R*da - MVV 24 maart

14 mrt 2019 16:17
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
R*da - MVV 24 maart #76
Ik had een kaart maar als ik had gehoord dat ik voor onze blauwe vrienden op de foto had moeten gaan was ik de bus nooit ingestapt. Foto's maken van supporters gaat mij een brug te ver en daar weiger ik aan mee te werken.

Ze moeten gewoons zorgen dat ze fatsoenlijk orde kunnen houden zonder al deze absurde extra maatregelen.

Een gezellige volle Geusselt samen "oonder us" is nog altijd gezelliger dan een voorstelling in de circustent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2019 19:31
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 903
Meer
R*da - MVV 24 maart #77
Tweeling Martina spelen voor Curacao
En niet met Mvv tegen Roda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2019 22:07 14 mrt 2019 22:08 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
R*da - MVV 24 maart #78
Zal nooit vergeten zat in de tweede bus ooit een paar jaar geleden,wat een gekke huis we werden bijna overvallen door opdringende koempels.
Maar toch een derby met een leeg uitvak is geen derby,laten we hopen dat het ooit normaliseert en het weer een gewoonte word om weer aan beide kanten met een derby met een vol uitvak te zitten....gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 08:59 15 mrt 2019 09:03 door Saint Pierre.
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
R*da - MVV 24 maart #79
Het is natuurlijk diep triest dat de situatie zo is dat de supporters zelf een scherm in het stadion moeten regelen om de wedstrijd te kunnen zien. Alle vorm van normalisatie van de behandeling van voetbalsupporters is zoek in deze discussie. Die wordt ook nog eens extra ondersteunt omdat Roda het standpunt inneemt dat er maar 400 supporters mee mogen ("want zoveel kaarten kregen wij ook van jullie") en dit vervolgens in de vergadering met de lokale vierhoek erdoor heen heeft geduwd. Uiteindelijk kan dan worden gezegd dat die zo besloten is in dit overleg, maar politie en gemeente Kerkrade hebben hierin het advies van Roda uiteindelijk (schoorvoetend) gevolgd. De lokale overheden wisten heel goed dat er geen basis is om geen 1.000 tickets beschikbaar te stellen, maar naar een kleuter die zijn zin niet krijgt (Van Veldhoven) en die anders maar heel boos wordt, werd uiteindelijk toch geluisterd. Ondanks dit besluit is door MVV en Burgemeester Penn (moet ook gezegd worden!) alles gedaan om toch 1000 tickets te krijgen. Dit is al wekenlang een discussie en hierin is ook Burgemeester Som bij betrokken geweest.

Roda heeft dit traject zo lang mogelijk getraineerd om te zorgen dat MVV en de supporters uiteindelijk in een spagaat komen te zitten. Als Roda namelijk een week voor de wedstrijd alsnog die tickets zou vrijgeven zou (en dat wisten ze!) al lang een scherm zijn geregeld en zou het lastig zijn om alsnog 15/20 bussen te regelen voor de supporters. Gevolg..... Chaos in Maastricht. Een deel wil en kan gaan en er zijn al veel kosten gemaakt voor het scherm.

Niets is minder waar. In Maastricht is men eensgezind (al begrijp ik de supporters goed die graag toch willen gaan). Nadat woensdagochtend bekend werd gemaakt dat het scherm geregeld was, kon Roda met een glimlach in de middag vertellen dat ze toch die 1.000 tickets kunnen geven. Zo halen ze een wit voetje bij de burgemeester (want daar hebben ze het dan natuurlijk toch voor gedaan) en kan Roda niks verweten worden.

Bijzonder is dat er nooit verteld is geworden door Roda of de vierhoek (waar Roda zich mooi achter verschuilt) waarom er in eerste instantie 'maar' 400 tickets beschikbaar werden gesteld en nu ineens toch 1.000. Niemand die dat kan vertellen. Simpel omdat dit nergens op gebaseerd is behalve het feit dat ze bij ons ook 400 tickets kregen.

Roda heeft gepokerd en dan kan je ook verliezen. Ook op de smeekbede van Van Veldhoven of MVV alsjeblieft de kaarten wil afnemen is niet verder ingegaan. Roda heeft gegokt en verloren. We laten niet met MVV (en de supporters) spelen! Speel die spelletjes maar met je eigen supporters, Harm!

De ultieme wraak moet overigens wel nog komen op 24 maart. 3 punten in een mooie ambiance in de Geusselt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 09:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
R*da - MVV 24 maart #80
Roda heeft een feilloos vermogen om incompetente mensen als algemeen directeur te kiezen. Dat Veld van Harmhoven daar nog maar jaren algemeen directeur mag blijven. Een aardige trainer die het als trainer al niet moest hebben van briljante tactische invallen of geweldig leiderschap. Als technisch directeur al compleet ongeschikt bevonden, praat maar eens met mensen bij FC Eindhoven. En zo iemand maken ze daar algemeen directeur... Het is balen dat we niet naar Kerkrade kunnen, maar ik steun de boycot. Ik hoop vooral ook dat Veld van Harmhoven zich bezig blijft houden met dit soort zaken. Laten we wel wezen, als de algemeen directeur van een noodlijdende voetbalclub bezig is met dit soort spelletjes, weet je dat er niet veel goeds gebeurt daar. Teken van de complete chaos binnen Roda.

Als afsluiter een mooi filmpje van een oud-MVV'er en Harmhoven.




You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 14:32 15 mrt 2019 14:34 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
R*da - MVV 24 maart #81
Het prikbord van onze vrienden is weer een bron van vermaak:

Als je als mvv directeur toestaat dat zoveel supporters in eigenstadion op een scherm kunnen kijken, gedurende een risicowedstrijd, tik je niet richtig.... dat volk komt dus na de wedstrijd voor 100 procent zekerheid rotzooi schoppen... wordt weer gezellig dus.

Jool heeft gelijk... het lijkt me geen feestje met die Maastrichtse bivakmutsen op het veld voor een scherm. Het lijkt mij verstandig als Roda de overheid inseint en een beroep doet op de politie die er voor moet zorgen dat er na de wedstrijd geen groepen met zwakzinnigen onze kant op komen om rotzooi te trappen.
Op deze manier wordt het allemaal nodeloos ingewikkeld en de pieren willen er gewoon een slaatje uit slaan en 1000 kaarten en wat bier en worst verkopen. Zorg dan dat ze ook beveiliging in moeten kopen.
Ik heb gesproken


Die tweede quote komt van een heerschap dat zich 'voetbalfilosoof' noemt. Erg intelligent zijn zijn teksten anders niet.
Alsof MVV'ers na de wedstrijd nog naar de wawa-linie willen rijden. Wat een mafkees. Die beveiliging zal harder nodig zijn in kerkrade. Zoals altijd zullen er ook dit jaar weer de nodige sjengen op de thuistribunes zitten. Door de boycot misschien wel iets meer dan normaal. Die bivakmuts idioten die zich in Maastricht al misdroegen door vanuit het uitvak te gaan provoceren en met vlaggestokken gooien zullen nu hun kans wel schoon zien om in hun eigen circustent op maastrichtse supporters te gaan jagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 15:11
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
R*da - MVV 24 maart #82

Jacques schreef :

Tuor schreef : Ik neem trouwens aan dat de gemeente Kerkrade een donatie zal doen aan Roda vanwege de gemiste inkomsten. Ik ga even uit van 1000x10,-, dus minstens 100.000 euro. Dat bedrag wordt waarschijnlijk vervolgens met terugwerkende kracht opgehoogd naar 1.200.000, omdat uit onderzoek zal blijken dat Roda ook tussen 2003 en 2014 11 jaar lang inkomsten heeft misgelopen omdat er geen MVV supporters naar Kerkrade kwamen.



Je vergeet dat uit onderzoek van de gemeente Kerkrade blijkt dat die MVV-fans tussen 2003 en 2014, als ze toen wel in het Circustent Grafstad stadion waren geweest, allemaal zo onder de indruk waren geweest, dat ze stante pede een seizoenkaart voor Roda hadden aangeschaft, inclusief jaarlijks shirtje, iedere wedstrijd consumptie eten en drinken, en iedere wedstrijd de aanschaf van clubblad "gele tanden, zwarte nek". Elf jaar lang, 1000 supporters, we ronden het af op 400 euro per supporter per jaar aan misgelopen inkomsten, is 4,4 miljoen euro. Natuurlijk heeft Roda recht op rente over dat bedrag voor al die jaren. Dus is het bedrag feitelijk 5 miljoen. Met dat geld had Roda ongetwijfeld in die periode meermaals Europees voetbal gehaald, ook dat zou tot extra inkomsten geleid hebben, 1 miljoen euro per jaar. Per saldo dus 16 miljoen euro over de periode 2003-2014.

Nu, laten we wel wezen: met die 16 miljoen euro extra was Roda nooit gedegradeerd. De inkomsten van Roda in het huidige seizoen zijn zo'n 4 miljoen lager dan in de eredivisie. Dat zal de gemeente ook vergoeden. Kortom, de gemeente maakt 20 miljoen over. Mocht Roda dit seizoen niet promoveren, dan loopt de teller uiteraard door.


Hoe komen jullie aan die kerkraadse rekenmachines?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 11:25 18 mrt 2019 11:26 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
R*da - MVV 24 maart #83
Geen peil op te trekken deze wedstrijd.. zowel Roda als MVV spelen de laatste weken belabberd.
Ben bang dat het thuisvoordeel de wedstrijd gaat beslissen, 3-1 o.i.d. Hopelijk heb ik het mis en neemt MVV wederom onverwachts de 3 punten mee van een uitwedstrijd.

Hopelijk is iedereen een beetje over de teleurstelling van afgelopen vrijdag heen en wordt het lekker druk in de Geusselt zondag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 11:41 18 mrt 2019 11:43 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
R*da - MVV 24 maart #84
Winnen daar, is ongeveer hetzelfde als winnen in Go Ahead Eagles. Ik denk dat dit al heel heel lang geleden is. Ook nu, zie ik dat niet gebeuren, of ze moeten echt uit een ander vaatje tappen. Het was al leuk dat we ze thuis te kijken hebben gezet. Maar de uitwedstrijd is keer op keer een ander verhaal. En tja, hoe kan dat toch steeds. Zet je volgend jaar 11 andere spelers erop, dan doen die weer precies hetzelfde. Het gaat linksom of rechtsom uiteindelijk sowieso uitlopen op een vraag naar een investeerder. Vroeg of laat wordt dit de noodzaak en/of redding van deze kommer en kwel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 10:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
R*da - MVV 24 maart #85
Molenaar ontslagen bij Roda, Van der Luer maakt het seizoen af. Heel erg typisch, de vorige keer dat ze de trainer er uit gooiden was ook een paar dagen voor de derby. Het laat nog maar eens zien op welke manier die club geleid wordt, vol op de emotie gooien. Ze snappen dat dit seizoen vrijwel verloren is - een wonder in de play-offs daargelaten - en dat thuiswinst op MVV de enige manier is om er nog iets van te maken.


Helaas ben ik bang dat Van der Luer dat team tot en met opfokt voor komende zondag. Maar goed, kan ook compleet tegendraads uitpakken natuurlijk.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 10:51 19 mrt 2019 10:52 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
R*da - MVV 24 maart #86
Het moge duidelijk zijn dat MVV het enige is wat hun daadwerkelijk interesseert. Logisch, als je de enige club wilt/wou zijn in Limburg. De pijlen zijn al járen naar Maastricht gericht. Daarom ook destijds het weghalen van Rutjes,van Hyfte en Schreurs inclusief de kokende dug outs. Ik hoop intens dat de verdwaalde kwal van der Luer dit keer zijn Waterloo vindt. Maar zoals ik al eerder zei, zal dit waarschijnlijk voor de zoveelste keer weer niet gebeuren. Waarschijnlijk heh. Ik zeg niet dat het níét kan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 11:00
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
R*da - MVV 24 maart #87

Jacques schreef : Molenaar ontslagen bij Roda, Van der Luer maakt het seizoen af. Heel erg typisch, de vorige keer dat ze de trainer er uit gooiden was ook een paar dagen voor de derby. Het laat nog maar eens zien op welke manier die club geleid wordt, vol op de emotie gooien. Ze snappen dat dit seizoen vrijwel verloren is - een wonder in de play-offs daargelaten - en dat thuiswinst op MVV de enige manier is om er nog iets van te maken.


Helaas ben ik bang dat Van der Luer dat team tot en met opfokt voor komende zondag. Maar goed, kan ook compleet tegendraads uitpakken natuurlijk.

Ik zat gisteren de Limburgse voetbalpodcast te beluisteren en begreep van de Roda-volger dat Molenaar intern zwaar onder druk stond. De nederlaag in Maastricht heeft hem een halfjaar geleden al eens in heel vieze papieren gebracht. Hij beschreef Roda als een club waarbij er intern allerlei 'krachten' loskwamen die tegen een trainer gaan werken op het moment dat het niet draait. Daar zal Van der Luer wel één van die grote krachten in zijn lijkt me. Ik vind het tijdstip eerlijk gezegd dan weer niet zo gek. Het is natuurlijk niet alleen bij ons zo dat het winnen van de derby samen met het halen van de PO`s het hoofddoel van het seizoen is. In de podcast werd MVV als lichte favoriet gezien voor zondag omdat MVV meer karakter heeft en de wedstrijd op mentaliteit naar zich toe kon trekken. Ik kan me zo voorstellen dat Van der Luer er in ieder geval wel in zal slagen zijn spelers voldoende op te fokken voor zondag. Met Molenaar als trainer liep je zondag dan ook nog het risico dat het publiek zich tegen het elftal/Molenaar richt als het niet loopt, zeker nu er geen uitfans zijn op wie je je aandacht kan richten. Van der Luer zal toch wel iets meer krediet krijgen, een nieuwe trainer zorgt altijd weer voor hoop bij sommige fans die het eerst niet meer zagen zitten. Ik zie het als een slechte keuze van Roda op de langere termijn, maar voor de wedstrijd van zondag toch vooral als een nadeel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 13:46
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
R*da - MVV 24 maart #88
Dit wordt natuurlijk een prachtige derby:

- Geen supporters in het uitvak
- Geen sfeeractie van de ''fans'' daar
- S. Mulder scheidsrechter
- EvdL trainer

Kortom:

- Geen sfeer
- Iedere duikeling binnen de 16 van ons is een penalty
- EvdL direct onder druk

VOLLE PETAJ!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 15:34 19 mrt 2019 15:34 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
R*da - MVV 24 maart #89
Ca 800 kaarten verkocht tot nu toe. Had iets meer verwacht eerlijk gezegd. Hopelijk minimaal 1000 man in de Geusselt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2019 08:27
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 603
Meer
R*da - MVV 24 maart #90
Nja, ook eigenlijk heel simpel, het is ook Live op TV. Nu kan ik zelf thuis niet weg dus kijk ik het thuis, maar er zullen er genoeg zijn die (mogelijk al een abbonement hebben op FOX) de wedstrijd thuis bekijken. Alleen voor de sfeer hoef ik het niet te doen, die zal redelijk stil en gespannen zijn, want zingen heeft toch geen nut.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden