Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

06 nov 2018 11:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6286
Oh, ik doe daar niet hypocriet over: ik ben stikjaloers. Op en top jaloers. Ik zou het heerlijk gevonden hebben als MVV een modern stadion met uitgebreide commerciële mogelijkheden had gekregen. Met om dat stadion heen veel bedrijvigheid. Met iedere paar jaar een paar miljoen om maar in de eredivisie te kunnen blijven (wat vervolgens niet eens lukt). Ja, ik zou wel eens achter mijn oren krabben als ik las over, ik noem maar iets, inperken gemeentelijke hulp bij jeugdzorg of inperken initiatieven als voedselbank. Ik zou me daar zeker een beetje voor schamen. Maar tegelijkertijd zou ik oh zo graag de afgelopen tien jaar overwegend in de eredivisie hebben gespeeld.

Bij Roda doen ze alsof ze nu rock bottom zijn: slechter kan het niet. Ik heb nieuws voor jullie, Roda. Dat kan wel degelijk, kijk naar Fortuna en MVV een tijdje geleden. Speel maar eens minimaal vijf seizoenen achter elkaar onderin de eerste divisie zonder enige kans op play-offs. Met ieder jaar minder geld voor de selectie, een trainingscomplex dat uit elkaar dondert van ellende, jeugdopleiding die door iedere dorpsclub uitgelachen wordt.

Positieve noot: Roda speelde twee weken geleden tegen Sparta voor 7115 fans. Dat is dan nog één van de leukere wedstrijden van het seizoen. 4400 fans minder dan ze vier jaar geleden in de eerste divisie tegen Sparta trokken. Of anders bekeken: wij hadden 4716 fans tegen Sparta zitten. Dat verschil is nog "maar" 2699 fans. De grote mond over hoe trouw ze zogenaamd daar zijn, begint al heel erg stil te vallen. Als Roda zich niet weet op te richten en het hele seizoen rond de 9e plaats speelt, en in de play-offs er snel uit ligt, dan kun je er voor volgend seizoen zeker 1000 tot 2000 fans afhalen. Financieel een aderlating.

Roda is nog altijd te groot, heeft te veel mensen er achter zitten, om zo maar om te vallen. Maar wat nu gebeurt is precies de manier waarop Roda gemarginaliseerd wordt: zelfs in de parkstad worden steeds meer mensen het gedoe en gezeur rond Roda moe. Vooral ook omdat het gerommel in de marge van de eerste divisie is momenteel. Doe dat een paar jaar en de steun valt daar heel, heel snel weg. Roda is ten opzichte van hun laatste seizoen eerste divisie al meer dan 3000 fans per wedstrijd kwijt. Meer dan 30%. Het gaat nu hard. Nog een paar jaar tegenvallende resultaten, nog veel soapnieuws over Korotaev, en de Fortuna-scenario's dienen zich aan. Hopelijk zonder sprookjesTurk op het einde.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 16:49
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6287
Haha sprookjesturk!! Precies!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 09:39
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6288
'Kerkrade, je zal er maar wonen (belastingbetaler zijn)..' Is dat iets voor op een spandoek? ;)

Wat mij betreft houdt MVV en haar fans zich vooral met zichzelf bezig en hoeft een spandoek niet voor mij.
MVV heeft geleerd van het verleden en gaat, met baby stapjes (hoe frustrerend soms ook!), steeds krachtiger worden (financieel, organisatorisch) en dichterbij bij de Eredivisie (sportief) komen.

Wat bij de buren gebeurt is natuurlijk triest en een fraai staaltje 'kunstmatig in stand houden van een BVO met de portemonnee van de burger.'
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 13:01 07 nov 2018 13:04 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6289
En die burger in Kerkrade zit daar niet mee, anders gingen ze wel met hun "eigen spandoeken" de straat op. De mijnen zijn destijds verdwenen en Roda jc is nog alles wat ze daar hebben. En dat zullen ze nooit laten vallen. En dat is te merken. Ook aan hun burgers. In tegenstelling van Maastricht. Daar waren ook een hoop (heel veel) voorstanders van Leers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 13:32
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6290
Je zou daarom in principe een spandoek kunnen maken "Leers tegen staatssteun" i.p.v. MVV tegen staatssteun, als je bang bent het terug in je gezicht te krijgen. Het is misschien niet helemaal het spandoek dat je zou willen, maar wel een spandoek ter herinnering wat met MVV destijds (alweer 15 jaar geleden)gebeurd is. Je kunt dan niet met hoongelach worden weg gewimpeld. Met " MVV tegen staatssteun" natuurlijk wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 14:31
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 157
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6291
Hopelijk gaan de uitkeringstrekkers in 045 ook bij de gemeente om steun vragen als men de huur, energie of zorgverzekering niet kunnen betalen. Dit kun je echt niet aan de mensen verkopen. De stekker eruit en die vervuilde grond verkopen aan een of andere projectontwikkelaar. Zijn we ook van die club af.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 17:24
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6292
Het blijft prachtig: je bent geen eigenaar van het stadion, dat huur je van de gemeente. Maar je wilt als huurder van dat stadion wél de naam verkopen en zelf het geld hiervoor krijgen. Iets verkopen dat niet van jou is en er toch geld voor krijgen....?!

Zoals iedere club heeft roda ook zeer zeker trouwe supporters. Maar ik roep al jaren dat roda de meeste fans had bij thuisduels, simpelweg omdat zij eredivisievoetbal speelden. Er is een grote groep in zuid/midden-Limburg die niet club-gebonden (zwevend) is en puur voor het eredivisievoetbal gaat.
Mede daardoor schieten de toeschouwersaantallen van fortuna dit jaar omhoog. Het geluk van fortuna en de pech voor roda.

Was er ook maar een markt voor "een keuken-kampioen-divisie-ploeg-die-niet-makkelijk-scoort"...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 19:18
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6293
MVV 15 jaar zonder staatssteun zou ook een goed doek zijn om op te hangen bij clubs die dat wel krijgen. Maar misschien hebben anderen nog betere ideeën.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 19:26
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6294
Misschien wel toepasselijk met een sneer naar Timmermans: MVV "TIMMERT" AAN DE WEG!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 21:42
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6295

Schapendonk schreef : Maar misschien hebben anderen nog betere ideeën.


Ik heb misschien een nóg beter idee: steek al je tijd/energie/geld/stof/verf/etc in een PRO-MVV-spandoek ipv een doek mbt Aachen-Nord!
Daar heeft de club meer aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 23:01
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6296
Dan zeik niet meer dat ze staatssteun krijgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2018 09:41
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6297

Maosbrögk schreef :

Schapendonk schreef : Maar misschien hebben anderen nog betere ideeën.


Ik heb misschien een nóg beter idee: steek al je tijd/energie/geld/stof/verf/etc in een PRO-MVV-spandoek ipv een doek mbt Aachen-Nord!
Daar heeft de club meer aan.


Het is een derby dan moet het ook iets extras geven... Dan moet je laten zien hoe erg je die club haat en vooral nu.
En dat we ons maar laten horen tijdens de wedstrijd dat geeft de spelers een boost.

En anders zoals schapendonk al aangeeft zeik niet meer over de staatssteun.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2018 10:25
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6298
Zoveel mooie ideeën voor spandoeken. Pro MVV en Anti Roda. Ben eens benieuwd hoeveel doeken er deze wedstrijd zullen hangen.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2018 10:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6299
Dus je mag alleen over iets zeuren als je voorstander bent er een spandoek tegen te maken?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2018 13:38
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6300
Nee dat niet, maar ik vroeg naar spandoek ideeën. Niet naar ideeën om géén spandoek te maken. Maar laat ook maar. Schijnbaar is het te moeilijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden