Transfergeruchten Seizoen 2018-2019

06 jan 2019 13:31 06 jan 2019 13:31 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1531
Nec heeft wel Druijf gehuurd van jong AZ. Ik denk dat Braken nu wel vertrekt aldaar. Op huurbasis is hij misschien wel haalbaar?
Discussie gesloten.
06 jan 2019 13:43
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1532

Zwegel schreef :

Belgske schreef : Ik zou MVV-zijnde toch de situatie van Braken in de gaten houden bij NEC, zeker nu er wat budget beschikbaar is. Er is blijkbaar sprake van dat hij weggaat (moet?) daar. MVV heeft eerder zaken gedaan met NEC met Okita, wellicht zijn de lijntjes nog wat korter. Een huurperiode zou al niet verkeerd zijn. Ik kan me voorstellen dat Braken nu nog op iets beters hoopt, maar wat later in januari is hij misschien wel heel blij met de kans die MVV hem geeft.


Droom jij maar lekker verder ..........
Braken in onbetaalbaar voor MVV

Ik ken de ins en outs van zijn situatie te slecht om daar inhoudelijke uitspraken over te doen. Wat ik echter objectief constateer is dat Braken geen basisspeler is bij een reeksgenoot die achter ons staat in de rangschikking. Natuurlijk wel een club met veel meer potentieel en financiele mogelijkheden. Het heeft er alle schijn van dat Braken moet vertrekken daar. Hij heeft tot nu toe niet bewezen een rechtstreekse versterking te zijn voor een eredivisieclub. Ik las eerder over de interesse van Den Bosch, ook een reeksgenoot met meer financiele mogelijkheden. Als een transfer naar meer kapitaalkrachtige clubs echter niet doorgaat, lijkt het mij niet heel onwaarschijnlijk dat NEC zoekt naar op zijn minst een tijdelijke oplossing. Braken is een jeugdspeler van MVV dus zal altijd een grotere kans hebben dat zo`n speler wil komen. Misschien is het inderdaad niet haalbaar op dit moment, maar Braken is het type speler waar MVV naar moet mikken en ernaar informeren kan nooit kwaad lijkt me.
Discussie gesloten.
06 jan 2019 21:40
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1533
Mvv zou interesse hebben in Rubin Seigers

Bron voetbalnieuws.be
Discussie gesloten.
07 jan 2019 11:27
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1534
Spierings van Sparta, een speler die ik hier ook voorbij heb zien komen, verkast naar RKC. Had hem graag naar MVV zien komen, maar is nu een versterking voor de concurrentie helaas.
Discussie gesloten.
07 jan 2019 11:40 07 jan 2019 11:41 door RedWhiteArmy.
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1535
Jongens, die Braken scoort overal...…………...behalve bij ons!!!!! Stil laten lopen want wij hebben al van de Hurk.
Discussie gesloten.
07 jan 2019 13:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1536
Dat ligt er nogal aan wat je verwacht. Braken scoort bij aanvallend spelende (sub)toppers in de jupiler league ongeveer eens per twee à drie wedstrijden. Vorig seizoen bij kampioenskandidaat 11 doelpunten in 30 wedstrijden. Zeker een nuttige aanvaller maar om nu te doen alsof hij gemakkelijk er 25 per seizoen inlegt... die 11 van vorig seizoen is zijn beste seizoenprestatie hè. Ik weet het, hij heeft er nu al 9 inliggen, als NEC hem blijft opstellen gaat hij die 11 wel verbeteren, maar NEC heeft dus al een andere spits gehaald.

Bij ons scoorde hij als jongen van 20, 21 twee seizoenen achter elkaar 7 keer in respectievelijk 32 en 34 wedstrijden. Dat gemiddelde is wat lager maar wij waren toen ook niet meer dan grijze middenmoot (vraag is of we nu wel meer zijn). Hij is zeker een betere speler geworden dus zou ook bij ons in een seizoen wel een doelpuntje of 10 maken maar 20 moet je echt niet verwachten.

Wel gaf Sven bij ons altijd redelijk veel assists, 8 in zijn laatste seizoen. Bij NEC vorig jaar 7. Sven is een nuttige aanvaller maar het idee dat hij een goalgetter is, is puur gebaseerd op de periode bij Almere, waar hij door blessures nauwelijks wedstrijden speelde, maar als hij speelde, bijna altijd scoorde. Braken is veel meer een goede teamspeler die de defensie bezig houdt. En dat type spits hebben we natuurlijk al in huis...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Discussie gesloten.
07 jan 2019 21:22
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1537
Vind dat bericht daar niet terug,zal wel de leeftijd zijn....gr opa.

....
Discussie gesloten.
07 jan 2019 21:59
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1538

Jacques schreef : Dat ligt er nogal aan wat je verwacht. Braken scoort bij aanvallend spelende (sub)toppers in de jupiler league ongeveer eens per twee à drie wedstrijden. Vorig seizoen bij kampioenskandidaat 11 doelpunten in 30 wedstrijden. Zeker een nuttige aanvaller maar om nu te doen alsof hij gemakkelijk er 25 per seizoen inlegt... die 11 van vorig seizoen is zijn beste seizoenprestatie hè. Ik weet het, hij heeft er nu al 9 inliggen, als NEC hem blijft opstellen gaat hij die 11 wel verbeteren, maar NEC heeft dus al een andere spits gehaald.

Bij ons scoorde hij als jongen van 20, 21 twee seizoenen achter elkaar 7 keer in respectievelijk 32 en 34 wedstrijden. Dat gemiddelde is wat lager maar wij waren toen ook niet meer dan grijze middenmoot (vraag is of we nu wel meer zijn). Hij is zeker een betere speler geworden dus zou ook bij ons in een seizoen wel een doelpuntje of 10 maken maar 20 moet je echt niet verwachten.

Wel gaf Sven bij ons altijd redelijk veel assists, 8 in zijn laatste seizoen. Bij NEC vorig jaar 7. Sven is een nuttige aanvaller maar het idee dat hij een goalgetter is, is puur gebaseerd op de periode bij Almere, waar hij door blessures nauwelijks wedstrijden speelde, maar als hij speelde, bijna altijd scoorde. Braken is veel meer een goede teamspeler die de defensie bezig houdt. En dat type spits hebben we natuurlijk al in huis...

Grappig, ik zat gisteren wat te lezen op het NEC-forum in de topic over Braken en daar is één van de grote kritiekpunten op hem dat hij de spelers om hem heen zo slecht bedient en dat hij nogal zelfzuchtig is ("iedere wedstrijd wel een mislukte omhaal"). Zoals zo vaak in het voetbal blijkt wel weer dat een speler bij de ene club veel beter/anders functioneert dan bij de andere. Ik zou zelf een spitsenkoppel Braken/VdHurk wel zien zitten. Braken als diepe spits en VdHurk daar omheen zwervend. Maargoed, wellicht ben ik dan nu inderdaad teveel aan het dromen ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Discussie gesloten.
08 jan 2019 10:57
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1539

Jacques schreef : Dat ligt er nogal aan wat je verwacht. Braken scoort bij aanvallend spelende (sub)toppers in de jupiler league ongeveer eens per twee à drie wedstrijden. Vorig seizoen bij kampioenskandidaat 11 doelpunten in 30 wedstrijden. Zeker een nuttige aanvaller maar om nu te doen alsof hij gemakkelijk er 25 per seizoen inlegt... die 11 van vorig seizoen is zijn beste seizoenprestatie hè. Ik weet het, hij heeft er nu al 9 inliggen, als NEC hem blijft opstellen gaat hij die 11 wel verbeteren, maar NEC heeft dus al een andere spits gehaald.

Bij ons scoorde hij als jongen van 20, 21 twee seizoenen achter elkaar 7 keer in respectievelijk 32 en 34 wedstrijden. Dat gemiddelde is wat lager maar wij waren toen ook niet meer dan grijze middenmoot (vraag is of we nu wel meer zijn). Hij is zeker een betere speler geworden dus zou ook bij ons in een seizoen wel een doelpuntje of 10 maken maar 20 moet je echt niet verwachten.

Wel gaf Sven bij ons altijd redelijk veel assists, 8 in zijn laatste seizoen. Bij NEC vorig jaar 7. Sven is een nuttige aanvaller maar het idee dat hij een goalgetter is, is puur gebaseerd op de periode bij Almere, waar hij door blessures nauwelijks wedstrijden speelde, maar als hij speelde, bijna altijd scoorde. Braken is veel meer een goede teamspeler die de defensie bezig houdt. En dat type spits hebben we natuurlijk al in huis...



Spelers die er gegarandeerd vijftien inleggen zijn voor ons soweiso niet haalbaar. Het is niet alsof Sven de nieuwe Maradona is, maar hij kan prima cijfers kan overleggen bij een ploeg die weliswaar momenteel beneden ons staat maar qua sportieve en financiële mogelijkheden veel verder is. Gezien de ploegen die interesse in hem had (koploper FC Den Bosch, eersteklasser uit Denemarken), zouden we in onze handjes mogen knijpen als Sven overweegt om terug naar Maastricht te komen. Sterker nog, als Sven niet uit Maastricht zou komen, waren we volledig kansloos geweest hem in te lijven. Nogmaals, Sven is niet onze Verlosser, maar zeker een regelrechte versterking voor ons team.

Vraag me alleen af waar hij zou moeten spelen. Zie Golpek graag uit het efltal verdwijnenen, maar Van den Hurk is geen vleugelspeler. En ik zie Elsen ook niet snel van 4-3-3 afstappen..
Discussie gesloten.
08 jan 2019 12:08
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1540

Larsbak schreef :

Jacques schreef : .

Vraag me alleen af waar hij zou moeten spelen. Zie Golpek graag uit het efltal verdwijnenen, maar Van den Hurk is geen vleugelspeler. En ik zie Elsen ook niet snel van 4-3-3 afstappen..


Ik vraag me af welke wedstrijden jij hebt bekeken, maar ik heb MVV dit seizoen nog geen één keer in een 4-3-3 zien spelen. Ze spelen contact in een 4-2-3-1 formatie. Als je zo speelt, kun je Van den Hurk en Braken zeker samen laten spelen.

Je speelt met 4 man achterop , doorgaans Gunst-Mares-Lavalee/Martina-Moustafa/Vermijl/Mbuyamba. Daarvoor een blok van twee , meestal Ippel en een fitte Nys, anders Martina.

Daarvoor drie aanvallende spelers met Schrooijen op links, Deom in het midden en Golpek/Abubakar op rechts. Daarvoor speelt Van den Hurk. Het is dus echt geen klassieke 4-3-3 zoals jij deze voor ogen hebt.

Van den Hurk kan dan prima op de plek van Deom gaan voetballen en Braken ervoor. Maar kom op, als Braken vorig jaar naar een club kan die Europees speelt, dit jaar naar de Eredivisie van Denemarken of naar een olieclub Den Bosch, ga jezelf niet wijsmaken dat Braken puur door het sentiment met Maastricht terug gaat komen.

Ik las daarnaast ergens dat MVV wellicht profijt kan hebben van het feit dat ze Okita hebben verkocht. Ik weet niet in welke sprookjes diegene gelooft, maar de transfer van Okita was niet de mooiste transfer hoe het is gegaan. Daarnaast probeerde NEC er op die manier een slaatje uit te slaan, waar MVV voor is gaan staan. Die gaan echt niet zeggen: Oh, neem Braken maar voor een zakcentje. Jullie hebben je zo soepel opgesteld rond Okita....


Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
08 jan 2019 12:26
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1541
Ik bedoel een systeem met twee vleugelspelers, want een 4-4-2 met Van den Hurk en Braken zou prima kunnen werken, maar dan moet je Schroijen/Golpek en Abubakar op een onnatuurlijke positie laten spelen.
En ik zeg juist dat de kans klein is dat hij naar MVV zou willen gezien het kaliber club dat in hem geïnteresseerd is. De enige reden waarom hij bij ons, en niet bij pakweg een RKC of Volendam zou gaan spelen, is omdat hij hier vandaan komt. Er zullen sportief en/of financieel veel interessante opties zijn voor Braken dan wat wij hem kunnen bieden.
Waar je dat van Okita vandaan haalt, is me ook een raadsel.
Discussie gesloten.
08 jan 2019 13:43
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1542

Lijnsje@tappunt schreef : Ik vraag me af welke wedstrijden jij hebt bekeken, maar ik heb MVV dit seizoen nog geen één keer in een 4-3-3 zien spelen. Ze spelen contact in een 4-2-3-1 formatie. Als je zo speelt, kun je Van den Hurk en Braken zeker samen laten spelen.

Je speelt met 4 man achterop , doorgaans Gunst-Mares-Lavalee/Martina-Moustafa/Vermijl/Mbuyamba. Daarvoor een blok van twee , meestal Ippel en een fitte Nys, anders Martina.

Daarvoor drie aanvallende spelers met Schrooijen op links, Deom in het midden en Golpek/Abubakar op rechts. Daarvoor speelt Van den Hurk. Het is dus echt geen klassieke 4-3-3 zoals jij deze voor ogen hebt.

Van den Hurk kan dan prima op de plek van Deom gaan voetballen en Braken ervoor. Maar kom op, als Braken vorig jaar naar een club kan die Europees speelt, dit jaar naar de Eredivisie van Denemarken of naar een olieclub Den Bosch, ga jezelf niet wijsmaken dat Braken puur door het sentiment met Maastricht terug gaat komen.

Ik las daarnaast ergens dat MVV wellicht profijt kan hebben van het feit dat ze Okita hebben verkocht. Ik weet niet in welke sprookjes diegene gelooft, maar de transfer van Okita was niet de mooiste transfer hoe het is gegaan. Daarnaast probeerde NEC er op die manier een slaatje uit te slaan, waar MVV voor is gaan staan. Die gaan echt niet zeggen: Oh, neem Braken maar voor een zakcentje. Jullie hebben je zo soepel opgesteld rond Okita....

Ik vraag me dan weer af wat jouw beeld van Braken is? We moeten nu ook niet doen alsof Braken "Europees voetbal" of "eredivisie" aan kan. Braken moet weg bij NEC waar ze nota bene een spits van een reeksgenoot hebben gehuurd om hem te vervangen. Niet omdat ze Braken niet kunnen houden, maar omdat ze niet tevreden zijn over Braken. NEC staat als kampioenkandidaat twaalfde en is op zoek naar oplossingen.... Braken zal niet de goedkoopste zijn en ik kan me niet voorstellen dat NEC hem graag op de bank houdt, dus zij zullen sowieso naar een oplossing zoeken. Idealiter is dat een club aan wie ze Braken voor een leuk prijsje kunnen verkopen. Lukt dat niet, dan zullen ze toch naar een andere (tijdelijke) oplossing gaan zoeken.
Ik vind je redenering rond de transfer van Okita ook raar. Het is Okita die zich onmogelijk heeft gemaakt en persé weg wou. Eerst helemaal niet naar NEC, maar naar een grotere club. Pas toen die niet kwam, werd het maar NEC. MVV heeft het spel hard gespeeld, is niet meegegaan in het spelletje van Okita en uiteindelijk hebben NEC en MVV elkaar ergens gevonden bij een transfersom waar MVV heel tevreden over was. Ik kan me dus wel degelijk voorstellen dat die lijntjes nog wat korter zijn omdat er toch behoorlijk onderhandeld zal zijn. NEC is op het einde van januari misschien wel heel blij dat ze voor een halfjaar van het salaris van Braken af zijn en bovendien kan hij zich bij een andere club nog in de kijker spelen. Ik denk idd niet dat MVV de financiele middelen heeft om Braken te kopen.
Discussie gesloten.
08 jan 2019 14:19
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1543
Het verhaal over Braken bij NEC ligt wel iets genuanceerder dan dat.

Zowel Aarhus als FC Den Bosch waren geïnteresseerd in Braken en hebben beiden ook een bod uitgebracht op Braken. Alleen NEC dacht hier slim in te zijn en beide clubs tegen elkaar te laten overbieden, dat hebben ze zo ver getrokken totdat beide clubs de stekker uit de deal trokken. Ondertussen had NEC wel Druijf al aangetrokken als opvolger van Braken.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
Discussie gesloten.
10 jan 2019 15:53
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1544
Mvv heeft Holtby vastgelegd.

Bron:mvv
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De_Lange
Discussie gesloten.
10 jan 2019 16:00
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1545
Dat hoorde ik net ook. Is er wellicht zondag bij
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden