Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen?

29 apr 2019 14:25 29 apr 2019 14:35 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #16

tuutsje schreef : Het is niet de vraag of Ron moet blijven als trainer. Ron gaat namelijk definitief terug naar de functie als technisch directeur.
Als kanttekening; dit gaat dit je minimaal twee spelers kosten voor de selectie. Er zal toch iets moeten veranderen, ik sta dus achter deze beslissing.

De vraag rest alleen wie de nieuwe trainer gaat worden?

Mijn bronnen wilde over de keuze niets loslaten, maar ik had het idee dat de opvolger reeds al bekend is. Even geduld hebben dus.


Fuat Usta, Edit zijn gesprekken mee geweest maar is het niet geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 14:32
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #17

tuutsje schreef :

tuutsje schreef : Het is niet de vraag of Ron moet blijven als trainer. Ron gaat namelijk definitief terug naar de functie als technisch directeur.
Als kanttekening; dit gaat dit je minimaal twee spelers kosten voor de selectie. Er zal toch iets moeten veranderen, ik sta dus achter deze beslissing.

De vraag rest alleen wie de nieuwe trainer gaat worden?

Mijn bronnen wilde over de keuze niets loslaten, maar ik had het idee dat de opvolger reeds al bekend is. Even geduld hebben dus.


Fuat Usta, geduld werd snel beloond.


En daarom doel je op dat MVV dat gecommuniceerd heeft of je bron?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 14:37
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #18

Lijnsje@tappunt schreef :

tuutsje schreef :

tuutsje schreef : Het is niet de vraag of Ron moet blijven als trainer. Ron gaat namelijk definitief terug naar de functie als technisch directeur.
Als kanttekening; dit gaat dit je minimaal twee spelers kosten voor de selectie. Er zal toch iets moeten veranderen, ik sta dus achter deze beslissing.

De vraag rest alleen wie de nieuwe trainer gaat worden?

Mijn bronnen wilde over de keuze niets loslaten, maar ik had het idee dat de opvolger reeds al bekend is. Even geduld hebben dus.


Fuat Usta, geduld werd snel beloond.


En daarom doel je op dat MVV dat gecommuniceerd heeft of je bron?


Ik was te snel, hij wordt het iig niet. Verder wordt er niks losgelaten door mijn bron. Sorry mensen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 14:47
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #19
Logisch dat hij op het lijstje staat. Jonge trainer, net diploma gehaald. Kent als assistent trainer de club , en daarmee de beperkte mogelijkheden. Benieuwd wie het dan wel wordt.
Overigens vind ik dat Ron Elsen met die beperkte mogelijkheden het meer dan uitstekend gedaan heeft. Moet zeker voor de club behouden blijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 15:00
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #20
Hans Visser zou ik een goede zet vinden, ook gezien zijn contacten bij Genk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 18:45
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 231
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #21
Wat mij betreft mag Ron gewoon trainer blijven en een nieuwe Td.
Of Ron Td en als trainer normaal komt die naam altijd voorbij Guido brepoels betaalbaar kent de club goed en als ik mag geloven wil hij dat ook graag nou kom maar op dan.

Maar 95% van de trainers is zo goed als het spelersmateriaal wat ze krijgen er zijn maar heel weinig trainers die spelers echt beter maken.

Dus leef miljonairsvollek vaan mestreech geef Ron die centen en heer gief us eredivisie bedaank bedaank bedaank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2019 10:18
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #22
Tsja, de bekenden namen gaan we nu zien langskomen : Usta, Zenden, Visser en Brepoels. Het is nog even wachten totdat het transfertopic seizoen 2019/2020 opengaat, maar ook daar zullen Taiwo en Caracciolo worden bij het tankstation BP worden gespot.

Eerlijk denk ik dat er momenteel helemaal niets bekend is. MVV wilt denk ik ''gewoon'' door met Ron, omdat Ron een kostenpost bespaart en, hoe je het ook bekijkt, gezien het materiaal goed doet. Voor deze groep had je ook Louis van Gaal kunnen zetten, dan waren er wellicht twee punten extra ergens behaald. Het probleem ligt niet bij Ron, maar puur bij de begroting. Zet Ron voor de groep van Ajax en ook hij wordt minimaal tweede, wellicht eerste. Alleen, een trainer is de makkelijkste zondebok. Zeker omdat hij ook nog eens uit Maastricht komt ( Smeets, Braken, Voorjans, noem ze maar op waar hetzelfde commentaar , deels onterecht, op was) en hij niet uit zijn vel langs de lijn springt.

Daarnaast is het seizoen nog niet voorbij. Het seizoen moet nog geëvalueerd gaan worden, wensen en gedachtes van alle partijen moet nog besproken worden. Als MVV door wilt gaan met Ron, moet Ron dat nog willen. Als Ron nog een jaar trainer wilt zijn, moet MVV dat nog willen. Daarnaast lijkt het me niet fair om achter Ron zijn rug om een nieuwe trainer te nemen. Ze hebben hem destijds voor het blok gezet om intrum-trainer te worden.

Aan de andere kant snap ik de meningen dat na 5,5 jaar het tijd is voor een nieuw gezicht. Alleen, je hebt ook ieder jaar een andere groep. Dus wat is dan het nut van een nieuwe trainer voor de groep? Lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

Ik zal met beide vrede hebben. Als Ron blijft, verleng ik mijn kaartje. Als er een nieuwe trainer komt, verleng ik mijn kaartje. Als er een nieuwe trainer komt, mag dit niet ten koste gaan van 1 of 2 spelers voor de beoogde basis!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2019 15:47 30 apr 2019 15:49 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #23

Lijnsje@tappunt schreef : Tsja, de bekenden namen gaan we nu zien langskomen : Usta, Zenden, Visser en Brepoels. Het is nog even wachten totdat het transfertopic seizoen 2019/2020 opengaat, maar ook daar zullen Taiwo en Caracciolo worden bij het tankstation BP worden gespot.

Eerlijk denk ik dat er momenteel helemaal niets bekend is. MVV wilt denk ik ''gewoon'' door met Ron, omdat Ron een kostenpost bespaart en, hoe je het ook bekijkt, gezien het materiaal goed doet. Voor deze groep had je ook Louis van Gaal kunnen zetten, dan waren er wellicht twee punten extra ergens behaald. Het probleem ligt niet bij Ron, maar puur bij de begroting. Zet Ron voor de groep van Ajax en ook hij wordt minimaal tweede, wellicht eerste. Alleen, een trainer is de makkelijkste zondebok. Zeker omdat hij ook nog eens uit Maastricht komt ( Smeets, Braken, Voorjans, noem ze maar op waar hetzelfde commentaar , deels onterecht, op was) en hij niet uit zijn vel langs de lijn springt.

Daarnaast is het seizoen nog niet voorbij. Het seizoen moet nog geëvalueerd gaan worden, wensen en gedachtes van alle partijen moet nog besproken worden. Als MVV door wilt gaan met Ron, moet Ron dat nog willen. Als Ron nog een jaar trainer wilt zijn, moet MVV dat nog willen. Daarnaast lijkt het me niet fair om achter Ron zijn rug om een nieuwe trainer te nemen. Ze hebben hem destijds voor het blok gezet om intrum-trainer te worden.

Aan de andere kant snap ik de meningen dat na 5,5 jaar het tijd is voor een nieuw gezicht. Alleen, je hebt ook ieder jaar een andere groep. Dus wat is dan het nut van een nieuwe trainer voor de groep? Lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

Ik zal met beide vrede hebben. Als Ron blijft, verleng ik mijn kaartje. Als er een nieuwe trainer komt, verleng ik mijn kaartje. Als er een nieuwe trainer komt, mag dit niet ten koste gaan van 1 of 2 spelers voor de beoogde basis!


Mijn betrouwbare bronnen; hadden de transfer van Croux bij het juiste eind , ook dat deze eigenlijk op het laatste moment niet door zou gaan, en een uur voor het sluiten van de markt alsnog is doorgegaan.

Zij zeggen iig dat het al beklonken is, en ik geloof dat heilig. Ron terug naar TD en een nieuwe trainert. Deze wordt pas bekend gemaakt als het huidige seizoen is afgelopen, wrs pas na de play off’s.

Iedereen mag natuurlijk verder speculeren of Ron trainer blijft, al zeg ik je dat dat verkwiste energie is. Buiten dat, is Ron absoluut niet gecharmeerd van zijn rol als trainer. Die wil terug naar zijn oude functie. 1+1=?
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2019 18:05
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #24
De keuze voor een opvolger voor Elsen is een spagaat. Geef je geld uit aan een trainer terwijl je dat geld ook in de selectie kan steken of ga je door op de weg van de laatste jaren? Voor beiden is wat te zeggen.
Frisse wind
Als motivatie voor de keuze voor een nieuwe trainer wordt vaker de ‘frisse wind’ genoemd. En hoewel dat vooral een gevoelsdingetje lijkt, begrijp ik het wel. Een nieuwe trainer heeft misschien een andere speelwijze en legt eigen accenten. Tactisch, mentaal, fysiek en misschien wel op sociaal vlak. Hoe ga je om met spelsystemen, speelwijze en spelhervattingen? Het zijn maar een paar voorbeelden.
Twee petten
Ik heb het al eens vaker aangegeven: een situatie waarin de technisch directeur ook trainer is vind ik niet wenselijk. Ik begrijp wel dat het uit financiële nood geboren is, maar als het kasboekje het toelaat zou ik die functies scheiden. Nu keurt de slager zijn eigen vlees. Bovendien lijkt het me beter dat je je volledig kan toeleggen op één taak. Dan kun je als organisatie ook stappen maken richting verdere professionalisering.
Als Elsen TD wordt is het bovendien een prima cultuurbewaker en iemand die de lange termijn in de gaten kan houden. Trainers (of ze nu vroegtijdig de laan uit worden gestuurd of dat ze hun contract uitdienen) zijn passanten. Het gevaar bestaat dat een trainer veel geld uitgeeft dat je eigenlijk niet kan missen. Daarom is het goed dat de TD samen met andere aangewezen mensen binnen de club besluit over nieuwe spelers. Een trainer kan natuurlijk wel zijn wensen aangeven.
Risico
Natuurlijk zit er ook een risico aan een nieuwe trainer. Wat als-ie niet voldoet? Dat gevaar heb je nou eenmaal in de voetballerij. Noem het leergeld. Als het misgaat ben je je geld kwijt en een trainer armer. Alleen daarom al zou ik geen hele dure trainer binnenhalen. Indien nodig heb je Elsen achter de hand als tussenpaus.
Profielschets
Wat moet een trainer hebben wat mij betreft? Bravoure, tactisch vermogen, entertainment in het spel (dat hoeft niet tikkie takka voetbal te zijn, dat kan ook vechtvoetbal of opportunisme zijn als de situatie daarom vraagt), iemand die door het vuur gaat voor z’n spelers. En als het even kan moet-ie niet te duur zijn en moet-ie zich ook nog een beetje kunnen presenteren in de media. Krijg je dat allemaal voor een MVV-budget? Geen idee. Het zal in ieder geval niet makkelijk zijn. Maar van Tuutsje begrijp ik dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken, omdat al vast staat wie het gaat worden. Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2019 19:11
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #25
Kjell Knops komt ook de trainers staf van MVV versterken ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 09:21 01 mei 2019 09:22 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #26
Paar jaar geleden gesproken met brepoels tijdens een jeugd voetbalkamp.Hij wilde en ik denk nog steeds dolgraag naar mvv komen,maar is indertijd nooit benaderd.Als ik het goed heb is hij nu trainer bij patro eisden....gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 16:06
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #27

Komopdieroeie schreef : Hoe vervelend dat ook is voor mensen als Dusseldorp en Meijer.

Volgens mij wordt het contract van Dusseldorp sowieso niet verlengd.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 16:24 01 mei 2019 16:31 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #28
PERSBERICHT

1 mei 2019
Na 4 jaar scheiden de wegen van Wim Dusseldorp en MVV Maastricht.

MVV Maastricht en assistent-trainer Wim Dusseldorp beëindigen in goed overleg de samenwerking na 4 jaar.
Dusseldorp kwam in juli 2015 als versterking van de technische staf. In de jaren dat de oud-keeper in Maastrichtse dienst was
bracht hij als assistent-trainer een schat aan ervaring en deskundigheid met zich mee. Met name op het vlak van trainingen, periodisering en scouting.
In de 4-jarige samenwerking wist hij – samen met collega trainer Ron Elsen – MVV 3 keer te plaatsen voor de Play- Off’s.
MVV Maastricht wil Wim enorm bedanken voor zijn bijdrage en inzet de afgelopen jaren.
Daarnaast wensen we Wim heel veel succes in het vervolg van zijn carrière.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2019 09:21
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #29
Dus Dusseldorp maakt indirect de weg vrij voor een nieuwe trainer. Inderdaad een aanwijzing dat Elsen terug gaat naar de technische staff. Hopelijk pakt hij dan weer eens wat vaker de auto om goede spelers te scouten, in plaats van de fiets naar het trainingsveld in Meerssen.

Als nieuwe trainer heb ik liefst een MVV-er zoals Anton Vriesde of Erik Meijer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2019 09:50
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Nieuwe trainer / opvolger Ron Elsen? #30
Robbie Servais uit Maastricht voor zes weken bondscoach in Brunei.

Maastrichtenaar Robbie Servais wordt voor korte tijd bondscoach van het sultanaat Brunei. In zes weken moet hij met de nummer 194 van de FIFA-ranking twee keer tegen Mongolië voetballen. „In een paar weken kan je weinig doen.”
Het is op papier een van de meest welvarende landen ter wereld, met dank aan het oppompen van gigantische hoeveelheden olie en gas uit de bodem. Maar ingeklemd tussen Maleisië en de Zuid-Chinese Zee is de monarchie Brunei een vrij onopvallend staatje in Zuidoost-Azië met slechts 450.000 inwoners. Het land waar Sultan Hassanal Bolkiah – met een geschat vermogen van dik 20 miljard dollar een van de rijkste mensen ter wereld – regeert, heeft binnenkort wel een Maastrichtse bondscoach.

Robbie Servais stapt donderdag op het vliegtuig om voor een paar weken het nationale voetbalteam van het land te gaan leiden. „Een kennis van de technisch directeur van de voetbalbond van Brunei zat bij mij in Australië op de cursus waar ik het hoogste trainersdiploma heb behaald.”

Mongolië

Zuidoost-Azië is geen onbekend terrein voor Servais. Hij was de afgelopen jaren actief voor de bond van stadstaat Singapore. „En ik ben een paar keer in Brunei geweest. Het is een rustig, klein land. Wel een beetje saai. Brunei heeft maar één professioneel voetbalteam en dat is actief in Singapore.” Het team DPMM FC, wat vertaald zoveel betekent als ‘Zijne Koninklijke Hoogheid de Kroonprins van Brunei FC’, staat na acht speelronden bovenaan in de hoogste divisie in de Singapore Premier League.

Servais, die in de jeugd van MVV speelde en later op hoog amateurniveau uitkwam voor SV Meerssen, Schijndel en Baronie, is aangetrokken om twee wedstrijden van het nationale team te leiden. Een dubbele ontmoeting tegen Mongolië, op 6 en 11 juni, bepaalt of het land mee mag doen aan de kwalificatierondes voor het WK van 2022 in Qatar. Dat is nog geen makkie.

Gelukkig heeft hij wat kunnen opsteken van Bert van Marwijk, die zijn trainer was bij SV Meerssen en hem later meenam als videoanalist bij de nationale teams van Saoedi-Arabië en Australië. „In een paar weken kan je weinig doen, maar ik heb wel van dichtbij kunnen meemaken hoe Van Marwijk iets soortgelijks heeft gedaan toen hij met Australië naar het WK ging. Ik ga natuurlijk de wedstrijden van DPMM FC bekijken, waar een groot deel van de nationale selectie speelt. In de tussentijd kan ik misschien één of twee keer per week met die jongens trainen. Pas vanaf 24 of 25 mei heb ik de selectie full-time. Ik heb veel ideeën, maar kan niet alles in zo’n korte tijd overbrengen. En dan heb ik ook nog te maken met ramadan…” Tel daarbij op dat de selectie van Brunei niet overloopt van kwaliteit – het staat op plek 194 op de FIFA-ranglijst – en het is duidelijk dat de taak voor Servais niet makkelijk wordt.

Avonturier

Dat er wel het een en ander aan te merken is op de mensenrechtensituatie in Brunei, was voor Servais geen reden om het aanbod te weigeren. Het land kwam begin april in het nieuws omdat de Sultan, die in het grootste paleis ter wereld woont en meer dan 7000 auto’s bezit, onmenselijke straffen wil invoeren. Homoseksuele relaties en overspel kunnen dan bestraft worden met steniging tot de dood. Servais: „Ik heb niet het gevoel dat ik mij moet verantwoorden. Ik bekijk Brunei puur als voetbalprofessional. Ik ga ernaartoe om ervaring op te doen als trainer. Voor mij zijn sport en politiek gescheiden. Ik ben niet verantwoordelijk voor de regels van het land. Ik steun het voetbal en niet de wetten.”

Zijn campagne duurt met zekerheid niet langer dan zes weken. „Ik denk dat ze later in het jaar iemand anders willen aanstellen. Of misschien is die al aangesteld. Dat weet ik niet precies.” Na het tweeluik tegen Mongolië komt Servais dus terug naar Nederland. Na jarenlange omzwervingen over de hele wereld (Japan, Australië, Vietnam, Hongkong, Saoedi-Arabië, Singapore), is hij voor de komende jaren wereldreiziger en avonturier af. „Voorlopig blijf ik met mijn vrouw en kind in Maastricht. Mijn dochter gaat naar school en we willen hier wat vastigheid creëren.” Dat zal niet voor altijd zijn. „Mijn vrouw is Japanse en de cultuur in het land spreekt me erg aan. Ooit ga ik daar weer naartoe.”

Zie vooral laatste alinea.. Genoeg ervaring neem ik aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.317 seconden