R*da - MVV 24 maart

20 feb 2019 13:49
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
R*da - MVV 24 maart #16

omnisciens schreef : Dan noem je ook meteen een wedstrijd.

Fortuna uit slecht geregeld, dat klopt, wij horen op vrijdagmiddag 13:00 dat deze wedstrijd niet doorgaat vanwege sneeuwval, en moeten dan binnen 4 uur, want ja die kantoren sluiten ook gewoon om 17:00 uur, nog voor de komende maandag voor 800 man vervoer regelen?!? Het was al een wonder dat we bussen hebben kunnen regelen in zo een korte tijd. Dat het dan vol is, en er onduidelijkheid ontstaat bij het instappen daar ook nog eens aan toe.
Maar ook voor deze wedstrijd hebben alle, maar dan ook iedereen die lid is, medio december een mailtje gehad om je op te kunnen geven. Uit coulance de mensen die dit jaar in de vrieskou in een leeg stadion zitten ook.
Dus niet en lid en mee zijn geweest, gewoon of/of
En het schiet mij persoonlijk in het verkeerde keelgat als het gaat om de vaak gigantische onderschatting van het organiseren van uitwedstrijd naar een derby.
Hoe denk je dat dat gaat? Dat je even Slange, de Toerist, Hannebam, Jacobs belt en je zegt Hallo mag ik 10 bussen? Die zeggen dan ook meteen dikke doei! Niet voor deze wedstrijd, ivm de kans voor vernielingen aan hun dure bussen.
Dus je gaat verder zoeken, dan komen de regels van de maatschapijen die wel willen, borg, absurde bedragen etc.
Dan het overleg, waar gaan we verzamelen, hoe gaan we rijden.
Dan het bijhouden van de bestellinge, want pietje wil bij klaasje in de bus, maar Klaasje niet bij Pietje, mits Sjeng achter Pietje zit.
En dan kan je wel zeggen, dan ga je daar niet op in, maar ergens wil je ook wel service geven, dus ja Pietje en Klaasje mogen een stoelendans doen om in de juiste bus te zitten.
Dan heb je Henk die niet meer durft en zijn kaart en Sander wilt geven etc etc etc.

En dat dan allemaal na mijn gewone baan om dinsdag 03:15 in de nacht.
En we doen het met plezier, maar essebleef onderschat niet wat er bij komt kijken voor even in vele ogen een simpel uitwedstrijdje


Ik ben zelf dit seizoen al vaker mee naar uitwedstrijden geweest. Heb inderdaad die mail ontvangen, maar er niet op ingegaan omdat ik bij mensen in de bus wilde zitten die niet lid zijn/mee uit zijn gegaan. Niemand heeft waarschijnlijk dit beperkt aantal beschikbare kaarten verwacht, in ieder geval ik niet. Gegokt en verloren zullen we maar zeggen. Ik snap de teleurstelling bij velen, maar de supportersclub is hier mijn inziens niet verantwoordelijk voor. In tegendeel zelfs, iedereen die MVV een warm hart toedraagt, ziet graag een uitverkocht uitvak. Mensen van de SC mijn waardering hebben jullie!

En nu weer komende vrijdag naar Den Bosch!
De volgende gebruiker (s) zei dank u omnisciens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2019 14:14
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
R*da - MVV 24 maart #17

omnisciens schreef : Dan noem je ook meteen een wedstrijd.

Fortuna uit slecht geregeld, dat klopt, wij horen op vrijdagmiddag 13:00 dat deze wedstrijd niet doorgaat vanwege sneeuwval, en moeten dan binnen 4 uur, want ja die kantoren sluiten ook gewoon om 17:00 uur, nog voor de komende maandag voor 800 man vervoer regelen?!? Het was al een wonder dat we bussen hebben kunnen regelen in zo een korte tijd. Dat het dan vol is, en er onduidelijkheid ontstaat bij het instappen daar ook nog eens aan toe.
Maar ook voor deze wedstrijd hebben alle, maar dan ook iedereen die lid is, medio december een mailtje gehad om je op te kunnen geven. Uit coulance de mensen die dit jaar in de vrieskou in een leeg stadion zitten ook.
Dus niet en lid en mee zijn geweest, gewoon of/of
En het schiet mij persoonlijk in het verkeerde keelgat als het gaat om de vaak gigantische onderschatting van het organiseren van uitwedstrijd naar een derby.
Hoe denk je dat dat gaat? Dat je even Slange, de Toerist, Hannebam, Jacobs belt en je zegt Hallo mag ik 10 bussen? Die zeggen dan ook meteen dikke doei! Niet voor deze wedstrijd, ivm de kans voor vernielingen aan hun dure bussen.
Dus je gaat verder zoeken, dan komen de regels van de maatschapijen die wel willen, borg, absurde bedragen etc.
Dan het overleg, waar gaan we verzamelen, hoe gaan we rijden.
Dan het bijhouden van de bestellinge, want pietje wil bij klaasje in de bus, maar Klaasje niet bij Pietje, mits Sjeng achter Pietje zit.
En dan kan je wel zeggen, dan ga je daar niet op in, maar ergens wil je ook wel service geven, dus ja Pietje en Klaasje mogen een stoelendans doen om in de juiste bus te zitten.
Dan heb je Henk die niet meer durft en zijn kaart en Sander wilt geven etc etc etc.

En dat dan allemaal na mijn gewone baan om dinsdag 03:15 in de nacht.
En we doen het met plezier, maar essebleef onderschat niet wat er bij komt kijken voor even in vele ogen een simpel uitwedstrijdje



Bedankt voor de uitleg, Nergens in mijn tekst geef ik commentaar op de Persoon die het regelt.
Zoals je zelf al aangaf heb je dit snel snel moeten regelen en waren er inderdaad te weinig bussen.
Als klant zijnde weet ik dat op dat moment niet en vind ik het dan niet goed geregeld.
En als betalende klant heb ik al het recht om te zeggen dat ik niet graag als VEE vervoerd word richting Sittard. We gaan dan wel richting de boeren maar dat hoeft niet als VEE vervoer te gebeuren.

Ik snap dat er veel werk bij komt kijken en dat bussen niet zomaar voor MVV rijden.
Ik heb zelfs respect voor je dat je dit vrijwillig en na je werk doet.
Maar dat betekent niet dat je mensen als VEE mag vervoeren en mag verwachten dat ze dan ook nog blij moeten zijn dat er wat geregeld is.
Als het gratis vervoer was dan had je al het recht om dit te verwachten.
Maar voor 27.50 mag ik verwachten dat ik op een fatsoenlijke manier naar sittard vervoerd word.

Ik snap ook dat als roda maar 400 kaarten beschikbaar maakt er iets verzonnen moet worden.
Maar dat betekent niet dat ik het eens moet zijn met die oplossing / beslissing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2019 15:02
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
R*da - MVV 24 maart #18
Het is ook verder niet persoonlijk bedoelt, excuses als ik daarin wat fel reageer.

Natuurlijk zou je en mag je verwachten dat je voor 27.50 (inclusief ticket) niet hoeft te staan in de bus. Naast het feit dat wij zelfs een annuleringsboete (ja echt waar) kregen van de maatschappij en we dus zonder maar 1 km gereden al kosten kwijt waren, weer opnieuw bij alleen hun konden boeken, ze hadden voor een maandag avond minder bussen beschikbaar dan normaal. (dan was er veel meer plek in de bus geweest, als het op vrijdagavond was gehouden)
Dan kom je voor een dilemma, of vee vervoer, of geen vervoer. Beide kut. En dan verlies je ook nog eens met 3-0 in de vrieskou, tja dan gaat er geen zonnetje op.
Het is meer dat ik inderdaad het beeld wil schetsen hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Vaak, helaas in deze tijden, met onze slechte naam als supporters, is het kiezen tussen 2 kwaden
Maar wel bedankt voor het gegeven respect:)

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2019 17:10
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
R*da - MVV 24 maart #19
Bij die flut club zal ik nooit een voet in het stadion zetten, ondanks dat ik graag Us MVV'ke steun in deze beladen match!! Maar daar ga ik alleen kijken als het afbrand!!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2019 20:11
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
R*da - MVV 24 maart #20
Waarom mogen er maar 400 MVV-supporters naar Kerkrade? Ligt het aan mij of heb ik de reden daarvoor nog nergens via officiële kanalen kunnen lezen? Wat meer duidelijkheid vanuit de club(s) zou ik in deze wel prettig vinden.
Vooralsnog vind ik het dieptriest dat er maar zo weinig supporters worden toegelaten. Ik ben graag bereid mijn mening aan te passen als ik een goede reden hiervoor hoor. Maar voor nu lijkt het voor mij op onwelwillendheid of onkunde van de verantwoordelijke(n).
Ik heb me voor niets in allerlei bochten gegooid om de wedstrijd te kunnen volgen. Hoe zat dat ook alweer met normalisatie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 02:00 21 feb 2019 07:52 door Boschpoort.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
R*da - MVV 24 maart #21

Boschpoort schreef : Eigenlijk zou geen enkele MVV supporter daar moeten zijn. Geen cent voor die oplichters.
Maar ik snap ook wel dat dit ook belangrijke inkomsten voor de sc oplevert.
Ik ben er in elk geval niet bij dit jaar.

Haha, Boschpoort, je ontpopt je als een nieuw type MVV-supporter: je bent geen weg-met-die-jonge-elftallen-van-eredivisieclubs-MVV-supporter, maar een weg-met-dat-Roda-dat-geen-cent-aan-mij-mag-verdienen-MVV-supporter. Dat is een mooi type supporter!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 16:36
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
R*da - MVV 24 maart #22
Zojuist vernomen dat deze wedstrijd massaal geboycot gaat worden. Zie onderstaande mail van de SC.

"Beste Supporters,

Sinds de bekendmaking van het aantal kaarten naar Roda uit (400 stuks van de 1100 maximale capaciteit) borrelt het flink van onvrede de afgelopen 48 uur.

Nu blijkt dat deze aantallen niet komen van de KNVB of de lokale driehoek maar daadwerkelijk van Roda zelf zijn de meningen over wel of niet gaan nogal verdeeld geraakt.
Vandaag ontvingen wij de eisen van de politie, dubbele fouillering, id check, foto check, geen camera mee, geen vlag, geen spandoek.
Het werd alleen maar erger.
Plus de aanhoudende en groeiende geruchten met betrekking tot wraak acties van andere club, maken het er allemaal niet makkelijker op.

Veer zien MVV
Trepke B
Groep Boschpoort (100 kaarten)
Ultra's (100 kaarten)
en MVV zelf hebben zich verenigd in een boycot, op deze manier hoeft het niet, voetbal is leuk en moet plezier opleveren.

Nu sta je voor een groot dilemma als supportersclub, wij zijn allemaal supporters in hart en nieren en voor vele is dit het uitstapje de wedstrijd van het jaar.
Maar waar trek je de grens en dat is heel moeilijk. Wij waren in eerste instantie onvermurwbaar, en wilde sowieso gaan. Maar de achterban voor een boycot werd alleen maar groter en groter,
de opgelegde maatregelen groeide met de minuut. Borg voor bussen, steeds hogere prijzen ga maar door.

Wij willen als MVV supporters 1 zijn, VEER ZIEN MVV immers. Daarom is de zeer moeilijke keuze gekomen om niet naar deze wedstrijd te gaan. De veiligheid van onze supporters plus de omgang hiervan heeft hierin de doorslag gegeven.

Het is niet de bedoeling dat je blij bent dat je thuis komt zonder kleerscheuren ipv heerlijk genieten van de wedstrijd.

Nu hebben jullie allemaal een kaartje gekocht a 27.50€ deze kaarten en waarde blijven geldig, let op tot en met volgend seizoen! Dus mocht je dit seizoen niks leuks meer zien, dan kan het volgend jaar. Dus seizoen 19/20 ook.
Daarnaast zal de prijs niet veranderen, stel je wilt mee met de play-offs of volgend jaar uit naar Fortuna;) en de prijs zou 35€ dan hoef je zeker niks bij te betalen.

MVV is in samenwerking met alle groepen bezig een scherm te zetten in het stadion zondag 24 maart. Hiervoor zijn wij aan het kijken of jullie hier ook gratis entree voor krijgen ipv de 7.5 maar dit is nog niet helemaal zeker dus daarover nog later meer.

Mocht je nou mee willen naar een wedstrijd. Mail me op dit adres met je naam en het boekingsnummer, dan zet ik je automatisch op de lijst en ontvang je je instap-bewijsje in je mail.

Ik hoop echt, dat jullie het begrijpen en snap dat het moeilijk te verkroppen is, maar ergens is de maat vol en nu laten wij met zn alle zijn dat het genoeg is. We zijn geen bandieten, we zijn geen criminelen en willen gewoon genieten van een pot voetbal.

Wil je morgen al mee naar Den Bosch dit is ook mogelijk.

Hopende op jullie begrip, we kiezen voor jullie welzijn en dat gaat voor!

Sportieve groet

Namens het voltallige bestuur van de SC MVV Maastricht."
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 17:00
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
R*da - MVV 24 maart #23
ALGEHELE BOYCOT NAMENS SUPPORTERSVERENIGINGEN.

Ik sta hier volledig achter gezien de regels

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 17:47
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
R*da - MVV 24 maart #24
kennelijk mag je hier niks plaatsen over een boycot, want dan wordt je berichtje verwijderd.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 17:54 21 feb 2019 17:59 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
R*da - MVV 24 maart #25

Lijnsje@tappunt schreef : kennelijk mag je hier niks plaatsen over een boycot, want dan wordt je berichtje verwijderd.

Stel je niet aan. Met alle betrokken supportersgroepen is besloten dat er pas over gecommuniceerd wordt als het officiele gezamenlijke statement klaar is. Dat is nu!
Berichten waren zoals je ziet niet verwijderd maar even onzichtbaar gemaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 17:54 21 feb 2019 17:55 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
R*da - MVV 24 maart #26

Lijnsje@tappunt schreef : kennelijk mag je hier niks plaatsen over een boycot, want dan wordt je berichtje verwijderd.



MVV supporters solidair!

De Supportersclub MVV, Angel-side, Trepke-B en Veer zien MVV zijn solidair met MVV supporters die geen uitkaart voor de wedstrijd Roda JC - MVV Maastricht krijgen. De verschillende supportersbewegingen slaan de handen in één en maken een gezamenlijk statement door de uitwedstrijd te boycotten.

De boycot komt naar aanleiding van het bericht dat MVV-supporters slechts 400 kaarten krijgen terwijl het uitvak een gegarandeerde capaciteit van 1100 man heeft. Zowel het bestuur van MVV Maastricht als de lokale veiligheidsinstanties drongen bij Roda JC aan op meer kaarten. Deze oproep kreeg geen gehoor bij het stugge bestuur van de club uit Kerkrade.

Waar de beperking op gebaseerd is blijft een raadsel. Het vermoeden bestaat dat het bestuur nog gefrustreerd is omdat Roda de eerste club was die geconfronteerd werd met het nieuwe toegestaan maximum aantal uitbezoekers in de Geusselt vanwege nieuwe veiligheidsrichtlijnen.

Het doel van deze boycot is solidariteit met supporters te tonen die geen kaarten voor het uitvak kunnen bemachtigen. Daarom zoeken we samen naar alternatieven. We gaan samen of we gaan niet!

#mvvsupporterssolidair #boycot #allemaolsame #derby #watchingfootballisnotacrime #veerzienmvv
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 18:27 21 feb 2019 18:38 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
R*da - MVV 24 maart #27
Nog even voor de duidelijkheid:

Roda was de eerste club die geconfronteerd werd met het nieuwe toegestaan maximum aantal uitbezoekers in de Geusselt vanwege nieuwe veiligheidsrichtlijnen.
FC Twente kreeg later ook maar 400 kaarten.



tinyurl.com/y4ehf636
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 19:09
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
R*da - MVV 24 maart #28
Ben stiekem toch wel blij dat we als supporters solidariteit tonen en samen pakken. Had deze club voor en achter de schermen toch wel ff nodig! Samen komen we verder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 19:17 21 feb 2019 19:18 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
R*da - MVV 24 maart #29
Mocht het kloppen dat dit besluit genomen is door het Roda bestuur en niet de lokale driehoek dan vermoed ik dat het vooral een goedkope manier om de eigen aanhang te paaien en de aandacht af te leiden van de enorme problemen in Kerkrade. 2 Miljoen bezuinigen omdat er weer een miljoenentekort is, noodgedwongen ontslagen, nog maar 6000 man op de tribune (waarvan een deel gratis) en als er niet gepromoveerd wordt een reële kans op een lang verblijf KKD. Maar kijk, MVV krijgt 400 kaartjes, net als wij, zie eens hoe het het Roda bestuur strijdt voor de eigen fans! Dat de waarheid is dat 400 de maximale beschikbare aantallen waren wordt uiteraard volledig genegeerd, maar ook dat verbaast natuurlijk niemand want de feiten negeren is in Kerkrade de normaalste zaak van de wereld.

Verder goed dat deze boycot er is, mooi de onderlinge solidariteit ook, en daarnaast het zoveelste bewijs wat een ongelooflijk nare en kinderachtige club Roda is. Een buur die we nooit, maar dan ook nooit mogen vertrouwen (maar dat weten we al tientallen jaren).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Boschpoort, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 20:47 21 feb 2019 20:48 door Kerkradenaar.
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
R*da - MVV 24 maart #30
Laat ik het verhaal hierboven maar meteen uit de wereld helpen.
De veiligheidsmaatregelen inclusief het maximale aantal supporters (eigenlijk moet je dat ook als veiligheidsmaatregel zien) zijn genomen door de lokale vierhoek. Het motto van "Wij 400, dan jullie ook maar 400" is gewoon een bullshit verhaal, maar die gedachte voelt nu eenmaal goed aan als Roda supporter zijnde :P. Roda (en ik ook) ziet ook liever meer supporters, niet alleen voor de derby, maar ook voor de inkomsten.

Ik vind het persoonlijk jammer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden