Re:NEC - MVV

24 okt 2019 10:49
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 699
Meer
Re:NEC - MVV #16
Als aanvulling op Frank, waarde Jacques.
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goed vind dat MVV een boete krijgt en dat een hele groep/club gestraft wordt. Wat dat betreft deel ik gehele jouw visie.
Waar ik met mijn reactie op doelde, is het ‘Penders bedaank’.
Als gestraft wordt, of dat individueel is met een stadionverbod of wat dan ook, heeft de club het vaak (meteen) gedaan. Ik mis een bepaalde spiegel bij een deel van onze harde kern. Want wat we ook vinden van de strafmaat, het begint met het meenemen van vuurwerk, dat verboden is. Ook ik vind fakkels best sfeerverhogend, maar het mag nu eenmaal niet. Net zoals fietsen door rood niet mag. Als je dan doelbewust toch vuurwerk meeneemt en afsteekt en er volgt een straf, bij wie ligt de schuld dan? Dat was mijn punt.
Dat het straffen van een groep dan niet in verhouding staat, ben ik met je eens, maar blijkbaar (zie ook de argumentatie van Frank) kan dat vaak niet anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 10:49
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Re:NEC - MVV #17

De Zwarte Vogel schreef : Ik kom per pedes apostellorum.


Daan hoop iech speciaol veur diech tot die 11 apostele (Judas Iskariot is al euverleie) in 't plaotseleke Galilea hun wèrk good mage verriechte.
Aanders mage die línea recta per pedes Apostolorum trökkiere nao Nazareth....

Iech dink 0-2....
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 11:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Re:NEC - MVV #18

Frank Salemans schreef : Camera's werken vaak goed om regelovertreders te pakken. Op basis daarvan kunnen stadionverboden worden opgelegd. Maar in de praktijk blijkt het zeer moeilijk te zijn om KNVB-boetes en schadevergoeding te verhalen op supporters. Als MVV aan KNVB en Den Bosch in totaal 15000 euro moet betalen (schade, boete), aan welke supporters moet MVV dat dan verhalen?




Frank, ik snap dat jij hier niets aan kan doen, dus dit is geen reactie op jou maar op het systeem.
Het is raar dat die boete/schadevergoeding überhaupt bij MVV terecht komt. Waarom moet dat langs MVV? Als ik morgen naar een jeugdvoetbalwedstrijd van Geusselt Sport tegen Heer ga, bij Geusselt Sport, en ik verniel daar het veld, dan krijgt Heer toch ook niet de rekening? Zelfs als ik uit Heer zou komen, lid zou zijn van de vereniging Heer ben ik dan toch zelf de sjaak? Als ik het gemaskerd zou doen, dan krijgt toch niet Heer opeens de rekening? Maar bij betaald voetbal gelden opeens andere regels, gelden normale juridische afspraken niet meer.

Ik begrijp dat het allemaal wat genuanceerder en lastiger ligt dan ik het doe voorkomen. Inderdaad vuurwerk afsteken onder een doek maakt het lastig om te identificeren. Maar hoe gemakkelijk er bij voetbal maatregelen getroffen worden die iedereen raken, om een enkeling tegen te houden of zelfs om niets op te lossen maar enkel om politiek te scoren, daar stoor ik me al jaren aan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 12:00
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Re:NEC - MVV #19
Dat gezeik met vuurwerk gooien moet maar eens af gelopen zijn ,Hoe lang is dat gezeik al bezig en toch word er weer gegooid De knvb is
dit terecht beu en straft MVV .... De samenleving tolereert het gedrag niet meer ......dan moet de knvb toch ingrijpen gebeurt dit niet komt
rechtstaat in gevaar .

Die vuurwerk gooiers zorgen er ook voor dat sponsoren weg blijven , ik ben lid van Veer Zien MVV en van mijn geld worden de boetes betaalt daar pas ik voor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, Lassie80, trepkec

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 12:59
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
Re:NEC - MVV #20
Vermoedelijke opstelling:

Schroijen-vd Hurk-Goppel

Deom-Kostons-Holtby

Last-Mares-den Acker-Vermijl

Bertrams

Reserve:Duijsings-Kujovic-Mahmutovic-Martina-Kot-Nissila-Vlijter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 13:33
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Re:NEC - MVV #21

Oldchap schreef : Vermoedelijke opstelling:

Schroijen-vd Hurk-Goppel

Deom-Kostons-Holtby

Last-Mares-den Acker-Vermijl

Bertrams

Reserve:Duijsings-Kujovic-Mahmutovic-Martina-Kot-Nissila-Vlijter.


Voor het eerst dat ik mij in de volledige basis kan vinden voor zover deze klopt. 9 van de 10 keer klopt deze namelijk niet en nemen ze klakkeloos iets over.

Over de wedstrijd:

MVV is traditioneel gezien de laatste jaren een lastige tegenstander voor NEC. NEC draait de juiste weken wel goed. De vermoedelijke opstelling van NEC:

Branderhorst; Van Rooij, Van Eijden, Kvida, Kuipers; Van de Looi, Van Landschoot, Dijkstra; Okita, Flemming, Romeny. Zoals gezegd de afgelopen twee wedstrijden zonder tegendoelpunt goed gespeeld , waardoor geen wijzigingen worden verwacht. Nah, wij ook geen tegendoelpunt de afgelopen twee wedstrijden, ik weet in ieder geval al één uitslag voor de toto....

Brandenhorst een redelijke keeper. Laat wel veel ballen los, dus vaak op doorlopen. Zo viel ook de goal afgelopen seizoen daar door slecht wegwerken.

Van Rooij kunnen we vergelijken met Last: jonge jongen uit de eigen jeugd die er opeens staat. Centraal twee stevige verdedigers die niet al te snel zijn. Kan lastig zijn voor Anthony gezien zijn speelwijze (man van de bal proberen te houden). Kuipers beoogd back voor MVV in de transferperiode. Die rent Goppel er gemakkelijk uit, maar dan moet van Goppel de laatste bal ook eens fatsoenlijk zijn. Er zit wel potentie in hem, maar als hij iedere laatste bal ook nog eens goed dropt, speelt hij niet bij ons op huurbasis.

Middenveld van NEC is vrij verdedigend. Dijkstra is in mijn ogen een houten hark die een soort ''Ippel'' probeert te spelen, maar het niet kan. Van der Looij pakt zowat iedere wedstrijd een gele kaart (in mijn ogen dus het niveau niet aankan) en Van Landschoot is niet de Van Landschoot die hij bij Eindhoven was. Voetballend hebben wij met Holtby en Deom veel meer voetballend vermogen op het middenveld.

Voorin zijn ze met Okita en Rommeny op de vleugels natuurlijk razendsnel. Flemming een goede afmaker in het midden. Maar er moet gezegd worden dat de verdediging de laatste tijd goed staat bij ons, zeker met Bertrams zijn laatste twee wedstrijden!

Zo beschreven te hebben, moet MVV voetballend de slag op het middenveld gaan winnen. Daar doorkomen en de backs van NEC in de problemen brengen. Hurkie slimme loopacties tegenover twee centrale verdedigers met een draaicirkel van een Boeing 747 en prikken maar.

1-2 morgen. Goals Van den Hurk, Flemming en Holtby.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Sjeng043, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 14:54
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Re:NEC - MVV #22

bokkesprongen schreef : Dat gezeik met vuurwerk gooien moet maar eens af gelopen zijn ,Hoe lang is dat gezeik al bezig en toch word er weer gegooid De knvb is
dit terecht beu en straft MVV .... De samenleving tolereert het gedrag niet meer ......dan moet de knvb toch ingrijpen gebeurt dit niet komt
rechtstaat in gevaar .

Die vuurwerk gooiers zorgen er ook voor dat sponsoren weg blijven , ik ben lid van Veer Zien MVV en van mijn geld worden de boetes betaalt daar pas ik voor.


Ik vind de vuurwerk gooiers geen MVV supporters, deze mensen kosten MVV geld. Ik kan me ook niet voorstellen dat er iedere keer andere mensen meegaan die vuurwerk gaan gooien. Vandaar dat ik vind dat de vaste club uit supporters hier verantwoordelijk voor is. Schijnbaar durft niemand elkaar aan te spreken op zijn of haar gedrag. Schijnbaar is iedereen die meegaat het er mee eens dat er vuurwerk op het veld gegooid word, ( jong en oud ).
Want leg mij anders eens uit waar NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND elkaar aanspreekt op het gooien van vuurwerk op het veld.

Maar wel klagen hier op het forum of zeiken. Geef die mensen toch eens een knal voor hun kop. Rapporteer ze bij MVV. Maak duidelijk foto's en stuur die op.
Ik zal wel weer te makkelijk denken of te dom denken.

maar zo moeilijk kan het niet zijn om uit 80-100 man een paar mensen te halen die het vuurwerk gooien.
Heel kort door de bocht is iedereen die er bij staat medeplichtig..........................


Ik ga niet mee naar uitwedstrijden dus doe lekker wat jullie willen. geef MVV maar een slechte naam, zorg maar dat we niet welkom zijn in andere stadions. Zorg maar voor politie begeleiding en verplichte buscombies. Maar stop met het klagen als we opeens niet welkom zijn of er weer een buscombie word opgelegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 15:12
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Re:NEC - MVV #23

mvv supporter schreef :

bokkesprongen schreef : Dat gezeik met vuurwerk gooien moet maar eens af gelopen zijn ,Hoe lang is dat gezeik al bezig en toch word er weer gegooid De knvb is
dit terecht beu en straft MVV .... De samenleving tolereert het gedrag niet meer ......dan moet de knvb toch ingrijpen gebeurt dit niet komt
rechtstaat in gevaar .

Die vuurwerk gooiers zorgen er ook voor dat sponsoren weg blijven , ik ben lid van Veer Zien MVV en van mijn geld worden de boetes betaalt daar pas ik voor.


Ik vind de vuurwerk gooiers geen MVV supporters, deze mensen kosten MVV geld. Ik kan me ook niet voorstellen dat er iedere keer andere mensen meegaan die vuurwerk gaan gooien. Vandaar dat ik vind dat de vaste club uit supporters hier verantwoordelijk voor is. Schijnbaar durft niemand elkaar aan te spreken op zijn of haar gedrag. Schijnbaar is iedereen die meegaat het er mee eens dat er vuurwerk op het veld gegooid word, ( jong en oud ).
Want leg mij anders eens uit waar NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND elkaar aanspreekt op het gooien van vuurwerk op het veld.

Maar wel klagen hier op het forum of zeiken. Geef die mensen toch eens een knal voor hun kop. Rapporteer ze bij MVV. Maak duidelijk foto's en stuur die op.
Ik zal wel weer te makkelijk denken of te dom denken.

maar zo moeilijk kan het niet zijn om uit 80-100 man een paar mensen te halen die het vuurwerk gooien.
Heel kort door de bocht is iedereen die er bij staat medeplichtig..........................


Ik ga niet mee naar uitwedstrijden dus doe lekker wat jullie willen. geef MVV maar een slechte naam, zorg maar dat we niet welkom zijn in andere stadions. Zorg maar voor politie begeleiding en verplichte buscombies. Maar stop met het klagen als we opeens niet welkom zijn of er weer een buscombie word opgelegd.


Ik ga, als het even kan , mee met de uitwedstrijden in het uitvak. Zo ook in Den Bosch.

Het bericht dat je plaatst is dus puur geschreven vanuit jouw opinie en niet gebaseerd op feiten. Laat ik voorop stellen dat ik vuurwerk op het veld niet goedkeur, maar ik vuurwerk op de tribune niet erg vind. Het mag niet (als je bier op hebt en het stadion uitloopt, mag ook eigenlijk niet), maar op de tribune kan ik er nog inkomen.

Ook bij Den Bosch (op deze wedstrijd doel je) stond ik in het uitvak. Geloof mij, er was (als ik het goed gezien heb) één persoon die vuurwerk op het veld gooide. Deze werd ook door enkele van deze groep direct aangesproken. Dus ik kan je uitleggen dat IEMAND MAAR DAN OOK IEMAND heb heeft aangesproken.

Prettig dat je vind dat o.a. ik het ermee eens ben dat er vuurwerk op het veld wordt gegooid (jong). Ook fijn dat je o.a. mij verantwoordelijk hiervoor houdt. Echt, geweldig gebaseerd op je eigen mening. Ik vind het ook niet kunnen dat mensen klagen over zwarte piet en demonstreren. Is iedereen die geen tegenactie houdt het dan eens met deze personen en verantwoordelijk dat zij hun mening krijgen doorgevoerd? Enfin, je zult begrijpen wat ik bedoel.

Ik zou zeggen: kom een keer een wedstrijd mee. Zie je het gebeuren dat iemand vuurwerk afsteekt, geef jij diegene ''een kan voor hun kop''. Want vuurwerk gooien mag niet (dat klopt), maar iemand voor zijn kop slaan kennelijk wel. Ga jij maar tussen een groep staan waarin een rookpot wordt afgestoken, vervolgens goed observeren tussen alle rook en personen door wie wat heeft afgestoken. Ik wens je succes!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjeng043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 15:18
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Re:NEC - MVV #24
[/quote]
Ik vind de vuurwerk gooiers geen MVV supporters, deze mensen kosten MVV geld. Ik kan me ook niet voorstellen dat er iedere keer andere mensen meegaan die vuurwerk gaan gooien. Vandaar dat ik vind dat de vaste club uit supporters hier verantwoordelijk voor is. Schijnbaar durft niemand elkaar aan te spreken op zijn of haar gedrag. Schijnbaar is iedereen die meegaat het er mee eens dat er vuurwerk op het veld gegooid word, ( jong en oud ).
Want leg mij anders eens uit waar NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND elkaar aanspreekt op het gooien van vuurwerk op het veld.

Maar wel klagen hier op het forum of zeiken. Geef die mensen toch eens een knal voor hun kop. Rapporteer ze bij MVV. Maak duidelijk foto's en stuur die op.
Ik zal wel weer te makkelijk denken of te dom denken.

maar zo moeilijk kan het niet zijn om uit 80-100 man een paar mensen te halen die het vuurwerk gooien.
Heel kort door de bocht is iedereen die er bij staat medeplichtig..........................


Ik ga niet mee naar uitwedstrijden dus doe lekker wat jullie willen. geef MVV maar een slechte naam, zorg maar dat we niet welkom zijn in andere stadions. Zorg maar voor politie begeleiding en verplichte buscombies. Maar stop met het klagen als we opeens niet welkom zijn of er weer een buscombie word opgelegd.
[/quote]

Buscombi* Grieniezer.

@Lijnsje; Betere reactie op dit wazige bericht kan er niet gegeven worden. Sluit me volledig aan bij jouw woorden. Zo zie je maar dat mensen lekker makkelijk oordelen terwijl ze er zelf nooit bij zijn, chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 15:36
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Re:NEC - MVV #25
Wat zou een reden kunnen zijn dat die persoon vuurwerk op het veld gooit? (Serieuze vraag)

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 16:01 24 okt 2019 16:03 door Boys_in_Red.
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Onderwerp Auteur
Re:NEC - MVV #26
Als we het dan toch over Den Bosch uit gaan hebben (ook ik was erbij), dan kunnen we ook nog ff mededelen dat de gebeurtenissen daar allemaal zwaar overtrokken zijn. Laat ik voorop stellen (net als anderen) dat vuurwerk niet op het veld hoort, maar ditmaal werden er stroboscopen (geen brandende fakkels) op de uitloopstrook van het veld gegooid (dus buiten het speelveld). Dat maakt voor mij persoonlijk wel een groot verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 16:08
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Re:NEC - MVV #27

Boys_in_Red schreef : Als we het dan toch over Den Bosch uit gaan hebben (ook ik was erbij), dan kunnen we ook nog ff mededelen dat de gebeurtenissen daar allemaal zwaar overtrokken zijn. Laat ik voorop stellen (net als anderen) dat vuurwerk niet op het veld hoort, maar ditmaal werden er stroboscopen (geen brandende fakkels) op de uitloopstrook van het veld gegooid (dus buiten het speelveld). Dat maakt voor mij persoonlijk wel een groot verschil.


De gebeurtenissen zijn bij sommigen altijd overtrokken. De huisregels van een stadion zijn er niet voor niets, je bent een gast in een huis waar regels zijn. Waarom moeten mensen dan altijd hun eigen moraal toepassen bij het naleven van die regels?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 16:24
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Onderwerp Auteur
Re:NEC - MVV #28

Boe is dat feeske? schreef :

Boys_in_Red schreef : Als we het dan toch over Den Bosch uit gaan hebben (ook ik was erbij), dan kunnen we ook nog ff mededelen dat de gebeurtenissen daar allemaal zwaar overtrokken zijn. Laat ik voorop stellen (net als anderen) dat vuurwerk niet op het veld hoort, maar ditmaal werden er stroboscopen (geen brandende fakkels) op de uitloopstrook van het veld gegooid (dus buiten het speelveld). Dat maakt voor mij persoonlijk wel een groot verschil.


De gebeurtenissen zijn bij sommigen altijd overtrokken. De huisregels van een stadion zijn er niet voor niets, je bent een gast in een huis waar regels zijn. Waarom moeten mensen dan altijd hun eigen moraal toepassen bij het naleven van die regels?


Begrijp me niet verkeerd, óók ik vind dat de desbetreffende verantwoordelijke hiervoor gestraft moet worden. Het gaat mij om het beeld dat gecreëerd is/wordt over deze specifieke uitwedstrijd niet juist is. Nog niet zo zeer hier op dit forum, maar wel op facebook het nodige gelezen. Mijn voorgaande bericht was eerder bedoeld om de gebeurtenis correct te schetsen (met aan het eind een persoonlijke noot).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 16:34
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Re:NEC - MVV #29
Dat horen we wel vaker in de Commissie Stadionverboden, dat er nuanceringen in vuurwerk afsteken bestaan. Stroboscoop vuurwerk is minder erg dan fakkels. Of: rookpotten zijn toch eigenlijk geen vuurwerk. Of: op het veld gooien is verwerpelijk, maar op de tribune is het minder erg.

Supporters gaan hier voor eigen beleving en stellen die centraal. Kijk, ook ik vind vuurwerk sfeerverhogend, dat zal ik niet ontkennen. Maar KNVB (maar ook brandweer, lokale driehoek) staat het gewoon niet toe. Allerlei soorten vuurwerk bestaan er eigenlijk niet voor de KNVB: het is sowieso verboden. Van rotje, tot stroboscoop, tot rookbom, tot fakkel, tot lawinepijl etc.: het is niet toegestaan. Sterker nog: het voorhanden hebben van vuurwerk zonder het af te steken is ook strafbaar.

Dus: of het nu sfeerverhogend, stoer of wat dan ook is: het mag gewoon niet. Het is toch niet het feestje van de individuele supporter die het wel cool vindt om vuurwerk naar binnen te smokkelen en af te steken? Doe je dat toch, dan wordt (inderdaad Jacques, dat blijft opmerkelijk) in ieder geval MVV's feestje verpest. En als dat iemand niet interesseert, dan is die persoon voor mij geen supporter (maar nog geen crimineel.....).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2019 22:49
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Re:NEC - MVV #30
Vergeet niet het belangrijkste! Los van de discussie of het sjiek en sjoen is dat vuurwerk, andere clubs leggen dus strengere maatregelen op als het gevreesde MVV op bezoek komt. Door deze incidenten is de gehele divisie allang blij als er geen sjengen aanwezig zijn, en voor ons worden uitwedstrijden bezoeken minder leuk.. door alle opgelegde regels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.418 seconden