Roda JC - MVV

13 jan 2020 17:28
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Roda JC - MVV #121
Bewust maar eens een dag gewacht met reageren. De teleurstelling heeft plaats gemaakt voor een ‘wat als-gevoel’. Wat als Schroijen de bal niet blind had teruggespeeld? En wat als Bertrams (die een aantal prima reddingen in huis had) die laatste hoge bal beter had verwerkt? Ik weet het wel: het heeft geen zin om daar over te blijven malen. Maar toch...
Over het voetbal dan. Ik denk dat het op zich niet verkeerd stond. De onderbreking door het vuurwerk vanaf Roda-zijde pakte voor ons niet verkeerd uit. Sterker nog, een Roda-speler liet later in een interview weten dat het hen juist hinderde. Na de pyroshow oogde het bij MVV beter georganiseerd. De tweede helft werd die lijn doorgetrokken en lag een overwinning (de eerste sinds ‘91) voor het grijpen. Tot dus die laatste twee minuten. Daar ga ik verder niets meer over zeggen.
Wel nog even iets over een aantal spelers:
- Mahmutovic; de potentie die ik in de oefenwedstrijden (voor zijn langslepende blessure) zag, heeft-ie nog niet waar kunnen maken. Was weliswaar een keer dreigend bij een corner en heeft veel (slappe) voorzetten van Croux weggekopt, maar verwerkte ook heel veel ballen ontzettend matig. Bij ogenschijnlijk simpel op te lossen momenten vuurpijlde hij een bal weg of ging-ie over de zij-/achterlijn. Toppunt was de houdgreep bij een Roda-speler op de rand van de zestien. Oliedom. Dat duel kun je op zoveel manieren aangaan, maar niet als een volleerd judoka.
- Van Acker vond ik juist weer heel goed. Een rots in de branding. Hij brengt rust waar het moet en coacht zijn (jonge) medespelers.
- Goppel: wat kan-ie hard rennen hè. Gunst heeft ‘m ook een aantal keer voorbij horen komen. Doet wat-ie moet doen. Hard rennen, kijken en de bal voorgeven. Met name dat kijken doet-ie steeds beter. Resulteerde dus ook in een 1-0 uit het boekje.
- Schroijen: ik heb me al vaker geërgerd aan Schroijen. Er zijn wedstrijden waar ik (als ik coach was) hem al lang had gewisseld. En juist wanneer je hem laat staan, slaat-ie toe. Is ondanks een hangend kopje of een knullige pass toch vaak gevaarlijk. Assists en goals daar gaat het uiteindelijk om. Misschien is het te makkelijk om te denken dat zo’n speler met meer concentratie meer uit z’n spel kan halen? Misschien moet ik me maar neerleggen bij het feit dat het alles of niets is. Onvoorspelbaar. Dat maakt het ook voor zijn tegenstanders lastig. Misschien moet ik dat maar meer gaan waarderen.

Al met al ontzettend jammer dat het zo eindigt. De realiteit: we hebben vier punten tegen Roda gepakt dit seizoen. Het gevoel: het hadden er zes moeten zijn. Laten we vrijdag hopelijk een overwinning pakken en eens wat wedstrijden achter elkaar een resultaat neerzetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2020 20:13
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Roda JC - MVV #122

San schreef : Inderdaad wel veel focus op de duw van Usta en dat is aan de ene kant schandalige journalistiek. Aan de andere kant weet ik zeker dat Usta die duw expres heeft gegeven. En dit bewijst dat er een kern van waarheid moet zitten in de beschuldiging dat Nys en Gunst een opstand wilden organiseren. Dan nog had Usta er natuurlijk boven moeten staan. Zeker omdat Usta zijn ‘gelijk’ in principe al binnen had na de wedstrijd want god wat was die Gunst slecht.


é Voila @Hill28 jij snapt het !!


en als het ze was gelukt, stonden we nu misschien wel op een playoff plek ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden