Transfergeruchten Seizoen 2018-2019

03 jan 2019 11:42 03 jan 2019 11:43 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1516
Als er al transfernieuws komt gaat dit pas na 8 januari gebeuren denk ik, vanwege het trainingskamp.
Wat ik wel een positieve noot vind is dat deze mogelijk is gemaakt door een nieuwe sponsor. Een Turkse investeerder?
;)
Discussie gesloten.
03 jan 2019 12:15
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1517

tuutsje schreef : Als er al transfernieuws komt gaat dit pas na 8 januari gebeuren denk ik, vanwege het trainingskamp.
Wat ik wel een positieve noot vind is dat deze mogelijk is gemaakt door een nieuwe sponsor. Een Turkse investeerder?
;)


Er zou ook een Turkse trainer komen ;)

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard
Discussie gesloten.
03 jan 2019 14:22 03 jan 2019 14:23 door De Zwarte Vogel. Reden: deel tekst vergeten
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1518
mestreechtersteerke.nl/pag-helihaven-degriend.htm

Ik herinner me het nog goed! Het zware bromgeluid bij het arriveren van de helikopter. Meestal waren we rond die tijd aan het voetballen op het veldje op de plek waar nu de Platte Zaal is. Menig keer ben ik de Maas ingegaan om mijn leren bal te "redden", dat was immers destijds een rijk bezit voor een klein voetballertje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
03 jan 2019 15:24
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1519
Het veld van RAPID lag op de green, ik heb er nog gevoetbald het is later verplaats naar de geusselt. Een kantine was er niet het kleedlokaal was een oude spoorwagon, voordat je ging voetballen moest je eerst de koeienflatsen opruimen! Dat waren nog eens tijden.
Discussie gesloten.
03 jan 2019 19:23 03 jan 2019 19:25 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1520

tuutsje schreef : Als er al transfernieuws komt gaat dit pas na 8 januari gebeuren denk ik, vanwege het trainingskamp.
Wat ik wel een positieve noot vind is dat deze mogelijk is gemaakt door een nieuwe sponsor. Een Turkse investeerder?
;)

De sponsor van het trainingskamp in Turkije is de Turks/Maastrichtse eigenaar van hotel Double Tree by Hilton Antalya-Kemer
www.mvv.nl/nieuws/blog-16-wat-speelt-er
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, middenstip, opadiehard
Discussie gesloten.
04 jan 2019 14:07
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1521

middenstip schreef : Het veld van RAPID lag op de green, ik heb er nog gevoetbald het is later verplaats naar de geusselt. Een kantine was er niet het kleedlokaal was een oude spoorwagon, voordat je ging voetballen moest je eerst de koeienflatsen opruimen! Dat waren nog eens tijden.

Ik heb nog bij Rapid achter het stadion gespeeld, een grootse carrière van C 5 via B 4 uiteindelijk een keer in A 3 tegen MKC ingevallen. Good old days!
Discussie gesloten.
04 jan 2019 14:25 04 jan 2019 14:29 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1522

De Zwarte Vogel schreef : Ik heb nog bij Rapid achter het stadion gespeeld, een grootse carrière van C 5 via B 4 uiteindelijk een keer in A 3 tegen MKC ingevallen. Good old days!

als dit relevant is voor het topic 'transfergeruchten' ga ik me toch ernstig zorgen maken over de staat van onze club. ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard
Discussie gesloten.
05 jan 2019 01:45 05 jan 2019 01:50 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1523

Boschpoort schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Ik heb nog bij Rapid achter het stadion gespeeld, een grootse carrière van C 5 via B 4 uiteindelijk een keer in A 3 tegen MKC ingevallen. Good old days!

als dit relevant is voor het topic 'transfergeruchten' ga ik me toch ernstig zorgen maken over de staat van onze club. ;-)

Toch een mooi letterwoord, dat RAPID. De letters staan voor "Rooms(ch)e Adel Prijkt In Daden". Ha, net zoals ons bestuur in daden prijkt... "Prijken" betekent "(van iets wat je graag wilt laten zien) goed zichtbaar zijn; pralen; pronken"


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Discussie gesloten.
05 jan 2019 05:57
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1524
Ik heb wel mooiere letterwoorden gehoord. Want als ik aan Rapid JC denk, word ik niet zo vrolijk. Enfin, laat de stap van Rapid naar transfers maar komen. Dat MVV maar eens "prijkt" in spelers, of liefs een investeerder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
05 jan 2019 09:23
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1525
Hoort niet in dit topic thuis, maar toch ter kennisgeving:

MVV waant zich in Turkije even topclub
Vandaag om 08:00 door Emil Visser

MVV traint in Turkije onder een stralend blauwe hemel op een complex dat eigendom is van Besiktas.
Afbeelding: mediahuis limburg

Delen

Tweet

LinkedIn
Bijna een decennium later is MVV weer op trainingskamp in het buitenland. Na vele jaren waarin niets mogelijk was bij de Maastrichtse club, zoekt het nu de zon op in het Turkse Kemer.
Het was misschien een kleine valse start. Op donderdag, de eerste dag van het Turkse winterkamp van MVV, werd de tweede training noodgedwongen stopgezet door een pittige storm. De regen kletterde die middag naar beneden in het dorpje Kemer, vlakbij Antalya. Na een bliksemschicht, direct gevolgd door een zware donderklap, vluchtten de spelers richting het hotel. De storm zwol daarna alleen maar aan. Later die avond zou nog een kleine tribune door de metershoge afrastering van het trainingscomplex waaien.
Nu, een dag later, kijkt de beheerder van de trainingsvelden hoofdkrabbend naar de ravage achter de kleedlokalen. Hij doet dat onder een zonnetje dat prettig prikkelt op de blote armen. Een briesje vanaf de Middellandse Zee zorgt voor verkoeling. De thermometer geeft 12 graden aan, maar de gevoelstemperatuur kruipt tot boven de 15. Dezelfde vooruitzichten gelden voor de komende dagen.
Zon
Het is voor de meeste spelers van MVV een nieuwe gewaarwording. Voetballen in het zonnige buitenland. Want de laatste keer dat MVV in de winter de warmte opzocht, is negen jaar geleden. Ook toen was Turkije (Belek) het toevluchtsoord. De spelers, met daarbij namen als Tom van Hyfte, Christian Brüls en Ole Tobiassen, moesten echter wel 150 euro uit eigen beurs bijlappen om de vlucht te kunnen maken. In de daaropvolgende periode raakte MVV in financieel zwaar weer.
„Wij hebben geen euro meebetaald hoor”, zegt Joeri Schroijen met een guitige lach na de ochtendtraining, waarin het afwerken op doel centraal stond. „Voor mij was het echt een verrassing dat we gingen. Ik weet dat MVV niet het meeste geld kan uitgeven, maar dit is goed. We leren elkaar zo beter kennen. We weten straks nog beter wat we aan elkaar hebben.”
Ontwikkeling
Ondanks het ontbreken van een spelersbijdrage is alles prima geregeld. De 25 spelers en 8 stafleden namen in het holst van de nacht van woensdag op donderdag het vliegtuig vanuit Düsseldorf en landden op het vliegveld van Antalya. Daar werden zij opgepikt door twee chauffeurs van het hotel en rap naar de vijfsterren-uitvalsbasis in Kemer gebracht. Om half vier Turkse tijd arriveerden ze daar; een paar uur later, rond de klok van tien in de ochtend, stonden de spelers op het veld. „Geen probleem”, vond trainer Ron Elsen. „Het is juist interessant om te zien wie er fris en energiek bij staat. Én om te zien wie snel moe is, of vlug begint te zeuren.”
Elsen meent dat het trainingskamp goud waard is voor de ontwikkeling van zijn team. „In Maastricht doe je duizend keer hetzelfde. Duizend keer hetzelfde kleedlokaal, duizend keer dezelfde grasmat. Hier zitten we dag en nacht bij elkaar. Andere omgeving, andere focus, ander klimaat. Je leert elkaar ook in andere omstandigheden veel beter kennen. Ik ben hier veel intensiever met de ploeg bezig.” Hij zegt het terwijl hij naar de nabijgelegen bergen kijkt en zijn oog laat glijden over enkele besneeuwde toppen. „In Maastricht stapt iemand na de training in de auto en ik weet niet wat hij thuis gaat doen. Hier hebben we dagelijks een ochtend- en een middagtraining en we houden de groep bij elkaar. Ik denk dat we straks een hechter team hebben. Er zijn ook veel jonge spelers mee. Voor hun is dit ook een mooie ervaring waar ze wat van leren.”
Een van die jonkies is Nino Everaers (19). De rasechte Maastrichtenaar zit dit seizoen voor het eerst in de hoofdmacht van MVV en valt met de neus in de boter. „Het was een tijdje niet helemaal zeker of ik mee mocht, maar dit is echt mooi om mee te maken. Ik zit op de kamer met Dogan Golpek. Dat is een geluk. Dan kan ik hier tenminste nog een beetje Turks leren ook. Cultuur snuiven”, zegt hij grappend. „Ik weet dat de club niet altijd evenveel geld kan uitgeven – ik loop hier ook al een tijdje mee – maar dit is gewoon lekker geregeld.”
Het kon worden geregeld omdat de club beetje bij beetje financiële armslag krijgt. De rode cijfers, van dik vijf ton, zijn in enkele jaren weggewerkt. „En dus kunnen we het aanbod van een sponsor om hier naartoe te komen aannemen”, verduidelijkt Elsen. „Want we vinden het niet gepast om met 33 man op trainingskamp te gaan als er nog diverse schuldeisers zijn. Inmiddels hebben we een plus en zitten we in een prima hotel.”
Luxe
Een paar dagen lang waant MVV zich een topclub. Het vijfsterrenhotel waar de ploeg resideert is van alle gemakken voorzien. Zwembad, sauna, fitnessruimte. Het ligt direct aan de zee en het buffetrestaurant heeft álles wat de gemiddelde voetballer wenst. Een hele hotelgang is voor de Maastrichtse voetballers gereserveerd, een kamer is ingericht als materiaalhok en een deel van de lunchzaal is gereserveerd voor Everaers en teamgenoten. Praktisch om het kwartier komt een medewerker van het hotel vragen of alles naar wens is.
„Ja, het is eigenlijk iets té luxe”, zegt oud-gediende Sef Hoenjet, verzorger van het team. „Nu klink ik misschien wat nostalgisch”, waarschuwt de 75-jarige clubman. „Maar in het jaar dat we kampioen werden, met Frans Körver, hadden we een trainingskamp in Zeeland en sliepen we op de hooizolder bij een boer. Dat was het mooiste kamp dat ik ooit heb meegemaakt.”
Discussie gesloten.
05 jan 2019 11:34
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1526
Brain Smeets aanvallende middenvelder en maastrichtenaar en verguisd in maastricht dit seizoen 6 goals en 6 assits kan naar Sparta-Rotterdam maar heeft nog een contract tot einde seizoen bij Fc Oss ......
Discussie gesloten.
05 jan 2019 18:15
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1527

Boschpoort schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Ik heb nog bij Rapid achter het stadion gespeeld, een grootse carrière van C 5 via B 4 uiteindelijk een keer in A 3 tegen MKC ingevallen. Good old days!

als dit relevant is voor het topic 'transfergeruchten' ga ik me toch ernstig zorgen maken over de staat van onze club. ;-)

Groot gelijk, Boschpoort, maar dat geldt net zo voor de berichten over de Sabena-helikopter. Ik zal niet wakker liggen van verwijdering om het topic te schonen.
Discussie gesloten.
05 jan 2019 20:20
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1528
Ik zou MVV-zijnde toch de situatie van Braken in de gaten houden bij NEC, zeker nu er wat budget beschikbaar is. Er is blijkbaar sprake van dat hij weggaat (moet?) daar. MVV heeft eerder zaken gedaan met NEC met Okita, wellicht zijn de lijntjes nog wat korter. Een huurperiode zou al niet verkeerd zijn. Ik kan me voorstellen dat Braken nu nog op iets beters hoopt, maar wat later in januari is hij misschien wel heel blij met de kans die MVV hem geeft.
Discussie gesloten.
05 jan 2019 20:37
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1529

Belgske schreef : Ik zou MVV-zijnde toch de situatie van Braken in de gaten houden bij NEC, zeker nu er wat budget beschikbaar is. Er is blijkbaar sprake van dat hij weggaat (moet?) daar. MVV heeft eerder zaken gedaan met NEC met Okita, wellicht zijn de lijntjes nog wat korter. Een huurperiode zou al niet verkeerd zijn. Ik kan me voorstellen dat Braken nu nog op iets beters hoopt, maar wat later in januari is hij misschien wel heel blij met de kans die MVV hem geeft.

Aanvaller Sven Braken (25) blijft voorlopig bij NEC. Een transfer naar een buitenlandse club is afgeketst, omdat beide clubs het niet eens werden over de voorwaarden.


Als een Deense club het niet eens wordt over de afkoopsom, zal het MVV zeker ook niet lukken.
Discussie gesloten.
06 jan 2019 10:48
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1530

Belgske schreef : Ik zou MVV-zijnde toch de situatie van Braken in de gaten houden bij NEC, zeker nu er wat budget beschikbaar is. Er is blijkbaar sprake van dat hij weggaat (moet?) daar. MVV heeft eerder zaken gedaan met NEC met Okita, wellicht zijn de lijntjes nog wat korter. Een huurperiode zou al niet verkeerd zijn. Ik kan me voorstellen dat Braken nu nog op iets beters hoopt, maar wat later in januari is hij misschien wel heel blij met de kans die MVV hem geeft.


Droom jij maar lekker verder ..........
Braken in onbetaalbaar voor MVV
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.474 seconden