R*da - MVV 24 maart

25 mrt 2019 15:13
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
R*da - MVV 24 maart #121
1limburg.nl nu het artikel

Tumult bij derby: Roda neemt maatregelen, MVV in overleg

Job Tiems en Sjors Abeling

Geplaatst op maandag 25 maart 2019 - 14:25

Roda JC neemt maatregelen na de ongeregeldheden tijdens de derby tegen MVV. De Maastrichtenaren treden eerst nog in overleg.

Dat laten de clubs weten aan L1.

Pop
In het Parkstad Limburg Stadion in Kerkrade werd zondagmiddag een pop in MVV-tricot omhoog gehesen. Op het shirt stond 'Schroijen' geschreven. Dit omdat de aanhang van de Kerkradenaren vond dat MVV-speler Joeri Schroijen had geprovoceerd tijdens de vorige derby. Daarnaast klom een aantal supporters over het hek om familieleden van MVV-spelers te belagen.

Lees ook: Roda JC geeft 2-0 voorsprong uit handen

Sancties
Roda-perschef Mark Maas laat weten dat de club het incident maandagochtend heeft besproken. De club gaat de toegezonden beelden bekijken. "Hetzelfde zal gebeuren met de stadionbeelden", zegt hij. "Er zullen zeker sancties volgen, maar hoe en wat weten we nog niet." Als er een boete door de KNVB wordt opgelegd, zullen de Kerkradenaren dat verhalen op betreffende supporters. Volgens Maas zijn stadionverboden niet uitgesloten.

Vuurwerk op A2
In Maastricht werd de derby in De Geusselt bekeken. Na afloop liep een groep MVV-supporters de A2 op en werd er vuurwerk afgestoken. Stijn Vullings, perschef van de Maastrichtenaren, laat weten dat MVV nog niet wil reageren. "Directeur Paul Penders wil maandagmiddag eerst in overleg met de supporters en gemeente", zegt hij. "Daarna kunnen we kijken wat we doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 17:22
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
R*da - MVV 24 maart #122
Ik zeg het niet gauw maar vandaag zitten er ook een paar personen op het prikbord van onze vrienden die wel normaal kunnen reageren en het wangedrag van gisteren in kerkrade wel sterk veroordelen. Zowel het spandoek en pop tegen Schroijen als het aanvallen van de MVV delegatie worden door sommigen scherp veroordeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 19:54
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
R*da - MVV 24 maart #123
Als voetbal je niks interesseert, zul
je nooit de ontlading begrijpen zoals gisteren na de 2-2. Dat is voor mij een van de mooiste dingen die er zijn. Die ontlading. Dat gevoel. Onbeschrijflijk.
Over de wedstrijd zelf: die was niet van hoog niveau (is het bijna nooit bij een derby). Toch vond ik MVV voetballend beter en dreigender beginnen. Getuige ook de viertrapsraket waarbij keeper, lat, paal en verdediger MVV van een voorsprong af hielden. Over het al dan niet terecht laten doorspelen bij de goals van Roda is al genoeg gezegd. Knap dat MVV veerkracht toont en terecht een punt mee naar huis neemt.
Dan nog mijn complimenten aan Veer Zien MVV. Top geregeld! Een wedstrijd op een scherm kijken in plaats van in een stadion kan in theorie natuurlijk heel ongezellig zijn. Maar wat een mooie bijeenkomst was dit. Met een beetje geluk houdt MVV/Veer Zien MVV er financieel wat aan over. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om al drinkend en snackend mijn bijdrage te leveren.
Nu wel doorpakken tegen Volendam anders raak je achterop bij de oorspronkelijke doelstelling: nacompetitie halen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2019 12:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
R*da - MVV 24 maart #124
So… deze match wat langer laten bezinken. Had vooraf getekend voor een punt, geef ik eerlijk toe, en nu toch de nasmaak dat er meer had ingezeten. Buitenspel bij de 1-0, wellicht een overtreding bij de 2-0, en op het einde is Roda klaar voor de sloop. Zoals al gezegd: duurt die wedstrijd vijf of tien minuten langer, dan leg je er zeker een derde goal in. Van de andere kant: bij de 1-0 staan we echt gigantisch te slapen, dat Roda het zo gebrekkig uitspeelt dat die knul feitelijk buitenspel staat doet er niet aan af dat ons verdedigen op dat moment een tegendoelpunt verdiende. En in de eerste helft missen wij een serie gigantische kansen, maar vergeet ook niet Simkala, in de Geusselt ook al een topper, die het in het begin van de wedstrijd voor elkaar krijgt om de bal van vijf meter afstand richting cornervlag te schieten, anders hadden we al heel snel achter gestaan. Dus al met al, gelijkspel, jammer maar wellicht toch te billijken.

Vermakelijk natuurlijk om een Van der Luer na afloop te horen. Dat belooft nog wat, die gelooft zelf echt dat hij het voetbal heeft uitgevonden. Alles dat goed ging had hij even in die paar dagen geleerd, alles dat mis ging kwam door Molenaar, maar dat zal hij ze wel afleren. Heeft zelf niet door hoe hij overkomt, of heeft daar schijt aan. Nu vind ik dat laatste ergens nog wel een mooie eigenschap, maar als je trainer bent van een matige selectie voetballers dan heeft het conflictmodel niet zo veel zin, dus dat wordt nog lachen. Ik voorspel dat hij voor eind 2019 weer ontslagen is, of zelf opgestapt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 10:46
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
R*da - MVV 24 maart #125
www.limburger.nl/cnt/dmf20190514_0010543...rby-zes-aanhoudingen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 12:14
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
R*da - MVV 24 maart #126

Frostie_999 schreef : www.limburger.nl/cnt/dmf20190514_0010543...rby-zes-aanhoudingen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk


Wat een ophef weer, foi foi foi.
En dan de leugeneer die een filmpje erbij zetten waar de helft te maken heeft met een steekpartij die zich ergens anders afspeelde en helemaal los stond van het voetbal.
Knap staaltje riooljournalistiek. Bahbah.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 13:31
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
R*da - MVV 24 maart #127
Hoezo ophef,
Het verbaasd me eigenlijk dat het er maar 6 zijn.
Je kunt gewoon niet zomaar een snelweg oplopen / afzetten en stenen naar de politie gaan gooien.
Er zijn regels en wetten, en wanneer mvv van roda wint is dat geen reden om deze regels / wetten overtreden.

Het ergste is nog dat de meeste dit niet begrijpen of niet willen begrijpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjappie, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 15:51
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
R*da - MVV 24 maart #128

mvv supporter schreef : Hoezo ophef,
Het verbaasd me eigenlijk dat het er maar 6 zijn.
Je kunt gewoon niet zomaar een snelweg oplopen / afzetten en stenen naar de politie gaan gooien.
Er zijn regels en wetten, en wanneer mvv van roda wint is dat geen reden om deze regels / wetten overtreden.

Het ergste is nog dat de meeste dit niet begrijpen of niet willen begrijpen.


Met ophef bedoel ik dat de krant hier weer zo een heel stuk over moet schrijven met een filmpje waar meer dan de helft helemaal niets te doen heeft met de wedstrijd.
Meer dan de helft van dit filmpje had betrekking op een steekpartij die iets verderop plaats had gevonden en waar helemaal geen Mvv fans bij betrokken waren. Maar het dikt het wel allemaal lekker aan naar de buitenwereld, en dat is waar het zoeen sensatiekrant voor te doen is.
Verder zou ik persoonlijk ook niet de snelweg zijn opgegaan, maar dat gebeurd bij meerdere clubs wel eens, dus om hier mensen voor te arresteren vind ik overdreven. Gewoon een boete was beter geweest
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 23:28 15 mei 2019 23:30 door Kletswief.
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
R*da - MVV 24 maart #129
Pfff belachelijk... wat een verspilde energie van de politie en weer stukje sensatiejournelistiek… het was een klein volksfeestje en als de politie gepaste afstand had gehouden was er niks gebeurd en was er geen ophef...
Ik dacht dat de politie haar mankracht en inzet beter kan benutten... maar is makkelijke manier om te scoren en voor het korps een leuke, relaxte werkinvulling... Een werkdagje standby blijven en supportertje pesten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 23:41
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
R*da - MVV 24 maart #130
Wat zou er gebeurd zijn als we daar terecht hadden gewonnen, dan was de tunnel 6 dagen dicht geweest. Wat een armoe weer en wat een gezeik.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 08:43
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
R*da - MVV 24 maart #131
Over het gedeelte van L1 ben ik het eens die maken het spannender dan dat het is.

Kletswief schreef : Pfff belachelijk... wat een verspilde energie van de politie en weer stukje sensatiejournelistiek… het was een klein volksfeestje en als de politie gepaste afstand had gehouden was er niks gebeurd en was er geen ophef...
Ik dacht dat de politie haar mankracht en inzet beter kan benutten... maar is makkelijke manier om te scoren en voor het korps een leuke, relaxte werkinvulling... Een werkdagje standby blijven en supportertje pesten...


LOL, wat een onvolwassen reactie is dit.
Als jullie op een gepaste manier gevierd hadden dat MVV gewonnen had dan was politie inzet en al dit gedoe niet nodig geweest.
Dus als mijn handbalclub wint mag ik volgens jou de snelweg blokkeren. Nou dat gaat nogal wat geven met al die sportclubs en dergelijke in Maastricht.
Je snapt toch dat er geen verschil is tussen MVV en een handbalclub, tafeltennisclub en dergelijke.
En je zegt supporterje pesten, wat noem je dan een snelweg blokkeren? Het overige A2 verkeer pesten?
Dus de politie mag jou niet pesten maar jij wel al het overige verkeer op de A2. Lijkt me inderdaad realistisch.............. en logisch want ja het is MVV en voetbal.

De politie is TERECHT ingezet, aangezien de mensen gevaar vormden voor het overige verkeer op de SNELWEG.
Voor mij hadden ze de snelweg mogen leeg vegen totdat iedereen weer op de parkeerplaats bij de geusselt stond.
Alle eencelligen die denken dat het oplopen van een snelweg goed te keuren is snappen het gewoon echt niet.

Ik zal zelf eerlijk toegegeven, dat ik het veel vervelender vind dat er serieus mensen zijn die dit niet begrijpen en dit vol lof goedkeuren. Ik vraag me echt af hoe je er over 20 jaar bijstaat. Want dit is echt de verkeerde manier van denken. Voor de meeste banen moet je een brief inleveren van goed gedrag. Het zou toch zo zonde zijn dat je een baan niet krijgt omdat je voor een club de snelweg bent opgelopen of een andere actie hebt uitgehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 09:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
R*da - MVV 24 maart #132
mvv supporter, aangezien je blijkbaar wel iets afweet van carrières. Heb je ooit iets als management drives gedaan? Zo'n testje dat kijkt waar je energie van krijgt en waar je allergisch voor bent qua menselijk gedrag? Jij bent duidelijk zo blauw als wat - alles moet volgens de regels en iedereen die dat niet snapt is een hersenloze debiel. Wat jij niet lijkt te snappen is dat meer dan de helft van de mensen daar juist niets mee heeft, of zelfs allergisch van wordt. Je kunt je verhaal wel herhalen maar daar ga je niemand mee overtuigen die het sowieso al niet met je eens was. Pas je argumenten aan op het publiek dat je probeert te overtuigen. Tip: mensen die in vreugde op een snelweg lopen zijn over het algemeen per definitie niet blauw.

Ik ga het iets concreter maken. Ik vind lopen op een snelweg geen goed idee. Je zou verwachten dat ik het dus met je eens ben. Maar ik ben nogal allergisch voor blauw gedrag. Ik stoor me dus aan je drammerigheid die neerkomt op "als je je niet aan de regels houd ben je een eencellige". Tsja, daar overtuig je mij niet mee - integendeel. Als je vervolgens begint over "snelweg leegvegen" ben je me helemaal kwijt. Er is zoiets als proportionaliteit, dit was zeker geen charge van de ME waard. Het is wel typisch voor jouw blauwe inborst - geweld is slecht, maar als iemand de regels overtreedt mag de overheid met zijn geweldsmonopolie er op los slaan en vind je dat prima, maakt helemaal niet uit hoe erg de overtreding van de regels is! Maar goed, ik snap nu eenmaal dat jij zo denkt, dus ik zal het je niet te zwaar aanrekenen. Je maakt het jezelf in het leven wel een stuk gemakkelijker als je beseft dat er een hoop intelligente, beschaafde, leuke, aardige, fatsoenlijke mensen zijn die niet op jouw manier denken. Is niets mis mee, mensen verschillen. Dat betekent niet meteen dat diegene die verschilt van jou een eencellige is.

Overigens: natuurlijk is er verschil tussen een tafeltennisclub en MVV. Meen je dat nou serieus, dat daar voor jou geen verschil tussen zit?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Sjotelsplak, middenstip, Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 09:17 16 mei 2019 09:21 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
R*da - MVV 24 maart #133
Natuurlijk was het niet slim, het gebeurde echter in een opwelling. Er liepen families met kinderen tussen die nu achteraf zullen beseffen dat ze dat beter niet hadden kunnen doen. Maar het was geen snelweg, het was de N2 en niet de A2 waar dit gebeurde, en dan ook nog eens op de afrit, niet de hoofdweg. Dat de politie ingreep is inderdaad begrijpelijk, maar dat er nu nog zo veel tijd ingestopt wordt om een paar enkelingen er tussenuit te pikken, compleet met twitterberichten van de politie zodat het vooral in de media komt is wel typisch. Je zult zien dat er ook nog stadionverboden worden uitgedeeld omdat het 'voetbalgerelateerd' is (niet door MVV maar door de KNVB na de melding van het OM).

Dat er een paar weken later een paar gasten over de echte A2 liepen en die vervolgens zonder gevolgen zelfs een gratis treinkaartje kregen aangeboden laat zien dat er met 2 maten gemeten wordt (afkomst doet er niet toe).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 12:11
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
R*da - MVV 24 maart #134

mvv supporter schreef : De politie is TERECHT ingezet, aangezien de mensen gevaar vormden voor het overige verkeer op de SNELWEG.
Voor mij hadden ze de snelweg mogen leeg vegen totdat iedereen weer op de parkeerplaats bij de geusselt stond.
Alle eencelligen die denken dat het oplopen van een snelweg goed te keuren is snappen het gewoon echt niet.

Ik vraag me af of je er überhaupt bent bij geweest. Alle supporters waren al geruime tijd terug bij de parkeerplaats vóór dat de politie hun aanwezigheid moest komen tonen. Zeker gezien het gedrag van de afgelopen tijd van de politie, in combinatie met het feit dat er niks meer aan de hand was, en iedereen al lang en breed van de afrit (N2) was, werkte dit een hoop onbegrip en boosheid op. Het is niet goed te keuren, maar ik begrijp wel dat zoiets voor sommige als een rode lap op een stier werkt.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 12:59
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
R*da - MVV 24 maart #135
@ Jacques, bedankt voor je reactie.
Het klopt dat ik het misschien te blauw verwoord, maar ik zou niet weten hoe je bepaalde mensen duidelijk kunt maken dat bepaald gedrag niet kan / niet slim / niet gewenst is. Ook kan ik de manier van denken / doen van sommige personen niet begrijpen.
Het is ook onmogelijk om deze personen duidelijk te maken dat bepaalde dingen gewoon echt niet goed te keuren zijn.
Want hun denken bij voetbal mag alles !!!!
Net zoals Jeoff nu weer aankomt het was de N2 en niet de A2, wat boeit het? Op beide wegen mag je niet lopen.
Om dan asielzoekers met 500 -1000 MVV supporters te vergelijken snap ik al helemaal niet.
Maar ik zal de gemeente vragen of ze volgende keer voor iedereen een treint kaartje kopen naar Kerkrade.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden