Blog van de voorzitter

27 aug 2012 23:46
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Blog van de voorzitter #31
Om te beginnen vind ik de reacties van bepaalde mensen totaal over the top, kritisch zijn en een andere mening hebben is totaal geen punt maar dat kan wel op een normale manier gecommuniceerd worden, daar bereik je meer mee dan het op deze manier brengen. Ik zou me bijna gaan schamen dat Paul Rinkens dit soort reacties hier moet gaan lezen op het forum, waarvan ik hoop dat hij ze niet leest.

Nog even verder in gaan op het "Limburg United" en René Trost verhaal. Ik denk inderdaad ook dat Paul de "relatie" tussen de supporters MVV en RJC behoorlijk onderschat, ook al is dat op verschillende manieren al vaker duidelijk geworden. Ik denk dat er weinig tot geen supporters zitten de wachten op een samenwerking tussen deze twee clubs, op welke manier dan ook. Dit ligt veel te gevoelig door alles wat er in het verleden heeft gespeeld en ik betwijfel of dit ooit zal veranderen. Daarnaast kan me niet voorstellen dan het enige toegevoegde waarde heeft, dus sowieso niet doen!

Wat betreft het verhaal René Trost, ondanks wij het liever niet horen, RJC zal altijd zijn club blijven. Ondanks wat ze hem in het verleden hebben geflikt, kan ik er ook nog enigszins begrip voor tonen dat hij zijn club op een manier wil helpen. Maar dit mag nooit of te nimmer te koste gaan van MVV, hij is nu coach van MVV en daar is hij ook het uithangbord van. Elke vorm van persoonlijke samenwerking van René met de jeugd van RJC dient onder een vergrootglas gehouden te worden. Niks, maar dan ook niks mag er op duiden dat er belangenverstrengeling kan zijn met RJC. Bovendien moet hij er ook rekening mee houden dat de supporters hem hier op kunnen afrekenen als er iets fout gaat.

In plaats van enige vorm van samenwerking met RJC, zie ik liever het concept van "Maastricht United" uitgebreid worden. Overigens vind ik die naam niet bepaald toepasselijk, het zou niet verkeerd zijn om hier nog eens kritisch naar te kijken. Een samenwerking met amateurclubs lijkt mij voor beide partijen een toegevoegde waarde. Wel ben ik benieuwd naar welke amateurclubs dit gaan zijn, mij lijkt het niet dat een 6e klasser ons veel wijzer kan maken. En in plaats van alleen amateurclubs in Maastricht, kan het ook breder getrokken worden aangezien er net buiten Maastricht nog een aantal leuke eerste klassers spelen. Denk hierbij aan clubs als SV Meerssen, RVU, Ceaser en misschien ook nog wel GSV'28.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 01:21 28 aug 2012 01:35 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #32
Okay, een aantal vragen over de gehele constructie.

Basic United wil meer kinderen stimuleren te gaan sporten.

Maastricht United wil meer kinderen laten aansluiten bij een amateurvereniging in de Regio. (onderdeel van Basic united?)

Limburg United gaat toptalent ontwikkelen. (onderdeel van basic united?)

Gaat Basic United zich inzetten voor alle sporten? Of ligt de nadruk op voetbal?

Rinkens zegt dat we dubbele kansen krijgen op talenten. Dus we houden een eigen jeugdopleiding , en er komt ook via Limburg United een aanvoer van talenten? of maak ik een leesfout? Of wordt Basic United onze leverancier van Talenten, die mogelijk ook nog in andere provincies of landen actief kan zijn? (ja, het kan nog gekker)

Bestaat er ook een Sterfrade-United ?

Komen er nog meer steden bij uit Limburg?

Wie beslist over de gehele constructie? wij, of ook andere bvo's?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 01:43
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Blog van de voorzitter #33
Het spijt me dat ik het moet zeggen,

Maar wat een dramatische blog. Zo vanuit het niets even hop, erop, en zoek het verder maar uit.

Ik denk leuk, we gaan iets lezen over de resultaten, waar gaan we dit seizoen naar toe. En verdere vraag om passie en inzet, zodat we deze lijn gaan doorzetten.

Nee we worden in de laatste alinea nog even geconfronteerd met een samenwerking met oost-Duitsland. En de heer Winkens, weer dondersgoed! dat dit tegen het verkeerde been is van 95% van de Mvv-supporters.

Het lijkt wel een bericht wat er puur voor geschreven is om onrust te zaaien, onbewust of niet, het gebeurd wel.

Nee ik had me na zo een professionalisering van het bestuur van Mvv, toch wel een iets anders geschreven stuk verwacht.

Bedoel je legt het even goed uit, of je schrijft het niet. Maar niet zo een vaag verhaal, waarin dingen worden geïnsinueerd waar we totaal niet op zitten te wachten.

Paul Chapau.

ligt vrijdag het accent weer op Roda, terwijl ik echt hoopte daarvan verlost te zijn.

En ach, als zijn degraderen en wij promoveren lost het probleem zich vanzelf op.

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 03:43 28 aug 2012 04:36 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Blog van de voorzitter #34
Ha, ik erger me eerlijk gezegd wild aan diverse reacties, met die obligate Roda-haat. Maar ik heb nu effe geen tijd om dat uit te leggen. Komt nog.

In de loop van vandaag (dinsdag) of morgen ga ik uitgebreider in op de (of is het 'het'?) blog van Paul Rinkens. Ik heb foto's en geluidsopnames gemaakt van Rinkens' presentatie op 12 april 2012 in de Gouden Ster van het MVV-beleid 2012-2017. In die presentatie legt Rinkens o.a. uit wat de drietapsraket 'Basic United - Maastricht United - Limburg United' inhoudt. Een gedegen verhaal, vind ik. Ik heb een foto van het bijbehorende presentatie-sheet gemaakt. Die 'United-begrippen' zijn dus echt geen nieuwe nieuwe begrippen! Maar in een keer, haast een half jaar later, lijken sommigen zich daaraan te storen, vooral aan dat 'Limburg United'. Het lijkt me zinvol dat de precieze woorden van Rinkens daarover, op 12 april 2012, nog eens beluisterd kunnen worden. Pffff, voorzitter zijn van MVV Maastricht, is wel een loodzware taak.

De geluidsopnames - geen superkwaliteit - heb ik gemaakt met mijn mobiele telefoon, een Samsung GS2. Die '3ga-bestanden' moet ik nog converteren naar MP3-formaat (update: inmiddels gebeurd). Vervolgens wil ik er een Youtube-filmpje van maken met de foto van het presentatie-sheet met die drie 'Uniteds' als voorgrond en de begeleidende tekst (geluidsfragment) bij die drie Uniteds van Rinkens op de achtergrond. Dan kan ik een link naar dat youtube-'filmpje' (het is eigenlijk meer een foto met geluid erbij). Maar ik ben niet zo handig in dat converteren (update: het lijkt wel te gaan lukken). Daar heb ik nog wat tijd voor nodig. Klunzig, misschien, maar het is niet anders.

Wordt hopelijk snel vervolgd, dus. Ik doe mijn best.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Camillo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 03:57
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Blog van de voorzitter #35

Dat er er op de algemene opmerking mbt Rene Trost en roda jeugd kritiek zou komen verbaast mij daarentegen weer niet. Ik denk dat Paul Rinkens de gevoeligheden onder de MVV fans op dat gebied wat onderschat en teveel rationeel denkt en misschien wat te weinig als supporter.
Ik ben zelf werkzaam in het bedrijfsleven en werk op sommige gebieden nauw samen met de grootste concurrenten als het belang van de branche de zakelijke belangen van de individuele bedrijven overschrijdt. Dat vindt in de zakenwereld iedereen normaal.

Iets soortgelijks speelt vermoedelijk ook hier, hoewel ik de details van de connectie tussen Trost en roda niet ken. Als het in het algemeen belang is dat de zuid-limburgse jeugd meer gaat sporten, wat is er dan op tegen als de zuid-limburgse BVO's die doelstelling gezamenlijk ondersteunen? Ik zie het probleem niet


Deze vergelijking gaat in dit geval niet op. Allereerst stel jij dat het gaat om een samenwerking. Dat is in het geval van Trost niet aan de orde. Een werknemer (en op dit moment boegbeeld) van MVV gaat onze grootste concurrent blijkbaar helpen. Op welke manier precies is mij niet duidelijk. Een gezamelijk belang voor MVV en de moffen is dus niet aan de aan de orde. Enkel het belang van moffen en evt. Trost.
Daarbij zal er in geval van samenwerking centraal moeten staan dat MVV er op zijn minst evenveel profijt van heeft als die andere partij. Afgaande op de publicatie van MVV m.b.t. de RJCO is er nooit sprake geweest van een gelijkwaardige basis, dus zal samenwerking nooit in ons belang zijn. (Wellicht wel in het belang van de jeugd, maar het eigen belang van MVV staat centraal in deze discussie)
Verder vind ik het vreemd dat je concurrentie in het bedrijfsleven vergelijkt met die tussen MVV en de moffen. Jij hebt veel vaker de onderlinge ontmoetingen meegemaakt dan ik. Je weet dat we elkaars bloed wel kunnen drinken. Als Rinkens dit gevoel nog steeds onderschat hoop ik dat we NAC te grazen nemen om in de volgende ronde de moffen te loten. Een wedstrijd moet overtuigend genoeg zijn om voorgoed genezen te zijn van enige drang tot samenwerking. (of acceptatie van het trost verhaal)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Danny1983, De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 03:59
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Blog van de voorzitter #36
MVV al eerder aangegeven dat een deur openstond voor Limburg United. Aan de RJO zijn door de knvb eisen gesteld. Het Limburg United uit de plannen van MVV zou een regionale samenwerking op het gebied van jeugdopleiding betekenen volgens andere voorwaarden dan die verbonden aan de RJO. We mogen dit dus geen RJO noemen. Wel is dit gewoon een andere vorm van samenwerking met de moffen. De voornaamste reden om tegen de RJO te zijn is niet de RJO zelf, maar de haat t.o.v. de moffen. Men kan namen verzinnen zoveel als men wilt, maar we blijven tegen samenwerking met deze kutclub.

Dat Basic United en Mestreech United er zouden komen stond al vast. Na het lezen van het bericht van Rinkens kan ik niet anders dan concluderen dat ook Limburg United al beklonken is. Er moet dus ten minste een andere club bereid zijn gevonden hier in te willen stappen. Gelet op de RJCO discussie lijkt mij niet dat de moffen dit zijn, al geeft Trost ons alle reden tot argwaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 06:06
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Blog van de voorzitter #37

pinobel schreef : Oke, het kotsen op het bestuur is misschien iets te veel, maar de rest blijf ik bij. Veer Zien MVV schenkt na een jaar sparen en zwoegen 25.000 euro aan MVV tbv de jeugdopleiding en dan gaat ons boegbeeld Trost zich inzetten voor de rodajeugd. Hoe krom kan iets zijn, te meer daar rene kan weten (en het bestuur zeer zeker) dat het zowiezo al heel gevoelig ligt. Dan moet Rene zoiets gewoon niet doen. hij frustreert veel MVV-fans hier mee. Hij kan daar later (als hij niet meer bij MVV in dienst is) nog altijd probleemloos instappen. Maar niet nu. Ik denk stiekem (en heb dat ook uit de mond van 1 bestuurslid gehoord, wiens naam ik hier niet zal noemen) dat (een deel van) het bestuur hier ook niet gelukkig mee is. Zo wordt er dus al verdeeldheid gezaaid. Misschien zijn ze bang dat Rene als ze het hem verbieden er het bijltje bij neergooit. Niemand kan mij wijsmaken dat dit goed is voor MVV.



Perfect weergegeven :thumbsup:...het blijft zeer doen welke samenwerking dan ook :thumbsdown:...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 08:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Blog van de voorzitter #38
Wil de MVV jeugd versnelt beter worden ( gezien de plannen die er nu zijn) dan is samenwerken een must met andere BVO's in de regio.
Op dit moment stelt de jeugdopleiding van MVV weinig voor ( landelijk), ook het niveau wat bij de selectie zit kan niet worden aangemerkt als eredivisie waardig dan wel top 5 JL

MVV heeft doelstelling om top 5 JL te spelen en dan de stap te maken naar de Eredivisie, dat betekent dat het algehele opleidingsniveau en ook de kwantiteit van spelers omhoog moet ( versnelt).

Uiteindelijk zal het verschil ( in deze discussie) tussen Roda en MVV op termijn nihil zijn, je ziet nu al dat Roda koers zet richting linker rijtje eredivisie en danwel plekken 12-18... op termijn zal MVV door een gezondere organisatie en vooral een gezonder beleid de slag gaan maken in Zuid Limburg, we hebben daar geduld voor nodig en moeten nu misschien wel slim zijn door wat samen te werken om er straks beter van te worden dan onze concurrent Roda....immers heeft MVV alles te winnen en heeft Roda een Eredivisie schap te verliezen ( wat ook op termijn gaat gebeuren)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 09:36
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #39

Napoleon schreef : Wil de MVV jeugd versnelt beter worden ( gezien de plannen die er nu zijn) dan is samenwerken een must met andere BVO's in de regio.
Op dit moment stelt de jeugdopleiding van MVV weinig voor ( landelijk), ook het niveau wat bij de selectie zit kan niet worden aangemerkt als eredivisie waardig dan wel top 5 [\quote]


Welke jeugdopleiding vind jij dan goed in Nederland?? Welke rjo heeft een toptalent voortgebracht? Bovenmodaal toptalent drijft altijd boven en kun je alleen vinden met een goede scouting. Geen fancy opleidingscentrum. De rest van de Nederlandse bvo s leid broodvoetballers op niks meer en niks minder. De enige randvoorwaarden die bij MVV schort is wedstrijdritme op het tweede plan voor de rest niks anders. Kom maar eens met bewijzen dat gezamenlijk opleiden voetballers beter maakt. Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 09:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Blog van de voorzitter #40
De MVV jeugdopleiding heeft volgens mij 1 team wat Nationaal speelt, dat is natuurlijk te weinig wil je potentieel spelers opleiden voor je eerste elftal

Daarnaast is het gewoon een gegeven wanneer je betere spelers met elkaar laat trainen dat ze daar uiteindelijk allemaal beter van worden, zeker als je in een A of B een paar spelers hebt ( 1-2) die richting prof zouden kunnen halen, geen enkele limburgse BVO heeft de potentie om vanuit de C-B-A elftallen genoeg niveau te halen, wil je het voetbal beter maken dan zullen de beste spelers samen moeten trainen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Camillo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 09:50
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Blog van de voorzitter #41
Bij mij komt dit bericht een beetje over alsof er gedacht word dat wij allemaal een stelletje achterlijke zijn.
Even snel een leuk berichtje met wat mooie termen, ondertussen nog ergens in de laatste alinea laten blijken dat het logisch is dat het boegbeeld van onze club samenwerkt met de meest gehate club van allemaal.

Als het bestuur, of iniedergeval mister Rinkens 'de grote verlosser' himself, nog steeds niet inziet dat berichten, op deze manier geschreven, juist een averechts effect hebben en wederom kwaad bloed zetten bij supporters dan vraag ik me toch af of er uberhaubt ooit een keer is geluisterd naar de supporters.
Als je nog steeds niet begrijpt dat wij niets over r*da/kerkrade willen lezen/zien laat staan iets over samenwerking of zelfs 'uithelpen van de concurrent' dan heeft hij toch totaal geen inlevingsvermogen in de supporters.
Had op zijn minst geprobeerd deze donkere lucht te klaren? Nu word het er absoluut niet beter op.
En we mogen toch aannemen dat dat de bedoeling was van dit 'plotselinge' bericht.
Want verder staat er niets nieuws in..

Limburg United mag mischien niets met een samenwerking te maken hebben, laat staan een fusie, maar alsjeblieft, wat verwacht je als je met deze naam komt aan zetten? Dit is ook weer een geval van totaal geen moeite willen doen om je in te leven in de supporters.
Ons supporters boeit het toch allemaal niet, wij doen nog steeds elke morgen bij het ontbijt een dansje omdat we nog bestaan.

En binnenkort weer een hoop stampij maken omdat er ergens iets te zien of te horen is van onze afgunst tegen die moffen..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 10:00
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Blog van de voorzitter #42
Waarom heeft Trost niet een concurrentie beding in zijn contract staan dat hij niet bij een andere club aan de slag mag binnen een straal van 100 km.
Gebeurt regelmatig ook ik het berijfsleven en is om het bedrijf zelf te beschermen. Nu dit niet is kan Trost de kennis die hij bij MVV vergaard gratis exporteren naar Duitsland waar ze dit wel waarderen. Universitaire kennis krijgen en er niets voor hoeven te betalen.
Of is dit voor Trost al een stap om te kijken naar het komende seizoen voor als zijn contract afloopt? Wil hij dan weer emigreren om bij zijn liefde aan de slag te gaan?

Het hele stuk van samenwerking van Trost en RJC klopt in mijn ogen niet, ook al doet onze trainer dit in zijn vrije tijd. Er zit een groot iets van belangenverstengeling in, iets wat in het bedrijfsleven keihard een halt zou worden toegeoepen. Waarom doet onze voorzitter dan niet, die het klappen van de zweep toch wel kent in het bedrijfsleven. Is hij dan echt zo naief??
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 10:40
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Blog van de voorzitter #43

Jean schreef : Limburg United mag mischien niets met een samenwerking te maken hebben, laat staan een fusie, maar alsjeblieft, wat verwacht je als je met deze naam komt aan zetten?


Limburg United is juist de samenwerking van MVV met een of meerdere "limburgse" clubs op het gebied van jeugdopleiding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 10:42
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Blog van de voorzitter #44
Is er eigenlijk iemand die weet wat Trost nu bij Roda gaat doen? Want we speculeren erg hard en roepen vanalles, maar niemand weet eigenlijk wat hij nu precies daar gaat doen...

Dus misschien moeten we wachten met oordelen totdat we weten waar hij hun mee gaat helpen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 11:15
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Blog van de voorzitter #45
Trost valt opzich niet veel te verwijten, wij weten tenslotte allemaal wat clubliefde is en dat je nooit of te nimmer je eigen club hulp zal weigeren. Wel had het hem gesiert om deze hulp te weigeren of in dit uit te stellen totdat hij niet meer het boegbeeld van onze club zou zijn. Want dat zal geen tientallen jaren meer zijn,
Toch had hij kunnen weten dat dit niet goed zou vallen bij de supporters en dat dit dus niet heel verstandig zou zijn.
Maar blijkbaar luistert Trost naar zijn hart en niet naar zijn verstand, iets waar vele van ons over mee kunnen praten.

Het bestuur, en dan met name Rinkens in dit geval, valt veel meer te verwijten.
Alleen al op de nonchalante manier waarop hij dit probeert goed te praten, zelf logisch te noemen, gaat mij te ver.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het bestuur het hier mee eens is en hopelijk leidt dit niet tot interne spanningen binnen het bestuur. Juist nu het allemaal zo goed lijkt te gaan moet er gewaakt worden voor dit soort 'akkefietjes'.

En Limburg United is inderdaad een naam voor een samenwerkingsverband met een of meerdere limburgse clubs.
Zelfs een hollénder weet hoe beladen deze naam is en al helemaal als deze naam word gegeven aan een dergelijk project.
Hoezo word er geen moeite gedaan om de trouwe supporters niet voor het hoofd te stoten?
Blijkbaar dringt het niet door hoe belangrijk juist die trouwe supporters zijn.
Ik vind het allemaal zeer respectloos van het bestuur/Rinkens.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden