Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

08 dec 2017 18:23
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5401
Proficiat Fortuna, met jullie beleid hier moeten wij een voorbeeld aan nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2017 18:37
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5402
Nee hoor, dat noemen ze 'momentum' of factor geluk of gewoon Mazzel dat alles net ff op de juiste plaats valt. Ik gun het Fortuna zeker, maar hoop dat MVV ook eens zo'n periode zal hebben in de toekomst!

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2017 18:46
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5403

Robin schreef : Nee hoor, dat noemen ze 'momentum' of factor geluk of gewoon Mazzel dat alles net ff op de juiste plaats valt. Ik gun het Fortuna zeker, maar hoop dat MVV ook eens zo'n periode zal hebben in de toekomst!


Zo'n periode hadden we vorig jaar ook enigszins. Croux verkocht (niet voor miljoenen maar toch), een goede eerste seizoenshelft waar alles net even mee zat (net als Fortuna met winst in de laatste minuten etc.). Vraag is of het bij Fortuna ook in de 2de helft mee blijft zitten of dat er ook wat tegenslagen komen. Een groot verschil is natuurlijk die investeerder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2017 18:48
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5404

Eric schreef : Hier kunnen wij alleen maar van dromen.


Wij dromen verder...Veer blieve druime en hopen dat er ooit een bestuurlijke visie en beleid ontwikkeld wordt dat verder reikt dan volgende week vrijdag.... Druime dat men eindelijk snapt dat de kost altijd voor de baat uitgaat.... Druime dat onze zo geprezen commerciële mannen snappen dat als je het ene moment roept dat je € 180.000 winst boekt niet het volgende moment een bedelbrief de deur uit kunt doen.... Druime tot we ooit een klapper maken a la Fortuna met een speler die goud waard is voor de club, druime tot we met het hebben van een lange termijn visie ook een stevige nieuwe sponsor (van buiten de eigen regio) kunnen aantrekken...Druime tot we eindelijk een stap zetten....
helaas, wij dromen alleen .... Fortuna droomt, heeft ambitie, vertaald de droom, heeft het geluk aan haar zijde én handelt om de droom waar te maken.....

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2017 19:03
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5405

Sjefsjengko schreef : helaas, wij dromen alleen .... Fortuna droomt, heeft ambitie, vertaald de droom, heeft het geluk aan haar zijde én handelt om de droom waar te maken.....


Hoe kun je dit nou zeggen? Het beleid bij Fortuna is altijd stukken slechter geweest dan bij MVV, zie de afgelopen jaren. Het ENIGE verschil is die Turk, niks ambitie. Puur geluk en zeker niet zonder risico.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Tuor, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 09:10
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5406

jeoff schreef :

Sjefsjengko schreef : helaas, wij dromen alleen .... Fortuna droomt, heeft ambitie, vertaald de droom, heeft het geluk aan haar zijde én handelt om de droom waar te maken.....


Hoe kun je dit nou zeggen? Het beleid bij Fortuna is altijd stukken slechter geweest dan bij MVV, zie de afgelopen jaren. Het ENIGE verschil is die Turk, niks ambitie. Puur geluk en zeker niet zonder risico.


Wij in Sittard zien wel degelijk dat er een beleid met visie is. Het is niet dat onze Eigenaar met geld strooit alsof het pepernoten zijn. En ja, vroeger was het beleid van MVV beter maar daar koop je nu niks voor. Verleden laten wij achter ons en de toekomst gaat ons hopelijk ver brengen. En qua risico's valt allemaal reuze mee.

Het belangrijkste is dat er nu kwaliteit in de selectie zit. Als we nu 12de stonden dan was de media ook natuurlijk niet zo lovend. Maar dat Fortuna bezig is met een flinke opmars dat ziet iedereen. Nu hier op voortborduren en zorgen dat dit niet eenmalig is. Beleid-visie-passie-geld zijn aanwezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 09:54
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5407
Die selectie valt allemaal wel reuze mee, flow is wat telt in de Jupiler league en dat heeft Fortuna. Veel basispelers bij Fortuna zijn van t nivo ospitalieri, Now Nei Daanke!
Perr kan wedstrijden beslissen, ik hoop voor jullie dat ie heel blijft.

Laatst was er een statistiek dat Fortuna zo vaak scoort in de laatste 30 minuten van een duel. Leg daar eens een statistiek naast hoevaak dit seizoen de tegenstander van Fortuna met 10 man komt te staan. Een rode kaart of 7 zijn er toch al getrokken... lijkt wel missie van de KNVB, zitten daar ook Turken?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 10:59
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5408

Boe is dat feeske? schreef : Die selectie valt allemaal wel reuze mee, flow is wat telt in de Jupiler league en dat heeft Fortuna. Veel basispelers bij Fortuna zijn van t nivo ospitalieri, Now Nei Daanke!
Perr kan wedstrijden beslissen, ik hoop voor jullie dat ie heel blijft.

Laatst was er een statistiek dat Fortuna zo vaak scoort in de laatste 30 minuten van een duel. Leg daar eens een statistiek naast hoevaak dit seizoen de tegenstander van Fortuna met 10 man komt te staan. Een rode kaart of 7 zijn er toch al getrokken... lijkt wel missie van de KNVB, zitten daar ook Turken?


Nogal een stevige(nn in mijn ogen behoorlijk flauwe bewering) hierboven. Noem mij maar eens 2 wedstrijden op van Fortuna dit seizoen die men heeft gewonnen omdat de tegenstander een rode kaart kreeg....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 10:59 09 dec 2017 11:06 door Fortuna88.
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5409

Boe is dat feeske? schreef : Die selectie valt allemaal wel reuze mee, flow is wat telt in de Jupiler league en dat heeft Fortuna. Veel basispelers bij Fortuna zijn van t nivo ospitalieri, Now Nei Daanke!
Perr kan wedstrijden beslissen, ik hoop voor jullie dat ie heel blijft.

Laatst was er een statistiek dat Fortuna zo vaak scoort in de laatste 30 minuten van een duel. Leg daar eens een statistiek naast hoevaak dit seizoen de tegenstander van Fortuna met 10 man komt te staan. Een rode kaart of 7 zijn er toch al getrokken... lijkt wel missie van de KNVB, zitten daar ook Turken?


Tuurlijk telt een beetje geluk mee. Maar dat Fortuna 44 keer scoort is dat ook geluk, of is dat een stuk kwaliteit wat in de ploeg zit? Bij ons valt nu inderdaad alles perfect, maar Fortuna dwingt dat echt wel af hoor. Ik had dit ook niet verwacht dat het zo goed zou gaan. In de selectie zitten 5 a 6 topspelers en voor de rest zijn het gewoon normale voetballers. Daarbij moet ik ook bekennen dat het succes ook mede komt door Sunday Oliseh.

Ook zonder de rode kaarten afgelopen maandag en gisteren hadden we wel gewonnen hoor. Tegen NEC viel het kwartje de andere kant op en winst voor NEC.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 11:17
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5410
Ik tel 3 rode kaarten in de laatste minuten toen het resultaat allang bepaald was. Daarnaast nog de rode kaarten van Cambuur en NEC wedstrijden die we overigens gewoon verliezen.

Hooguit van de wedstrijd tegen RKC kun je zeggen dat we er voordeel mee hebben gedaan maar ook toen stonden we al 1-0 voor....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 11:19
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5411
Voor ze details van statistieken moet je bij Jacques zijn, die ik trouwens al een tijdje mis op dit forum??

Maar ik zal wel poging doen om dit uit te zoeken. In ieder geval een vreemde statistiek, zo vaak rood voor de tegenstander, iets dat opvalt

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 11:22
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5412
Buiten dat vind ik het überhaupt bizar dat iemand kan denken dat de KNVB een marginaal Jupiler league clubje een handje zou helpen dmv instructies scheidsrechters al vrij bizar. Alsof de KNVB dat wat boeit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 11:30
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5413

Boe is dat feeske? schreef : Voor ze details van statistieken moet je bij Jacques zijn, die ik trouwens al een tijdje mis op dit forum??

Maar ik zal wel poging doen om dit uit te zoeken. In ieder geval een vreemde statistiek, zo vaak rood voor de tegenstander, iets dat opvalt


Zoek maar uit welk voordeel wij hebben gehad dankzij de scheidsrechters. Cambuur uit verlies(ROOD), NEC thuis verlies(Rood) Jong PSV uit, rode kaart werd gegeven toen we een voorsprong hadden van 2-3( had dus niks uitgemaakt).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 16:33
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5414
Fortuna heeft gewoon een hele goede ploeg, punt!
Ik gun ze het aller beste en ook alle punten (op 6 punten na dan). En natuurlijk hoop ik ook altijd dat MVV boven hun eindigt maar tot nu toe doen zij het een stuk beter dan ons.
Pijnlijk is het op dit moment omdat mijn club het gewoon zeer matig doet.

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 20:16
Shef
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 50
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5415

Boe is dat feeske? schreef : Die selectie valt allemaal wel reuze mee, flow is wat telt in de Jupiler league en dat heeft Fortuna. Veel basispelers bij Fortuna zijn van t nivo ospitalieri, Now Nei Daanke!
Perr kan wedstrijden beslissen, ik hoop voor jullie dat ie heel blijft.

Laatst was er een statistiek dat Fortuna zo vaak scoort in de laatste 30 minuten van een duel. Leg daar eens een statistiek naast hoevaak dit seizoen de tegenstander van Fortuna met 10 man komt te staan. Een rode kaart of 7 zijn er toch al getrokken... lijkt wel missie van de KNVB, zitten daar ook Turken?



Nou feeske, je gaat me toch wat makkelijk door de bocht. Om te beginnen hebben wij volgens jou teveel spelers van nivo Ospi. Naast het feit dat Ospi, die 2 goeie jaren bij mvv gehad heeft en ook nog wel eens beslissend is geweest bij mvv, een goed seizoen draait heeft hij meer kwaliteit dan de Martina's en tuur houbens van deze wereld.
Ospi speelt gewoon een goed seizoen, is niets mis mee.

Daarnaast kom je met een raar verhaal over de manier hoe wij in t laatste half uur de wedstrijden beslissen. Jij komt met een kul verhaal over rode kaarten, dat hier door oa gohf al weerlegd is. Ik zal je uitleggen hoe dat komt.

Toen de voorbereiding startte, begon oliseh op de 1e training meteen met een duurloop van een uur. Er werd iedere dag 2 keer volle bak getraind, en zelfs nu traint Fortuna iedere maandag en dinsdag 2 keer. Ze gingen zelfs 11 dagen op trainingskamp waar 4 wedstrijden gespeeld werden en waar ook 2 keer per dag getraind werd. Daar is de basis gelegd. Een bekende van mij is in Turkije op t trainingskamp geweest en die vertelde mij dat ze daar op de middag training een spelvormen deden van 1,5 uur lang aan 1 stuk door. Tot kotsen aant toe zagen de spelers af. Maar daar is wel de basis gelegd qua inhoud en conditie.

Echter volg ik bijna alles van t voetbal en zo ook mvv. Ook jullie Twitter account. Mij viel op dat mvv, en ook menig andere club, in de voorbereiding en in t seizoen vaak maar 1 keer per dag trainden. Ipv 2 keer. Ook speelden jullie heel weinig oefenwedstrijden. Ik denk dat fortunaspelers veel meer trainingsuren in de benen hebben dan mvv en menig ander team. Daar zit t verschil Vnml t laatste deel vd wedstrijd.

En ja, ala je veel creativiteit en snelheid in je ploeg hebt, en meer conditie dan pakken tegenstanders sneller een kaart. Logisch toch.

Al met al een duidelijk verhaal. En ja voor jou Is t moeilijk toegeven dat wij nu eenmaal dit seizoen een beter team hebben. Niets mis mee toch. Ook als nr 7 of 8 kan je promoveren. Zie gae of ADO in t verleden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden