Roda JC - MVV

31 dec 2019 08:53
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Roda JC - MVV #31
Bericht van de Angel-Side pagina.

Geen Angel-Side bussen naar Roda -MVV

De Angel-Side zal niet aanwezig zijn in het uitvak tijdens de derby Roda JC - MVV. Vanaf het moment dat MVV de voorwaarden voor busreizen eenzijdig heeft gewijzigd hebben de vaste uitsupporters unaniem besloten om geen uitwedstrijden meer te bezoeken. Gesprekken met MVV hebben tot op heden geen enkel nut gehad. Penders blijft vasthouden aan onredelijke maatregelen tegen supporters die al meer dan 15 jaar bijna elke uitwedstrijd een bus laten rijden. MVV probeert via andere kanalen ons over te halen met de bus mee naar Roda te gaan. Wij gaan alleen akkoord als de oude regeling tot minimaal het eind van dit seizoen blijft gelden.

Wij staan los van de supportersclub die wel bussen laat rijden ondanks het feit dat ze eerder de schuld in hun schoenen geschoven hebben gekregen. Schandalig dat Penders de supportersclub de schuld gaf van de late organisatie terwijl MVV niet met richtlijnen kwam. We vinden het jammer dat zij zich wel voor het karretje laten spannen door deze incompetente man.

De derby missen; dat doet ons pijn in het hart!

We bekijken momenteel de mogelijkheden om de derby op een alternatieve manier samen te bekijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2019 12:40 31 dec 2019 12:41 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Roda JC - MVV #32
Geen pils op de heenweg is jammer en die 2-trommel regel is waarschijnlijk bedacht door iemand met 2 hersencellen. Maar welke van de onderstaande regels is nu echt nieuw of onacceptabel? ID-controle en fouilleren heb je toch ook bij thuiswedstrijden? Fouilleren voor je de bus ingaat, heb ik ook al bij vele uit-derby’s meegemaakt (en toen was er geen boycot).

Voorwaarden

Géén ALCOHOL op heenreis toegestaan
Bij constatering van wangedrag van supporters in de bus(sen), kan de politie besluiten om de bus(sen)terug te sturen naar Maastricht
Wanneer er geconstateerd wordt dat er dronken supporters uit de supportersbus(sen) komen, zullen deze de toegang tot het stadion worden ontzegd. Mocht dit gelden voor het merendeel van de supporters op de bus(sen) dan zal/ zullen de bus(sen) in zijn geheel worden teruggestuurd.
Vlaggen zijn toegestaan ZONDER STOKKEN
Sfeerdoeken zijn NIET toegestaan
Grote spandoeken zijn NIET toegestaan
Kleine spandoeken zonder stokken mogen wel maar NIET over de reclameborden worden gehangen. De teksten/inhoud word gecontroleerd.
Max 2 trommels zijn toegestaan. Cameratoestellen met telelens tot 70 mm zijn toegestaan.
Géén vuurwerk, shooters of megafoons toegestaan
Extra voorwaarden

Supporters worden bij Stadion de Geusselt al gefouilleerd 1:1 voordat ze de bus betreden, dit zal onder toeziend oog van politie uitgevoerd worden.
Verplichte ID controle bij melden bij en betreden van de bus.
Let op: als men geen legitimatiebewijs toont dan kan deze persoon ook niet mee afreizen.
Bussen gaan 1 voor 1 open bij aankomst Parkstad Stadion.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2019 13:40
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Onderwerp Auteur
Roda JC - MVV #33
Jammer dat alle terechte onvrede naar directie en bestuur o.a. op één van de mooiste derby's van het land geprojecteerd wordt. Deze passanten zullen mij nooit weerhouden om mijn club dáár vanuit het uitvak te steunen. De Derby van het Zuiden en onze spelers verdienen een vol en fanatiek meelevend uitvak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2019 14:19
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Roda JC - MVV #34
Onze spelers verdienen iedere uitwedstrijd een vol uitvak Aait Wief. En dat is nu juist waar het probleem zit! MVV had iedere uitwedstrijd een behoorlijke supporters groep op de been. Dat is niet meer mogelijk met het huidige beleid zoals gezegd, en dus ook niet tijdens de derby. Jammer dat alles alleen geprojecteerd wordt op de derby, maar te begrijpen als je alleen deze uitwedstrijd bezoekt in een seizoen. Er rijden immers al een aantal uitwedstrijden geen bussen meer.

Wat mij betreft is het enige juiste statement dus ook een volledig leeg uitvak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Sjeng043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2019 15:38
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Roda JC - MVV #35
Derby: 900 MVV-fans welkom in Kerkrade

Bij de voetbalderby tussen Roda JC en MVV in januari zijn 900 aanhangers van de Maastrichtse club welkom.

Dat is te lezen op de website van de Sterrendragers. Het is de zo goed als maximale capaciteit van het bezoekersvak in het Parkstad Limburg Stadion.

Boycot
Bij de vorige editie, in maart, wilden de autoriteiten in eerste instantie niet meer dan 400 MVV-fans in het stadion in Kerkrade hebben. Dat, in combinatie met enkele andere maatregelen, leidde toen tot een boycot door het MVV-kamp.

Lees ook: MVV-aanhang boycot derby tegen Roda JC

Groot scherm
De lokale vierhoek in Kerkrade besloot destijds een week voor de derby om toch zo'n duizend bezoekende fans in het uitvak toe te staan. Die draai kwam echter te laat voor de verbolgen MVV-aanhang, die op dat moment al naar andere mogelijkheden hadden gezocht om de derby te volgen. Zo werd in het eigen stadion De Geusselt een groot scherm gezet.

Lees ook: MVV-fans kijken Limburgse derby op scherm in eigen Geusselt

Verplichte buscombi
Er gelden wel scherpe veiligheidsmaatregelen rondom de derby. MVV-fans moeten met een verplichte buscombi naar Kerkrade afreizen en worden onder toeziend oog van de politie al in Maastricht gefouilleerd.

Alcohol
Ook komen dronken supporters het Parkstad Limburg Stadion niet in. Wanneer het merendeel van de aanhangers in een specifieke bus beschonken blijkt, wordt de volledige bus teruggestuurd naar Maastricht. Ook zijn sfeerdoeken, grote spandoeken, shooters, vuurwerk en megafoons niet toegestaan in het bezoekersvak.

12 januari
Roda JC-MVV Maastricht staat op zondag 12 januari om 12:15 uur op het programma. Het is de eerste wedstrijd van de beide clubs na de winterstop in de Keuken Kampioen Divisie. Roda en MVV bivakkeren in het rechterrijtje in de eerste divisie en willen in de tweede seizoenshelft het gat naar de play-off-plaatsen overbruggen.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2020 12:35
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Roda JC - MVV #36
voor de mensen die niet kunnen of gaan , deze wedstrijd komt live op fox

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2020 23:23
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Roda JC - MVV #37
Zo, 2 kaartjes gekocht voor de wedstrijd! Gewoon lekker achter mijn ploegje staan!

Hoop oprecht dat er meer supporters gaan.

Maar ik heb kaartjes voor bus 2, dat is nog niet zoveel.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vluuzak, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2020 08:34
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Roda JC - MVV #38
Succes Robin en vergeet niet de dikke sjiem mee te nemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2020 09:45
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Roda JC - MVV #39

Robin schreef : Zo, 2 kaartjes gekocht voor de wedstrijd! Gewoon lekker achter mijn ploegje staan!

Hoop oprecht dat er meer supporters gaan.

Maar ik heb kaartjes voor bus 2, dat is nog niet zoveel.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ik twijfel nog..de gestelde regels vind ik absoluut geen reden om niet mee te gaan want die gelden al jaren bij dit soort uitwedstrijden. Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen in een sportief goede afloop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2020 11:52
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Roda JC - MVV #40
Ik heb wel het gevoel dat MVV daar gewoon punten gaat pakken, Roda stelt in zijn geheel niks voor, terwijl het bij MVV veelal ligt in het afmaken van de kansen. Dus kom op, support youre locals.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2020 10:35 05 jan 2020 10:38 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Roda JC - MVV #41
Volgens mij twijfelen wel meer mensen of ze (willen) gaan volgende week zondag, ik ook bijvoorbeeld. Als ik op de site van de SC kijk, dan zijn er nog voor alle bussen kaarten op voorraad. Terwijl deze uitwedstrijd normaal zo uitverkocht is! Het zegt genoeg over het "gevoel" dat de gemiddelde supporter op dit moment heeft bij zijn/haar cluppie. Tegelijkertijd heeft Angle Side een FB-evenement aangemaakt om in de Irish Pub in Maastricht samen de wedstrijd te kijken. Dat lijkt me aan de ene kant gezellig, aan de andere kant support ik ook de spelers ter plekke vanuit het uitvak.

Het is jammer dat niet alle supportersgroepen zoals vorig jaar (maar oké, vorig jaar kregen we maar 400 kaarten, belachelijk, vandaar de boycot) solidair aan elkaar kunnen zijn. Nu krijg je een halfvol uitvak, een groep die in een pub kijkt en de rest die thuis kijkt. M.a.w.: volgens mij weet het overgrote deel van alle mensen die normaliter meegaan naar R*da uit nog steeds niet wat ze gaan doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2020 18:11
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Roda JC - MVV #42
Net gunst op l1 gezien,zou mij niks verbazen als hij in de basis start tegen mvv...Gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2020 20:50
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
Roda JC - MVV #43

opadiehard schreef : Net gunst op l1 gezien,zou mij niks verbazen als hij in de basis start tegen mvv...Gr opa.


Dat is te hopen voor ons. Braggeleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 08:49
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Roda JC - MVV #44
Gunst gaat natuurlijk geen geweldige aanwinst zijn voor Roda, maar let maar op dat ie tegen MVV de pannen van het dak speelt. Of Goppel zijn been breekt of zo.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 11:42 06 jan 2020 11:45 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Roda JC - MVV #45
Never ending story. Vlak voor de derby trekt Roda altijd (ex) MVV spelers aan. Op een of andere manier proberen ze er hier het moraal mee te breken. Het heeft nooit gewerkt. Het enige trieste eraan is en was, dat deze spelers zich ervoor lieten lenen. Ze zijn er nooit mee hogerop gekomen. De angst om van MVV te verliezen is daar vele malen groter dan andersom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden