Transfergeruchten seizoen 2017-2018

31 mrt 2018 13:32
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1741
De contracten van Ippel, Pereira, Ciranni, Loshaj, Smylek en Golpek zijn formeel opgezegd. Dat wil niet zeggen dat deze spelers daadwerkelijk vertrekken bij de club. Huurlingen Nwakali, Verrips, Janssens, Thuys, Mmaee zullen terugkeren naar hun club en wellicht daar voor hun kans gaan. Misschien is het ook wel goed om eens een gehele nieuwe frisse wind door de selectie. Ook er van uitgaande dat Pereira, Ciranni en Ippel een transfer maken naar een hoger niveau.
Het wordt dus tijd voor de technische mensen om voor komend seizoen de selectie te versterken en verbeteren.

Het is duidelijk dat MVV aanvallend moet verbeteren. MVV is te afhankelijk van het scoren van Okita. Als je kijkt naar bv Fortuna, daar scoren 5 spelers die in de dubbele cijfers staan. Okita heeft er 14 gemaakt, maar voor de rest heeft MVV weinig scorende spelers. Yildirim staat op 8 treffers, maar heeft veel kansen nodig. Daarnaast 5 spelers die er 3 hebben gemaakt. Als je echt in de top van de JL wilt spelen, heb je meer scorende spelers nodig. Maarja, dat geld heeft MVV niet, of te weinig.

Het gerucht Thibeau Swinnen van FC Eindhoven. Ik heb op hem gelet tijdens MVV-FC Eindhoven. Lijkt me een betrouwbare middenvelder.
Bram Castro is een van de betere keepers in de laatste 10 jaar. Maar zijn leeftijd speelt ook een rol. Wil je een ervaren keeper erbij of kies je voor een jonge talentvolle keeper (Verrips, Geens).
Sven Braken zie ik ook graag komen. Hij scoort in de JL 15+ doelpunten in een seizoen. Dat zou het scoren al verbeteren.

Enkele (haalbare) versterkingen.
Ludcino Marengo (ADO Den Haag); flankspeler
Kevin Vermeulen (Excelsior); (aanvallende)middenvelder
Wouter van de Steen (SC Heerenveen); keeper
Bo Geens (Lokeren); keeper
Chiro N'Toko (NAC); centrale verdediger
Andreias Calcan (Willem II/FC Dordrecht); linksbuiten, spits.
Calvin Mac-Intosch (Almere City); centrale verdediger
Ricardo Kip (SC Cambuur); (aanvallende) middenvelder
Maxime Gunst (FC Eindhoven); linksback
Fries Deschilder (FC Eindhoven); middenvelder
Thibeau Swinnen (FC Eindhoven); middenvelder
Mart Lieder (FC Eindhoven); spits
Dennis Telgenkamp (FC Emmen); keeper
Jordy Thomassen (Helmond Sport); spits
Jordy van Deelen (SC Cambuur); rechtsback
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard
Discussie gesloten.
31 mrt 2018 14:40 31 mrt 2018 14:50 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1742
Idd Agu ... Topper ! Excuses dat ik hem vergeten was...bijna onvergeefelijk! LRB sjaomp ziech deep....

Het formeel en juridisch opzeggen van contracten is weliswaar netjes, maar ( lange termijn politiek en visie) :
je kunt ook het contract verlengen: waarom nieuwe en meestal jonge spelers een half jaar laten wennen in plaats van iemand zoals Ciranni, die het team - spelstijl en trainer al kent aan je binden en dus voor continuiteit zorgt ?

All 5 tot 7 jaren moeten onze matadoren aan het begin van een seizoen bijna een kwart tot half jaar aan elkaar wennen, omdat er maar 4-7 spelers overblijven.
Dan (m.b.t. continuiteit) verwacht ik van de verantwoordelijken eindelijk wat stappen vooruit, zodat je er de eerste seizoenshelf al staat en er bij een vaste kern spelers ingeslepen, vaste patronen en spelstijl inzitten of tenminste een basis aanwezig is, waardoor risico tot "braggelle" geminimalieerd wordt.
Zoals Trost dat al in zijn tweede jaar had.
Risk- or damage control noemt men dat ...of ook klantenbinding op Marketinggebied en Customer Satisfaction....

Ook zie ik Samy weinig kans maken bij les Rouches: al decennia komen daar in Liege alleen maar gearriveerde spelers aan de bak. Zie Labylle.
Geef hem en Ciranni een contract van 2 jaar, dan kun je daarnaast ook vangen als een club zich meldt of de spelers een jaar extra geven om zich in de kijker te spelen en in de winterstop vangen....
Castro (rust en kwaliteit) in de goal zo lang hij nog mee kan (zou toch 1 a 2 jaar zeker moeten kunnen) en met een toekomst in de technische staf als keeperstrainer (sorry Spillman...)

Een passive opstelling i.p.v pro actief handelen kan je opbreken als je eventueel in de NC terecht komt en zoals *oda enkele jaren geleden met geluk na een waardeloos seizoen het geluk aan hun kont hadden hangen door enkele (qua resultaat dan ) goede wedstrijden en promoveerden. Daar moet je to h ook een scenario voor klaar hebben liggen...

Wij verlengen toch immers ook ons "contract" , toch ?
Discussie gesloten.
31 mrt 2018 14:58 31 mrt 2018 15:08 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1743
Vaste kern ( de wens is de vader van de gedachte....)


Castro - Verrips

Martina - Mmae - Moustafa

Ciranni- Koolhof- Mares-Martina

Kostons-Okita-Houben-Yilderim

De overigen met een doorlopend contract als bankzitters of 2 a 3 nieuwlingen die aanvullingen zijn op bovenstaande door hun toegevoegde waarde, zodat we niet voor plaats 10 -15 gaan...maar 1 tot 5 .

Ambitie uitspreken en realiseren: who'll stop te rain...?!
Discussie gesloten.
01 apr 2018 23:40
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1744
@LRB - Eerlijk gezegd vind ik je vaste kern te zwak voor volgend seizoen. Daarmee redden we de PO nooit in seizoen 18/19.
Versterkingen nodig bij je vaste kern? Mee eens.
Maar ik zie toch liever wat betere voetballers in onze basis 11. Houben & Moustafa, voetballers met veel inzet en passie, maar komen in mijn ogen kwalitatief te kort (beide komen fysiek te kort tegen top ploegen, scorend vermogen te weinig). Hiervoor zie ik liever een ander.

De vraag is, waar vinden we deze? Nu ben ik geen scout, maar ik sta toch weer ieder jaar versteld welke speler MVV aantrekt (spelers die zelden op dit forum voorbij komen...).
De een top (Okita, Mares), de ander flop (Ogunjimi, Koolhof).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Discussie gesloten.
01 apr 2018 23:41
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1745
@LRB - Eerlijk gezegd vind ik je vaste kern te zwak voor volgend seizoen. Daarmee redden we de PO nooit in seizoen 18/19.
Versterkingen nodig bij je vaste kern? Mee eens.
Maar ik zie toch liever wat betere voetballers in onze basis 11. Houben & Moustafa, voetballers met veel inzet en passie, maar komen in mijn ogen kwalitatief te kort (beide komen fysiek te kort tegen top ploegen, scorend vermogen te weinig). Hiervoor zie ik liever een ander.

De vraag is, waar vinden we deze? Nu ben ik geen scout, maar ik sta toch weer ieder jaar versteld welke speler MVV aantrekt (spelers die zelden op dit forum voorbij komen...).
De een top (Okita, Mares), de ander flop (Ogunjimi, Koolhof).
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs
Discussie gesloten.
02 apr 2018 10:49 02 apr 2018 10:59 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1746
je hebt 100 % gelijk met de "zwakke kern" opmerking en ik zou het graag ook anders willen, maar deze is gebaseerd op het feit dat we nog steeds niks te besteden hebben ...

Geen grote sponsor of geldschieter, maar VZM als grootste spnosor en die heeft dus geen direct ruime cashflow, waaruit middelen gegenereerd kunnen worden om snel een paar ton voor enkele goede spelers op tafel te (kunnen)leggen .

Dus moeten we het weer doen met een minimaal budget ( heb nergens gelezen dat er extra geld beschikbaar is...) en onze hoop dan moeten putten uit eventueel de jeugd of spelers die bij anderen zoals Genk of Luik buiten de boot vallen...
Of daar dan die 2 of 3 toppers bij zitten is geen zekerheidje. Okita en Mares zijn uitzonderingen en ook de Martina's en Sven hadden enkele (3) jaren nodig vooradt ze er rijp voor waren ( en Sven zien we helaas niet terug...die is weer aan een stap vooruit of hoger toe.. )

Investeer dan in wat je hebt met 1 a 2 gerichte aanvullingen ( of zekerheidjes zoals Castro) en probeer dat naar een beter (collectief) nivo te brengen.
Discussie gesloten.
02 apr 2018 22:05
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1747
Mede forum leden.

Vaak genoeg heb ik mijn hoofd zitten breken over het feit, hoe we wel kunnen zorgen dat we voldoende en kwalitatief genoeg spelers kunnen halen. En ik zou het niet weten of kunnen benoemen. Meer geld beschikbaar maken? Lukt al jaren niet! Meer sponsoren? Lukt al jaren niet en denkende aan het eventuele promotie feit van Fortuna zal dit er ook niet veel beter op worden.

Zodra Fortuna promoveert zal MVV de enige club zijn in de Jupiler League. Dit betekent dat onze buurman minstens een jaar eredivisie richting onze regio haalt en dit vinden potentiële en huidige sponsoren toch net iets aantrekkelijker. Dus het feit dat de buurman promoveert is kwa financiën beter voor hun en zal wellicht ook invloed gaan hebben op onze sponsoren.

Enige hoop is gelegen zoals elk jaar wachten op de restjes van Genk, wellicht en hopelijk Arsenal enz. Meer risico nemen zal wellicht een optie zijn in salaris en aankoop beleid, maar heeft alleen effect en zin als je direct of binnen niet afzienbare tijd promotie zal zou realiseren.

Lastig, lastig, lastig.
Discussie gesloten.
02 apr 2018 22:13 02 apr 2018 22:14 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1748
Allemaal valide punten Sjengvdb, maar veel sponsoren zitten denk ik bij MVV vanwege emotionele redenen en niet rationele. Als ze een eredivisieclub willen sponsoren kan dat al lang bij roda. Daarbij neem ik aan dat de sponsorpaketten ook duurder zijn in de eredivisie en een (MKB) bedrijf voor hetzelfde geld minder exposure heeft binnen een club.

Overigens presenteert MVV overmorgen een nieuw commercieel plan voor de komende jaren. Ik ben erg benieuwd, al zijn mijn verwachtingen niet hooggespannen.

www.mvv.nl/nieuws/een-kijkje-nemen-in-de-toekomst
De volgende gebruiker (s) zei dank u sjengvandenboorn
Discussie gesloten.
02 apr 2018 22:19
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1749
Beste Jeoff.

Hopende op een mooi en succesvol plan, waarbij hopelijk niet 100.000 keer benoemd zal worden dat het maatschappelijk effect en doeleinden de boventoon zullen voeren.

Hopende op een mooi konijn uit de hoge hoed en wellicht de broer van Gun die zijn realistische en ambitieuze haalbare plannen zal openbaren :p
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard
Discussie gesloten.
19 apr 2018 10:27
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1750
Erik Quekel mag weg bij Top Oss. Is dit niet een spits wat we kunnen gebruiken nog 2 jaar?
Discussie gesloten.
19 apr 2018 11:42
WildeFred
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 10
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1751
Het is een dertiger die de laatste 5 seizoenen nooit meer dan 5 doelpunten heeft gemaakt. Zal je zien dat hij er vrijdag ineens een paar inlegt (als hij speelt).
Discussie gesloten.
01 mei 2018 21:36
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1752
Ik verheug me al op de berichten uit de Ardennen. Waarschijnlijk komt het allemaal wel goed zolang we onze eigen weg blijven wandelen!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
Discussie gesloten.
01 mei 2018 21:39 01 mei 2018 21:41 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1753
Om te beginnen met 10 nieuwe. Alleen Okita mag blijven. Maar ja als je volgend seizoen met 10 nieuwe begint doen die precies hetzelfde. Dat is nu juist het probleem. Het is lood om oud ijzer. Er moet meer kwaliteit komen, en daar is veel geld voor nodig.
Discussie gesloten.
01 mei 2018 22:00
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1754
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard
Discussie gesloten.
02 mei 2018 08:08
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1755

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden