Roda JC - MVV

12 jan 2020 20:42
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Roda JC - MVV #106

Karakter schreef : Tegenwoordig brengen ze je als een halve crimineel het stadion in wat betreft het fouilleren en tassencontrole, maar daar krijgen ze een halve vuurwerkwinkel binnen. Inclusief vuurpijlen. Hoe is het toch mogelijk. DDL ook peentjes zweten, want die eerste staking konden ze nog wel uit het wedstrijdverslag laten, maar als de wedstrijd zolang stil ligt moet je er wel iets over vermelden. Ben benieuwd hoe MVV in dit verhaal negatief gebracht kan worden.


Jip. Sommige zullen calimero gedrag zeggen... Mar het is opvallend hoe steeds verschillend de benadering is...
Bij de vorige wedstrijd na de bierdouche... was de kop: en weer gaan het mis bij mvv... en nu: een kleine groep verpest het voor de goede anderen... pffff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 21:25
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Roda JC - MVV #107

Kletswief schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Joeri Schroijen is ondanks zijn doelpunt duidelijk de zwakste schakel! Van mij mag hij best wel eens ernaast gezet worden!


Ieder zijn mening


Het gaat mij vooral om zijn slechte spel in de eerste helft. Daar brengt hij door zijn egoisme een aantal goede countermogelijkheden om zeep. Vraag maar eens aan Thijmen Goppel! Eerlijk gezegd had hij een kwartier voor tijd gewisseld moeten worden, want hij was aan het eind van zijn Latijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2020 21:38 12 jan 2020 21:39 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Roda JC - MVV #108

De Zwarte Vogel schreef :

Kletswief schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Joeri Schroijen is ondanks zijn doelpunt duidelijk de zwakste schakel! Van mij mag hij best wel eens ernaast gezet worden!


Ieder zijn mening


Het gaat mij vooral om zijn slechte spel in de eerste helft. Daar brengt hij door zijn egoisme een aantal goede countermogelijkheden om zeep. Vraag maar eens aan Thijmen Goppel! Eerlijk gezegd had hij een kwartier voor tijd gewisseld moeten worden, want hij was aan het eind van zijn Latijn!


Schroijen kan een hele wedstrijd spelen als een natte krant, om vervolgens alsnog de beslissende goal of assist te geven. Zijn creativiteit op die momenten overstijgt die van de meeste anderen in de selectie. Je kunt je dus ergeren, maar in mijn ogen hebben we geen betere speler voor zijn positie. Tenzij je nog minder goals wil zien dan nu.

Het is niet zo dat hij elke wedstrijd een blunder maakt waaruit een tegengoal valt, vandaag was een uitzondering.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 00:52
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Roda JC - MVV #109

Mie leef Mestreech schreef : Akkefietje in catacomben na Roda JC - MVV: trainer geeft oud-speler beuk

Gepubliceerd: Zo 12-01-2020 om 17:14

Kopieer linkDeel op WhatsAppDeel op Facebook

Een opvallend akkefietje na afloop van Roda JC - MVV in de catacomben van het Parkstad Limburg Stadion: MVV-trainer Fuat Usta had nog een appeltje te schillen met oud-speler Maxime Gunst. Dat meldt De Limburger.

De Limburgse burenruzie tussen Roda JC en MVV verliep zondagmiddag tumultueus. Na een dubbele staking vanwege vuurwerk leken de bezoekers uit Maastricht af te stevenen op een 2-0 zege. In de blessuretijd werd het echter tóch nog gelijk: 2-2. Daarmee was het nog niet gedaan in Kerkrade, aldus De Limburger.

Usta, trainer van MVV, liep in de catacomben met zijn schouder tegen Gunst op. De linksback van Roda JC werd een paar maanden geleden weggestuurd uit Maastricht, omdat hij volgens het bestuur een opstand beraamde tegen Usta. Na zijn vertrek vond Gunst onderdak bij Roda JC, waarna hij uitgerekend tegen zijn oude club debuteerde.

Gevraagd naar het incident na Roda - MVV, wilde Usta niets over zijn 'schouderduw' kwijt. Gunst hield het erbij dat 'dit aantoont hoe sommige mensen in elkaar steken', aldus De Limburger. Een medewerker van Roda JC beet Usta toe dat hij ook 'normaal kon doen'.

Voetbalprimeur.nl


Nu wordt het toch wel eens tijd dat Usta Out ten uitvoer gebracht wordt!! Zo'n vent heeft geen normen en waarden en gooit onze club ten grabbel. En dan ook nog durven lachen toen z'n interview begon. Sorry, maar deze vent is zelfs het woord 'Varken' niet waard!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 08:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Roda JC - MVV #110
Ik ben wel een beetje klaar met dat anti-Usta gezeik. Of nee, beter gezegd: ik vind dat prima als we slecht gespeeld hebben of zo. Usta mag van mij ook vandaag nog weg. Maar MVV speelde gisteren best aardig. Eerst proberen mensen dan over Usta heen te vallen omdat Schroijen en Bertrams een blunder maakten, en als dat niet lukt, gaan ze een zogenaamd incident uitvergroten.

Roda heeft een vet probleem. Zowel sportief, als qua dreigende boete gezien het meermaals stilleggen van de wedstrijd wegens vuurwerk. 1Limburg, waarvan de sportredactie bestaat uit die-hard Roda-fans, zoekt zoals bekend, zoals ze iedere keer doen bij dit soort akkefietjes, een aanleiding om de focus op slecht gedrag van MVV te leggen. En wat vinden ze? Dat Usta in het voorbijlopen ocharme met zijn schouder tegen Gunst zou zijn gebotst. Nou nou, wat een ramp. Stenig hem! Terecht dat er weer mensen met zijn Turkse afkomst beginnen te strooien! Logisch dat je hem lager dan een varken noemt! Een botsing met de schouder, dat is inderdaad reden om hem helemaal af te fakkelen.

Kom op mensen, er gebeuren iedere wedstrijd minimaal dertig dingen die noemenswaardiger zijn. Jullie trappen er met open ogen in doordat jullie verblind zijn in de haat tegen Usta. Stel je niet zo aan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Lassie80, Brncic, itsman, Och jeh, TPC

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 08:36
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Roda JC - MVV #111
Zo, het was me toch weer een potje waarvan ik later tegen de kleinkinderen kan zeggen “Duitsers zijn nooit verslagen, ik weet nog dat we een keertje in minuut 90 met 0-2 aan de leiding gingen en alsnog zonder winst van het veld stapten”.

Qua derby stelde het natuurlijk niets voor; zowel op de tribunes als op het veld weinig te zien van passie en strijd. En dat de koempeltjes een throwback naar de mijnentijden probeerde te creëren, daar hebben ze natuurlijk uren tijd in gestoken. Beetje zonde om je uitkering hieraan te spenderen. Ook zeer origineel hoor, dit was niet eerder tijdens Sparta-MVV getoond.

De wedstrijd op zich was gewoon saai , rommelig en vol met fouten. Tot de 89 minuut (op de goal na en de redding van Bertrams) was er geen reet aan. Ik vond Van Boekel overigens niet kinderachtig fluiten.

Die laatste minuten kan en mag niet op dit niveau! Schroijen die de bal terugspeelt ; waarom in hemelsnaam? Je kunt een counter inleiden of zelfs tikkie breed op Deom. Bertrams erna is toch de Bertrams die we eigenlijk kennen: heeft altijd wel een blunder per seizoen.

Op zich geeft deze wedstrijd wel moed. Degelijk gespeeld, achterin staat het centraal eindelijk goed en Goppel die optimaal benut wordt!

Over Usta: nee, ik ben ook geen fan van deze man. Maar gisteren valt hem niets te verwijten. Je kunt niet zeggen “dan had hij Schroijen moeten wisselen”. Dan moet je 11x wisselen, want ze kunnen allemaal een fout maken.

Over het catacombeakkefietje : tsja, volgens mij zoekt alles en iedereen Usta op en wordt alles aangedikt op dit moment. Als we eerste stonden en dit gebeurde , was Gunst dan ook “de held “ geweest volgens vele? Ik vond dat gisteren volledig duidelijk is geworden waarom Gunst bij ons geen minuten kreeg!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Lassie80, Brncic, Och jeh, San

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 09:16
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Roda JC - MVV #112
Hadden best goede slag kunnen slaan voor 3e periode zijn maar 2 ploegen met 6 punten nu. Deze week tegen NEC een van die 2 ploegen als je die had gewonnen had je gat van 3 punten geslagen tegen directe concurrent.
Gezien het gat op de ranglijst was dit nog de enigste kans op een playoff ticket.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 09:17
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
Roda JC - MVV #113
Inderdaad zie ik geen hele achtergrondartikelen over het feit dat de wedstrijd bijna definitief was gestaakt, dat er vuurpijlen het veld op werden geschoten etc. Wat me wel wat erger lijkt dan het ophangen van een pop aan de tribune (waarmee ddl destijds de sportpagina opende)..

Inderdaad wel veel focus op de duw van Usta en dat is aan de ene kant schandalige journalistiek. Aan de andere kant weet ik zeker dat Usta die duw expres heeft gegeven. En dit bewijst dat er een kern van waarheid moet zitten in de beschuldiging dat Nys en Gunst een opstand wilden organiseren. Dan nog had Usta er natuurlijk boven moeten staan. Zeker omdat Usta zijn ‘gelijk’ in principe al binnen had na de wedstrijd want god wat was die Gunst slecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 10:15
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Roda JC - MVV #114
Ik ben eigenlijk niet zo ontevreden met het resultaat. Dat de Duitsers daar in de laatste minuut scoren is natuurlijk iets wat continue terug komt. Dat is ingecalculeerd. Ik denk dat zij uiteindelijk meer ontevreden zijn over de 2-2 dan wij. In Kerkrade vinden ze gewoon dat ze thuis van MVV moeten winnen. Mooi dat dit nu al 2 seizoenen niet gebeurd is. Sterker nog. MVV heeft 4 punen van Roda vorig seizoen en dit seizoen weer overnieuw. Dat zijn er 8. Daar kan ik nog wel ff op teren. En als we ook nog eens boven hun eindigen (wat me niet ondenkbaar lijkt), dan vind ik het een troostprijsje op dit seizoen. Op naar volgend seizoen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 10:40
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Roda JC - MVV #115

MVVNaoVaore schreef : Hadden best goede slag kunnen slaan voor 3e periode zijn maar 2 ploegen met 6 punten nu. Deze week tegen NEC een van die 2 ploegen als je die had gewonnen had je gat van 3 punten geslagen tegen directe concurrent.
Gezien het gat op de ranglijst was dit nog de enigste kans op een playoff ticket.


Mooi dat mensen na 1 (en een bijna) overwinning spreken van een periode. Uiteraard hoopt iedereen nog op een periode, maar heb je wel gekeken naar het programma van de aankomende, zeg 8, wedstrijden? Dit belooft weinig goeds, ook al hadden we wel gewonnen gisteren..

Maastricht - Nijmegen
Graafschap - Maastricht
Maastricht - Jong PSV
Cambuur - Maastricht
Maastricht - G.A. Eagles
Telstar - Maastricht
Maastricht - Den Bosch
Excelsior - Maastricht

Ik denk dat deze periode nog flink gaat tegenvallen. (Ofja wat is tegenvallen, niet dat het verwachtingspatroon zo hoog is) Hopelijk krijg ik het grootste ongelijk ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 10:55
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Roda JC - MVV #116
sjeng 043 Volgens mij ga jij je er nog van op kijken, na alle pech dit seizoen kan het dubbeltje ook de goede kant opvallen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 11:39
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
Roda JC - MVV #117
Zo, nu alle kruitdampen letterlijk en figuurlijk zijn opgetrokken kunnen we eens terugkijken op wat gister allemaal gebeurde in en rondom die circustent.

Opvallend rustige aankomst via de rotonde voor de hoofdingang, waarbij een enkele tiener de bus wilde uitdagen maar al snel aan het rennen kwam door de paarden van de politie. Prima aankomst

De actie met het vuurwerk, tja, er is al veel over gezegd en uiteraard zal dagblad de Leugeneer dit niet uitvergroten want het is een keertje de schuld van 045 en niet van ons.

De wedstrijd zelf: eigenlijk een heel bedroevend niveau, waarbij mvv de controle had. Wat kan me die van Acker toch bekoren, zo veel rust straalt die man uit! Prima doelpunt van Schroijen na een keurige voorzet van Goppel en het stiftje van Kostons was een beauty, het hoogtepunt van de wedstrijd. Dan denk je dat je de buit binnen heb in minuut 89, bedenkt Schroijen een terugspeelbal die je bij de junioren wordt afgeleerd. Laat me een beetje denken aan Sven Braken die in 2015 in de thuiswedstrijd ook zo’n terugspeelbal gaf. Kortsluiting in het hoofd zullen we maar zeggen. Ach, dan denk je, 1-2 is ook mooi, maar helaas maakt 1 minuut later onze doelman een blunder. Had ik niet van hem verwacht, keepte een solide partij.

Al met al een gouden kans weg gegeven op winst daar. Op naar de volgende!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 11:50
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Roda JC - MVV #118
Als wij deze inzet kunnen vasthouden en een beetje geluk gaan we zeker mee doen, voor de eerste 10 plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 12:04
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Roda JC - MVV #119

middenstip schreef : sjeng 043 Volgens mij ga jij je er nog van op kijken, na alle pech dit seizoen kan het dubbeltje ook de goede kant opvallen!


Laten we het hopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 14:00 13 jan 2020 14:08 door San.
San
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
Roda JC - MVV #120
Inderdaad wel veel focus op de duw van Usta en dat is aan de ene kant schandalige journalistiek. Aan de andere kant weet ik zeker dat Usta die duw expres heeft gegeven. En dit bewijst dat er een kern van waarheid moet zitten in de beschuldiging dat Nys en Gunst een opstand wilden organiseren. Dan nog had Usta er natuurlijk boven moeten staan. Zeker omdat Usta zijn ‘gelijk’ in principe al binnen had na de wedstrijd want god wat was die Gunst slecht.


é Voila @Hill28 jij snapt het !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden