Roda JC - MVV

12 jan 2020 14:49
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Roda JC - MVV #91
Boh dit doet me pijn.....

Wel niet verloren maar zo voelt het wel....

Positieve noot was Goppel. Daar heb ik van genoten. Iemand nog meer positieve noten die mijn zondag enigszins goed kan maken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, Kloeteklaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 14:52
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Roda JC - MVV #92
Het centrale duo stond vrij goed! Wereldgoal kostons, bij vlagen werd er toch aardig gecombineerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 14:54 12 jan 2020 14:54 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Roda JC - MVV #93
Deze wedstrijd is wat mij betreft symbolisch voor hoe dit seizoen verloopt. We speelden een heel behoorlijke pot, en volledig dankzij onszelf weten we een wedstrijd die we compleet in handen hebben alsnog uit handen te geven. Op bijna onnavolgbare wijze. Ongelooflijk. Dit Roda was zo ongelooflijk slecht. We hadden hier met iets meer voetballend vermogen gewoon met 4-, 5-0 kunnen winnen. In plaats daarvan hebben we 90 minuten controle, spelen het prima uit, en binnen 3 minuten hebben we 1 in plaats van 3 punten. Doodzonde.

Enfin de wedstrijd begon in een aardig tempo, waarbij meteen duidelijk was dat voetballen niet de sterkste kant is van beide ploegen. MVV had in de beginfase twee of drie uitstekende countermogelijkheden, die met de gebruikelijke bedroevendheid werden uitgespeeld. Nouja, dan de staking, allemaal wel een klein beetje overtrokken als je het mij vraagt. Maar wel benieuwd naar alle moraalridders op het prikbord! Of wacht, die zullen ongetwijfeld wel een manier bedenken dat dit eigenlijk de schuld is van MVV, een standpunt dat de clubleiding in Kerkrade wel zal overnemen. Zag na een minuut of 5 al de eerste reactie die stelde dat dit wellicht MVV supporters waren die de West-tribune hadden geïnfiltreerd.

Na de onderbreking eigenlijk zelfde beeld. MVV kon rustig achter over leunen en vervolgens de ruimte benutten die Roda constant liet. Blijft jammer dat het voetballend vermogen zo beperkt is bij een aantal spelers dat het uitspelen van een kansrijke situatie bijna nooit lukt. Zonde dat de terechte 0-1 werd afgekeurd, maar er valt iets voor te zeggen. Zuur is alleen dat de regels op dit vlak zo wisselvallig worden toegepast. Maar vond van Boekel over het algemeen een heel aardige pot fluiten, dat is weleens anders geweest. Na dat moment kwam Roda er wat beter in en heeft MVV eigenlijk geen kans meer gehad, op een afstandsschot van Holtby na.

In de tweede helft eigenlijk zelfde beeld. MVV dat de boel eigenlijk prima controleerde, af en toe ook heel aardig combineerde en ook een paar mogelijkheden creëerde die met net iets meer finesse en voetballend vermogen voorin gewoon hadden gehangen, of op zijn minst geleid hadden tot grote kansen. Roda stelde daar weinig tot niks tegenover. Dan krijg je toch dat gevoel dat MVV de kansen mist en dat Roda dan uiteindelijk sneaky zou scoren. Gelukkig dan uiteindelijk de meer dan terechte 0-1, prima voorzet, keurig afgemaakt. Meteen daarna Bertrams met een geweldige redding, iets dat Muyters even later aan de andere kant ook deed. De stormloop van Roda kwam niet, uiteindelijk valt dan de verdiende 0-2, schitterende goal. Kat in bakkie. Niemand bij Roda geloofde er nog in... Tja, en dan... Wat moet je er van zeggen. Ongelooflijke fouten.

Paar losse opmerkingen:
- MVV stond goed en speelde naar zijn kracht, dat had Usta goed gedaan. Van mij had hij al lang niet meer op de bank hoeven zitten, maar MVV heeft de wedstrijd prima gecontroleerd en had hier gewoon dik moeten winnen. Dat we dit uit handen geven kan ik hem niet verwijten.
- Kostons in de spits is echt geen verbetering. Ik vind het een sympathieke gast, en zijn goal was echt schitterend, maar zowel voetballend, fysiek als qua snelheid komt hij echt tekort. Ik wil niet te kritisch zijn zijn, hij maakte nogmaals een prachtige goal en bovendien, Kostons heeft al tijden niet in de spits gespeeld. Daarnaast is het vooral een blunder van MVV dat ze dit seizoen zonder reservespits begonnen zijn.
- Schroyen werkte zich kapot, maar ook hier, jongens wat is het voetballend toch allemaal beperkt. Dat gezegd hebbende, prima goal! En dat weer gezegd hebbende, wat een werkelijk stompzinnige actie waar de 1-2 uit voortkwam. En dat is eigenlijk Schroyen in een notendop. Het is alles of niks. Per saldo is het helaas te vaak niks.
- Goppel speelde een uitstekende wedstrijd. Zijn snelheid is gewoon een enorm wapen en zijn voorzetten worden steeds beter, zoals al bleek bij de 0-1. Zijn contract bij ADO loopt af, zou wat mij betreft prima voor volgend seizoen vastgelegd mogen worden.
- Ons centrale duo heeft eigenlijk weinig tot niks weggegeven, de beide tegengoals kun je hen niet verwijten. Complimenten. Al hielp het ook dat Roda blijkbaar besloten had dat het geven van hoge voorzetten de beste tactiek is tegen twee lange verdedigers.
- Ook onze backs speelden een prima pot. Alberg en Croux nauwelijks in de wedstrijd geweest. Blijft bizar dat die beiden daar voor meerdere tonnen op de begroting staan, geld dat ze niet hebben. En wat betreft Croux, je kunt toch blij zijn dat die gast zijn zakken in Kerkrade aan het vullen is, en niet bij ons. Hoe dan ook, op linksachterin hebben we zowaar een luxeprobleem, zowel Bonifazi als Last doen het daar prima.

Met iets meer voetballend vernuft hadden we Roda vandaag afgedroogd. Helaas mocht het niet zo zijn, en dat hebben we volledig aan onszelf te wijten. Nogmaals, ongelooflijk stompzinnig. En daarmee doen we onszelf echt tekort, want als er een ploeg verdiend had te winnen dan waren wij het, zonder dat daarmee gezegd is dat we geweldig gespeeld hebben oid. Maar goed, de tweede seizoenshelft is begonnen. Geen enkele illusie dat het nog wat gaat worden verder. Een overwinning had misschien iets van een katalysator kunnen worden, maar waarschijnlijk heeft dit het tegenovergestelde effect. In elk geval ook dit seizoen weer niet verloren van Roda. Maar deze 2-2 voelt toch heel anders dan de 2-2 van vorig jaar. Doodzonde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, middenstip, opadiehard, Lassie80, jovkle, Kloeteklaos, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 14:54 12 jan 2020 15:07 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Roda JC - MVV #94
Van held naar schlemiel, ook dat is Schroijen... Eén leuk doelpunt, negen kut voorzetten en één grote blunder (Ook met dank aan de passiviteit van collega's) die je de overwinning kost, onder de streep weer negatief rendement, maar de criteria om clubicoon te worden is heel toegankelijk tegenwoordig. Bertrams pakt hier gelukkig nog een punt met een weergaloze redding.

Nee het was van beide kanten het vijfde niveau in Noorwegen. Een fraai doelpunt van Kostons, die meer balverlies leed dan openingen forceerde, maar toch als surrogaat-spits der armoede zijn doelpunt meepikte. We hadden gelukkig het balbezit en de beste kansen vandaag. Maar een 0-2 voorsprong weggeven op deze knullige manier is gewoon een nederlaag, en dat lag gelukkig niet aan de trainer.. Het teamvertrouwen staat weer op nul, ondanks dat je 3 minuten voor tijd de buit binnen had, dat is ook knap en typerend voor dit noodlot. Het is je allemaal niet gegund Fuat.

Misschien kunnen ze de staatsmijnen weer opengooien daar, want er is duidelijk behoefte aan zwarte damp. Dit zal ongetwijfeld nog een staartje gaan krijgen voor MVV, de scenarist van *oda zal wel druk in de weer zijn het verhaal te verleggen. Het kan zo maar zijn dat die potten zijn gekocht bij een kofferbak-deal voor de Geusselt. We zullen het morgen ongetwijfeld lezen in De Limburger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 15:09
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Roda JC - MVV #95
Waar de Limburger één regel schreef over het stilleggen, maakt 1limburg het helemaal bont:

www.1limburg.nl/tumultueuze-derby-eindig...pel?context=topstory

Ze benoemen het vuurwerk, maar wie dat gegooid heeft wordt niet geschreven. Mooi man.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 16:10
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 139
Meer
Roda JC - MVV #96
tja door een dome blunder van Schroijen geef je 2 punten af jammer en dan nog een foutje van betrams eeuwig zonden was een mooie opsteker geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 17:03
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
Roda JC - MVV #97

tuutsje schreef : Boh dit doet me pijn.....

Wel niet verloren maar zo voelt het wel....

Positieve noot was Goppel. Daar heb ik van genoten. Iemand nog meer positieve noten die mijn zondag enigszins goed kan maken?


Gunst werd als vanouds weer eens aan alle kanten voorbij gelopen. Mooie deal voor Roda weer!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 17:41
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Roda JC - MVV #98
Akkefietje in catacomben na Roda JC - MVV: trainer geeft oud-speler beuk

Gepubliceerd: Zo 12-01-2020 om 17:14

Kopieer linkDeel op WhatsAppDeel op Facebook

Een opvallend akkefietje na afloop van Roda JC - MVV in de catacomben van het Parkstad Limburg Stadion: MVV-trainer Fuat Usta had nog een appeltje te schillen met oud-speler Maxime Gunst. Dat meldt De Limburger.

De Limburgse burenruzie tussen Roda JC en MVV verliep zondagmiddag tumultueus. Na een dubbele staking vanwege vuurwerk leken de bezoekers uit Maastricht af te stevenen op een 2-0 zege. In de blessuretijd werd het echter tóch nog gelijk: 2-2. Daarmee was het nog niet gedaan in Kerkrade, aldus De Limburger.

Usta, trainer van MVV, liep in de catacomben met zijn schouder tegen Gunst op. De linksback van Roda JC werd een paar maanden geleden weggestuurd uit Maastricht, omdat hij volgens het bestuur een opstand beraamde tegen Usta. Na zijn vertrek vond Gunst onderdak bij Roda JC, waarna hij uitgerekend tegen zijn oude club debuteerde.

Gevraagd naar het incident na Roda - MVV, wilde Usta niets over zijn 'schouderduw' kwijt. Gunst hield het erbij dat 'dit aantoont hoe sommige mensen in elkaar steken', aldus De Limburger. Een medewerker van Roda JC beet Usta toe dat hij ook 'normaal kon doen'.

Voetbalprimeur.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 18:01
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Roda JC - MVV #99
Mocht dit waar zijn dan laat onze trainer zich weer even lekker kennen. Kleinzielig gedoe. Echt een uithangbord voor de club op deze manier!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 18:11
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Roda JC - MVV #100
Indien dit waar is, is dit het 2e incident waar Usta de club een negatief image geeft, dit kan dan niet zonder strenge gevolgen blijven
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 18:13
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Roda JC - MVV #101

Tuor schreef : Mocht dit waar zijn dan laat onze trainer zich weer even lekker kennen. Kleinzielig gedoe. Echt een uithangbord voor de club op deze manier!


Heeft ondanks de waarschuwing vorige keer dus niks geleerd. Je hebt ook een voorbeeldfunctie, ook naar jeugd toe. Dat Turks temperament doet hij maar ergens anders. Laat de Turkse bedreigingen maar weer binnenkomen. Ik geef er niks meer on. #Ustaout
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 18:57
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
Roda JC - MVV #102

Mie leef Mestreech schreef : Akkefietje in catacomben na Roda JC - MVV: trainer geeft oud-speler beuk

Gepubliceerd: Zo 12-01-2020 om 17:14

Kopieer linkDeel op WhatsAppDeel op Facebook

Een opvallend akkefietje na afloop van Roda JC - MVV in de catacomben van het Parkstad Limburg Stadion: MVV-trainer Fuat Usta had nog een appeltje te schillen met oud-speler Maxime Gunst. Dat meldt De Limburger.

De Limburgse burenruzie tussen Roda JC en MVV verliep zondagmiddag tumultueus. Na een dubbele staking vanwege vuurwerk leken de bezoekers uit Maastricht af te stevenen op een 2-0 zege. In de blessuretijd werd het echter tóch nog gelijk: 2-2. Daarmee was het nog niet gedaan in Kerkrade, aldus De Limburger.

Usta, trainer van MVV, liep in de catacomben met zijn schouder tegen Gunst op. De linksback van Roda JC werd een paar maanden geleden weggestuurd uit Maastricht, omdat hij volgens het bestuur een opstand beraamde tegen Usta. Na zijn vertrek vond Gunst onderdak bij Roda JC, waarna hij uitgerekend tegen zijn oude club debuteerde.

Gevraagd naar het incident na Roda - MVV, wilde Usta niets over zijn 'schouderduw' kwijt. Gunst hield het erbij dat 'dit aantoont hoe sommige mensen in elkaar steken', aldus De Limburger. Een medewerker van Roda JC beet Usta toe dat hij ook 'normaal kon doen'.

Voetbalprimeur.nl


Enige goeie wat usta tot nu toe gedaan heeft :applaus: :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 19:14 12 jan 2020 19:16 door Punterke. Reden: Gericht aan charmeur
Punterke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
Roda JC - MVV #103
Beste charmeur

Als er in Maastricht een Roda bus gesloopt word dan is het volgens jouw "de vraag of het wel mvv supporters waren". Laat staan dat iemand op zijn voorbeeldfiunctie aangeproken word.

Maar als een paar moffen Usta ergens van beschuldigen dan is dat de waarheid, en moet hij aan zijn voorbeeldfunctie denken.

Usta mag er van mij op basis van het seizoen tot zo ver vandaag nog vertrekken. Maar ik vind je verontwaardiging nogal selectief eerlijk gezegd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 19:46
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Roda JC - MVV #104

Punterke schreef : Beste charmeur

Als er in Maastricht een Roda bus gesloopt word dan is het volgens jouw "de vraag of het wel mvv supporters waren". Laat staan dat iemand op zijn voorbeeldfiunctie aangeproken word.

Maar als een paar moffen Usta ergens van beschuldigen dan is dat de waarheid, en moet hij aan zijn voorbeeldfunctie denken.

Usta mag er van mij op basis van het seizoen tot zo ver vandaag nog vertrekken. Maar ik vind je verontwaardiging nogal selectief eerlijk gezegd.


Bus gesloopt op het Theresiaplein in Maastricht: Niemand heeft wat gezien of gehoord. Ook hanger er camera's maar is er verder niks gezien. Nogal vreemd dus. En ik ontken niet dat het MVV supporter zijn, maar stel er wel mijn vraagtekens bij. Ik denk eerder wat kids die stoer willen doen. Als het de harde kern was geweest, was er wel meer gesloopt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je sowieso met je handen van andermans spullen moet afblijven

Usta incident met Gunst: Dit is door meerdere personen bevestigd (ook door Usta zelf, die er zelf verder niets over kwijt wilt). En ik reageerde ook als quote op iemand die zei "mocht dit waar zijn". Dus zo selectief is het niet. Na het "rij je tegen een boom" incident is het sowieso niet slim om dit soort dingen tegen je te hebben.

Daarentegen vind ik het ook slecht dat de media vrij weinig oppikt van het incident vanuit de zwart gele rakkers. Gelukkig gaat ze dit toch weer geld kosten, en is het op een heel ongelukkig moment voor hun, want investeerders zitten er niet op te wachten.

Gelukkig zijn we het over een ding wel eens, en dat we Usta liever vandaag dan morgen zien vertrekken. Dat is overigens voor mij gezien over het hele seizoen, niet alleen vandaag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 20:38
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Roda JC - MVV #105

De Zwarte Vogel schreef : Joeri Schroijen is ondanks zijn doelpunt duidelijk de zwakste schakel! Van mij mag hij best wel eens ernaast gezet worden!


Ieder zijn mening...
Vorig jaar heeft hij een topseizoen gespeeld en dit seizoen haalt hij dat niveau niet... Maar desondanks dat is hij een speler die iets extra's brengt en waar een tegenstander ontzag voor heeft als ie aan de bal is, een speler die iets onberekenbaars doet. En inzet heeft heeft hij ook zeker. Wat mij betreft is hij de enige speler, of één van de weinige, bij usmvvke iets extra's heeft, waarvoor je naar het stadion komt.
Sommige mensen hebben liever alleen maar hardwerkende grijze muizen ?!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, middenstip, De Zwarte Vogel, Sjuulke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden