Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen?

07 mei 2019 11:58
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #61
Na ruim vijf jaar treedt Ron Elsen terug als coach van MVV. Hij wordt komend seizoen technisch directeur bij de Maastrichtse club en zal ook de supervisie van de jeugdopleiding voor zijn rekening nemen.
Dat beweren meerdere goed ingevoerde bronnen in en rond MVV. Elsen is de langst zittende coach in het Nederlandse betaalde voetbal. Hij nam in januari 2014 het roer over van de opgestapte Tini Ruijs. Daarvoor was hij al vijf keer eerder interim-coach. Ook fungeerde hij als technisch manager, hoofd opleidingen en assistent-coach van het eerste elftal. De 53-jarige Maastrichtenaar is al dertig jaar in dienst van de club en heeft een contract voor onbepaalde tijd. Elsen was dinsdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Kandidaat

MVV is ver gevorderd in de zoektocht naar een nieuwe hoofdcoach en zou deze op korte termijn willen presenteren. Een voorname kandidaat met wie gesproken wordt, is Fuat Usta. De 46-jarige ex-prof haalde vorig jaar het hoogste trainersdiploma en liep toen als assistent al stage in de Geusselt. Eerder was hij rechterhand van Guus Hiddink bij het nationale elftal bij Turkije en assistent-coach bij Fortuna Sittard.

MVV wil daarnaast twee nieuwe assistenten aanstellen, als opvolgers van Wim Dusseldorp die na vier seizoenen bij MVV vertrekt. Hans Visser is nadrukkelijk in beeld. De voormalige aanvaller was dit seizoen assistent bij Roda JC, maar toonde zich solidair met hoofdcoach Robert Molenaar toen deze werd ontslagen. Visser speelde in het verleden vier jaar voor MVV en was in het seizoen 2002/03 al eens assistent-coach in Maastricht. Voor de functie van tweede assistent zingt de naam van Robbie Servais rond. Hij speelde als amateur voor SV Meerssen en werd daarna (jeugd)coach in Japan en Singapore. Momenteel is hij voor zes weken interim-bondscoach van Brunei.

Van Marwijk

Bert van Marwijk zou op de achtergrond een van de adviseurs zijn van de nieuwe structuur. De oud-bondscoach van Oranje heeft een voorname stem in het voetbalplatform van de Maastrichtse club.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:10
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #62

peeke schreef : MVV is ver gevorderd in de zoektocht naar een nieuwe hoofdcoach en zou deze op korte termijn willen presenteren. Een voorname kandidaat met wie gesproken wordt, is Fuat Usta. De 46-jarige ex-prof haalde vorig jaar het hoogste trainersdiploma en liep toen als assistent al stage in de Geusselt. Eerder was hij rechterhand van Guus Hiddink bij het nationale elftal bij Turkije en assistent-coach bij Fortuna Sittard.

MVV wil daarnaast twee nieuwe assistenten aanstellen, als opvolgers van Wim Dusseldorp die na vier seizoenen bij MVV vertrekt. Hans Visser is nadrukkelijk in beeld. De voormalige aanvaller was dit seizoen assistent bij Roda JC, maar toonde zich solidair met hoofdcoach Robert Molenaar toen deze werd ontslagen. Visser speelde in het verleden vier jaar voor MVV en was in het seizoen 2002/03 al eens assistent-coach in Maastricht. Voor de functie van tweede assistent zingt de naam van Robbie Servais rond. Hij speelde als amateur voor SV Meerssen en werd daarna (jeugd)coach in Japan en Singapore. Momenteel is hij voor zes weken interim-bondscoach van Brunei.

Dus toch serieus weer iemand uit het Zuid-Limburgse ons-kent-ons netwerk... Zucht.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:12
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #63

Boe is dat feeske? schreef : Tuutsje en MVV4ever hebben beide een bron, de ene ontkracht de andere....


Tuutsje heeft gelijk word iemand anders.
Usta word 1 van de assistenten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:35
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #64
geef ze eerst een kans om te laten zien wat ze kunnen , voor dat jullie ze huilen het veld af laat rennen :P

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:40
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #65
Waar ik me wel aan erger. Waarom moet alles zo geheimzinnig gaan bij MVV. De supporters hebben in deze recht op openheid van zaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:41 07 mei 2019 12:42 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #66

mvv4ever schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Tuutsje en MVV4ever hebben beide een bron, de ene ontkracht de andere....


Tuutsje heeft gelijk word iemand anders.
Usta word 1 van de assistenten.


Nu het toch op internet staat; Fuat Usta gaat het worden is mij verteld, en niet als assistent begreep ik.
Ondanks dat dit eerder werd ontkracht door mijn bron.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:51
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #67

middenstip schreef : Waar ik me wel aan erger. Waarom moet alles zo geheimzinnig gaan bij MVV. De supporters hebben in deze recht op openheid van zaken.


Hoezo geheimzinnig? Niet je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Onderhandelingspositie van een club.

Zeg het maar, wat wil je weten? Alle kandidaten, zodat zij ook hun concurrenten weten en weten wat ze kunnen vragen aan salaris?

Werkelijk, wat een domme reactie....als jij gaat solliciteren hoor je natuurlijk ook direct wie alle andere kandidaten zijn , toch?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:55
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #68
Usta, Visser, Streppel, nog een jaar Ron. Het zal allemaal wel.

Het gaat erom wat je kwalitatief op het veld hebt staan. Pas dan kan een trainer zijn werk doen!

Nee, dit is geen negatief bericht. Ik heb mooie verwachtingen van het komend seizoen, maar we kunnen een trainer pas beoordelen nadat hij ook daadwerkelijk een selectie heeft om mee te werken. Om nu een Fuat Usta (die wordt het vaakst genoemd, al dat niet als assistent) te gaan afkraken overal is te kort door de bocht.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 12:55
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #69
Fuat Usta is nou niet de naam of persoon waar ik meteen enthousiast van word. Heeft weinig uitstraling.
Visser en Servais als assistenten zou ik wel zien zitten, maar dan zou ik een iets meer ervaren trainer erboven zetten.
Een Streppel zou ik wel mooi hebben gevonden, maar is duidelijk te duur, dat snap ik.
Waarom niet een ervaren man als Brepoels?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 15:00
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #70

tuutsje schreef :

mvv4ever schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Tuutsje en MVV4ever hebben beide een bron, de ene ontkracht de andere....


Tuutsje heeft gelijk word iemand anders.
Usta word 1 van de assistenten.


Nu het toch op internet staat; Fuat Usta gaat het worden is mij verteld, en niet als assistent begreep ik.
Ondanks dat dit eerder werd ontkracht door mijn bron.


Mij is verteld dat er een andere trainer (Streppel)komt en deze trainer betaald word door een sponsor.

Maar goed wat er word gezegd er moet kwaliteit op het veld staan, als dat er niet is maakt het niks uit welke trainer er staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 17:40
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #71

mvv4ever schreef :

tuutsje schreef :

mvv4ever schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Tuutsje en MVV4ever hebben beide een bron, de ene ontkracht de andere....


Tuutsje heeft gelijk word iemand anders.
Usta word 1 van de assistenten.


Nu het toch op internet staat; Fuat Usta gaat het worden is mij verteld, en niet als assistent begreep ik.
Ondanks dat dit eerder werd ontkracht door mijn bron.


Mij is verteld dat er een andere trainer (Streppel)komt en deze trainer betaald word door een sponsor.

Maar goed wat er word gezegd er moet kwaliteit op het veld staan, als dat er niet is maakt het niks uit welke trainer er staat.


Dit laatste had ik dus ook begrepen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 17:41
Pentakel
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #72
als dat zo mocht zijn kan dat ook als een vliegwiel fungeren.
-Streppel-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 18:04
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #73
Uiteraard gaat het erom wat op veld staat, maar aan de hand van welke trainer wordt aangesteld, kun je wel een indicatie krijgen wat er staat te gebeuren.

Usta of Visser zijn trainers die elke kans grijpen om hoofdtrainer te worden. Zij hebben nog geen ervaring en het is moeilijk genoeg om voor hun om aan de bak komen.
Een aanstelling van een trainer uit die catogorie zal niet direct leiden tot vooruitgang.

Wordt het bijvoorbeeld Streppel , dan lijkt me dat dit extern gefinancieerd wordt en dan begin ik toch hoop te krijgen dat er wat staat te gebeuren.
Streppel is gewend om op hoger nivo te werken en zal toch alleen komen als mvv een selectie gaat krijgen die stevig in het linkerrijtje moet gaan meedoen.

Overigens lijken de 3 namen van DDL rechtstreeks van dit forum te komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 00:09
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #74
Pffff Usta...die heeft hier toch al een tijdje rondgelopen? Duidelijk weer iemand uit het ons-kent-ons clubje. Ik kan verder geen enkele reden bedenken om hier positief over te zijn .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 07:40
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #75
Fuat Usta lijk mij niet juiste persoon om MVV te leiden heb liever een trainer met meer ervaring.
We laten ons maar verrassen:thinking:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden