Veer Zien MVV

02 apr 2018 00:01
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Veer Zien MVV #286
Man man man toch weer erin getrapt!
Sterk, erg sterk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 09:49
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Veer Zien MVV #287

aait wief schreef : We hadden de keuze morgen alléén nog ( de nieuwe roze - seizoen 18-19 - Veer zien MVV munten) te verkopen en te accepteren!


Höbs de miech veurgeloge. De zags iets dat ze blow zowwe weure. Hob iech in China 'n tuut blowwe besteld. Die zien nie weer niks mie weers nie ze volgend jaor roze weure.

En bedaank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 10:39
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Veer Zien MVV #288
een 1 april grap post je ook op 1 april en niet op 31 maart.................................
Ik ben bang dat je met deze grap je mensen ideeën hebt gegeven.
Want in china maken ze alles voor je na, ook deze MVV munten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 11:10 02 apr 2018 11:14 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Veer Zien MVV #289

mvv supporter schreef : een 1 april grap post je ook op 1 april en niet op 31 maart.................................
Ik ben bang dat je met deze grap je mensen ideeën hebt gegeven.
Want in china maken ze alles voor je na, ook deze MVV munten.


weet iemand of onze "Pruusische" vrienden ook van dit soort munten hebben...?
kunnen we gratis of bijna voor niks daar enkele keren een paar feestjes bouwen...! :lachen: :lachen: :lachen:

@Pinobel: heb jij nog wat van de sjaaltjes liggen met aan de buitenkant *oda en aan de binnenkant MVV , die we vroeger ooit eens gebruikt hebben om in hun vak op Kaalheide binnen te komen....wat destijds prachtig lukte en tot grote paniek leidde...
Kunnen we hen een rib uit hun lijf "oet zoepe..."

Mestreech is de stad vaan d'n draank....:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 11:18 02 apr 2018 11:19 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Veer Zien MVV #290
Ben t voor een keer eens met mvv supporter. Brengt mensen op ideëen. Mijn voorbeelden uit t verleden bevestigen dat mensen hiertoe in staat zijn.

Maar je had velen wel beet!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 11:46
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Veer Zien MVV #291
De. Muntjes is dus blijkbaar een 1 april grap geweest . Kan er weinig de humor van inzien
Temeer omdat. MVV ook in het verleden met fraude te maken heeft gehad . En die muntjes heel fraude gevoelig zijn , we “lachen “ er nu wel om maar wellicht gebeurd het dus echt
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 12:06 02 apr 2018 12:11 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Veer Zien MVV #292
@mvv supporter
Die paar minuten voor 1 april was om de boel te verhullen.
******************************************

Je kunt hier natuurlijk inspiratie uit halen om fraude te gaan plegen. Maar dat zou betekenen dat ze in China een hele productielijn moeten gaan omgooien voor een afzetmarkt die helemaal niet rendabel is om te exploiteren. (Plastic printer, sticker machine) MVV is daar te klein voor. De Chinezen staan er om bekend dat ze alles kopiëren, textiel, elektronica, bordspellen, zelfs complete ruimteprogramma's van de Russen. Maar voor die paar MVV muntjes gaan ze echt niet machines afstellen die deze munten kunnen namaken, dat zijn gewoon te weinig oplages. Tenzij deze 'muntvorm' ook gebruikt wordt bij andere clubs/evenementen, dan wordt het natuurlijk wel rendabel.

Momenteel heb je het geluk dat 3D printers (snelheid) en vooral de inkt die daarin moet, het niet rendabel maakt om zo'n munt te gaan kopiëren. Maar over een jaartje of tien kun je weleens echt met dit probleem te maken gaan krijgen als organisatie, als de kosten van het 'printen' van VZM munten lager zijn dat de aanschafwaarde van de munt. Ik hoop dat VZM dan inmiddels is overgestapt op contactloos betalen. Misschien met een VZM app en een digitale munt?

Mijn excuses trouwens aan de mensen die dachten dat dit verhaal echt was en de hele middag zijn bezig geweest met zoeken op Taobao om er een paar te bestellen. ;) (profiteurs)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 13:07 02 apr 2018 13:10 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Veer Zien MVV #293

Napoleon schreef : De. Muntjes is dus blijkbaar een 1 april grap geweest . Kan er weinig de humor van inzien
Temeer omdat. MVV ook in het verleden met fraude te maken heeft gehad . En die muntjes heel fraude gevoelig zijn , we “lachen “ er nu wel om maar wellicht gebeurd het dus echt

Mee eens Napoleon. Had een voorgevoel maar Houtengerard benadrukt ook nog eens in post 276 dat dit echt geen grap was. Het kan echt gebeuren, zie de voorbeelden uit mijn eerdere post, dus mensen worden op ideeën gebracht, dat klopt.

Er zijn nog -via google gevonden- nog twee recente zaken geweest m.b.t. valse munten, zie voorbeelden:

hetstreeknieuws.nl/ronermarkmunt-echt-vals/

www.regiowf.nl/2017/06/10/vereenigingsge...rd-door-nep-muntjes/

De lijn tussen een 1 april grap en een serieus iets is in deze dus wel heel dun en niet grappig imho. Dit moet je gewoonweg serieus nemen en of dit achteraf een geslaagde grap was laat ik effe in het midden. Lachen kunnen we er nu om, achteraf misschien niet meer.

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 18:34
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Veer Zien MVV #294

mvv supporter schreef : een 1 april grap post je ook op 1 april en niet op 31 maart.................................
Ik ben bang dat je met deze grap je mensen ideeën hebt gegeven.
Want in china maken ze alles voor je na, ook deze MVV munten.


Niet zo serieus. Het internet is al zuur genoeg. Ik ben blij dat er nog mensen op dit forum zitten met goed doordachte 1 april grappen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2018 18:52
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Veer Zien MVV #295
Een geweldige 1 april-grap. Complimenten aan iedereen die er aan heeft meegewerkt. Goed gedaan mensen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2018 12:52
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Veer Zien MVV #296

krampioen schreef : Een geweldige 1 april-grap. Complimenten aan iedereen die er aan heeft meegewerkt. Goed gedaan mensen.


Eindelijk iemand die er de humor van inziet. Stelletje grien iezers!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2018 02:30 04 apr 2018 07:49 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Veer Zien MVV #297
Ik heb gehoord dat MVV zondag door de advocaat van Ogunjimi is gesommeerd de overeengekomen afkoopsom van EUR 200.000 binnen één week te betalen. Als die 2 ton niet voor 8 april op de rekening van Ogunjimi staat, vraagt de advocaat van Ogunjimi het faillissement van MVV aan. De advocaat hoopt dat de door de rechtbank aangewezen bewindsvoerder bij MVV Ogunjimi als een van de eerste schuldeisers zal aanwijzen. De advocaat: "Door het faillissement aan te vragen, wordt de kans heel groot dat mijn cliënt binnen enkele maanden de verschuldigde 2 ton ontvangt. MVV heeft mondeling aan mij en mijn cliënt toegezegd dat mijn cliënt aan het eind van de maand maart 2 ton op zijn rekening zou hebben staan. Nou, de maand maart is nu net voorbij en Ogunjimi heeft nog geen cent op zijn rekening staan. MVV reageert niet op mijn mails hierover. Tja, dan moeten we het maar via de rechter spelen."

Haha, wat een geweldige aprilgrap. Ja, is die grap echt zo leuk? Ik vind van niet. Het realistisch gehalte is te hoog. Je schrikt je kapot, omdat het zomaar waar zou kunnen zijn. "Haha, mijn buurvrouw is zondag op klaarlichte dag gewoon op straat verkracht door een asielzoeker." Over zo'n serieuze zaken maak je toch geen grappen? Ook de grap van de vervalsing van VZM-munten vind ik geen leuke grap, omdat het gewoon waar had kunnen zijn. Dan ben ik maar een grieniezer... Echt een foute aprilgrap.

Ik vind dat bij een goede aprilgrap het eigenlijk vrij eenvoudig moet zijn om in te zien dat het een grap is. Maar over te serieuze zaken moet je geen grappen maken. Iedereen snapt toch dat je op 1 april niet in je familie-app-groep voor de grap moet melden: "Mam ligt in het ziekenhuis op afdeling Cardiologie, intensive care; heeft waarschijnlijk zware hartinfarct!" Een aprilgrap hoort, naar mijn smaak, een vrij onschuldig grapje te zijn. Het is een nieuwtje dat, als je er even over nadenkt, vrij gemakkelijk door te prikken is. Het mag geen 'fake-news' zijn.

Niet mee eens? Beschouw dan deze hele bijdrage maar als een aprilgrap.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2018 08:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Veer Zien MVV #298
Ik snap je punt op zich, Ben, maar het was voor mij juist overduidelijk dat het een 1-aprilgrap* was. Het was - voor mij althans - vrij eenvoudig om in te zien dat het een grap was. Ik heb het bericht met smaak aan de ontbijttafel voorgelezen zondag. Ik lees met grote verbazing de reacties hier. Bij sommigen past het een beetje bij het beeld dat je van de persoon krijgt afgaand op de reacties op het forum (nog nooit op een greintje humor of relativeringsvermogen kunnen betrappen), bij anderen sta ik er van te kijken, en daar ben jij er één van.

Wellicht is het een soort digitale kloof of niet verder kijken bij Chinese tekens, want voor wie twijfelde, was één zoekopdracht op taobao genoeg geweest om te weten dat de muntjes er niet op stonden. En ik denk dat dat hier dan ook parten speelt. Er zitten hier mensen van allerlei pluimage. Alle leeftijden, zeer uiteenlopende achtergronden, nogal verschillend niveau qua interesse in dit soort digitale zaken. Wat voor de een dan overduidelijk een grap is, is voor de ander niet van echt te onderscheiden en dat levert deze discussie op.

Houten, volgend jaar toch maar een artikeltje in elkaar timmeren over Musti die kebabrollen op de cornervlaggen plaatst of dat in het kader van de integratie iedere seizoenkaarthouder een student krijgt toegewezen die hij het hele seizoen moet begeleiden bij wedstrijden van MVV. ;)


*Onze Taal geeft een advies strijdig met de officiële spelling! onzetaal.nl/taaladvies/1-aprilgrap

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2018 21:58
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Veer Zien MVV #299
Ik dacht ook wel dat het een aprilgrap was. Maar even later werd door de grappenmaker(s) ten stelligste ontkent dat het een aprilgrap was. Dat hoort niet bij een aprilgrap. Maar ach, zand erover. Ik schrok me in elk geval na die stellige ontkenning de pleuris. Haha (boer met kiespijn...)


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2018 20:09
VZMVV
Verified
Verified
Berichten: 16
Meer
Veer Zien MVV #300
Supportersinitiatief en MVV verlengen contract met drie jaar

Veer Zien MVV slecht grens van half miljoen euro

Maastricht - Veer Zien MVV, het supporterscollectief dat geld genereert voor MVV, heeft opnieuw 50.000 euro over kunnen maken aan MVV. Het totaal over seizoen 2017/2018 komt hiermee op 110.000 euro. Daarmee slecht Veer Zien MVV de grens van een half miljoen euro: sinds de oprichting van de supportersstichting in 2010 is 525.000 euro aan MVV overgemaakt.
Naast deze mooie bedragen werd deze week bekend dat Veer Zien MVV en MVV het sponsorcontract met nog eens drie jaar hebben verlengd. De supporters van MVV blijven zo één van de belangrijkste sponsoren van de club. “We staan er niet altijd bij stil, maar dat zijn natuurlijk geweldige bedragen die onze fans op tafel leggen”, zegt voorzitter Jasper Jongen. “Als bestuur van Veer Zien MVV maken wij dan ook een diepe buiging naar onze supporters.”
Donateurs, catering en merchandise, de drietrap van Veer Zien MVV mag inmiddels bekend zijn. “En daar gaan we ook mee door”, zegt Jongen. “Ons concept werkt nog steeds, al blijven we ook continu kijken naar verbeteringen.” Zo voerde Veer Zien MVV vorig seizoen een pijlersysteem in. Donateurs kunnen stemmen op pijlers (MVV Maastricht, MVV-jeugd en supporterszaken) waar vervolgens in overleg met MVV concrete doelen aan worden gekoppeld. Jongen: “Zo hebben onze zeer gewaardeerde donateurs nog meer inspraak in de besteding van hun bijdrage.”
Voor de komende jaren zijn de ambities van Veer Zien MVV onverminderd groot, zegt Jongen. “Wij willen een grote sponsor van de club blijven, maar vinden het echt niet erg als we gepasseerd worden door andere grote geldschieters. Samen kunnen we dan bouwen aan een gezonde toekomst van onze club, met hopelijk ooit weer die stap naar de eredivisie. Wij zijn er in elk geval helemaal klaar voor.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ben Salemans, Tuor, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden