Roda JC - MVV

06 jan 2020 11:52
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 41
Meer
Roda JC - MVV #46
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb een positief gevoel over zondag.

De eerste seizoenshelft was een grote flop, zowel de resultaten als het bestuur.
Het bestuur heeft gereflecteerd, maar blijft natuurlijk lekker zitten. Als vriendjes elkaar gaan beoordelen zal er nooit iets gebeuren.
Ben dan ook niet zo schijnheilig in de pers dat je gaat evalueren, maar goed dit was natuurlijk te verwachten.

Nu staat as zondag de derby te wachten, het zal niet een heftige derby worden omdat een groot deel boycot.
Wel denk ik dat wij daar gaan winnen, geen idee waarom maar het gevoel zegt dat. Hopelijk heb ik gelijk....

Daarnaast denk ik dat Gunst een contract krijgt en zondag gewoon in de basis staat, ik gun dat hem ook.
Alleen zal hij zondag falen op sportief gebied. Hij wilt zich graag bewijzen tegenover MVV, maar gaat blunder op blunder maken.
Jordy wilt zich zondag ook laten zien, maar ook hij gaat falen.

Ik voorspel 0-3 voor ons MVVke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 15:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Roda JC - MVV #47
Je kunt het gerust wel een barometer noemen de belangstelling voor Roda-MVV en ook eerder dit jaar MVV-Roda toen voor slechts 5800 toeschouwers. Onze club moet snel weg uit dit vriesklimaat en op naar exotische temperaturen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 19:17
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Roda JC - MVV #48
Wegblijven is echt niet de goede oplossing. Ik heb het gevoel dat de ‘supporters ‘ nergens meer tevreden mee zijn. In de basis gaat het erom dat je je team support! Dus kom op, schij uit met die boycot-onzin en zorg voor 900 man support in Kerkrade!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, Sjefsjengko, Brncic, itsman, Vluuzak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 19:27
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Roda JC - MVV #49

Robin schreef : Wegblijven is echt niet de goede oplossing. Ik heb het gevoel dat de ‘supporters ‘ nergens meer tevreden mee zijn. In de basis gaat het erom dat je je team support! Dus kom op, schij uit met die boycot-onzin en zorg voor 900 man support in Kerkrade!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

100% mee eens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 20:32
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Roda JC - MVV #50
Vergeet je trommel niet zondag Robin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 21:02
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
Roda JC - MVV #51
Zorg dan ook voor support in thuiswedstrijden,niet alleen tegen Roda uit maar ook in de thuiswedstrijden tegen jong AZ ,jong Utrecht of welke wedstrijd dan ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 21:17
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Roda JC - MVV #52
Ik ben iedere thuiswedstrijd in De Geusselt!
Daar hoeft niemand aan te twijfelen.

Door Dik en Door Dun ....

Vindt het eigenlijk triest dat ik hier het gevoel krijg mezelf te moeten verantwoorden dat ik naar een wedstrijd van MVV ga. Ook ik ben niet tevreden met hoe het gaat, maar je kunt niet op alles invloed hebben. Ben gewoon supporter (en sponsor), en ik hou wel vol, ook als het niet goed gaat.

P.s. We gaan daar gewoon 3 punten pakken! Laten we het daar maar over hebben en niet over de supporters.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle, Brncic, itsman, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 08:18 07 jan 2020 08:24 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Roda JC - MVV #53
Niemand hoeft zich te verantwoorden, maar Robin, in je bericht er voor heb je het over 'boycot-onzin'. Daarmee geef je anderen juist het gevoel dat zíj zich moeten verantwoorden.

Uiteraard moet iedereen zelf weten of hij wel of niet gaat. En dat geldt absoluut niet alleen voor Roda JC - MVV maar voor alle wedstrijden.

Niet dat het iemand zal interesseren, maar ik ga ook niet. Heb met de huidige regels weinig zin in busreizen, zat te overwegen voor Roda-uit een uitzondering te maken maar besloten dat niet te doen. En ja, de regels voor busreizen zijn al jaren erg streng. Ik geef daar ook al jaren commentaar op en ga al jaren zelden met de bus mee. Ik ben zoals wel meer fans en forumers in de gelukkige omstandigheid dat ik bij bijna iedere uitwedstrijd ook wel op andere wijze het stadion binnenkom. Maar tegen onze oosterburen ga ik ook dat niet doen. Noem het maar steunen van de boycot.

[edit] Roda heeft volgens mij inclusief seizoenkaarten ongeveer 6.000 kaartjes verkocht momenteel. Ook daar leeft de derby nauwelijks.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 09:52
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Roda JC - MVV #54
Ik zit er exact zo in als Jacques.
Afgelopen seizoen ben ik geen enkele uitwedstrijd meer geweest. Ik heb geen zin meer in de wijze waarop we met die verplichte buscombi behandeld worden. Dat heeft overigens wat mij betreft niet zozoeer met het huidige MVV bestuur te maken maar met de regels waarmee we door lokale driehoeken worden opgescheept en hoe we bij uitvakken vaak ontvangen worden. En vaak zitten en figuren in de bus waar ik ook - netjes gezegd - niet veel mee heb. Die zorgen er ook voor dat mij de zin vergaat. Het bezoeken van een uitwedstrijd moet een uitje zijn, geen bron van ergernis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 14:31
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 41
Meer
Roda JC - MVV #55
1Limburg;

Bij de Keuken Kampioen Divisie-kraker tussen Roda JC en MVV Maastricht zullen aanstaande zondag zo'n 250 uitsupporters aanwezig zijn.

Daarmee is het uitvak in het Parkstad Limburg Stadion voor ongeveer een kwart gevuld. Er is ruimte voor 900 supporters van de bezoekende club.

Donderdagavond
Een woordvoerder van MVV laat weten dat er woensdagavond 215 kaarten voor het bezoekersvak verkocht waren. MVV-aanhangers kunnen tot en met donderdagavond kaarten kopen voor de streekderby.

2019
Bij de vorige editie van de derby in Kerkrade, in maart 2019, wilden de autoriteiten in eerste instantie niet meer dan 400 MVV-fans in het stadion in Kerkrade hebben. Dat, in combinatie met enkele andere maatregelen, leidde toen tot een boycot door het MVV-kamp. Het uitvak bleef toen helemaal leeg.

'Onredelijke maatregelen'
De harde kern van de MVV-aanhang, de Angel Side, zal ook aankomend weekeinde niet naar Kerkrade afreizen. Bij de fanatieke supporters heerst al langere tijd onvrede over de belemmeringen die aan uitsupporters worden opgelegd. "Directeur Paul Penders blijft vasthouden aan onredelijke maatregelen tegen supporters die al meer dan 15 jaar bijna elke uitwedstrijd een bus laten rijden", zo lieten zij in december al weten op Facebook. De Angel Side liet daarom al vaker verstek gaan bij uitduels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 18:24
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Roda JC - MVV #56
215 supporters, kut bestuur of niet, om je kapot te schamen. Wat in zo'n muffe Ierse pub gaan kijken, terwijl us MVVke gewoon een vol uitvak verdiend in Sterfrade, heeft niks met Penders te maken, maar met eergevoel en trots.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 18:41 09 jan 2020 18:42 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Roda JC - MVV #57
MVV verdient altijd een vol uitvak, niet enkel tegen de moffen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjeng043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 18:46
Altied
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 16
Meer
Roda JC - MVV #58
Vluuzak volgens mij ben jij een gevalletje alleen erbij als het tegen Roda is en als er iets te halen valt. Wij zijn er iedere week ongeacht welke tegenstander! Maar dan zal jij wel met je blikje Schultenbräu achter de radio zitten. Ik hoop dat je het naar je zin hebt zondag. Zien we ons in leeuwarden?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjeng043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2020 09:15
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Roda JC - MVV #59
Worden de spelers alsnog gewoon uitgezwaaid zondag?

Ik ben trouwens wel en niet mee eens met de boycot, het is maar hoe je ertegen op kijkt.
Het helpt niet met zo'n leeg uitvak daar.
Maar als bestuur en iedereen niet luisterd moet je het wel op zo'n manier doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2020 13:37
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Roda JC - MVV #60
Interview Raoul Last & Pepijn Schlösser

Doorgebroken talenten Schlösser (21) en Last (19): ‘Eer staat op het spel bij Roda-MVV’

Ze zaten vroeger allebei als hartstochtelijk supporter op de tribune en zijn nu doorgebroken bij hun favoriete club. Raoul Last (19) bij MVV en Pepijn Schlösser (21) bij Roda JC. Zondag treffen ze elkaar bij de altijd beladen derby in Kerkrade. „De eer staat op het spel.”
Hoe ben je doorgebroken bij het eerste elftal?
Last: „Op mijn tiende kwam ik bij MVV terecht. Ik heb ook nog bij Fortuna en Genk gespeeld om daarna weer terug te keren in Maastricht. Ik ben ook een jaar jeugdinternational geweest, bij Oranje onder 15. Samen met spelers als Kik Pierie, die nu bij Ajax onder contract staat, Thomas Buitink van Vitesse en Evert Linthorst van VVV, een goede vriend van me. Vorig jaar mocht ik met MVV mee op trainingskamp naar Turkije, daarna rolde ik in de selectie. Ik vind het geweldig dat ik dit seizoen al zoveel heb mogen spelen.”
Schlösser: „Ik heb vorig seizoen al mijn debuut mogen maken, maar dit jaar speel ik vast in de basis. De trainer heeft aan het begin van het seizoen het vertrouwen in me uitgesproken.”

Jullie spelen allebei op de backpositie. Wie zijn jullie voorbeelden?
Last: „Jordi Alba van Barcelona en Andrew Robertson van Liverpool. Ik lijk een beetje op Alba, qua speelstijl. Via de combinatie spelen, met veel beweging. Alleen is hij natuurlijk twintig keer beter.”
Schlösser: „Ik kijk veel Engels voetbal en ben ook wel fan van allebei de backs van Liverpool. Die ploeg speelt echt heel erg mooi voetbal, daar kun je ook wat van opsteken.”
Denk je dat je eerder de kans hebt gekregen nu je club het financieel en sportief moeilijk heeft?
Schlösser: „Ik denk vooral vanwege de financiële problemen. Toen de club nog meer geld te besteden had, werden er veel meer spelers gehaald. Dan is het moeilijker om je ertussen te wringen.”
Last: „Ik zie dat MVV steeds vaker jeugd de kans geeft. Niet zozeer omdat het budget minder is, maar omdat er ook in deze omgeving best talent zit.”
MVV en Roda beleven beide een tumultueus seizoen. Wat merk je van onrust?
Schlösser: „Binnen de club krijg je er niet veel van mee, maar ik las de nieuwsberichten natuurlijk wel op Facebook of bij de krant. Als groep heb je het er onderling ook over. Of het onze resultaten ook negatief beïnvloed heeft, dat weet ik niet. Soms was het wel jammer. Tegen De Graafschap speelden we bijvoorbeeld echt een goede wedstrijd, maar daar had na afloop niemand het meer over omdat tegelijkertijd De la Vega uit het stadion werd gegooid.”
Last: „Ik denk dat het deels wel invloed heeft op de groep. Zeker voor mij als jeugdspeler die voor het eerst bij de profs speelt. Als je vaker wint, is dat fijner binnenkomen. Nu zit er meer druk op.”

Roda en MVV bungelen onderaan in de eerste divisie. Is dit seizoen al verloren?
Last: „Nee, dat denk ik niet. Als we de nodige wedstrijden winnen, kunnen we zo meedoen voor een periodetitel. Iedereen in het team wil omhoog. Je denkt: nondeju, we hebben de kwaliteit, dat moeten we ook laten zien. We hebben iets goed te maken, vooral richting de fans.”
Schlösser: „Zeker niet. De eerste seizoenshelft was gewoon poep, maar ik ben best optimistisch ingesteld. Er komen nog twee periodes aan. Dat is het fijne van de eerste divisie: je kan steeds weer opnieuw beginnen.”

Heb je iets achter de hand, mocht je niet slagen als profvoetballer?
Schlösser: „Ik zit in het laatste jaar van mijn bachelor psychologie aan de Universiteit Maastricht. Misschien dat ik het in de toekomst wel kan combineren, iets met sportpsychologie bij een voetbalclub. Dat wordt namelijk steeds belangrijker, want om top te kunnen presteren moet ook in het hoofd alles goed zitten.”
Last: „Ik volg de Cios-opleiding in Sittard. Thuis wordt ook gestimuleerd dat ik iets achter de hand heb; voor hetzelfde geld raak je geblesseerd. Daarnaast volg ik ook een trainerscursus. Ik vind het leuk om jeugd te trainen. Ik ben ook de enige speler in de MVV-selectie die dat doet. De kinderen vinden het geweldig dat ze getraind worden door een speler die in MVV 1 speelt. Soms zeggen ze, hé trainer, mooie assist!”
Merk je iets van een generatieverschil met oudere spelers?
Schlösser: „Dat is er wel, ja. Dat merk je bijvoorbeeld aan hoe je met elkaar omgaat. Jongere spelers uiten kritiek wat meer onderling, na de wedstrijd bijvoorbeeld. Oudere spelers zijn voor mijn gevoel wat meer geneigd om dat ten overstaan van de groep uit te spreken. Al is die jongere generatie voor mijn gevoel dan ook wel weer wat snel op de teentjes getrapt.”
Last: „In de sfeer van de groep merk ik dat niet. We spelen allemaal samen OSM, een onlinespel waarin je manager bent van een voetbalteam. Op het veld merk je wel dat oudere spelers slimmer zijn, meer ervaring hebben en rustiger zijn in bepaalde situaties. Die helpen ons ook. Zoals Anthony van den Hurk of Thibaut van Acker. Daar leer ik van. Dat is ook een teken dat ze iets in je zien. Anders zouden ze dat niet doen.”
Jullie komen allebei uit de regio. Hoe beladen is deze derby voor je?
Last: „Vroeger zat ik zelf op de tribune, nu speel ik voor al die mensen. Mijn vader Frans is techniektrainer bij MVV, hij heeft een businesskaart, ik ging altijd samen met hem kijken. Natuurlijk is dit een bijzondere wedstrijd. Dat wordt vanuit de jeugd al gestimuleerd: tegen Roda moet je extra fel zijn. Niet honderd procent, maar tweehonderd procent. Roda is voor MVV nog meer een rivaal dan Fortuna.”
Schlösser: „Ik kom uit Hoensbroek, maar woon nu in Amstenrade, precies een kwartier rijden van de stadions van Roda en Fortuna. Maar bij Fortuna of MVV zou ik nooit willen spelen, echt niet. Ik kom van kinds af aan al bij Roda JC en ging ook al naar de wedstrijden toen ik er nog niet speelde. Deze wedstrijd is altijd beladen. De eer staat op het spel.”

Wat is je droom voor de toekomst?
Schlösser: „Ik denk in kleinere droompjes. Ik zou heel graag met Roda bovenin meespelen in de eerste divisie of promoveren. Als dat lukt zou ik ooit nog wel eens in Spanje willen spelen, dat ligt me denk ik wel.”
Last: „Barcelona en Liverpool zijn mijn droomclubs. Qua ambiance, kwaliteit, tempo, alles. Maar laat ik eerst zorgen dat ik een vaste waarde blijf bij MVV en mijn opleiding haal. Ik heb nog geen contract, maar we zijn dicht bij een overeenkomst. Een verbintenis voor anderhalf jaar. Dat is voor mij een extra stimulans. Daar ga je nóg harder voor lopen.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden