Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen?

29 apr 2019 06:13
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 780
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #1
Moet Ron Elsen weg? Dat zeg ik niet. Zeker niet. Ron heeft het met het beschikbare spelersbudget goed gedaan. Maar jammer genoeg heeft MVV de nacompetitie niet bereikt (een wondertje sluit ik nu even uit).

Ron Elsen is sinds januari 2014 als hoofdtrainer werkzaam bij MVV, als opvolger van Tini/Tinie/Tineke Ruijs. Dat was de zesde keer dat Ron Elsen als (interim-)coach voor MVV optrad. De eerste keer was in het seizoen 2002/2003, na het ontslag van trainer Roger Reijners.

Nu Ron Elsen al haast 5,5 jaar hoofdtrainer is, zijn er supporters die vinden dat Ron Elsen 'gewoon' weer technisch directeur van MVV Maastricht moet worden en dat er een nieuwe hoofdtrainer moet komen. Ze vinden dus niet dat hij ontslagen moet worden. Met de aanstelling van Ron Elsen als technisch directeur lijken de MVV-supporters geen problemen te hebben. Of vergis ik me nu? Laat hier op mvvfans.nl weten wat je hiervan vindt.

De vraag die resteert is: wie zou een goede opvolger van (de nieuwe technisch directeur?) Ron Elsen kunnen zijn? Of vind je dat Ron Elsen gewoon hoofdtrainer moet blijven? En vind je dat de rest van de coaches (Wim Düsseldorp, etc.) moet blijven of dat de eventueel nieuwe hoofdcoach moet kunnen werken met een nieuwe staf?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 07:43
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #2
Als je Ron behoud als bijvoorbeeld technisch directeur en een nieuwe trainer erbij zet, kost dit veel geld, wat weer niet naar een goede speler kan gaan. Voor mij mag daarom Ron blijven als trainer. Wel zou het goed zijn om Wim in te ruilen voor Hans Visser. Die kan spelers beter maken (met name technisch) en dat zou mijns inziens ook al veel kunnen verbeteren op het veld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 07:50
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #3
Nee, wat mij betreft blijft Ron lekker bij MVV. Een cultuurbewaker die je gaat missen wanneer hij weg is. In welke hoedanigheid hij blijft zal mij verder worst wezen. Een nieuwe trainer? Prima, als het een verbetering is. Met het beschikbare budget ben ik benieuwd of dat gaat lukken. Ik zou zo een, twee, drie niet weten wie er voor de groep moet komen te staan als nieuwe trainer. Maar goed, binnen de club is er vast een lijstje met een x aantal namen. De vraag is dan natuurlijk, als Ron technisch directeur zou worden, hoeveel er dan daadwerkelijk gaat veranderen. Blijft dan verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe spelers en dus voor de samenstelling van de selectie. En laten daar nou zo veel fans en forumleden niet over te spreken zijn.

Een eventuele nieuwe trainer moet goed met Ron overweg kunnen. Een nieuwe trainer zou in mijn ogen altijd de mogelijkheid moeten krijgen om zelf zijn staf samen te stellen, mocht hij dat willen. Hoe vervelend dat ook is voor mensen als Dusseldorp en Meijer.

Conclusie: Ron moet blijven, als hij dat zelf wil.

PS in een ander topic ging het al even om het ontslag van Wil Boessen bij Den Bosch. Wat mij betreft niet geschikt als nieuwe trainer voor MVV. Dan heb ik liever Ron.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 09:32
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #4
Volgens mij heeft Ron een vast contract bij MVV en hem ontslaan zal dan handen/kruiwagens vol met geld kosten.
Ron heeft het niet slecht gedaan met MVV in de afgelopen jaren. Zeker als je kijkt naar het budget dat MVV heeft. Al ben ikzelf wel teleurgesteld in de weinig thuiswedstrijden die werden gewonnen en het spel.
Ik denk dat een frisse wind en een nieuw netwerk wel eens nodig zijn.
Ron als td (omdat ontslaan teveel geld zal kosten en vind hetzelf ook niet echt noodzakelijk) en een nieuwe trainer of desnoods een goede assistent die spelers beter maakt, die zich vooral bezighoudt met de trainingen. Met de goede assistent moet je dan zien dat Ron trainer is als “stro-man”.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 10:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #5
Ik vind dit altijd een lastige discussie. Er zit namelijk een nogal onzekere factor in. Ron weg als trainer betekent een nieuwe trainer. In een ideale wereld halen we dan een bewezen naam, iemand met een track record beter dan Ron. Maar zo iemand komt natuurlijk niet naar het huidige MVV, die kan elders meer verdienen en met betere (duurdere) spelers werken. Dus je komt óf in de categorie “heeft wel ervaring, maar niets meer bewezen dan Ron”, waar bijvoorbeeld een Boessen in valt. Óf in de categorie “heeft nog niets bewezen”. De eerste categorie vind ik een beetje zonde. Bespaar dan die centen en laat Ron zitten. De tweede categorie kan zeker een optie zijn, een jonge trainer met ambitie die bij MVV twee jaar wat wil laten zien om daarna een stap omhoog te maken. Maar dat is dus meteen de onzekere factor, zoiets kan twee kanten op. NEC dacht vorig jaar met Pepijn Lijnders het grootste talent van het trainersgilde in huis te halen. Die kwam binnen toen NEC al eerste stond, briljante zet, laat die jongen een half jaartje wennen in de jupiler league, laat hem een titel achter zijn naam hebben, voor je aan het lastige karwei in de eredivisie begint. Hoe briljant het precies was hebben we gezien: NEC speelt nog altijd Keuken Kampioen Divisie en Lijnders zit al lang en breed weer terug in Liverpool als assistent.

Ik sta dus zeker open voor een andere trainer. Persoonlijk hoeft dat voor mij geen ervaren rot te zijn, want een goede ervaren rot kunnen wij toch niet betalen. Geef maar een jonge hond de kans. Maar ik wil nadrukkelijk aangeven dat het ook erg tegen kan vallen. “Erger dan Ron kan het niet!”, jawel, zeker wel. Denk aan Jan van Deijnsen, schat van een man, of Jurrie Koolhof, ook al zo’n aardige man. Denk aan Tinie Ruys. Denk aan Roger Reijners. Ron heeft nog een soort ondergrens, we doen ieder jaar in ieder geval mee om de play-offs. Alle voorgaande namen waren ver van die play-offs verwijderd.
Ron blijven vind ik ook prima – een veilige keuze. Hopelijk wel met een betere transferzomer dit jaar, iedereen zag eind augustus dat het aanvallend wel erg krap was en dat er een creatieve middenvelder ontbrak, hierin waren de negativo’s en de positivo’s vorig seizoen het vrij snel met elkaar eens… Met een vanaf 1 september (dat we op 1 augustus de selectie niet rond hebben accepteer ik als een feit) wat betere selectie haalt Ron gewoon de play-offs.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 10:33
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #6
Vond het al lang duren voordat er hierover een topic werd geopend. Laat ik beginnen met het goede nieuws : mocht Ron trainer blijven, dan heb ik al van diverse (azijnzeikers) gehoord dat ze geen seizoenskaart meer nemen. Om die reden alleen al mag Ron voor mij aanblijven als trainer!

Het is een lastige kwestie. Ron doet nu in feiten twee functies, maar zal voor 1 betaalt krijgen. Hij is geen man die ''zijn'' club het mes op de keel zet en vraagt voor een dik vet dubbel salaris. Hij weet denk ik als beste wat er speelt binnen de organisatie en dat iedere euro goed gebruikt moet worden. Ik neem aan dat als Ron het trainerschap laat vallen, dat hij dan niet in één keer de helft van zijn salaris kwijt is.

We moeten beseffen dat als Ron geen trainer meer wordt, je denk ik ook wel kunt zeggen dat Wim geen assistent meer is. Een oprecht leuke man, maar lastig om voor sommige mee samen te werken. Kortom: je zult dan een nieuwe staf van 3 (?) personen moeten aanstellen. Je hebt al van de 36 clubs het op drie na laagste spelersbudget, dus een trainersstaf zal hieraan niet positief gaan bijdragen. Een nieuwe staf van 3 personen zal (deels) ten kosten gaan van het spelersbudget. Kortom: een nieuwe staf is weer minimaal één ''ganse'' voor onze selectie.

Daarnaast is het maar de vraag of Ron nog uitdaging ziet in het zijn van TD. Iedereen vult lekker makkelijk in dat hij dan maar TD moet worden, maar wellicht liggen hier zijn interesses na al die jaren niet meer? Wellicht trekt een andere club aan Ron (wat ik me goed kan voorstellen).

Ik denk dat we hierop voorlopig geen antwoord zullen krijgen. Eerst de competitie afmaken, het seizoen evalueren, op vakantie gaan en weer om tafel gaan zitten.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 10:33 29 apr 2019 10:35 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #7
Het is niet de vraag of Ron moet blijven als trainer. Ron gaat namelijk definitief terug naar de functie als technisch directeur.
Als kanttekening; dit gaat dit je minimaal twee spelers kosten voor de selectie. Er zal toch iets moeten veranderen, ik sta dus achter deze beslissing.

De vraag rest alleen wie de nieuwe trainer gaat worden?

Mijn bronnen wilde over de keuze niets loslaten, maar ik had het idee dat de opvolger reeds al bekend is. Even geduld hebben dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 11:04
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #8
Ole Tobiasen? Heeft MVV-verleden (ook Roda-verleden, maar dat hoeft niet erg te zijn, zie René Trost) als trainer van de jeugd en speler van het eerste elftal en kan volgens mij goed door een deur met Ron Elsen. Heeft tijdelijk contract bij Almere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 11:05
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #9
Niet onverstandig dat hij even wat afstand neemt. Maar zijn hart is zo roodwit, ook hij komt welhaast in aanmerking voor het predikaat "Mister MVV".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 11:32
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #10
Is het niet de TD die, samen met Bastiaans en het klankbord, bepaald hoe de technische staf uit komt te zien?
Met andere woorden, áls Ron Elsen stopt als trainer van MVV, dan kan hij zelf zijn opvolger regelen. Of die opvolger zelf zijn staf mag samenstellen bij MVV zou ik niet weten, Tini nam zijn eigen assistent Cooky mee dus mogelijk wel (Exit Wim?)

Als Als, het is inderdaad nog even afwachten.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 11:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #11
Proberen Ron te "verkopen"aan een andere club en nieuwe TD en trainer er neer zetten

Het beleid van Ron Elsen gaat ons ( 20 jaar eerste divisie) aantoonbaar niet laten promoveren. Als spelen we nog 20 jaar eerste divisie dan promoveren we niet

Nieuwe start maken met andere mensen, Ron proberen te slijten aan een andere BVO zodat het ons geen geld kost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 12:03
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #12
Ik sluit me aan bij de post van Jacques. Niet persé negatief tegenover een andere trainer, een frisse wind is soms wel eens goed. Maar besef je goed dat de kans erg groot is dat deze trainer minder bij MVV past en mindere resultaten neerzet dan Elsen de afgelopen jaren heeft gedaan. Van mij mag Elsen nog jaren MVV-trainer blijven. Volgens mij heeft MVV op deze positie weinig progressie te maken. Deze uitspraak is natuurlijk niet te controleren, maar ik denk dat 90% van de KKD-trainers geen PO`s zou hebben gehaald met deze selectie. De progressie is volgens mij wel te maken op transfergebied. Op dit vlak is MVV over het algemeen niet echt creatief en zijn we al jaren afhankelijk van proefspelers en huurlingen. Er zijn veel goede spelers te vinden in de Franse en Duitse lagere divisies, maar die markt moet je dan wel wat kennen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 12:18
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #13
Laat Ron Elsen gewoon trainer zijn en TD mijns inziens is er geen geld voor een andere trainers zoiets kost vlug 1 tot 1,5 ton per jaar en kan ook nog veel onrust
in alle gelederen brengen .
Zorg eerst eens voor meer centen voor het aantrekken van Spelers ,zorg dat de selectie rond is in eind juli .
Hou de rust en vertrrouwen in MVV hoog leg Koopmans ,Qroux en Schroyen vast voor 2 jaar , dan heb je een goed begin en een goede traier hebben al

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 12:49
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #14
hem verkopen gaat wel erg ver , maar ik denk wel tot 2 functies in een club erg veel is voor een mens alleen.

maar ja geld speelt een groten rol en ik denk niet met wat Ron verdient je een trainer kunt vinden? of ik zie het verkeert

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 13:20
Kuul
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #15
Voor mij mag Ron gewoon trainer blijven hij heeft al jaren met de aanwezige of moet ik misschien afwezige middelen zeggen prima gepresteerd , nu is het een minder seizoen wat de thuiswedstrijden betreft , maar ik denk dan dat dat kan gebeuren
Het netwerk van Ron is voor MVV een goede bijkomstigheid om de selectie van us mvv'ke toch op peil te houden .en ook dat lukt Uzze Ron steeds opnieuw. Uitzonderingen daar gelaten.
Ik blijf gewoon positief denken en onze tijd komt ook nog
Mensen blijf achter us mvv'ke staan!!en schreeuw ze nao veure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden