Blog van de voorzitter

06 sept 2012 14:25
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Blog van de voorzitter #121

Camillo schreef : M.a.w.: Buiten de RJO om wordt het moeilijk om de beste talenten op hoger niveau te laten trainen en spelen.

Heb je daar ook argumenten voor? RJO is slechts een naam.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 14:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Blog van de voorzitter #122

Camillo schreef : De argumenten van bestuurszijde om niet met Roda samen te gaan duiden juist op andere motieven, die puur in
MVV's eigen kring liggen opgesloten. Met andere clubs samengaan ? Zeker in het noorden van de provincie of daarbuiten....? M.a.w.: Buiten de RJO om wordt het moeilijk om de beste talenten op hoger niveau te laten trainen en spelen. Ik verwacht dat toetreding over 'n paar jaar zeker verwezenlijkt zal worden. Let wel...: ik ben geen Roda fan, maar wel meer dan een halve eeuw MVV supporter.

Liegen mag niet.

Daarnaast liggen er voor MVV genoeg clubs in de buurt met wie we wél willen en kunnen samenwerken en die wél het niveau hebben. Het is tekenend dat een koempel dat niet kan bedenken aangezien je blik enkel op het oosten gericht is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 14:37
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #123
Dat de jeugd fatsoenlijk moet trainen is logisch, maar reken maar niet dat het niveau zo maar omhoog gaat.

Het percentage talent per provincie zal niet stijgen, omdat ze beter trainen, dat is bullshit.

De beste Spelers komen bovendrijven omdat ze met meer talent geboren zijn, nothing else.

We kunnen beter stoppen met anticonceptie, des te groter wordt de kans op talent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 14:39 06 sept 2012 14:43 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #124

Jacques schreef : Daarnaast liggen er voor MVV genoeg clubs in de buurt ...


Dit laat me dan denken aan Genk, Luik enzv. en dus ook een RJO met deze clubs binnen het kader van een "Be-Ne League" ...

Daar was een tijdje geleden toch sprake van ?
En door Murdoch's overname van Eredivisie Live al een (toekomstige?) stap in die richting gezet ...

Weet iemand wat daar de huidige positie van het bestuur in is ? of is dat iets voor het praotkaffee...?
los van het feit of je daar ("Be-Ne League") voor of tegen bent...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 14:57
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #125

Sjraveleer schreef : Dat de jeugd fatsoenlijk moet trainen is logisch, maar reken maar niet dat het niveau zo maar omhoog gaat.

Het percentage talent per provincie zal niet stijgen, omdat ze beter trainen, dat is bullshit.

De beste Spelers komen bovendrijven omdat ze met meer talent geboren zijn, nothing else.

We kunnen beter stoppen met anticonceptie, des te groter wordt de kans op talent.


Je hebt gelijk; er komt niet meer talent, maar zoals Trost zei; als deze talenten vaker en regelmatig tegen betere tegenstanders in competititeverband op hoog nivo kunnen spelen, dan worden ze er wel beter van en kunnen we daardoor onze talenten beter behouden.

Blijft het feit dat talenten uiteindelijk toch altijd voor het geld kiezen, los van het feit of ze daar sportief op vooruit gaan.
Kijk maar eens naar de Ajax, PSV en Feyenoord, waar "talenten"naar topclubs Engeland, Spanje en Italie gaan en gingen...
om er op de bank te belanden .... :thumbsdown:
en vervolgens via "mindere" clubs dan onze top 3 ( of 5) , dan van geluk mogen spreken, dat ze bijvoorbeeld in Duitsland bij een beetje fatsoenlijke club terecht komen ...
Maar dat was altijd zo ( kijk maar naar Erik Meyer die van MVV verhuisde naar de PSV en Liverpool bank...).

Toch moeten we iets doen omdat we qua "centjes" aangewezen zijn op eigen kweek !
Vergeet ook het verleden niet toen er door dit soort jeugsteams altijd spelers waren die hier bleven ( Dijkstra, Joordens, de la Haye) en die van waarde voor us MVV-ke waren ... ;)

( maar pas op met je opmerking over "stoppen met anticonceptie"..als Forlaajf dit hoort wordt die meteen wild en gaat die meteen extra eieren inkopen.... :lachen:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 19:55
Camillo
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
Blog van de voorzitter #126
Mocht iemand eraan twijfelen dat het voor een toptalent voor zijn ontwikkeling noodzakelijk is, om op hoger niveau te gaan trainen en spelen, of betere ideeën hebben dan de RJO, dan raad ik die dringend aan om eens met iemand van MVV's technische staf te gaan spreken ! Feit is zondermeer, dat het MVV nog nooit gelukt is, om met een jeugdelftal op het hoogste niveau uit te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 20:06
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #127

Camillo schreef : Mocht iemand eraan twijfelen dat het voor een toptalent voor zijn ontwikkeling noodzakelijk is, om op hoger niveau te gaan trainen en spelen, of betere ideeën hebben dan de RJO, dan raad ik die dringend aan om eens met iemand van MVV's technische staf te gaan spreken ! Feit is zondermeer, dat het MVV nog nooit gelukt is, om met een jeugdelftal op het hoogste niveau uit te komen.


Buiten het feit dat je afkomst en het niet eerlijk hier voor uit komen jou al een valse start heeft gegeven op dit forum zal ik toch maar ff op je reageren. Kun jij nu per direct de relatie tussen jeugdelftallen op een hoger niveau en de stand van het eerste elftal in een divisie linken??? Geeft een jeugdteam op het hoogste niveau de garantie dat Het eerste team beter presteert? Zal ik je eens wat verklappen.... Nee! En nou op naar rodajcfans zendeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 20:10 06 sept 2012 20:22 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Blog van de voorzitter #128

Sjraveleer schreef : Dat de jeugd fatsoenlijk moet trainen is logisch, maar reken maar niet dat het niveau zo maar omhoog gaat.

Het percentage talent per provincie zal niet stijgen, omdat ze beter trainen, dat is bullshit.

De beste Spelers komen bovendrijven omdat ze met meer talent geboren zijn, nothing else.

We kunnen beter stoppen met anticonceptie, des te groter wordt de kans op talent.


Nacer Cadli b.v. had in de tijd dat hij bij de Jeugdopleiding van Standard Luik voetbalde ongetwijfeld óók al talent. Doordat hij problemen kende door o.a de scheiding van zijn ouders en niet goed werd opgevangen moest hij bij Standard vertrekken.
Ik citeer Nacer uit een krantenartikel :
,,Ik hoorde dat MVV een goede voetbalschool had en heb gevraagd of ik mocht meetrainen. En ik mocht blijven. Al heel snel was al het plezier terug." De vraag blijft waar Nacer Chadli nu was als hij toen niet door MVV was opgevangen ondanks zijn aangeboren talent ? Talent hebben alleen is niet genoeg.
Overigens heeft de MVV Jeugdopleiding in België met name een goede naam. Van de 18 selectiespelers van de A Jeugd zijn er 11 afkomstig uit België.
Een Belgische Jeugdspeler b.v. die de MVV Jeugdopleiding volgt komt 5x per week voor training en/of spelen van een wedstrijd speciaal vanuit zijn woonplaats Namur (Namen) naar Maastricht. Afstand plm. 92 km.!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Camillo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 20:15 06 sept 2012 20:16 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Blog van de voorzitter #129

Camillo schreef : Feit is zondermeer, dat het MVV nog nooit gelukt is, om met een jeugdelftal op het hoogste niveau uit te komen.

Wat een ongelofelijke nonsens, dit is gewoon een regelrechte leugen. Hoe durf je dit een feit te noemen? Er is helaas geen site met historische gegevens van het jeugdvoetbal, maar iedereen die wat langer bij MVV rondloopt weet dat er genoeg jeugdteams in het verleden op het hoogste niveau speelden.

Ik ben wel klaar met je onzin, je bent duidelijk alleen maar de boel op aan het naaien. Moderators, grijp aub in! :applaus:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 21:15
Camillo
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
Blog van de voorzitter #130
Let wel, ik heb absoluut respect voor de wijze waarop de begeleiding van MVV's talenten geschiedt. Echter bij onderhoud met een lid van de technische staf werd er te kennen gegeven, dat er enkele talenten toe zijn aan een uitdaging op hoger niveau.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 21:19
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #131

Camillo schreef : Let wel, ik heb absoluut respect voor de wijze waarop de begeleiding van MVV's talenten geschiedt. Echter bij onderhoud met een lid van de technische staf werd er te kennen gegeven, dat er enkele talenten toe zijn aan een uitdaging op hoger niveau.

tja als je als talent/ cq voetballer niet het hoogst haalbare nastreeft dan ben je m.i geen knip voor de neus waard! Maar denk dat de mensen hier op dit forum wel er aan toe zijn dat jij opsodemieterd en op je eigen forum wat open deuren gaat intrappen met wel of niet een leugentje erbij. Gaank voet pannekook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 21:55 06 sept 2012 21:57 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Blog van de voorzitter #132

Camillo schreef : Let wel, ik heb absoluut respect voor de wijze waarop de begeleiding van MVV's talenten geschiedt. Echter bij onderhoud met een lid van de technische staf werd er te kennen gegeven, dat er enkele talenten toe zijn aan een uitdaging op hoger niveau.


Het vlgs jou hogere niveau van jullie RJO (leest Roda Jeugdopleiding) waar onze MVV talenten naartoe zouden moeten heeft welgeteld een talent opgeleverd die in de huidige Roda JC selectie is opgenomen n.l. Guus Hupperts. Met de van VVV afkomstige Bryan Rookx zijn zij de enigste Limburgers in de Roda selectie. B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 22:28
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #133
Chadli is 1 van de 1000 verhalen die er in de voetballerij bestaan. Het blijft een feit dat onze jeugdopleidingen tot de beste van de wereld behoren. Met 16 miljoen inwoners, produceren wij zeer veel talenten. Zouden ze in Brazilië dezelfde kwaliteit hebben, waren ze de "absolute" wereldkampioen, die altijd in de Finale stonden. Als de jeugd van mvv lijdt aan kwaliteitsgebrek in de opleiding, moeten ze stoppen. Maar omdat de situatie financiëel beter is geworden dan 3 jaar geleden, is dit niet nodig.
Daarom heb ik mijn mening over de RJO bijgesteld naar onnodig. Als het eerste elftal lijdt aan de kosten van de jeugd, zeg ik ja tegen een rjo. Jammer dat Rinkens te snel overstag is gegaan. Hij geeft ons te weinig info, en speelt met de waardes van de club uit het verleden. De "echte' agenda van hem is mij nog onduidelijk, maar dat het veel meer is dan voetbal, lijkt me duidelijk. Als je de DSM wilt binnenhalen in een sportproject, ben je geen "kleine" jonge. Hopelijk is zijn "grote" denken, een bron van inkomsten voor MVV, maar ga er niet van uit. In de aanvoer van talenten, verwacht ik ook weinig verschil.
Rinkens zal goedschiks of kwaadschiks (filmpje Ben) zijn plannen doorduwen, daar twijfel ik geen moment aan. Dus voor mij is nu belangrijker wat is hij van plan? Tja, en daar verwacht ik meer een story: marketing&branding, op allerlei sporten. Worden wij daar rijker van? Of beter gezegd wie wordt hier het rijkste van? Welke onderneming plukt de meeste vruchten? hhhmmm :thinking:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 01:07
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Blog van de voorzitter #134
Mijn mening over samenwerking met alleen Roda en de RJO is duidelijk. Ik ben blij dat supporters de activiteiten van MVV, de voorzitter van die lui van Roda goed volgen.
Ik heb mijn woordenboek Engels-->Nederlands al klaar gelegd om mee te nemen volgende week donderdagavond. Al die Engelse flut namen voor allerlei initiatieven. Hoezo branding? Hoezo herkenbaarheid?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 10:58
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Blog van de voorzitter #135
helemaal mee eens ,ben weekje weg geweest is er weer nieuws

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden