Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

11 jan 2018 12:32
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5446
Gun zelf zegt dit over :

A lot of questions, so let me answer publicly: "FC Limburg" is (by far) the worst and most unrealistic idea I've ever heard in football. There are no economies of scale in professional football, period.

Waar hij later nog aan toevoegt :

Which does not mean of course that cooperation is not possible between academies, especially in younger age groups.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2018 12:53 11 jan 2018 12:55 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5447

Gohf schreef : Gun zelf zegt dit over :

A lot of questions, so let me answer publicly: "FC Limburg" is (by far) the worst and most unrealistic idea I've ever heard in football. There are no economies of scale in professional football, period.

Waar hij later nog aan toevoegt :

Which does not mean of course that cooperation is not possible between academies, especially in younger age groups.


Die lèste zin is veur miech al genóg groond um alle alarmbelle te laote rinkele. Samewerking is in mien ouge op gein inkel maneer good veur de clubs. M.V.V. moot 100 % M.V.V. blieve, Fortuna 100% Fortuna, en die zwart gele 100% kepot. Niks mier, en niks minder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2018 12:57 11 jan 2018 12:57 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5448

MVVke schreef :

Gohf schreef : Gun zelf zegt dit over :

A lot of questions, so let me answer publicly: "FC Limburg" is (by far) the worst and most unrealistic idea I've ever heard in football. There are no economies of scale in professional football, period.

Waar hij later nog aan toevoegt :

Which does not mean of course that cooperation is not possible between academies, especially in younger age groups.


Die lèste zin is veur miech al genóg groond um alle alarmbelle te laote rinkele. Samewerking is in mien ouge op gein inkel maneer good veur de clubs. M.V.V. moot 100 % M.V.V. blieve, Fortuna 100% 100%, en die zwart gele 100% kepot. Niks mier, en niks minder.


Er is op dit moment al een samenwerking tussen de 4 limburgse clubs. 4x per seizoen trainen de beste talenten van iedere club samen.

www.1limburg.nl/video-talenten-van-vier-...-clubs-trainen-samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2018 12:59
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5449
Daar gaan we weer. Iemand laat een ballonnetje op en het gespeculeer kan beginnen. Wees gerust en lees het artikel met de nodige humor.
Mijn persoonlijke mening. De KNVB zou naar het Duitse model regio-opleidingen moeten opstarten waar talentvolle jongens na hun 11e jaar 4 jaar lang 1 of 2x extra in de week training krijgen van oefenmeesters met minstens het UEFA-B diploma. Verder zou het een logische stap zijn om het scouten voor het 12e jaar te verbieden.Dat zou betekenen dat alle BVO’s moeten stoppen met hun jeugdteams onder 12 jaar. Laat ze lekker voetballen bij de amateurclubs in de buurt die ondersteuning krijgen van een BVO.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2018 13:13
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5450

Gohf schreef :

MVVke schreef :

Gohf schreef : Gun zelf zegt dit over :

A lot of questions, so let me answer publicly: "FC Limburg" is (by far) the worst and most unrealistic idea I've ever heard in football. There are no economies of scale in professional football, period.

Waar hij later nog aan toevoegt :

Which does not mean of course that cooperation is not possible between academies, especially in younger age groups.


Die lèste zin is veur miech al genóg groond um alle alarmbelle te laote rinkele. Samewerking is in mien ouge op gein inkel maneer good veur de clubs. M.V.V. moot 100 % M.V.V. blieve, Fortuna 100% 100%, en die zwart gele 100% kepot. Niks mier, en niks minder.


Er is op dit moment al een samenwerking tussen de 4 limburgse clubs. 4x per seizoen trainen de beste talenten van iedere club samen.

www.1limburg.nl/video-talenten-van-vier-...-clubs-trainen-samen


Dat weit 'ch. Mer tot noe touw is nog op gein inkele maneer gebleke tot dit 'n verbtering is veur wee daan ouch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 03:50
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5451
Naam: Webmaster
Tijd: 11-01-2018 19:29

ATTENTIE BELANGRIJK

Beste prikbordlezers,

De webmasters hebben in overleg met het bestuur besloten dat vanwege een mogelijke fusie tot FC Limburg vanaf morgen na de nieuwjaarsreceptie dit prikbord ook is opengesteld voor Fortuna, MVV en VVV supporters.

We willen jullie erop wijzen de forumregels in acht te houden en hun vriendelijk te woord te staan.

Er zal een like button komen en een Schahin gebaar button.

Complimenten aan deze supporters geven mag .

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 07:27
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5452
Kunnen ze daar in Aachen Süd de broek zelf niet meer hoog houden, krijg je dit soort onzinnige acties!!!!
Bahbahbah, Kots vaan 't Zuije.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 08:07 12 jan 2018 08:09 door Robin.
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5453

peeke schreef : Naam: Webmaster

........dat vanwege een mogelijke fusie tot FC Limburg .......


Wat een onzin!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 10:40
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5454
is maar hoe ik het het over genomen van hun site.
maar hun ellenden is nog niet Voorbij:

De juridische strijd tussen Roda-investeerder Aleksei Korotaev en tegenpartij Helin International is volledig ontbrand. Helin eist nu 25 miljoen euro van de Rus.

De nieuwste manoeuvre in de rechtszalen van Dubai wijst erop dat het einde van het conflict tussen zakenman Korotaev en financieringsmaatschappij Helin International nog lang niet in zicht is. Dat is geen goed nieuws voor Roda-eigenaar Frits Schrouff, die snel het gros van zijn aandelen van de hand wil doen. Schrouff heeft steeds gezegd dat hij hoopt dat Korotaev de Kerkraadse club overneemt en uit het financiële en sportieve dal omhoog leidt.

Vier zaken
In totaal lopen er nu liefst vier verschillende zaken tussen beide partijen. Zaak 1 is waar het allemaal mee begon, in februari 2017: Helin eist 17,7 miljoen euro van Korotaev, het bedrag van een ongedekte cheque die de Rus zou hebben getekend. In zaak 2 beschuldigt Korotaev op zijn beurt Helin van valsheid in geschrifte: hij zou slachtoffer zijn van een truc om hem geld af te troggelen. In zaak 3 heeft Korotaev een forse schadeclaim ingediend tegen Helin, van onbekende hoogte. Nieuw is zaak 4: Helin eist niet alleen 17,7 miljoen, maar ook twaalf procent rente van dat bedrag, plus vijf miljoen voor ‘morele en materiële geleden schade’. Een bedrag dat daarmee opgelopen is tot duizelingwekkende hoogte: 25 miljoen. Deze laatste zaak is formeel gekoppeld aan de eerste zaak, van de ongedekte cheque.

Vertraging
De woordvoerder van Korotaev, Antoine Casanova, legt de nieuwste zet van de tegenpartij uit als ‘een manier om de hele procedure te vertragen’. "De timing is ongebruikelijk. De advocaten van Korotaev werken er aan. Het lijkt erop dat de hele procedure nog lang niet voorbij is en dat deze zaak nog lang gaat duren. Niettemin is de intentie van Aleksei niet veranderd: hij wil na afloop van deze zaak nog altijd instappen bij Roda.”

Blazoen zuiveren
Korotaev is op borgtocht vrij, maar mag het land niet verlaten. Hij weigert een duimbreed toe te geven aan de eisen van Helin. Ook een schikking zou niet aan de orde zijn. In dat geval zou de Rus indirect bekennen dat hij schuld heeft. Hij wil per se zijn blazoen zuiveren.

Ook Roda-directeur Wim Collard, die deze week opnieuw contact had met Korotaev, denkt dat Helin een vertragingstactiek toepast, zo zegt hij desgevraagd. De Roda-top ziet voorlopig geen alternatief voor Korotaev. Een flirt met een partij uit India liep dit najaar op niets uit. Ook de poging van een aantal lokale zakenlui, onder wie uitzendonderneemster Dionne Wiertz, om mede het Roda-beleid te bepalen, ketste af. Wiertz en co wilden bezuinigen en niet meer in zee gaan met investeerders uit het buitenland.

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 12:07
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5455
Fortuna is gisteren periode kampioen geworden las ik. Ik zie net beelden van de laatste seconden van de wedstrijd: www.facebook.com/jupilerleague/videos/10155280274226169/

Mochten ze promoveren gaan ze er toch een flinke kluif aan hebben om die tribunes vol te krijgen. Voor het eerst sinds jaaaaaaaaren speelt de club weer bovenin mee en is het rustig op bestuurlijk front. Ze kunnen een prijs pakken en er is sowieso één hele kant leeg. De overige tribunes zijn ook verre van vol. pfoe..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 13:24
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5456

Karakter schreef : Fortuna is gisteren periode kampioen geworden las ik. Ik zie net beelden van de laatste seconden van de wedstrijd: www.facebook.com/jupilerleague/videos/10155280274226169/

Mochten ze promoveren gaan ze er toch een flinke kluif aan hebben om die tribunes vol te krijgen. Voor het eerst sinds jaaaaaaaaren speelt de club weer bovenin mee en is het rustig op bestuurlijk front. Ze kunnen een prijs pakken en er is sowieso één hele kant leeg. De overige tribunes ijjn ook verre van vol. pfoe..


Die kant die jij bedoeld bestaat uit Zuid(al enkele jaren gesloten) en het uitvak + buffervak.

Er waren gister net zoals tegen Jong Utrecht toch dik 7.000 man. Ik heb het stadion zelden zo vol gezien. Begin van het seizoen zaten we nog op 3.000 ofzo. Ik weet niet hoe jullie erover denken maar 7k is voor de Jupiler ontzettend veel in mijn beleving. Als je dat echt gemiddeld zou halen over een heel seizoen sta je in de top-3 qua aantallen denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 13:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5457
7.000 toeschouwers gemiddeld zou momenteel de 5e plaats betekenen. Die plaats bezetten wij op dit moment. De top 4 met De Graafschap, Go Ahead, Cambuur en NEC steekt een stukje boven de rest uit qua toeschouwers met 7k tot ruim 9k bezoekers, dan wij in een soort niemandsland met ruim 5k bezoekers, dan Fortuna met 3,7k ook apart van de rest, en vanaf dan gaat het van maar net boven de 3k in Emmen tot en met de paar honderd man die de Jong-teams trekken.

www.transfermarkt.de/jupiler-league/besu...ahlen/wettbewerb/NL2

Die statistiek laat ook meteen zien dat supportersaantallen toch echt te maken hebben met (op de wat langere termijn) het niveau dat je speelt. Die top vier speelden allemaal in (minimaal één van) de afgelopen drie jaren in de eredivisie. Clubs hebben het graag over trouwe fans en iedere club vind zijn supporters geweldig maar eigenlijk is het allemaal gewoon van succes afhankelijk. De top vier heeft dus een recent eredivisieverleden, wij halen de laatste jaren vaak play-offs en stonden vorig jaar op één doelpunt na in de eredivisie, en nummer zes Fortuna staat eerste in de "echte" ranglijst.

Toen wij vorig jaar een paar weken eerste stonden trokken we in thuiswedstrijden ook "maar" een man of vijfduizend. Nu wonnen wij toen geen periodetitel, dat zal inderdaad vast tweeduizend man meer betekend hebben. Zowel Fortuna als MVV zal bij een eventuele promotie echt wel een (relatief) vol stadion hebben.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 14:30
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5458
Dat ben ik wel met je eens Jacques. Die 7k gaan we ook niet iedere wedstrijd halen. Maar rond de 5k zou moeten lukken. En dat zou in mijn ogen een meer dan puike prestatie zijn op zo'n korte termijn(grofweg 15 jaar elende, gaat nu 1 seizoen goed)

Ik irriteer me ook regelmatig aan het feit dat er gezegd word dat de mensen die nu komen allemaal successupporters zijn. Na 15 jaar ellende haken nou eenmaal gewoon veel mensen af...

Ik ken geen clubs die 15 jaar lang in de kelder van de JL spelen en toch een 4k fans gem. over houden. Onmogelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Altied

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 20:41
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5459
[

Ik irriteer me ook regelmatig aan het feit dat er gezegd word dat de mensen die nu komen allemaal successupporters zijn. Na 15 jaar ellende haken nou eenmaal gewoon veel mensen af...



@Gohf , maar dat is toch zo , tuurlijk zijn dat successupporters . Die mensen komen echt niet als er niks te halen valt . Ik snap niet waarom jij je daar aan moet irriteren dat is gewoon een feit . Dat heeft iedere club ook bij ons . Alleen denk ik dat bij MVV ( en feitelijk is dat ook zo) gewoon een dubbel zo grote trouwe achterban is dan bij jullie . Vergeet niet wij spelen al 17 jaar in de JL en toch komen er gemiddeld tussen de 4000-5000 mensen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 21:39
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5460

Gohf schreef : Die kant die jij bedoeld bestaat uit Zuid(al enkele jaren gesloten) en het uitvak + buffervak.


Aah kijk, dat wist ik niet. Dat verklaard al het één en ander dan. Om het te hebben over successupporters: zonder deze supporters groeit geen enkele club. Of zou Barcelona ook die wereldclub zijn geworden als enkel de Catalanen erheen zouden gaan en er geld in zouden stoppen? Idem voor Manchester United/City, Real Madrid, alle clubs ter wereld. Je hebt successupporters nodig. Als je deze gaat weren zal er nooit meer omhoog gekeken kunnen worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden