Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

13 feb 2019 08:47 13 feb 2019 08:48 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6376

"jeoff73367 schreef : Ik lach pas op het einde van het seizoen.. heb me al vaak genoeg vergist in die 'pruuse'.
Daarbij heeft MVV nu een paar makkelijkere tegenstanders achter de rug, bekijk het nog eens over 4 / 5 wedstrijden zou ik zeggen :/quote].

Ik begrijp je terughoudendheid, mijn post is natuurlijk ook een beetje wishful thinking ;). Ik weet natuurlijk ook wel dat het geen ABC'tje wordt, maar het was een mooi moment voor een optimistische voorspelling die zomaar eens uit zou kunnen komen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 09:24 13 feb 2019 09:29 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6377
Roda is natuurlijk typisch een club die in het verleden meermaals heeft bewezen om compleet tegen de verhouding in de play-offs te winnen met enorm veel mazzel. Wat dat betreft zal je mij niet zo snel horen roepen dat het echt niets gaat worden met Roda. Het is voor ons leuk dat wij nu in vorm zijn (althans tegen drie matige tegenstanders gewonnen hebben) maar mei is de maand dat je moet pieken. En daar is Roda tot vorig seizoen altijd extreem goed in geweest.

De wonderbaarlijke ontsnapping tegen Feyenoord met daarna in de play-offs een nog veel bizardere ontknoping tegen Cambuur – Roda maakt vlak voor tijd compleet tegen de verhoudingen in gelijk, en wint een zenuwslopede penaltyserie. Overigens gold toen nog niet dat uitdoelpunten dubbel telden maar kwam er een derde wedstrijd, anders had Roda er al eerder uitgelegen. De vrije trap van Fledderus in de 96e minuut na een opzichtige schwalbe van Demouge tegen Sparta. Hoe ze ontsnappen uit bij NAC door een doelpunt van overloper Van Hyfte ver in de verlenging. Tegen ons een onterechte corner die een doelpunt oplevert en een rare rode kaart voor de Kuuper. Ik hoef het voor niemand te herhalen maar doe het toch. Als wij toch het geluk zouden hebben van Roda… Dus ik zal niet te snel zeggen dat we boven hun eindigen. Of dat ze in de play-offs niets klaar gaan maken.

Maar toch, bekijk die samenvatting tegen Jong Ajax. Dat is echt dramatisch wat Roda daar laat zien, vooral op verdedigend vlak. FC Bemelen verdedigt nog beter. Leuk om eens te bekijken; op 24 maart staan we tegenover elkaar. Roda speelt voor die tijd thuis tegen Cambuur en Twente, en uit tegen Jong PSV, NEC en Dordrecht. Natuurlijk gaat Roda echt wel punten pakken in die wedstrijden. Maar Twente en Jong PSV zijn in bloedvorm, Dordrecht begint eindelijk eens wat punten te pakken de laatste weken, en NEC en Cambuur hebben een matig seizoen maar zijn niet zo maar gewonnen door Roda. Wij hebben Jong Utrecht, Almere en RKC thuis, en Den Bosch en Go Ahead uit. Natuurlijk gaan we die niet allemaal winnen, maar Den Bosch en Go Ahead zijn uit vorm, Jong Utrecht staat kansloos laatste en Almere is extreem wisselvallig. Alleen RKC is op dit moment in bloedvorm, die winnen alles na de winterstop. En laat dat nu net de wedstrijd zijn die het verste weg is, hopelijk zijn die dan alweer uit vorm.

Het verschil is maar twee punten. Gezien de programma’s van beide ploegen, zou het zo maar kunnen dat we op 23 maart boven Roda staan. En dat zou hoe dan ook mooi zijn, want dat betekent dat wij genoeg punten zijn blijven pakken, óf dat Roda echt fenomenaal ingestort is, óf allebei. Of we daarna boven Roda blijven, dat vind ik wat twijfelachtiger. Roda heeft natuurlijk qua budget en selectie een ploeg die gewoon rond plaats 5 zal eindigen. Of wij dat kunnen, mwah, ik vrees dat dat te hoog gegrepen is.

Maar dat gezegd hebbende, interesseert het me niet zo veel of we boven ze eindigen of niet, als we maar de play-offs halen en daar sterk voor de dag komen (en Roda niet promoveert).

Schapendonk schreef : Ik hoop wel dat MVV nu niet op zijn lauweren gaat rusten, want dat is het kritieke punt vaak.



Dit is trouwens ook een goede opmerking, dit zie je in de eerste divisie vaak terugkomen. Ploegen die boven hun stand presteren en even leuk rond de top 5 staan, maar dan iets te gemakzuchtig gaan spelen en weer terugzakken - bijvoorbeeld Oss momenteel. Dit MVV wint geen wedstrijden gemakkelijk op 80% van het kunnen (wat je met spelers als Labylle en Nwakali soms wel lukte). Zodra er bij ons gemakzucht in sluipt gaan we nat, we zullen echt nog wel tegen een paar zeperds aanlopen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2019 12:42 19 feb 2019 12:43 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6378
www.limburger.nl/cnt/dmf20190219_0009320...-harde-sanering-roda

Hopelijk valt deze rot club nog eens om. En wel zo snel mogelijk. Die zien volgens mij de bomen door het bos niet meer!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2019 13:06
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6379
Moet je voor de grap hun prikbord eens lezen.. wijzen ze oa. naar FC Twente als FC list en bedrog, en een ander heeft het over de rol van de gemeente Enschede! :lachen: Echt totaal maar dan ook totaal geen zelfreflectie bij die club, ongelofelijk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2019 13:23
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6380
En zo transformeerde de "tr*ts van limburg" langzaam in een marginaal clubje met een veel te groot stadion. Amen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2019 13:29
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6381

Boys_in_Red schreef : En zo transformeerde de "tr*ts van limburg" langzaam in een marginaal clubje met een veel te groot stadion. Amen!


Klopt, maar vergeet niet dat het verhaal Koroatev ook nog altijd speelt. Zou me niks verbazen als die over een paar maanden vrijgesproken wordt en alsnog instapt, dan ziet het er ineens een stuk beter uit voor hun (helaas).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2019 14:27 19 feb 2019 14:27 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6382
Haha, genieten daar, de financiële experts op dat forum. Begroting van 4,5 miljoen is de absolute ondergrens, Roda zal nooit lager zakken. Roda haalde in de eredivisie nooit meer dan 10 miljoen zelf binnen - afgelopen seizoen ongeveer 9,5 miljoen waarvan 2,3 miljoen uit de riante eredivisie-tv gelden, en nog eens 2,4 miljoen uit kaartverkoop en horeca et cetera. Als deze posten zonder promotie van Roda volgend seizoen bij elkaar meer dan anderhalf miljoen opleveren, dan sta ik versteld. De rest moet van sponsoring komen. Ik zie Roda bij een langer verblijf in de eerste divisie echt niet ieder jaar drie miljoen sponsorgeld binnenhalen. Mogen hun handen dichtknijpen met twee miljoen.

Als Roda niet promoveert en Korotaev (of een andere gek) niet instapt, dan kunnen ze zelfs die 4,5 miljoen maar lastig waarmaken zonder spelersverkopen. Wij komen met moeite boven de 3 miljoen uit, en qua toeschouwers ontloopt het elkaar echt niet meer zo veel, dat gaat het verschil niet maken... Benieuwd hoe lang daar de sponsoren blind blijven betalen. Als hun kenmerkende play-off geluk hun in de steek laat, zitten die zo ook op pakweg 3,5 miljoen per jaar. Succes.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2019 11:24
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6383
Ach, de hoofdsponsor zal wel weer met terugwerkende kracht de huur verlagen en het verschil met rente en een excuusbriefje terugbetalen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2019 11:49
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6384

Boschpoort schreef : Ach, de hoofdsponsor zal wel weer met terugwerkende kracht de huur verlagen en het verschil met rente en een excuusbriefje terugbetalen.

Ten laste van die mensen die werkelijk financiële hulp kunnen gebruiken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 14:17
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6385
Toen ome Nolletje nog leefde waren de gouden Jaren van die moffen. Gelukkig ist das alles vorbei!!! En alles door wanbeleid hahahahhihihih, het kan verkeren. Toch ben ik bang dat die kut Rus ooit weer zijn gezicht laat zien bij de moffen en er veel geld in gaat pompen. Hoop dat ik ongelijk zal krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 14:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6386

RedWhiteArmy schreef : Toch ben ik bang dat die kut Rus ooit weer zijn gezicht laat zien bij de moffen en er veel geld in gaat pompen. Hoop dat ik ongelijk zal krijgen.



Ik begrijp die angst wel, maar ik vind het wel prima dat ze daar de kaarten volledig op Korotaev blijven zetten, inclusief pathetische "free Korotaev" spandoeken. Uiteraard garantie tot aan de deur, maar Korotaev lijkt me echt het verkeerde paard om op te wedden. Sterker nog, je zou kunnen stellen dat de huidige degradatie en malaise komt omdat ze al twee jaar lang wachten op zijn komst en geen noodzakelijke veranderingen hebben doorgevoerd/dat nu pas langzaam beginnen te doen. Zie het schokkende tekort van zeven miljoen dat ze vorig seizoen hadden.

Korotaev zal op korte termijn niet naar Europa komen, is mijn inschatting. Ik kan uiteraard niets hard maken, maar mijn vermoeden is vrij simpel: er zijn meerdere grote witwas-schandalen inzake Russische miljardairs ontmaskerd het afgelopen jaar. Boschpoort heeft daar meen ik ook al eens over gepost. Voor wie er over wil lezen - in het Engels, twee verschillende schandalen:

Link 1 Link 2

Russische oligarchen brengen via Oost-Europese banken tientallen, honderden miljarden Euro's de Eurozone binnen en schuiven daar door naar andere banken/plaatsen, om zo het geld wit te wassen.

Korotaev heeft als jochie van in de twintig zijn fortuin gemaakt in de bankenwereld, totaal onduidelijk waarmee precies, maar hij beheerde "Russische relaties" voor UBS en HSBC in Zwitserland en later voor NBD (nationale bank van Dubai) in Dubai. UBS en HSBC worden beide genoemd als onderdeel van de schandalen waar ik eerder naar verwees. Gezien de achtergrond van Korotaev lijkt het logisch dat hij hierbij betrokken is geweest.

Kortom: Korotaev zou wel gek zijn om zijn gezicht op de korte termijn in de Eurozone te laten zien. Zelfs als hij al gunstig uit die hele lopende rechtszaak komt, wat maar afwachten is en wat alle schijn heeft van een nog jaren voortslepende procedure, dan zit hij waarschijnlijk - en nogmaals, ik kan dit allemaal echt niet direct aan hem linken buiten sterke vermoedens - met dat bankenschandaal in zijn maag.

Vandaar dat ik het wel prima vindt dat Roda op het oog nog altijd hoopt/rekent op Korotaev. Dat betekent namelijk dat er geen centimeter vooruitgang geboekt wordt in Kerkklaar.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 21:39
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6387
Goh, VVV-er Van Boekel lapt weer eens een oude concurrent erbij vanavond. In dit geval Fortuna. Deze ‘scheidsrechter’ moet je toch geen wedstrijden van limburgse clubs meer laten fluiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 22:17
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6388
Ja echt bizar.... iedereen zag dat dit een pingel was. Van boekel werd even flink toegezongen door die 8000 man daar. De VAR maakt meer fouten dan verbetering in t spelletje.

thasjeng
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 23:35
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6389
Die hele VAR is wat mij betreft een grote mislukking. ‘Willekeur’ noemde Advocaat het al, en daar ben ik het mee eens. Dit zou op termijn nog wel eens het voetbal als sport de das om kunnen doen. Doelpunten die te pas en te pas worden afgekeurd. Verdedigers die schwalbes maken in de eigen 16. Rode kaarten die, (nogmaals Advocaat aanhalende), op willekeurige momenten gegeven worden. En dan liefst aan de laagst geklasseerde club van de twee. Was de Var niet bedoeld om de discussies en het aantal onterechte beslissingen te verminderen? Dat is naar mijn mening totaal niet gelukt. Het ontbreken van een var in de eerste divisie is dan ook een van de weinige redenen dat je blij kunt zijn dat we nog niet gepromoveerd zijn.

Hoewel Van Boekel ook zonder VAR altijd wel een manier zal vinden om een negatieve hoofdrol op te eisen in wedstrijden met limburgse clubs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 13:03 24 feb 2019 13:09 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6390
En het is weer zover..Wederom een wedstrijd vermoord door de VAR. Dit keer ADO - Ajax. Willekeurig Penal-cadeau, uiteraard voor ajax. Waar een Den Haag-speler vlak daarvoor wordt aangetikt en niks krijgt. Tv kan voorlopig weer uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden