Transfergeruchten seizoen 2017-2018

04 mei 2017 18:23
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #1
Het einde van het seizoen nadert en dus begint de geruchtenstroom weer voor inkomende en uitgaande transfers.

Golpek van SV Meerssen is al vastgelegd, net zoals jeugdexponent Kostons. Verder heeft Geens min of meer aangegeven te willen blijven.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
04 mei 2017 19:05
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #2
Alessio Carlone gaat weg bij Den Bosch en er is interesse voor hem van 2 andere JL clubs. Misschien MVV een van die kandidaten? Hij is en aanvallende middenvelder en zou ook op de flanken uit de voeten kunnen.
Discussie gesloten.
04 mei 2017 19:36
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #3
Net gezien op MVV TV. Bo Geens geeft aan dat Lokeren hem volgend seizoen niet meer wil verhuren. Geens zelf wilt blijven, krijg ik de indruk. Maar dan zal er betaald moeten worden om Geens te behouden.
Discussie gesloten.
04 mei 2017 19:54
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #4
Yes, het leukste topic van het seizoen!


Misschien loopt er bij Genk nog wat rond, want dit jaar hebben we er geen kunnen halen daar?

En is er al wat meer duidelijk over de samenwerking met Arsenal? Of moet ik dat meer zien als samenwerking met Andries Jonker,..En zou dat kunnen betekenen dat hij misschien een woordje voor ons kan doen in Wolfsburg?

En wat te denken van onze huidige basisspelers Geens, Kuuper, Pereira, Nkoyi en Pedro. Krijgen ze nieuw contract? Wordt ermee onderhandeld?

Laat de geruchten maar komen!

Boe is dat feeske?
Discussie gesloten.
05 mei 2017 12:16
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #5
De tijd van de lijstjes en overzichten is weer aangebroken :thumbsup:

Keepers:
Geens -> Gehuurd, wil volgend seizoen graag blijven. Afhankelijk van Lokeren dus. Als Lokeren hem niet meer wil verhuren zijn we de lul.
Vits -> Gehuurd, zal terugkeren naar Luik. Misschien volgend jaar eerste keeper als Geens niet gehuurd kan worden.
Smylek -> Nog een jaar onder contract, geen idee hoe hij is vergeleken met Geens/Vits.

Verdedigers:
Centraal:
Kuipers -> Loopt af, lijkt me te vertrekken. Jammer.
Pereira -> Loopt af, lijkt me ook lastig te behouden. Heel jammer.
Martina 1 -> Deed het niet zo slecht dit jaar, denk alleen nog niet klaar voor een heel seizoen.
Centrale duo van dit jaar lijkt dus te vertrekken. Zal lastig vinden om hier goed nieuwe duo voor te vinden dat dan vervolgens op elkaar ingespeeld moet geraken.

Backs:
Labylle -> Nog een jaar contract
Ciranni -> Nog een jaar contract, maar zal vertrekken. Transferopbrengst gebruiken om selectie te versterken.
Moustafa -> Loopt af, zou hem graag behouden. Vraag is of hij dat wil na dit jaar. Mogelijk vertrek Ciranni kan doorslag geven om te blijven.
Martina 2 -> Deed het prima paar potten terug op de rechtsback. Goed om erbij te houden met oog op toekomst.

Vertrek Ciranni kan mogelijk worden opgevangen door Moustafa. Ander soort back, maar voor JL gewoon prima speler.

Middenveld:
Ippel -> Nog een jaar contract, aanvoerder maken bij vertrek Kuipers
Nys -> Nog drie jaar contract, hopelijk herpakt hij vorm van vorig jaar snel, al speelt hij laatste thuiswedstrijden stukken beter dan eerste seizoenshelft.
Loshaj -> Nog een jaar contract. Hopelijk krijgt hij meer minuten dit jaar. Zou in principe samen met Ippel en Nys een goed drietal kunnen vormen op het middenveld.
Nwakali -> Terug naar Arsenal en zal aan betere club worden uitgeleend. Zal wel weer een aantal jaar duren voordat we zo'n kaliber speler weer bij MVV mogen bewonderen.
Guvenc -> Loopt af. Denk niet dat hij nog zin heeft in een jaar op de bank.
Gijzen -> Loopt af, wat mij betreft lekker laten gaan. Paar belangrijke goals gemaakt in eerste seizoenshelft, maar voegt eigenlijk niks toe.

Aanval:
N'koyi -> Loopt af, graag verlengen.
Verheydt -> Nog een jaar contract. Komt uiteindelijk toch te kort.
Pedro -> Loopt af. Weet het niet met hem. Als hij het op zijn heupen heeft een uitstekende speler, maar op andere momenten grote ergernis in het veld. Zie hem eigenlijk wel weer naar ergens in het buitenland vertrekken, nergens op gebaseerd.
Houben -> Amateurcontract nu? Geen idee wat zijn kwaliteiten zijn, slechts paar minuten zien spelen volgens mij.
Schrooijen -> Nog 2 jaar contract, perfect.

Selectie:

Basis:
Geens/Vits

Ciranni/Moustafa - Nieuw - Nieuw - Labylle

Nys - Ippel - Loshaj

Nieuw - N'koyi - Schroijen

Bank:
Smylek
Martina
Martina
Verheydt
Kostons
Houben(?)
(Moustafa)

Oftewel, genoeg werk aan de winkel. En wie weet wat misschien al ondertussen rond/getekend is voor komend seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80
Discussie gesloten.
05 mei 2017 13:01
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #6
Nou, vandaag geen wedstrijdvoorbeschouwing maar een reeks "geruchten", soms mag het die naam niet eens dragen. Dit zijn dingen die ik her en der heb opgevangen en zeker niet allemaal vandaag, sommige dingen zijn al maanden oud. Als er niet letterlijk bij staat waar ik het van heb, en dat geldt voor bijna alles, is het waarschijnlijk niet waar, oud nieuws, is het niet gelukt, dus hecht er niet te veel waarde aan ;)

Keepers:
- Geens wil zelf blijven, Lokeren niet meer verhuren, transfersom betalen wordt lastig verhaal, constructie wordt gezocht maar ook dat is niet eenvoudig. We kunnen Lokeren bijvoorbeeld laten delen in eventuele doorverkoopwinst, maar ja, MVV heeft in de afgelopen 6 jaar 2 spelers verkocht, het is niet alsof Lokeren daar veel waarde aan zal hechten. Of...? zie hieronder ergens ;-)
- Vits volgend jaar weer huren is reële optie
- Smylek blijft

Verdedigers:
- Met Kuipers werd enkele maanden geleden onderhandeld. Wil de club liefst niet transfervrij verlaten maar wel graag naar een Engelse club. Één of twee jaar verlengen met een gelimiteerde afkoopsom, die wellicht meteen in de zomer door de Boltons van deze wereld neergelegd wordt, is een reële optie. Nogmaals: dit was een gerucht maanden geleden.
- Martina's zouden bijtekenen, werd een maand geleden nog aangekondigd in MVV TV. Heb daar daarna niets meer over gehoord.
- Pereira en MVV zijn in gesprek maar Pereira kijkt of er ook andere clubs interesse hebben. Kan ik begrijpen.
- Mustafa tekent waarschijnlijk voor een jaar bij
- Ciranni zal voor MVV begrippen een leuk bedrag opbrengen, rond de twee ton. Is onhoudbaar. Zonde maar begrijpelijk. Mocht hij Lokeren interessant vinden, is hier wellicht een deal te sluiten, waarbij MVV een bedrag van een tot anderhalve ton krijgt, en Bo Geens. Wil zelf waarschijnlijk niet naar Lokeren.
- O'Connor zien we niet meer terug
- Labylle blijft

Middenveld:
- Nwakali zien we niet meer terug
- Guvenc zal niet bijtekenen, gezien zijn speeltijd en salaris is dat goed, maar een fitte en spelende Guvenc zie ik ook wel graag
- Van Melick niets over gehoord, contract loopt af (of zit daar een optie in?)
- Magermans ook niets gehoord, zal voor de breedte wel als amateur blijven
- Nys, Ippel en Loshaj blijven

Aanval:
- Pedro is de topverdiener in de selectie en heeft zijn salaris niet waargemaakt, mag weg
- N'Koyi te blessuregevoelig, mag weg
- Gijzen is niet goed genoeg, mag weg
- Schrooijen blijft
- Verheydt blijft in principe. Maar bij ieder aannemelijk bod zal MVV hem laten gaan.
- Jungschleger en Houben volgens mij allebei amateurcontract, verder niets over gehoord, zullen als amateur wel mogen blijven
- MVV zou met enkele goede spitsen (voor Juup niveau) in gesprek zijn en bereid zijn daar ook wat extra's te investeren, binnen de mogelijkheden. Als er daar één van komt mag T Bies als pinchhitter blijven of (gratis?) naar een andere club.

Nogmaals, kan het niet vaak genoeg zeggen, hier zit op één of twee dingen uit MVV TV werkelijk niets bij dat ook maar enige waarde heeft, puur wandelgangen-verhalen. Ook is dit allemaal gebaseerd op jupiler league, alle plannen en ideeën kunnen de prullenbak in bij promotie.

Maar stel dat alles zo ongeveer uitkomt. Pedro en N'Koyi weg in ruil voor een spits die er 25 inschiet, dat vind ik prima. Schroijen kan soms wat onzichtbaar zijn maar zijn rendement is prima, dan zou er alleen nog een rechtsbuiten bij moeten. Geens als keeper houden vind ik ook best, Zijn eerste jaar was beter dan het eerste jaar van Coppens, die groeide in zijn tweede seizoen heel hard door. Als Geens dezelfde groei, vanaf een hoger startpunt, kan maken, dan wordt hij voor de Juup een topkeeper. Twee nieuwe centrale verdedigers is een opgave, maar met geld van Ciranni en Kuipers en vrijgekomen salarissen van alle vertrekkenden moet daar wat mogelijk zijn. Dan kom ik op:

Geens

Mustafa/nieuw - Nieuw - Nieuw - Labylle

Nys - Ippel - Loshaj/nieuw

Nieuw - nieuw - Schroijen

Ik kan daar goed mee leven, als voor de plekken "nieuw" echt kwaliteit gehaald wordt. En in bovenstaand verhaal hebben we dat geld ook: met Kuipers, Guvenc, Pedro, N'Koyi, Ciranni en Pereira heb je behoorlijk wat salarisruimte die vertrekt. En Kuipers en Ciranni leveren ook nog een transfersom op. Ik vrees wel dat het in de breedte mager wordt; aanvallend heb je bijvoorbeeld alleen Verheydt die het niveau aan kan achter de hand. Slim onderhandelen, Genk/Standard die een leuke speler uitlenen en een gelukje zoals Nwakali zijn broodnodig om tot 18 spelers te komen die bovenin de Juup mee kunnen.

Maar goed, waarschijnlijk komt nauwelijks iets uit van bovenstaand verhaal. Ik verwacht persoonlijk bijvoorbeeld dat Kuipers transfervrij vertrekt. Ach ja, lijstjes maken is altijd leuk.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80
Discussie gesloten.
05 mei 2017 13:15
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #7
Vits is voor 1,5 seizoen gehuurd, dus volgend seizoen ook nog bij de selectie mensen

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Discussie gesloten.
05 mei 2017 13:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #8

Lijnsje@tappunt schreef : Vits is voor 1,5 seizoen gehuurd, dus volgend seizoen ook nog bij de selectie mensen



Dat meende ik me ook te herinneren maar kon ik niet terugvinden. Althans, de bronnen spreken elkaar tegen, de ene zegt half jaar, andere anderhalf jaar.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Discussie gesloten.
05 mei 2017 13:34 05 mei 2017 13:35 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #9
De posten bij de BP, PamPam en de van der Valks worden weer langzaam ingenomen.
De samenstelling van de nieuwe selectie loopt uiteraard al een tijdje en ik moet zeggen dat ik al schone zaken heb gehoord diep in de Ardennen. De insteek is om ieder seizoen te verbeteren en ik heb het volste vertrouwen in de Heren dat dit nu ook gaat gebeuren. Ik zou willen inzetten op doelpunten en maturiteit. Roept U maar!

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, hindriks
Discussie gesloten.
05 mei 2017 13:51
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #10
Ik heb de naam Sven Braken laatst gehoord.
Discussie gesloten.
05 mei 2017 15:17
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #11
Kuijpers schijnbaar rond met ADO...
Discussie gesloten.
05 mei 2017 15:22
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #12

Robster-85 schreef : Ik heb de naam Sven Braken laatst gehoord.


Als je echt hogerop wil, komt Braken ook te kort.
Discussie gesloten.
05 mei 2017 17:14 05 mei 2017 17:14 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #13
Iech stoont lèts miene fiets aof te tanke bij de BP, en toen zaog iech Fabio Caracciolo, Wasiu Taiwo en Guido Brepoels door de McDrive goon....
Zouw 't dit jaor daan eg d'r vaan koume??
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank, Jacques, Mie leef Mestreech
Discussie gesloten.
06 mei 2017 11:16
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #14
Enkele (mogelijke) versterkingen. Hopelijk haalbaar:

Rai Vloet (PSV)
Joey Sleegers (NEC)
Sven Braken (Almere City)
Boban Lazic (FC Oss)
Bert Steltenpool (FC Volendam)
Dean Koolhof (De Graafschap)
Leandro Resida (VVV-Venlo)
Djibril Dianessy (Fortuna Sittard)
Jari Vandeputte (FC Eindhoven)


Geens/Vits

Ciranni*-nieuw-Pereira-Justiana
(nieuw)

Nys-Ippel-Loshaj(als hij fit is)

Resida-Steltenpool-Schroijen

*Ciranni zet ik wel in de basis wegens doorlopend contract. Maar hij vertrekt.

Wissels:
Labylle
Smylek
Verheydt
Kostons

Verder vernomen dat Guvenc, Gijzen en Pedro vertrekken bij MVV.
Discussie gesloten.
06 mei 2017 16:32
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #15
Doelmannen: momenteel Vits nog een jaar gehuurd en Smylek een jaar onder contract. Geens wilt graag blijven, MVV geeft aan spelers te kunnen halen dus wellicht dat dit trio bij elkaar blijft.

Verdedigers; van de huidige 4 Ciranni, Kuipers, Pereira en Labylle blijft tot nu toe enkel Labylle. Kuipers gerucht Ado dus die kun je wegstrepen. Pereira wordt onderhanded en zal denk ik blijven. Dan enkel nog een nieuwe RB. Op de bank Martina, Martina, Hawbir en nog een CV. Kortom 2 CV en 1 RB. Hawbir verlengen, tenzij deze jongen ergens anders speeltijd krijgt.

Middenveld: Ippel-Nys-Schrooijen-Loshaj. Mooi dat we dit al hebben staan. Nwakali, Gijzen, Guvenc zullen inderdaad vertrekken. Mooi om eens te kunnen bouwen op een middenveld wat er al is. Kunnen alleen maar sterker hier worden, maar zal ook naar de breedte gekeken moeten worden. 3 vervangers moeten hier gezocht worden van een gelijkwaardig of beter niveau wat er nu al staat.

Aanval: Pedro zal niet verlengd worden gezien zijn salaris en bijdrage dit seizoen. Verheydt zeggen mensen dat hij weg mag, N'Koyi loopt af. Golpek en Kostons lijken mij puur voor de breedte, dus hier zal geïnvesteerd moeten worden. N'Koyi mogen ze gezien zijn laatste wedstrijden voor mij verlengen. Graag nog enkele snelle, bewegelijke spelers erbij.

Spelers als Van Melick, Jungsläger, Magermans tel ik niet mee, ook niet voor de breedte. Als deze jongens iets in zich hadden , dan hadden ze allang eens gespeeld. Opvulling voor de oefenpotjes van Jong MVV lijkt me zo.

Enfin, Geens of een andere doelman, 2CV en 1 RB, 3 middenvelders en 2-3 aanvallers.

Eerste even de Play-offs afwachten ;)

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden