlijke grens doorbreken.

Maar goed, daar ging het niet om vanmiddag. Het ging om het voetbal en de drie punten. Het was een povere wedstrijd van beide kanten eerlijk gezegd. Twee keer de lat geraakt en *oda één keer de paal als hoogtepunt. Maar verder was het typische keldervoetbal met veel vechtlust. Waarbij ik MVV toch iets verzorgder vond voetballen. De uitblinkers vandaag vond ik Deussings, Shermar en Kot. Ons Uruguayaans scheermesje had het veiligheidskapje vergeten bij zijn laatste tackle, gelukkig bleef het wonder boven wonder bij geel. Maar hij speelde verder een hele goede partij. Ik vond niemand echt negatief opvallen, alleen Frenoy leed onnodig veel balverlies vond ik, maar in de lucht stond hij zijn mannetje.

De zelfbenoemde Trots van het zuiden heeft nu al vier keer niet meer weten te winnen in Maastricht. Zou het dan toch de zenuwen zijn?

Hoe gaat het eigenlijk met Vlijter? Dat zag er angstaanjagend uit vanaf de tribune? Vooral om die paniek te zien bij Nys.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, Tuor, Lassie80, Brncic, Ekstertjj, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:10
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
Re:MVV - Roda JC #89

houtengerard schreef : Ik ben nog nooit een stadion ingelopen met de gedachte, "Vandaag ga ik iemand met een ijzeren stang zijn voetbalcarrière beëindigen". Alleen al het schaamtegevoel zou mij weerhouden. Maar blijkbaar staan er in dat vak een paar mensen die dit wel allemaal normaal vinden, die ook nog ijzeren lachgaspatronen lanceerden naar Croux. Die overigens zijn meegenomen door de vierde official als bewijslast. Fijn hè je eigen club financieel naaien? VZM betaalt toch. En maar in de slachtofferrol kruipen dat het rondom iedere wedstrijd van MVV 'Checkpoint Charlie' is. Dat je wordt ontvangen hoe Palestijnen in de Gazastrook. Raar hè als je mensen tussen je gelederen hebt staan die zwaar crimineel gedrag vertonen? Wanneer komt er eens een keer een no nonsense lik op stuk beleid in de Geusselt? Dit heeft niks meer met loltrappen te maken of liefde voor je club hebben, dit is een maatschappelijk probleem dat MVV teistert. Niet onbegrijpelijk met Vogelaarswijken rondom het stadion, maar MVV hoort hoe dan ook hier handvaten op te hebben. Dit blijft maar doorgaan zo zonder hardere sancties, dit slaat geen generatie over, over 15 jaar staat er weer iemand anders op de tribune die zijn grenzen aan het verkennen is. En de reputatie van MVV daalt alleen maar.

De supporters van *oda zijn ook geen lieverdjes, aan de overkant gooiden ze ook met bier en wilden ze zich zelfs vergrijpen aan kinderen, dat valt ook niet goed te praten. Maar van plastic naar ijzer overgaan is een behoorlijke grens doorbreken.

Vogelaarswijken...….triest figuur, huichelaar, ga lekker bij AZ op de tribune zitten met je klappertje .

Maar goed, daar ging het niet om vanmiddag. Het ging om het voetbal en de drie punten. Het was een povere wedstrijd van beide kanten eerlijk gezegd. Twee keer de lat geraakt en *oda één keer de paal als hoogtepunt. Maar verder was het typische keldervoetbal met veel vechtlust. Waarbij ik MVV toch iets verzorgder vond voetballen. De uitblinkers vandaag vond ik Deussings, Shermar en Kot. Ons Uruguayaans scheermesje had het veiligheidskapje vergeten bij zijn laatste tackle, gelukkig bleef het wonder boven wonder bij geel. Maar hij speelde verder een hele goede partij. Ik vond niemand echt negatief opvallen, alleen Frenoy leed onnodig veel balverlies vond ik, maar in de lucht stond hij zijn mannetje.

De zelfbenoemde Trots van het zuiden heeft nu al vier keer niet meer weten te winnen in Maastricht. Zou het dan toch de zenuwen zijn?

Hoe gaat het eigenlijk met Vlijter? Dat zag er angstaanjagend uit vanaf de tribune? Vooral om die paniek te zien bij Nys.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:11
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
Re:MVV - Roda JC #90

Vluuzak schreef :

houtengerard schreef : Ik ben nog nooit een stadion ingelopen met de gedachte, "Vandaag ga ik iemand met een ijzeren stang zijn voetbalcarrière beëindigen". Alleen al het schaamtegevoel zou mij weerhouden. Maar blijkbaar staan er in dat vak een paar mensen die dit wel allemaal normaal vinden, die ook nog ijzeren lachgaspatronen lanceerden naar Croux. Die overigens zijn meegenomen door de vierde official als bewijslast. Fijn hè je eigen club financieel naaien? VZM betaalt toch. En maar in de slachtofferrol kruipen dat het rondom iedere wedstrijd van MVV 'Checkpoint Charlie' is. Dat je wordt ontvangen hoe Palestijnen in de Gazastrook. Raar hè als je mensen tussen je gelederen hebt staan die zwaar crimineel gedrag vertonen? Wanneer komt er eens een keer een no nonsense lik op stuk beleid in de Geusselt? Dit heeft niks meer met loltrappen te maken of liefde voor je club hebben, dit is een maatschappelijk probleem dat MVV teistert. Niet onbegrijpelijk met Vogelaarswijken rondom het stadion, maar MVV hoort hoe dan ook hier handvaten op te hebben. Dit blijft maar doorgaan zo zonder hardere sancties, dit slaat geen generatie over, over 15 jaar staat er weer iemand anders op de tribune die zijn grenzen aan het verkennen is. En de reputatie van MVV daalt alleen maar.

De supporters van *oda zijn ook geen lieverdjes, aan de overkant gooiden ze ook met bier en wilden ze zich zelfs vergrijpen aan kinderen, dat valt ook niet goed te praten. Maar van plastic naar ijzer overgaan is een behoorlijke grens doorbreken.

Vogelaarswijken...….triest figuur, huichelaar, ga lekker bij AZ op de tribune zitten met je klappertje .

Maar goed, daar ging het niet om vanmiddag. Het ging om het voetbal en de drie punten. Het was een povere wedstrijd van beide kanten eerlijk gezegd. Twee keer de lat geraakt en *oda één keer de paal als hoogtepunt. Maar verder was het typische keldervoetbal met veel vechtlust. Waarbij ik MVV toch iets verzorgder vond voetballen. De uitblinkers vandaag vond ik Deussings, Shermar en Kot. Ons Uruguayaans scheermesje had het veiligheidskapje vergeten bij zijn laatste tackle, gelukkig bleef het wonder boven wonder bij geel. Maar hij speelde verder een hele goede partij. Ik vond niemand echt negatief opvallen, alleen Frenoy leed onnodig veel balverlies vond ik, maar in de lucht stond hij zijn mannetje.

De zelfbenoemde Trots van het zuiden heeft nu al vier keer niet meer weten te winnen in Maastricht. Zou het dan toch de zenuwen zijn?

Hoe gaat het eigenlijk met Vlijter? Dat zag er angstaanjagend uit vanaf de tribune? Vooral om die paniek te zien bij Nys.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden