Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

05 feb 2019 13:19
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6361
De meest interessante passage uit het jaarverslag van onze vrienden uit het oosten:

Indien het overnamescenario in januari 2019 niet bewaarheid wordt, is helaas een spijkerharde sanering onvermijdelijk. Er zal dan rücksichtslos bezuinigd moeten worden in de personeelskosten (spelers en staf), de jeugdopleiding en de overige bedrijfskosten, zodat een break-even exploitatie wordt geforceerd


Inmiddels is het februari...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 13:25
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 466
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6362

"Boschpoort73299 schreef : De meest interessante passage uit het jaarverslag van onze vrienden uit het oosten:

Indien het overnamescenario in januari 2019 niet bewaarheid wordt, is helaas een spijkerharde sanering onvermijdelijk. Er zal dan rücksichtslos bezuinigd moeten worden in de personeelskosten (spelers en staf), de jeugdopleiding en de overige bedrijfskosten, zodat een break-even exploitatie wordt geforceerd


Inmiddels is het februari...


En is de uitspraak uitgesteld naar 12 maart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 14:09 05 feb 2019 14:15 door Saint Pierre.
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6363
Als we het dan toch over jaarrekeningen hebben (op dit forum @MVV algemeen)

Een pareltje: www.rodajckerkrade.nl/upload/Bestuursverslag%202017-2018.pdf

Enkele hoogtepunten:
- Publiciteitscontract afgekocht voor 720.000 euro
- Schrouff betaalt 6.675.000 euro om de jaarrekening van -5.487.000 naar +1.188.000 euro te brengen. Lekker boekhouden zo!
- Vorig jaar betaalde Schrouff nog 'maar' 3.200.000 euro om uit te komen op -914.000. Uit exploitatie dus in 2 jaar tijd een tekort van 9.601.000 (!). Gelukkig gaat de huur dan met 400.000 euro per seizoen omlaag.
- Gemeente schort "vooralsnog" betaling van de 400.000 (uitgestelde/verlaagde huur) uit tot (onder voorwaarden) 2046. Mooie escape voor de toekomst.
- Begroting zonder Schrouff een krappe 10.000.000 waarbij de kosten ruim 150% van de omzet bedragen.

We mogen trots op ons bestuur zijn die enige vorm van realisme wel vertoont. Wat een bende is het daar. Schrouff had een vermogen van 40.000.000 euro. Hiervan isde laatste 2 jaar alleen al 10.000.000 'verdampt'. Schrouff heeft om Roda te 'helpen' het negatief eigen vermogen bij aanvang in 2014 nog eens aangezuiverd met een storting van 10.000.000 in aandelen en agio reserve. Tel daar de verliezen van Roda van de seizoen 2014-2015, 2015-2016 nog bij op en Schrouff heeft in 5 jaar Roda € 25.000.000 euro in de club gestopt.

Op zich is dat voor de mens zelf nog wel te prijzen.. wat een clubliefde. Maar in plaats van dat hier structurele stappen voor Roda mee zijn gezet.... Roda staat nu net zo ver in het moeras als in 2014 toen Schrouff kwam. Het enige verschil is dat ze nog een tijdje hebben kunnen 'aanmodderen'. Veel geld uit mogen geven aan zinloze zaken en slechte voetballers en niet gerealiseerd dat ze met zo veel geld Roda al lang hadden kunnen saneren en kunnen beginnen met bouwen. In plaats hiervan is het bepalend of de Gemeente straks een huurverlaging (de volgende papierentruc tussen Gemeente en BVO) zal goedkeuren.

Wat een bende.... Ik wens ze hier veel succes mee!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Bieske, Tuor, Lassie80, Boschpoort, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 14:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6364
Och dat prikbord blijft toch genieten hè. Er zat er gisteren blijkbaar eentje de uitslagen in de gaten te houden, die hoopte dat Oss zou winnen van Jong PSV, want dan zou Roda Jong PSV voorblijven. Dat Jong PSV niet mee mag doen aan de play-offs begreep de beste man niet...

En "Derharrie" noemt Roda een club met gemiddeld 15.000 vaste supporters. Die moet een goede joint gerookt hebben. Dit jaar gemiddeld 7.000 man en dat gemiddelde is hard aan het dalen, vorig jaar in de eredivisie enkel tegen kampioen PSV meer dan 15.000 fans gehaald. Op die manier hebben wij gemiddeld 8.800 vaste toeschouwers. Die hebben we in de afgelopen twee jaar namelijk ook één keer gehaald.

Enfin, over het jaarverslag van Roda; wat een genot om te lezen. De tegenvallende sponsoropbrengsten komen door de onrust rond Korotaev... De tweede seizoenhelft was ronduit goed (die fabel blijven Roda-mensen maar geloven! Klopt niet! Op basis van tweede seizoenshelft pakten maar drie clubs minder punten dan Roda) maar helaas nét de play-offs moeten spelen. En het verlies van Almere was een toevalligheid, een collectieve off-day. Ik verzin dit niet, het staat echt in het bestuursverslag van het jaarverslag van Roda. Geen enkele zelfreflectie, het ligt niet aan het beleid maar aan pech, toeval, rechters in Dubai en eigenlijk was het sportief niet eens zo slecht. Een interessante quote:

Door de Stichting FSU is de exploitatie 2017/2018 en de balans per 30 juni 2018 opgeschoond met een exploitatiebijdrage van in totaal € 6,675 miljoen, waardoor het seizoen 2017/2018 uitkomt op een positief exploitatieresultaat van € 1,188 miljoen



Voor wie dit niet helemaal begrijpt: Roda maakte op zichzelf dus 5,5 miljoen verlies. In een jaar dat ze eredivisie speelden. Enkel omdat de G7/Korotaev/Schrouff bijna 7 miljoen gelapt hebben, staat er onder aan de streep groene cijfers. Holy fuck. Roda gaf lachend meer dan 15 miljoen euro uit, volgens de jaarrekening. Aan inkomsten kwam er dus - zonder die G7 - een ruime 9 miljoen binnen. Degraderen met meer dan 15 miljoen aan uitgaven. Van dat budget kan MVV alleen maar dromen en met MVV de helft van de huidige eredivisie.

Ongelofelijk, wat een club is het ook.

[edit] Ik typte mijn bericht terwijl Saint-Pierre al ongeveer hetzelfde zei, excuus.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2019 20:17
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6365
Onze Duitse vrienden binnen het kwartier op een 2-0 achterstand op de toekomst..fijne aovend!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2019 20:55
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6366

Komopdieroeie schreef : Onze Duitse vrienden binnen het kwartier op een 2-0 achterstand op de toekomst..fijne aovend!


en 4-1 met rust :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2019 21:36 11 feb 2019 21:43 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6367
5-1 inmiddels. Lachen op het prikbord, buiten de terecht negatievelingen zijn er daar ook een paar die denken dat Roda deze wedstrijd op een andere wijze gaat winnen. Cerny doet namelijk mee, en die zat zaterdag tegen Heracles op de bank, en dat mag niet, volgens notoir onjuist ingelichte Mahispe! Reglementaire 0-3 voor Roda.

Schitterend staaltje logica weer. Ik weet niet waar hij het vandaan haalt, maar Cerny was zaterdag helemaal niet aanwezig bij Heracles - Ajax. Niets aan de hand. Maar let maar op dit wordt een paar dagen complottheorieën tot en met, nu alweer lachen :lol:

[edit] helaas, ik heb hem onderschat, hij heeft zijn fout al ontdekt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Tuor, jovkle, TPC, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 09:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6368
Trouwens Schapendonk jij ergerde je toch aan de ophemeling van Engels en zijn doelpunten? Op alle sites die ik gebruik staat hij als doelpuntenmaker bij hun wedstrijd van gisteren. Maar bekijk die samenvatting maar eens. Roda krijgt een belachelijke penalty (bal tegen hand van een springende Ajax-speler, geschoten van letterlijk een halve meter afstand). Engels schiet die vol tegen de paal, bal ketst uit het doel en zou nooit meer in het doel gegaan zijn. Ware het niet dat de ongelukkige keeper de bal tegen zijn rug krijgt en de bal rolt in het lege doel.

Ik weet als geen ander dat statistieken vaak niet het hele verhaal vertellen, maar in dit geval is het toch gewoon ronduit onjuist? Duidelijker eigen doelpunt dan dit krijg je niet...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 10:32
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6369

Jacques schreef : Trouwens Schapendonk jij ergerde je toch aan de ophemeling van Engels en zijn doelpunten? Op alle sites die ik gebruik staat hij als doelpuntenmaker bij hun wedstrijd van gisteren. Maar bekijk die samenvatting maar eens. Roda krijgt een belachelijke penalty (bal tegen hand van een springende Ajax-speler, geschoten van letterlijk een halve meter afstand). Engels schiet die vol tegen de paal, bal ketst uit het doel en zou nooit meer in het doel gegaan zijn. Ware het niet dat de ongelukkige keeper de bal tegen zijn rug krijgt en de bal rolt in het lege doel.

Ik weet als geen ander dat statistieken vaak niet het hele verhaal vertellen, maar in dit geval is het toch gewoon ronduit onjuist? Duidelijker eigen doelpunt dan dit krijg je niet...


Volgens NOS teletekst is het wel een eigen doelpunt van Kotarski. Kan ook niet anders aangezien de bal nooit meer het doel in was gegaan als Kotarski hem niet tegen zijn rug had gekregen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 10:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6370
Ja, maar dat is nou net geen handige site om even statistieken over een heel seizoen of bijvoorbeeld 25 jaar geleden na te slaan ;) op transfermarkt.nl en voetbal.com bijvoorbeeld heeft Engels gewoon een doelpunt er bij...

Verder geen ramp hoor maar vond het opvallend.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 11:10 12 feb 2019 11:12 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6371
Ah zo bedoel je, misschien dat ze het later aanpassen? Zou raar zijn indd anders.

Edit : Transfermarkt is al aangepast zelfs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 11:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6372
Verrek! Ik zweer je dat er eerst stond dat hij gescoord had. Inderdaad aangepast, mijn vertrouwen in de mensheid is hersteld!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gohf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 13:30
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6373
Voor de liefhebbers hier vijf minuten puur genieten:
.

Wat hebben wij een top verdediging en uitmuntend georganiseerd elftal wanneer je het vergelijkt met dit zooitje. Wij gaan boven R*da eindigen, ik weet het zeker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 16:26
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6374
Ik heb er ook een goed gevoel over, dat MVV nog boven Roda jc gaat eindigen. Het zijn nog maar 2 puntjes. Ik hoop wel dat MVV nu niet op zijn lauweren gaat rusten, want dat is het kritieke punt vaak. Maar kwalitatief moet MVV de NC kunnen halen, en met deze heerlijke afdroging van 5-1 en deuk in het zelfvertrouwen, kan Rjc wel eens heel ver gaan wegzakken de komende tijd. We gaan het zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 17:12
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6375
Ik lach pas op het einde van het seizoen.. heb me al vaak genoeg vergist in die 'pruuse'.
Daarbij heeft MVV nu een paar makkelijkere tegenstanders achter de rug, bekijk het nog eens over 4 / 5 wedstrijden zou ik zeggen :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden