R*da - MVV 24 maart

16 mei 2019 13:19 16 mei 2019 13:22 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
R*da - MVV 24 maart #136
Volgens mij begrijpt iedereen heus wel dat het oprennen van een afrit niet mag. Waar het zich om draait is dat niet iedereen, inclusief ikzelf, begrip heeft voor de reactie van de politie, om als bezetenen te gaan knuppelen en arresteren. Was dat nu echt nodig? Vroeg het gebeurde daar nu echt om? Dat is de vraag waar het om draait.

De politie Maastricht zet helaas zo lijkt het momenteel alle beschikbare middelen in tegen MVV en voetbalsupporters in het algemeen. Proportionaliteit lijkt daarbij volledig uit het oog verdwenen. De voorvallen tegen Roda thuis en Twente thuis zijn hier duidelijke voorbeelden van. Ook de aanhang van bezoekende clubs (recentelijk NEC nog) kan hier inmiddels over meepraten.

Wat zorgwekkend is is dat de politie zich terdege bewust lijkt te zijn van het feit dat ze in principe risicoloos zich op deze manier kunnen opstellen, gegeven dat het maatschappelijk geaccepteerd is om elk middel in te zetten tegen voetbalsupporters, die volgens het grote publiek immers allemaal crimineel zijn. Wat ikzelf nog steeds een van de bizarste dingen vind aan het hele politie optreden rondom het snelweg geval was een tweet van het twitter acount van de politie, waarin nadrukkelijk een link gelegd tussen twee steekpartijen en de aanwezige MVV aanhang. Daar zat geen enkel verband tussen zo bleek later, iets dat iedereen die ook maar een greintje verstand heeft had kunnen bedenken. Dat heeft de politie later ook keurig gemeld overigens, maar toen was het kwaad al geschied natuurlijk (zie bericht van 1limburg, waar er ook weer naar gerefereerd wordt). Waarom slingert een politie account via twitter zomaar speculaties de wereld in zonder dat hier enig bewijs voor is? Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd, je zou er bijna van gaan complot denken...

Ik heb de politieinzet rondom MVV over het algemeen wel vaker overdreven gevonden (ik zie een paar jaar geleden nog 2 ME busjes naast de Qpark staan voor een thuiswedstrijd tegen Volendam...), maar dit jaar is er duidelijk sprake geweest van verharding. Heeft er een beleidswijziging plaatsgehad? Zit er een link met de gebeurtenissen in Utrecht en Sint Truiden? Denken ze in Maastricht daadwerkelijk dat een keiharde aanpak waarbij als een soort sleepnet methode ook mensen die helemaal niet kwaadwillend zijn gepakt worden op de lange termijn effect heeft? Hoe dan ook, ik hoop dat er snel een gesprek plaats kan hebben tussen gemeente, politie, MVV en/of supportersvertegenwoordigers hierover.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 14:18
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
R*da - MVV 24 maart #137

mvv supporter schreef : @ Jacques, bedankt voor je reactie.

Net zoals Jeoff nu weer aankomt het was de N2 en niet de A2, wat boeit het? Op beide wegen mag je niet lopen.
Om dan asielzoekers met 500 -1000 MVV supporters te vergelijken snap ik al helemaal niet.
Maar ik zal de gemeente vragen of ze volgende keer voor iedereen een treint kaartje kopen naar Kerkrade.........


Er is weldegelijk een verschil tussen het lopen op een N weg of een snelweg. Beide mag niet maar de strafmaat is anders.

Tsja en blijkbaar vindt jij het niet krom dat het OM nu zo veel energie steekt in het napluizen van camerabeelden om te zien wie er precies op de afrit heeft gelopen, en hier dan een handjevol mensen uit pikt om te kunnen vervolgen, terwijl later mensen een veel gevaarlijkere situatie creeeren op de A2 (de ECHTE snelweg) die vervolgens zonder blikken of blozen worden vrijgelaten (en zelfs beloond worden).

Zoals Tuor al zegt is er een soort klopjacht aan de gang op voetbalsupporters omdat er een soort maatschappelijke acceptatie op rust. Alles wordt uitvergroot en de supporters zijn de dupe (die later gaan klagen dat er geen sfeer is in het stadion, omdat alle sfeermakers een verbod hebben door dit soort onzin).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 16:24 16 mei 2019 17:05 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
R*da - MVV 24 maart #138
Het wordt inderdaad flink aangedikt. Maar ik zie het niet als supportertje pesten. Ik zie dit echt los van wat zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld rondom MVV en haar supporters.

Wat meespeelt is dat dit onderwerp vrij 'hot' is in de media, door wat er zich op Pinkpop heeft afgespeeld, toen die bestuurder van dat busje dat kumbaya zingend groepje van de weg af reed. Dat dikt dit onderwerp alleen maar aan natuurlijk, iedereen is dan plots opzoek naar een schuldige, want we moeten altijd controle hebben over onze angsten. Men is er nu extra alert op dat zoiets 'nu' (Met de nadruk op NU) nooit meer mag gebeuren. Als heel Limburg dan ziet dat opnieuw mensen dansen op het vuur, dan is dat natuurlijk voor het OM het signaal om in te grijpen, in de vorm van een preventie campagne met voorbeeldstraffen. Niet reageren creëert namelijk een vrijheid voor de toekomst en kan leiden tot herhaling, of kan als uitzondering worden gebruikt als verweer door derden. Er moest een officiële reactie komen.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat men hier in de feestvreugde rekening hield met onvoorspelbare factoren, zoals een hoogbejaarde bestuurder die op bezoek was geweest bij zijn zus in het volgende gehucht en terugreed op geheugen in plaats van zicht, of iemand die een dag te lang in de ploegendienst heeft gewerkt en een remweg heeft van 60 meter op de afrit. Je waant je snel veilig in een groep en verplaats je hierdoor anders, slim is het niet nee, want je hangt op dat moment even snel in het hek van de Geusselt als in het hek van Petrus, maar ik kan de euforie en adrenaline wel begrijpen. Als voetballiefhebber ken je dat opgepompte Rambo-gevoel wel na afloop van een wedstrijd. Een niet-liefhebber van sport zal dit niet kunnen begrijpen. Maar ik kan ook begrijpen dat er niemand in de papiermolen wilt sneuvelen voor de gevolgen als het mis ging/of gaat. (Iedereen wilt zich indekken.) Zie ook de reactie ter plekke door de politie, negeren is jezelf verwijtbaar maken. Er zijn regels, soms abstract, ongeschreven of vrij ter interpretatie, maar ze zijn er en ze werden getriggerd. De media heeft hier gewoon slim inkomsten voor zichzelf gecreëerd als klokkenluider, ik zie dit niet als persoonlijke hetze tegen MVV en haar supporters door de lokale driehoek (Ik ontken niet dat die niet bestaat).

De volgende keer gewoon wachten op het stadionplein met minder risico's. Zo'n bevalling is een hel, is zeer traumatisch en doet heel veel pijn, het is zonde om dat allemaal weg te gooien voor een vreugdedansje. (mening). Er zijn mooiere hoogtepunten om te sterven in het harnas. Tweede ring tijdens de KNVB beker finale bijvoorbeeld. (hopelijk komen die ook.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 10:46
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 307
Meer
R*da - MVV 24 maart #139

mvv supporter schreef : Hoezo ophef,
Het verbaasd me eigenlijk dat het er maar 6 zijn.
Je kunt gewoon niet zomaar een snelweg oplopen / afzetten en stenen naar de politie gaan gooien.
Er zijn regels en wetten, en wanneer mvv van roda wint is dat geen reden om deze regels / wetten overtreden.

Het ergste is nog dat de meeste dit niet begrijpen of niet willen begrijpen.


En jouw moeten we dan serieus nemen ?
Punt 1: MVV had niet van 045 gewonnen, het was maar een gelijkspel. Maar dat zul je wel niet hebben meegekregen.
Punt 2: Desbetreffende supporters zijn niet zomaar een snelweg opgelopen zoals de politie en pers naar buiten brengt. Ik weet ook dat het beide niet mag, maar er is wel degelijk een verschil tussen een 'snelweg oplopen' en 'op een N-weg feestvieren bij de spelersbus'.
Punt 3: Moet het weer zo aangedikt worden ?? Geef die mensen een proces verbaal, en klaar ! Ik heb zelfs begrepen dat er mensen thuis zijn opgehaald. Geen idee of dat waar is, maar dat slaat werkelijk nergens op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.263 seconden