Veer Zien MVV

19 juli 2017 13:06
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
Veer Zien MVV #271
Aah, overheen gekeken, dankjewel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2018 23:47
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Veer Zien MVV #272
Dit zal me waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen, maar ik vind dat ik het toch gewoon moet melden omdat het de club financieel schaadt. Vorige maand heb ik op facebook een link zien langskomen bij een MVV georiënteerde discussie waarbij je via een Chinese website goedkoop namaak Veer Zien MVV munten kunt bestellen. Hier werd door een enorme hoeveelheid gebruikers enthousiast op gereageerd, nieuwsgierig als ik was heb ik als proef ook één muntje besteld, om te kijken of het waar was.

De prijzen op die website variëren van 19 euro cent per munt, tot zelfs 11 cent per munt als je orders boven de 125 munten bestelt. De verzendkosten zijn gratis omdat de Chinese overheid kunstmatig hun export willen hoog houden en de verzendkosten voor hun rekening neemt voor ingezetenen. Ik betaalde 1,5 Yuan voor 1 munt, en de verzending was gratis. Omgerekend dus ongeveer 19 a 20 cent afhankelijk van de wisselkoers.

Afgelopen woensdag heb ik de munt mogen ontvangen, hij is ongeveer drie weken onderweg geweest. Toen ik de envelop openmaakte schrok ik van de goede kwaliteit van de munt. De namaak munt lijkt identiek aan de originele, alleen als je hem in fel daglicht houdt dan zie je dat de namaak munt iets roder is dan de originele, ook qua dikte zijn ze identiek. Het enige verschil was dat de namaak munt 1 gram zwaarder weegt dan de originele toen ik hem op de keukenweegschaal legde. Maar in de hand voel je dat verschil niet.

Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat voor een financiële gevolgen dit voor MVV en VZM heeft als meer mensen hier misbruik van gaan maken. Je kunt nu een heel stadion een rondje geven zonder in de schuldhulpverlening te belanden. Vorige week waren mensen al op aan het opscheppen op facebook dat ze nog nooit zo'n goedkoop avondje uit hebben gehad. Eén koper zei dat hij na afloop van de thuiswedstrijd zelfs een nachtje aan het suikerinfuus had gelegen op het AZM en dat voor maar 5 euro. Ik ga die mensen niet verraden, maar MVV supporters zijn het absoluut niet. Mijn namaak munt gaat in ieder geval de prullenbak in. Ik ga uiteraard ook geen directe link hier plaatsen naar de website waar je deze munten kunt bestellen. Ik hoop dat Veer Zien MVV en MVV zo snel mogelijk dit lek kunnen dichten en wellicht juridische stappen kunnen ondernemen tegen de valsmunters.

Dit is trouwens niet het enige wat er nagemaakt wordt in China. Zo is er bijvoorbeeld dit MVV LED board te koop.
www.aliexpress.com/item/mvv-saastricht-b...VBJR&addresstype=600

Of zelfs een replica schilderij van Willem Haenraets over de brug van Maastricht.
hier


De website


Originele


Namaak


Bovenste is de namaak, onderste is een originele VZM munt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Karakter, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 01:21
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Veer Zien MVV #273
Ik was bovenstaand bericht aan het lezen en het eerste dat ik dacht was: dat is nog best een originele en moderne 1 april grap. Zelfs een foto van de site ('waarvan je de link niet wilde delen'). Goede voorbereiding. Toen klikte ik op de link van het schilderij en zag ik de zelfgemaakte foto's en schoot ik in de lach. Ergens in een sweat shop hier ver, ver vandaan maken ze dus MVV muntjes. Wie durft nu nog te beweren dat MVV geen wereldclub is?!

..maar buiten de gekkigheid is dit natuurlijk wel een trieste bedoening die de club inderdaad geld kan kosten. Hoe sneu is het als je als 'supporter' je muntjes via zo'n site gaat bestellen om voor een paar euro naar je club te gaan kijken? Dan ben je toch oprecht geen knip voor de neus waard. Sorry.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 10:57
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Veer Zien MVV #274
Num us neet in de zeik!

Dit zijn zeker dezelfde gasten die vroeger met 1 seizoenkaart 4 man binnen smokkelden, en die nu een tegen gereduceerd tarief een kaart kopen terwijl ze in de normale groep vallen.

Je zegt 'hier werd door een enorme hoeveelheid gebruikers enthousiast op gereageerd". Als dit echt is, waarom dan geen naming en shaming?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 11:38
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
Veer Zien MVV #275
@houten , goed dat je dit aankaart
Ben zelf zowiezo geen munten fan ( in zijn algemeen) als ik zie hoeveel muntjes ik wel niet heb liggen thuis van allerlei evenementen etc en die dan verlopen zijn

Nu is de vraag hoeveel het MVV schaadt deze vorm van diefstal , want dat is het en wat kun je er aan doen dat bovengenoemde niet gebeurd
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 11:40 01 apr 2018 12:17 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Veer Zien MVV #276
Sorry voor de verwarring, ik heb er geen seconde bij stil gestaan dat het naast Pasen ook 1 april is. Maar ik wil echt even duidelijk maken dat dit niet als grap bedoeld is.

@boe is dat feeske

Ik ga niemand persoonlijk verraden omdat ik niet graag in conflict wil raken met die mensen (Je neemt ze toch iets af). Daarnaast moet men de oorzaak bestrijden en niet het symptoom, straks wordt iemand gepakt die 5 muntjes heeft gekocht, terwijl de grootverbruiker die thuis een kluis vol muntjes heeft de dans ontspringt. Geloof maar dat er inmiddels ook een handel is ontstaan rondom die muntjes, niet iedereen heeft de kunde en kennis om het bij de producent af te nemen. Tussenhandelaren profiteren daar natuurlijk van, misschien zelfs zonder erbij te vertellen dat ze nep zijn. Daarom moet men ook de oorzaak bestrijden vind ik, niet iedereen is schuldig.

Ik kan natuurlijk wel een hint geven: Volg de bierkaravanen op de trappen die nu de hele wedstrijd plaatsvinden, die waren vorige week geen seconde leeg. En het is meestal ook het vak waar als eerste "Lekker zoepen in de Geusselt" wordt ingezet, hoe ironisch.

Het is kort dag voor VZM met het thuisduel tegen Emmen voor de boeg morgen. Ik denk het enige wat ze kunnen doen is dat ze iedere transactie bij de cateringpunten gaan wegen om het verlies te beperken. Maar er zal uiteindelijk toch een nieuwe betaalmunt moeten gaan komen die minder fraudegevoelig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 12:30 01 apr 2018 12:31 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Veer Zien MVV #277
Een woord: bizar.

Ik weet dat ze veel namaken maar dit is doelbewust naar deze site gestuurd, hier komen die Chinezen niet zelf op?!

Verder is jouw weegschaal waarschijnlijk niet nauwkeurig genoeg. De nepper zal waarschijnlijk niet het dubbele wegen.

Het muntsysteem aanpassen is de enige mogelijkheid voor VZM.


Hoe hebben andere clubs dit geregeld?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 13:28
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Veer Zien MVV #278
@ Houtengerard:
Dank voor de tip en het gedegen onderzoek!
Vanochtend vóór het Paasontbijt binnen het bestuur van Veer zien MVV crisisberaad gehouden.
We hadden de keuze morgen alléén nog ( de nieuwe roze - seizoen 18-19 - Veer zien MVV munten) te verkopen en te accepteren. Daarmee zouden we alle supporters met (legale) thuisvoorraad behoorlijk duperen... dat doen we dus niet!
Uit het onderzoek blijkt dat de fake munten qua gewicht aardig afwijken.
We zullen morgen dus alle muntjes voordat we ze accepteren letterlijk op een weegschaaltje leggen.
Muntjes met afwijkingen in gewicht worden dan natuurlijk niet geaccepteerd.
Deze procedure gaat bij het bestellen van je biertje natuurlijk iets langer duren! Gouden tip van het VzM- bestuur: kom ruim op tijd, geniet van je legaal potje bier en steun MVV!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Anna D., Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 13:31 01 apr 2018 13:32 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Veer Zien MVV #279
Overigens Houten, dit laat me aan iets denken.

Een paar maanden geleden, denk aan t begin van t seizoen, stond er een groepje jongens in de gracht voor de wedstrijd.

Ze bestelden flink wat pils, laten we zeggen 7, maar gaven bijvoorbeeld maar 5 munten. Die medewerker achter de bar nam de munten zonder te kijken aan, en duwde ze in een muntenpijp.

De jongens liepen lachend naar hun vrienden en schepten op dat ‘ Ut weer gelök waor hahahahah’.

Ik heb vervolgens iemand van VZM aan de jas getrokken en dit aan de kaak gesteld, munten checken werd daarna wel gedaan.

Moraal van t verhaal: Doelbewust de club bezeike, het blijft aan de geng.:puke: :puke:

Ik neem aan dat VZM hier ook van op de hoogte is?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 14:02
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Veer Zien MVV #280
Het zal wel wat investering kosten, maar ik zou gaan denken aan een systeem met chipkaarten. Wellicht wil sponsor Rabobank Maastricht hierbij adviseren en bemiddelen.
Ik word misselijk van zogenaamde supporters die feitelijk hun mede-supporters beliegen en bedriegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 17:38
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Veer Zien MVV #281
Schandalig gewoon, dit is pure diefstal, wie weet hoeveel van die valse munten er nog in omloop zijn en weer via de officiële kanalen opnieuw als 'echt' zijn doorverkocht. De koper van zo'n van valse munt wordt dan ook nog eens gedupeerd ondanks dat hij/zij deze wel officieel heeft gekocht en van niks weet.
Er zal in feite gewoon aangifte bij de politie van gedaan moeten worden.

Er zijn nog -via google gevonden- nog twee recente zaken geweest m.b.t. valse munten, zie voorbeelden:

hetstreeknieuws.nl/ronermarkmunt-echt-vals/

www.regiowf.nl/2017/06/10/vereenigingsge...rd-door-nep-muntjes/

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 20:04
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Veer Zien MVV #282
Wat is 1 april een mooie dag.
Hulde Houten voor de creativiteit en de inzet. Geslaagde grap.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 20:06
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
Veer Zien MVV #283
En dan heb je discussies over echte supporters, nepsupporters of gloryhunters, ppfffff.
Dit is je club besodemieteren !!!
Deze mensen die dit flikken zijn geen supporters, en misschien ook nog wel degene met het grootste smoelwerk, bahbah.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 21:30
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
Veer Zien MVV #284
En dan de volgende kwestie, hoelang zijn deze munten al in de omloop? Zijn deze nepmunten al in de VZM distributie apparaten verwerkt...? Stel ik koop mij morgen 10 munten, zit er waarschijnlijk een van deze nepmunten tussen.

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2018 23:29
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Veer Zien MVV #285
Er is geen sprake van een kwestie! Er is zelfs geen sprake van namaak Veer zien MVV munten. Er is wel sprake van een uitstekende 1 april grap!
De munten gaan voor en na iedere wedstrijd opnieuw door onze handen. De automaten en muntzakjes worden handmatig gevuld. Maw er zijn voldoende controle momenten. Dus de ‘waarschijnlijkheid’ waarmee je schermt is niet aanwezig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.284 seconden