Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

28 mrt 2019 23:35 28 mrt 2019 23:36 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6421

Schapendonk schreef : Volgens mij weten we de lange termijn gevolgen niet eens. Want welke club is er met een investeerder slechter op geworden of failliet gegaan in Nederland?


Zowel den Haag als Roda hebben genoeg ellende gehad, en den Bosch ook, al lag dat meer aan de Knvb (net als MVV overigens met die Turk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 10:22
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6422
Uit het artikel van L1 vandaag:

"De interim-coach van Roda werkt er hard aan om een stukje beleving te creëren in de spelersgroep."

Zó, over die Van der Luer hoeven we ons geen zorgen te maken. Als je met dit soort teksten als trainer indruk wilt maken speldt je jezelf een brevet van onvermogen op waar Fuat Capa jaloers op zou zijn. 'een stukje beleving', wat ís dat in godsnaam? Waarom maar een stukje, en niet een groot stuk?
Man man, echt elke dag is het meer lachen daar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 10:58
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6423
Ik kan er overigens persoonlijk nog altijd niet bij hoe een geboren Maastrichtenaar die zijn carrière begon bij MVV kan uitgroeien tot een (soort van) clubicoon bij die rare Duitsers. Iemand anders hier een verklaring voor? Natuurlijk gebeurt dit in de voetballerij wel vaker, maar toch. Ik kan er niet bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 10:58
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6424

Boschpoort schreef : Uit het artikel van L1 vandaag:

"De interim-coach van Roda werkt er hard aan om een stukje beleving te creëren in de spelersgroep."

Zó, over die Van der Luer hoeven we ons geen zorgen te maken. Als je met dit soort teksten als trainer indruk wilt maken speldt je jezelf een brevet van onvermogen op waar Fuat Capa jaloers op zou zijn. 'een stukje beleving', wat ís dat in godsnaam? Waarom maar een stukje, en niet een groot stuk?
Man man, echt elke dag is het meer lachen daar.



Niet te vroeg juichen, het zou namelijk zomaar eens kunnen dat Erich de sleutel tot succes heeft gevonden in 'communiceren en confronteren.' Als hij hier maar de juiste accenten in weet te leggen....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 11:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6425
ADO Den Haag speelt in de vierde stad van Nederland qua inwoners, in een economisch sterk actieve regio, zonder lokale concurrent, en een relatief nieuw stadion dat de club niet veel gekost heeft. Voor de komst van Wang haalde ADO in de competitie ongeveer dezelfde resultaten als na de komst van Wang (zelfs een keer Europees voetbal twee jaar voor zijn komst). De Chinezen bij ADO veroorzaken vooralsnog een hoop gedoe zonder aantoonbaar betere resultaten en de achtergrond van de club zoals in de eerste zin beschreven laat zien dat er geen investeerder nodig zou moeten zijn om minimaal middenmoot eredivisie te spelen.

Roda JC was voor de komst van Schrouff en Korotaev een langzaam wegzakkende club en is dat nog steeds, if anything dan gaat dat proces eerder sneller dan langzamer sinds de overname van de club daar. Roda wordt momenteel een beetje gegijzeld door een met zijn gezondheid sukkelende meerderheidsaandeelhouder die er zo min mogelijk geld in wil steken en een nog steeds niet vrijgesproken Zwitserse Rus uit Dubai met op zijn minst dubieuze achtergrond die voorlopig geen enkele energie in de club kan steken buiten pathetische videoberichten de wereld in slingeren.

Fortuna doet het voorlopig geweldig sinds de overname. Kan ik moeilijk ontkennen.

Vitesse is wat lastiger in te schalen. Trekt nu al jarenlang steeds minder supporters ondanks dat het voetbal meestal best leuk is en de resultaten aardig. Sportief gezien is daar wel een opleving sinds de overname, maar qua sfeer en gevoel juist helemaal niet.

FC Utrecht is ook een club, net als Den Haag, waar ik een beetje het gevoel heb dat de resultaten sinds de overname niet veel beter of slechter zijn dan voorheen en dan ze zouden zijn zonder overname. Relatief nieuw stadion, grote stad met economisch sterk achterland en geen lokale concurrent.

Den Bosch is te vroeg om iets van te zeggen. Gigantische opleving in de eerste competitiehelft maar lijken totaal ingestort te zijn. Zullen volgend jaar wel weer extra geld er in pompen.

Kortom, overnames in Nederland maken naar mijn mening helemaal niet zo veel verschil. Bij Fortuna wel, bij Roda pakt het voorlopig eerder negatief uit – al is het eerlijkheidshalve lastig te zeggen hoe die er voor zouden staan zonder Schrouff. Jaja, in theorie waren ze dan failliet maar dat geloof ik niet zo, daar was wel een oplossing gekomen. De rest lijkt redelijk op hetzelfde niveau te spelen als altijd. Het is dus een beetje geluk hebben met een overname. En met pech zak je juist verder weg en raakt je club in een impasse. Nou, wij zijn MVV, wat leert ons de historie, hebben we geluk of pech??? Ik weet het wel… Als MVV door een buitenlandse investeerder wordt overgenomen, blijkt dat een dag na overname de zoon van Kim Jong-Un te zijn en wordt al zijn geld bevroren en is MVV binnen no time failliet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 11:51 29 mrt 2019 11:54 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6426

Komopdieroeie schreef : Ik kan er overigens persoonlijk nog altijd niet bij hoe een geboren Maastrichtenaar die zijn carrière begon bij MVV kan uitgroeien tot een (soort van) clubicoon bij die rare Duitsers. Iemand anders hier een verklaring voor? Natuurlijk gebeurt dit in de voetballerij wel vaker, maar toch. Ik kan er niet bij.

Omdat hij in Maastricht op een gegeven moment werd uitgefloten. Een beetje als Bryan Smeets, maar dan nog veel erger. En dat was hij ook zelf schuld. Steeds de bal kwijt, en heel erg lui. Ik weet nog dat MVV eens achter stond in Fortuna met 1-0. Het was de laatste minuut, en kreeg een hoekschop. Hij liep op zijn 11 en 30 met de bal onder de arm naar de cornervlag om de hoekschop te nemen. Zowat het hele uitvak schreeuwen, schiet op. Man man, wat was dat een kwezel. Daarna is hij boos weg gegaan. Boos op alles wat Maastricht was. En vervolgens begon hij met voetballen wat op voetballen leek, bij die kutclub, om zijn gram te halen. En daar is hij ook gebleven. Ik zal niet zeggen dat hij de stad Maastricht haat, want daar heb ik hem nog heel vaak gezien. Maar dat hij wat tegen MVV heeft, dat is voor mij vrijwel zeker. En nogmaals, dat is hij zelf schuld, want hij kon wel voetballen maar wilde dit niet voor MVV. Zijn mentaliteit was in mijn ogen aardslui, wat 180 graden draaide bij de buren. Goed voor hemzelf is het natuurlijk wel geweest, maar ja, om dat ook nog daar te doen....p.s. hij is overigens volgens mij eerst in België gaan voetballen, om hem door Roda te laten "rijpen".( Als ik het niet verkeerd heb). Hij zal daar wel wat schoppen onder zijn achterste hebben gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 17:44 29 mrt 2019 17:49 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6427
Overigens zei ik dat vd Luer aardslui bij mij overkwam. Wellicht is hautain of pedant een beter woord. Hij vond zichzelf heel wat, maar het kwam bij MVV niet uit de verf. Een beetje hetzelfde verhaal als Bryan Smeets. Naderhand bleken ze wel degelijk te kunnen voetballen. Waarom dat bij MVV dan niet lukte is mij een vraagteken. Ook de instelling was opeens bij een andere club een "vreet het gras op" instelling. Bij MVV heb ik dat nooit kunnen waarnemen.( Op enkele wedstrijden na, maar die zijn op 1 hand te tellen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2019 21:51
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6428
Het is goed om te zien van Erich von der Lür de oude patronen heeft uitgesloten, de moffen spelen geweldig. :lachen: :lachen: :lachen:

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 11:10
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6429
Ik denk dat V/d Leur zich nu zelf op gehangen heeft bij Roda jc ,die komt nergens meer aan de bak dommer dan dom dit mannetje en is daar bij ook nog eens aarts lui ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 11:18 30 mrt 2019 11:29 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6430
Ik ben eigenlijk meer geinteresseert in de toeschouwersaantallen de komende wedstrijd bij roda-jfc utrecht. Zouden ze door de ondergrens gaan zakken van 4000?? Los van het feit dat ze weer gratis entree kaartjes gaan uitdelen, want dat doen ze al 35 jaar. Bij verlies tegen jfc utrecht zakt die circustent wellicht inelkaar.

B.t.w. ik zie nu dat de overname van den Bosch is afgekeurd door de knvb....ik weet verder niet of dit 100% is. Dat zou betekenen dat er wellicht ook een streep door den Bosch gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 11:48
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6431

Schapendonk schreef :
B.t.w. ik zie nu dat de overname van den Bosch is afgekeurd door de knvb....ik weet verder niet of dit 100% is. Dat zou betekenen dat er wellicht ook een streep door den Bosch gaat.


Inderdaad dat is toch wel heel verrassend nieuws. Daarvan zullen ze in Aken noord toch ook flink zenuwachtig van worden!!!

www.vi.nl/nieuws/dreun-voor-fc-den-bosch...b-annuleert-overname

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 14:26
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6432
Goeie zaak.
Dat gaat een lastig verhaal worden als korotaev openheid van zaken moet geven over waar zijn centen vandaan komen. Als je business o.a. gebaseerd is op een bank in Djibouti om je aan alle bancaire toezichthouders te kunnen onttrekken zal meneer toch wat moeite hebben zelfs door de meest oppervlakkige screening van de KNVB te komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hugo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 17:01
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6433
Kun je makkelijk omzeilen dat meerderheidsbelang en dat onderzoek. Kwestie van met 5 bedrijven telkens een minderheidsbelang te pakken met 20% van de aandelen. Op paper geen groot aandeelhouder, dus geen onderzoek door de knvb maar wel eigenaar van de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 17:29
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6434

De_Lange schreef : Kun je makkelijk omzeilen dat meerderheidsbelang en dat onderzoek. Kwestie van met 5 bedrijven telkens een minderheidsbelang te pakken met 20% van de aandelen. Op paper geen groot aandeelhouder, dus geen onderzoek door de knvb maar wel eigenaar van de club.


De KNVB is ook niet dom, die zullen uitzoeken wie er aan de touwtjes trekt bij die verschillende bedrijven. Daarbij wil zo'n eigenaar als Korotaev natuurlijk wel kunnen pronken met 'zijn' club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 17:36
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6435

jeoff schreef :
De KNVB is ook niet dom, die zullen uitzoeken wie er aan de touwtjes trekt bij die verschillende bedrijven. Daarbij wil zo'n eigenaar als Korotaev natuurlijk wel kunnen pronken met 'zijn' club.


Ik hoop het wel maar zo lang je voor de verkoop van een minderheidsbelang geen verantwoordihoeft af te geven, zie ik het nog wel gebeuren daar in het onvoorspelbare oosten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.383 seconden