Blog van de voorzitter

07 sept 2012 11:30 07 sept 2012 11:31 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #136
Ben het met Anita en Sjraveleer eens.

Marketing, branding en herkenbaarheid vindt bovendien allereerst plaats door de prestaties op het veld !
En als je de rol en traditie van MVV binnen de Maastrichtste gemeensschap vanaf de jaren 30 uit de vorige eeuw bekijkt,
staat die als een huis. :thumbsup:

Dan moet je niet de enkele mindere jaren eruit lichten als zijnde de maatstaf. En trouwens ook in die mindere jaren kwamen we en stonden we achter onze ploeg ( zoveel toeschouwersverschillen zijn er niet tussen de tijden van Jongen& Co en Rinkens & Co...)

Natuurlijk is sociaal en maatschappelijk bezig zijn en contacten met de kennisindustrie ( UM en AZM) een goede stap om meer goodwill te krijgen, maar moet dit niet de "core business " (kernactiviteit binnen een onderneming) verdringen...en dat is bij MVV het voetbal en de toeschouwers in de Geusselt.

Zorg voor goede faciliteiten en investeer in een langdurige en goede voetbalorganisatie ( met als centrum het eerste en een goed jeugdteam).

Aon de Geng ! :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 11:49 07 sept 2012 11:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Blog van de voorzitter #137
Ik ben absoluut geen voorstander van een RJO met RJC, en om daar een response op te geven wacht ik tot na het praatcafe als de onduidelijkheden zijn toegelicht. Maar ik begrijp wel dat MVV moet groeien en sponsoren moet zien te overtuigen om hun toekomstplannen te verwezenlijken (het maatschappelijke limiet is ook ooit bereikt), de kortste connectie naar die grote Limburgse bedrijven is toch via de deur van de vijand. Omdat die in de jaren toen wij lagen te slapen het alleenrecht hebben verworven van die ondernemingen.

Een sponsor binnenhalen als DSM, Brand Bier of Mercedes zou al een hele grote stap vooruit betekenen voor MVV, omdat dan meerdere kleine bedrijven zullen volgen. Ik vraag me dan af of de RJO de missie is of een tactiek?

Het niveau verschil tussen RJC en MVV blijft het financiële plaatje, waar RJC de provincie promoot, promoten wij alleen een stad. De neutraliteit van de provincie brengt denk ik meer geld in het laatje omdat je zo een hele grote doelgroep aanspreekt en indirect ook weer meer bedrijven. Daarom is het van belang om toch een grote herkenbare partner te vinden die dat stukje 'Limburg' naar de Geusselt haalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 13:09
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #138
Gerard over die sponsors bij roda. Uiteindelijk na aftrek ,garanties gemeente,televisiegelden, publiekinkomsten (slechts 5000 à 6000 meer, niet verwonderlijk in de ere maar Roda is daar uiteindelijk maar een kleine jongen in de ere) haalt Roda denk ik maar een kleine 5 miljoen meer sponsorinkomsten binnen. Ik denk dat er met de MVV sponsors ook contractueel is vastgelegd dat het percentage omhoog gaat bij promotie( net als Roda dit bij degradatie heeft) dus het verschil is mijns inziens NIET zo groot. En stel je niet te veel voor van die deals die Roda met brand en vooral Mercedes heeft. Het gaat vooral om faciliteren waarbij geloof me nou maar Mercedes zich kapot lacht. Hun sponsoring bestaat vooral uit korting op de leasewagens waarbij uiteindelijk Roda iedere maand een fors bedrag aan Mercedes betaalt voor de wagens. Ik ken iemand van Mercedes in Limburg en geloof me hun vorige leasewagens leverde Roda geld op. Gewoon promoveren, dan komen (landelijke) sponsors vanzelf. Ik weet het kip,ei etc en zo makkelijk gaat dat niet maar dat is de key om de verhoudingen in Limburg echt duidelijk te maken. M.i heeft MVV hele goede papieren om in zuid Limburg uiteindelijk met de pot er vandoor re gaan.... Mits promotie bewerkstelligd wordt natuurlijk ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 13:55 07 sept 2012 13:58 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #139

vuurbal schreef : Gerard over die sponsors bij roda. Uiteindelijk na aftrek ,garanties gemeente,televisiegelden, publiekinkomsten (slechts 5000 à 6000 meer, niet verwonderlijk in de ere maar Roda is daar uiteindelijk maar een kleine jongen in de ere) haalt Roda denk ik maar een kleine 5 miljoen meer sponsorinkomsten binnen. Ik denk dat er met de MVV sponsors ook contractueel is vastgelegd dat het percentage omhoog gaat bij promotie( net als Roda dit bij degradatie heeft) dus het verschil is mijns inziens NIET zo groot. En stel je niet te veel voor van die deals die Roda met brand en vooral Mercedes heeft. Het gaat vooral om faciliteren waarbij geloof me nou maar Mercedes zich kapot lacht. Hun sponsoring bestaat vooral uit korting op de leasewagens waarbij uiteindelijk Roda iedere maand een fors bedrag aan Mercedes betaalt voor de wagens. Ik ken iemand van Mercedes in Limburg en geloof me hun vorige leasewagens leverde Roda geld op. Gewoon promoveren, dan komen (landelijke) sponsors vanzelf. Ik weet het kip,ei etc en zo makkelijk gaat dat niet maar dat is de key om de verhoudingen in Limburg echt duidelijk te maken. M.i heeft MVV hele goede papieren om in zuid Limburg uiteindelijk met de pot er vandoor re gaan.... Mits promotie bewerkstelligd wordt natuurlijk ;)


Klopt, reken daar nog eens "de meerwaarde" van Maastricht qua uitstraling bij en vuurbal heeft 100% gelijk met zijn stelling
"er met pot vandoor gaan".

Zorgkindje blijft wel hoe MVV meer publiek naar de Geusselt wil en denkt te trekken !
Want daar blijft MVV de laatste 20 jaar rond de 6.000 steken....ook toen we in de eredivisie speelden.
Minnetjes... als je dat met *oda vergelijkt....
Een als je bedenkt dat het bestuur geen initiatieven op dit gebied ontplooit die zoden aan de dijk zet...
behalve wat "lipbekentenissen" dat men structureel naar 7.500 wil...
en alleen maar wat goodwill wil kweken via sociaal maatschappelijk bezig zijn, maar geen uitgewerkt plan heeft om die 7.500 te realiseren.
Tuurlijk zal het tegen Ajax, Feyenoord, Twente, PSV en *oda wel vol(ler) lopen, maar dat zijn er maar 5 van de 17 wedstrijden...
Daar mocht wat meer focus op liggen, maar is dan ook een kwestie van keuzes en prioriteiten die het bestuur maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 14:04
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1150
Meer
Blog van de voorzitter #140
De toeschouwersaantallen van MVV in de eredivisie kun je niet vergelijken met nu. Overal zijn de toeschouwersaantallen toegenomen, veel stadions zitten nu vaak helemaal vol.
In 96'-97' waren er in de hele eredivisie 3,77 miljoen toeschouwers. Tegenwoordig ligt het aantal op gemiddeld 5,8 miljoen. Een toename van 2 miljoen toeschouwers!

Als je het seizoen Maaskant pakt, dat seizoen was een toename van gemiddeld 1000 extra supporters. Het jaar erna ook.
Daarna viel het weer met 1000 toeschouwers terug. Mensen komen voor het voetbal. (Zo hoog mogelijk).

Uitgewerkt plan om dit te realiseren? Hoe zie je dat voor je?
Er is maar een ding dat meer toeschouwers kan aantrekken. De geschiedenis bewijst dat. En dat is beter voetballen!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 14:09
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #141
Als je toeschouwersaantallen afzet Naar de Eredivisie heeft MVV gewoon een geweldig potentieel. 5 à 6000 op een vrijdagavond lijkt mij een geweldige basis om de jump naar de Eredivisie te maken ;) 500 man met combi naar Eindhoven in de openingswedstrijd waar Roda er 50 meeneemt 2 km verderop...... Op een zaterdag voetballen in de Eredivisie in deze stad in deze tijden wordt alleen ons stadion en dito capaciteit een heikel punt. Mark my words.... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 14:12
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #142

houtengerard schreef : Een sponsor binnenhalen als DSM, Brand Bier of Mercedes zou al een hele grote stap vooruit betekenen voor MVV, omdat dan meerdere kleine bedrijven zullen volgen. Ik vraag me dan af of de RJO de missie is of een tactiek?


Vraag is of DSM nog wel zo actueel is als sponsor, zoals dat destijds het geval was tijdens de FC Limburg discussie .
Gezien het afstoten van bedrijfstakken (SABIC) en de huidige tegenvallende resultaten in de Fibre Divisie ( caprolactam).

In hoevere is Brands autonoom in zijn beslissingen? Vooral gezien het feit dat het in handen is van Heineken.
En Heineken zijn eigen merk en Amstel al promoot in het profvoetbal...
Sponsoring van Brands in Limburg is nutteloos aangezien het geen vergroting van de naamsbekendheid behoeft, cq sponsoring geen toegevoegde waarde heeft...en sponsoring iin de rest van ons kikkerlandje eerder averrechts zou kunnen werken.

Mercedes sponsort genoeg in de sport en qua voetbal heeft met met VfB Stuttgart en "die Nationalmannschaft" al behoorlijk een kostenpost op de balans staan! Dus zal het hoofdkantoor in Duitsland wel achter zijn oren krabben "ob man die aus der Provinz in Holland unterstützen soll...?" vooral als je eht vergelijkt met dit soort promotiefilmpjes:
www.voetbalgoal.com/3001-Ajacieden_rijde...s_Benz-filmpjes.html

Behoorlijk wat werk aan de winkel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 14:31
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #143

Sjotelsplak schreef : De toeschouwersaantallen van MVV in de eredivisie kun je niet vergelijken met nu. Overal zijn de toeschouwersaantallen toegenomen, veel stadions zitten nu vaak helemaal vol.
In 96'-97' waren er in de hele eredivisie 3,77 miljoen toeschouwers. Tegenwoordig ligt het aantal op gemiddeld 5,8 miljoen. Een toename van 2 miljoen toeschouwers!

Als je het seizoen Maaskant pakt, dat seizoen was een toename van gemiddeld 1000 extra supporters. Het jaar erna ook.
Daarna viel het weer met 1000 toeschouwers terug. Mensen komen voor het voetbal. (Zo hoog mogelijk).

Uitgewerkt plan om dit te realiseren? Hoe zie je dat voor je?
Er is maar een ding dat meer toeschouwers kan aantrekken. De geschiedenis bewijst dat. En dat is beter voetballen!


Allereerst blijft het feit dat men van de recettes niet kan rondkomen en gezien de maximum capaciteit van de Geusselt de inkomsten hieruit zijn grenzen heeft.
Wel kan een toename in toeschouwers een behoorlijke bijdrage leveren in het budget en de aantrekkingskracht op sponsoren vergroten !

De periode Maaskant was mooi, maar kan een eenmalige uitzondering zijn; daar moeten we niet 100% op afgaan.
Wel analyseren wat er toengeberude (en dan zie je tot de sportief succes een behoorlijke bijdrage leverde).

Ook een feit is, dat MVV in vergelijking met andere clubs (de grote 3 - 5 uitgezonderd) altijd zeer goede bezoekersaantallen had ,
(vandaar dat ik de cijfers van de laatste 30 jaar bekijk) waardoor de wens van Rinkens & Co ( 7.500 ) best realistisch te noemen is!
Plannen hiervoor kun (en moet ) je dan wel maken, wil je deze groei bereiken.
Beter nog ... antwoord op je vraag "hoe"....
Die plannen (zorgvuldig gemaakt en inclusief degelijk onderzoek in binnen en buitenland) zijn er al, zijn ook al voorgedragen !
Zijn ook in dit forum door enkele mensen in enkele rubrieken al vermeld.
De bal ligt hier dus bij het bestuur of , wat en wanneer men er iets mee wil doen...
Hierbij moet wel vermeld worden dat onze verwachtingen qua implementatie wat geremd dienen te worden, omdat we eenvoudig geen fultime bestuur hebben, dat zich 100% aan MVV kan wijden en men dus met mensen te maken hebben die hun eigen bizniz eerst goed moeten runnen, willen ze ook succesvol tijd in us MVVke kunnen steken en veur us MVVke zien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 16:19
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Blog van de voorzitter #144
Limburg is een gepasseerd station. De toekomst is de Euregio. Spelend in het hart van deze regio, Maastricht, liggen hier de kansen voor MVV Maastricht.

MVV Maastricht brengt de Euregio samen.



Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, jesfen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 16:30
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #145
Justement roej baank! Als je ziet hoeveel Belgen verspreidt over het land clubs bezoeken buiten hun regio ondanks de taalgrens bijvoorbeeld dat heeft MVV zeker kansen in de euregio. Bij standard is een groot deel gewoon Vlaams sprekend en hebben lak aan taalbarrieres. Misschien biedt een samenwerking met Lanaken en lanakerveld wel opties tot bijv het eerste stadion ter wereld die op 2 landen ligt. Baanbrekend en misschien wel goed voor wat €€€ uit Europa. Belgen komen shoppen, werken en recreëren hier. Waarom niet naar het voetbal? Alhoewel bij MVV al redelijk wat supporters uit de grensregio komen hoor ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2012 17:54 09 sept 2012 17:59 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #146
Zoals "Roei Baank" al vermeldde, heb ik hetzelfde gevoel bij de naamkeuzes van de united-constructie. Voor mij blijft
"basic-united" de naam, die onafhankelijk in de euregio kan werken buiten Maas&Lim. united. Het hele United gebeuren, is volgens mij alleen voor jeugd , en onderdeel van een groter geheel, dat F.I.T. heet
F.I.T = Fysieke Inspanning (aan/naar de) TOP, dat wordt het grote woord de komende 6 jaar, 24/7, (volgens Rinkens)
Wordt dit een inkomstenbron voor MVV?

F.I.T overkoepelt United, als ik goed luister naar het filmpje Ben ?

Talent ontwikkeling, op allerlei sporten, met een economische gedachte? voor MVV of voor FIT ?

Rinkens zegt zonder kennis zullen we geen kwaliteit krijgen, en daar verwacht ik dat de nadruk op gaat liggen. Kennis vergaren, en deze weer omzetten in geld, d.m.v een slimme tactiek. Veel e-marketing en branding met apps enz.
Onderneming,Sport en voeding koppelen aan de medische wereld, de mens fitter en gezonder maken. De mogelijkheden zijn ontelbaar, vooral door het digitale tijdperk waarin we leven. Tja, dat is mijn gedachte, wie weet er meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2012 21:29
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Blog van de voorzitter #147
De visie van Rinkens is voor mij nog onduidelijk, maar uiteindelijk draait het bij hem ook om geld.

Zo was, de "Masterclass Videoanalyse met Trost" een voorproefje hoe je Kennis kunt delen, met een economische gedachte.

In dit geval was Euphony, het kanaal voor inkomsten, en Trost het kanaal van "uitgaven".

Dit is 1 van de tig mogelijkheden, die je met F.I.T kunt bedenken voor je partners en publiek, en voordelig voor alle partijen.

Tja, verplicht je tel.rekening meenemen, kan opdringerig overkomen, maar als je de opzet begrijpt niet.

Toch zal ik niet snel overstappen op een ander tel.provider, ik ken de kwaliteit niet, en als je goed oplet, geven sommige providers, mega-aanbiedingen op dure toestellen, met een laag maandbedrag. Als je dit aangeeft bij euphony, zullen ze dit logisch begrijpen. Maar zo zijn er genoeg producten, die wel zullen werken voor mij. We shall see !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2012 13:05 11 sept 2012 13:07 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #148
Gezien bovenstaande opmerkingen van a.o Sjraveleer, Snuf en enkele anderen, reacties tijdens vorige praatcafe's ( in denk dan bijoorbeeld aan de reactie op Anita tijdens het laatste praotkaffee) moest ik denken toen dit onderstaande artikel ( uit Elf) las, mischien ook een goed idee was voor us MVV-ke ...
als leermoment ook om te begrijpen wat er bij ons leeft... ;)

Algemeen directeur AZ: 'Zou het liefst receptionist zijn'


Toon Gerbrands bekleedt bij AZ de functie van algemeen directeur. Toch ziet Gerbrands een andere functie bij AZ ook wel zitten.

"Personeelszaken zou wel interessant kunnen zijn. Dan komen alle mensen met problemen en tips langs. Toch denk ik dat ik het liefst receptionist zou worden", zegt Gerbrands op de website van AZ. "Op die positie kom ik het dichtst bij de mensen. Dan zie ik alle mensen die binnenkomen en krijg ik allerlei telefoontjes die ik moet doorverbinden."

Een baan als receptionist en een baan als directeur hebben volgens Gerbrands een link. "Een week bij de receptie zou me ook voordelen kunnen bieden voor mijn baan als directeur. Ik hoor alle tips en problemen uit eerste hand, bijvoorbeeld van supporters. Buiten dat kan ik bepaalde kernwaarden van AZ direct overbrengen aan de mensen: toegankelijkheid en vriendelijkheid."

Door RUBEN BOUT, gepubliceerd op 11 september '12 11:53

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2012 14:23 12 sept 2012 14:29 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Blog van de voorzitter #149
Ik kwam in wat oude artikelen ( februari 2010) dit stukje tegen :

"Oud-MVV-speler Reginald Thal denkt dat MVV alleen verder komt als er een betaalde voorzitter wordt aangesteld.
'MVV heeft nu behoefte aan een ervaren professional', aldus Thal in De Aftrap."

(bron L1)


Nu we enkele jaren verder zijn, een volledig nieuw bestuur hebben en een manager Algemen Zaken, zou ik eens willen weten hoe Reginald en ook het bestuur deze uitspraak nu zien.
Staan het bestuur achter Reginald's idee?
Wanneer denkt men dat dit mogelijk is en hoe wil men dit realiseren?
Dit moet niet gelezen worden als negatieve kritiek, met alle respect voor hun huidige ( part time) inzet.
Zelf ben ik voor een fulltime betaalde man gezien alles wat er geregeld moet worden willen we naar een hoger nivo gaan,
de voorstellen van de supporters ( veer dinke met) en al wat nodig is .
( vooral tijd als je denkt aan zaken zoals bijvoorbeeld de prima opmerking van roej baank "Limburg is een gepasseerd station").

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden