MVV - Roda JC zondag 18-11-2018

14 nov 2018 13:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #61

Liersesup schreef : Mijn broer en ik komen zondag supporteren voor MVV tegen de aartsrivaal .
We willen graag op de hoofdtribune zitten zoals vorig seizoen tegen Oss .
Op de site te zien is evenwel de hoofdtribune bijna geheel bezet .
Tegen Oss vorig jaar was dat echter ook zo en toen was er nog plaats te over op deze tribune .
Zou dit voor zondag ook zo zijn ? We zouden wel graag een goede plaats hebben.

Groeten uit Lier


De middelste vakken zijn gereserveerd voor sponsoren en dergelijke. Tegen een Oss komen veel mensen die bij hun sponsoring een aantal plaatsen krijgen, niet opdagen. Tegen Roda zal het vol zijn. Reken er dus niet op dat je met een kaartje voor vak A toch in Vak D op de middenlijn kan gaan zitten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 15:04 14 nov 2018 15:05 door Boys_in_Red.
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #62
@liersesup

Mocht er geen (fatsoenlijke) plaats zijn op de hoofdtribune, zijn jullie alsnog van harte welkom op de boschpoort tribune (Q-park).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 15:12
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #63

Lijnsje@tappunt schreef :

jeoff schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Weet iemand hoe het met de blessures zit?


Ben ik ook benieuwd naar.. en als bijv. de Martina's al fit zijn, blijven ze in Maastricht of reizen ze af naar Jamaica voor de wedstrijd van Suriname zondag?


Ik heb begrepen dat de middenvelder Martina weer aansluit en de centrale verdediger Martina er tot de winterstop uit ligt. Abubakar traint weer gewoon en Ippel is terug van een schorsing.

Koopmans, Vermijl, Lavalee, Mares, Gunst, Ippel, Martina/Kostons, Deom, Schrooijen, v/d Hurk en Golpek lijken me de basis voor zondag.


En wat is met Nys? Nog niet inzetbaar?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 06:10
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #64
Spelregels 'naast het veld' derby MVV Maastricht – Roda JC

In samenspraak met de lokale driehoek vraagt MVV Maastricht aandacht voor de navolgende spelregels die zondag 18 november 'buiten het veld' gelden rondom de derby MVV Maastricht - Roda JC. Wij vragen iedereen om deze spelregels te respecteren en er een sportieve en spannende derby van te maken.

Het bevoegd gezag heeft besloten dat er stevig zal worden opgetreden bij strafbare feiten. Deze spelregels gelden vóór, tijdens én na de voetbalwedstrijd MVV Maastricht - Roda JC op zondag 18 november 2018 om 12.15 uur in De Geusselt, Maastricht.

Bij een strafbaar feit in en rondom het stadion treedt de politie op:

Het is verboden om vuurwerk mee te nemen en af te steken.
Alle soorten wapens, vlaggenstokken, grote vlaggen, grote spandoeken of soortgelijk mogen niet mee naar de wedstrijd.
Het meenemen en/of dragen van gezicht bedekkende kleding is niet toegestaan.
Vanzelfsprekend zijn alle zaken die in strijd zijn met de wetgeving niet toegestaan en ook hier wordt tegen opgetreden.

Wapens snap ik.
Hoezo vlaggen en vlaggen stokken of spandoeken?? Als we naar aachen noord gaan hangt het vol met vlaggen en wij mogen geen grote vlaggen meenemen?
Gezellig zoals vorig jaar fakkels en rookvuurwerk maakt de sfeer alleen beter waren vorig jaar ook geen problemen mee zover ik weet.
Geen gezichtbedekkende kleding dat snap ik wel, maar een sjaal is ook gezichtbedekkend dus mag dat ook niet?

Al met al ben ik van mening als je al zo'n regeltjes gaat stellen dat het juist averechts werkt.
Stel dat iemand een grote vlag meeneemt? Wie gaat hem afpakken?? Denk dat er meerdere mensen zich dan ook mee gaan bemoeien als er word geprobeerd om hem af te pakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 06:37
Vrijgeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #65
MVV4EVER, is toch heel gemakkelijk op te lossen? Neem gewoon geen grote spandoeken mee, hoeft zich ook niemand met het afpakken te bemoeien... Ook ik heb een flinke aversie opgelopen tegen de politie tijdens de wedstrijd uit bij Twente, ook ik vind dit soort regels te belachelijk voor woorden. Ergens geloof ik echter ook dat als we ons allemaal aan die "belachelijke" regels houden, we vanzelf weer wat meer vrijheid krijgen van onze "beschermheren".

Kortom een verhaal met vele oorzaken en vele gevolgen....

Maargoed, laten we die discussie vooral niet voeren. Laten we ons niet langer richten op de manier van ticket verkoop, laten we ons niet langer oprichten over de regel geving omtrent een voetbalwedstrijd. Laten we ons gaan focussen op de support van MVV, want godverdomme er is zondag maar een ding dat alle negativiteit kan doorbreken, winnen van die gasten....

I WANNA GO HOME
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 08:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #66
Sorry, toch klein discussiepuntje. Wat is in hemelsnaam een "groot spandoek"? Waarom dit vage taalgebruik? Bedoelen ze een doek dat over de tribune/de supporters heen getrokken wordt, of is een spandoek van 2x2 meter al groot?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jean, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 08:39
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #67

"mvv4ever72458 schreef : Spelregels 'naast het veld' derby MVV Maastricht – Roda JC[/b]

Al met al ben ik van mening als je al zo'n regeltjes gaat stellen dat het juist averechts werkt.
Stel dat iemand een grote vlag meeneemt? Wie gaat hem afpakken?? Denk dat er meerdere mensen zich dan ook mee gaan bemoeien als er word geprobeerd om hem af te pakken?


Denk de ME.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 10:16
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #68
Jongens en medeforummers het gaat hier wel over de enorme explosie op supporters gebied die nou eenmaal de wedstrijd MVV-roda is.
Wij weten allemaal dat hier heel lang naar uit word gekeken,met een enorme,,haat,, door beide kampen.
Ook ik ben supporter van een mooie ambiance met alle toeters en bellen.
Normaal verwacht je een wedstrijd zonder uit publiek gebeurd dit niet dan krijg je dit soort waarschuwingen.
Los van het feit hoeveel deze wedstrijd aan beveiligingen kost.
Jongens verheug mij enorm en hoop natuurlijk maar op een ding nl een overwinning veur de roeie....gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 10:27
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #69
Voetbal kijken anno 2018/2019. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Vroeger ging je opstap : heb ik mijn sleutels, ID-kaart en pinpas bij me? Dan kan ik gaan. Nu moet je je afvragen of je kleding wel aan de voorschriften voldoet volgens de driehoek (je gaat immers vaan een georganiseerd ''feestje'' van de platte petten), moet je vooraf je spandoekje opmeten of het niet te groot is en mag je geen bengaals vuurwerk meenemen.

Binnenkort moeten we naakt gaan naar een wedstrijd. Immers, een broek kun je ook om je gezicht heen slaan zodat je onbekend bent! Wedstrijdformulier zal op een kladblaadje geschreven moeten worden. We gaan zonder cornervlaggen spelen, want ook dit is een vlag. De ballenjongens zullen vakkundig van het veld afgeknuppeld worden bij opkomst van '' Uzze Mattadore'' zodra deze het veld betreden onder het afgesproken volume van de driehoek. Omwonende mogen immers geen last hebben van ons ''feestje'', want dan worden de criteria weer uit de kast getrokken of iemand rechthebbende is om een klacht in te dienen. Voetbalwedstrijden zullen in het lokale krantje komen te staan, zodat de buurt hiertegen bezwaar kan aantekenen.

Ik vraag mij oprecht af of de beslissende persoon in dit verhaal ooit een voetbalwedstrijd heeft bijgewoond. Hij heeft een lijstje gemaakt van ''ik ga naar het voetbal en neem mee''. Het lijkt verdomd wel of we naar Amerika gaan met het vliegtuig i.p.v. een voetbalwedstrijd 2km verderop.

- Een legitimatiebewijs, want ik moet mij op naam en geboortedatum kunnen identificeren. Inchecken mag op de aangegeven tijden!
- Geen spandoek om mijn club aan te moedigen, want dan kun je.....ja, wat kun je er verder eigenlijk mee?
- Geen bedekkende kleding voor je gezicht, want je moet goed naar het vogeltje kunnen lachen. Benieuwd hoe ze hierop gaan controleren, omdat mensen vast en zeker een sjaal tot over de neus hebben getrokken vanwegen de kou. Ook een zonnebril is hierbij taboe.
- Geen Bengaals vuurwerk (in het stadion is bekend, ik vind het zelf ook sfeer verhogend, maar buiten het stadion?) in en rondom het stadion. Ik neem aan dat de marechaussee toch wel vakkundig met stoepkrijt een grote witte lijn rondom het stadion heeft getrokken waar het wel en niet mag? Tevens zal er, net zoals bij het inchecken van je handbagage, een bord staan waarop staat hoe groot je spandoek mag zijn. Tevens is er een botte kinderschaar bijgevoegd voor de overbodige centimeters van het doek af te knippen.
- Metaaldetectiepoortjes zullen zeker niet ontbreken! Evenals een grondige fouilleer-actie van de stewards. Deze mensen doen ook maar hun werk, maar kunnen mij soms ontiegelijk irriteren.
- Als laatste krijgt iedereen nog de veiligheidinstructies mee hoe het stadion te verlaten. Liever niet feestend, want dan kan de buurt hier last van hebben!

Ik hoop dat jullie het allemaal naar jullie zin zullen hebben en jullie volledig aan de veiligheid zullen houden.

Veiligheid eerst, supportertje pesten ten tweede en als bijzaak het voetbal!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., Tuor, Jean, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 11:15
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 705
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #70
Nu overdrijf je toch wel erg Lijnsje! Had je dan verwacht dat er geen veiligheidsmaatregelen zouden zijn na de laatste editie MVV-RJC? Dat er maatregelen worden genomen, vind ik volkomen logisch (en zijn we/ze ook deels zelf schuld). We mogen volgens mij blij zijn dat uitsupporters gewoon worden toegelaten. En let op mijn woorden: als het mis gaat, zijn MVV-fans niet welkom in Kerkrade.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 11:28
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #71

Brncic schreef : Nu overdrijf je toch wel erg Lijnsje! Had je dan verwacht dat er geen veiligheidsmaatregelen zouden zijn na de laatste editie MVV-RJC? Dat er maatregelen worden genomen, vind ik volkomen logisch (en zijn we/ze ook deels zelf schuld). We mogen volgens mij blij zijn dat uitsupporters gewoon worden toegelaten. En let op mijn woorden: als het mis gaat, zijn MVV-fans niet welkom in Kerkrade.


Natuurlijk overdrijf en schamper ik een beetje op de veiligheidsmaatregels, maar een regel waarbij geen spandoeken mee mogen gaan wel erg ver vind ik. Daarnaast , wordt met de geloofsovertuiging rekening gehouden conform de eis gezichtsbedekking? Is een geintje he, Brncic.

Als het mis gaat, mogen wij inderdaad niet mee. Ben er ook bang voor...

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 11:32
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #72
Het is in het belang van de lokale driehoek/burgemeester van Kerkrade dat het uit de hand loopt zodat we niet mee mogen naar Roda. Hiermee wil ik niet vooraf al zaken goed praten of zeggen dat er bewust en van hogerhand georganiseerd iets zal worden uitgelokt. Maar ze zullen het zeker niet erg vinden. En we hebben bij Twente uit heel goed kunnen zien hoe krom vlak voor de wedstrijd opgelegde regels opeens blijken te zijn. "geen bier in de bus" betekende opeens dat er een foto en blaastest genomen wordt. En dan naderhand roepen dat MVV-supporters de afspraken wisten...

Ik heb hier gewoon geen goed gevoel bij.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 11:44
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #73
Zo jammer dat het totaal niet over de match zelf gaat, maar steeds over de randzaken.

Iemand naar de training geweest? Update/nieuwtjes?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 12:35
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #74
Als zich bij de wedstrijd tussen MVV en Roda JC opnieuw ernstige ongeregeldheden voordoen, is de kans zeer groot dat de derby voortaan zonder uitsupporters moet worden gespeeld.
Daarvoor waarschuwen de directeuren van beide clubs in een interview met De Limburger.

Oranje
MVV-baas Paul Penders en Roda-directeur Harm van Veldhoven stellen dat er sprake is van een ‘laatste kans’. “Iedereen moet zich realiseren: als het nu weer uit de hand loopt, dan is het klaar”, zegt Van Veldhoven. Volgens Penders ‘staan de lichten op oranje’. De burgemeester van Maastricht, Annemarie Penn-te Strake, wil nog niet vooruitlopen op consequenties. Wel laat ze desgevraagd via haar voorlichtster weten dat het ‘evident is dat een situatie zoals die zich vorig jaar heeft voorgedaan, niet getolereerd wordt’.

Rellen
MVV en Roda JC treffen elkaar zondagmiddag om kwart over twaalf in de Geusselt. Penders en Van Veldhoven stellen dat ze dit keer alle mogelijke maatregelen hebben genomen om rellen te voorkomen. Vorig jaar ging mis toen beide clubs elkaar in de nacompetitie troffen. Er werden vernielingen aangericht in het stadion en in de rust betraden meerdere supporters het veld. De rust van de wedstrijd duurde daardoor veel langer dan de geplande vijftien minuten.

De KNVB legde Roda na afloop een boete van 7.500 euro op. MVV kreeg geen straf omdat de bond vond dat de thuisclub er alles aan gedaan had om wanordelijkheden te voorkomen. Dit oordeel wekte in Kerkrade verbazing op.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 14:36 15 nov 2018 14:39 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #75
De laatste derby met uitpubliek dus..
Alsof het vogelvrije gajes zich hier iets van aantrekt van deze berichtgevingen. Geloof maar dat de cast van de Birdcage en Willie Badmuts er ook weer staan na twee jaar van afwezigheid. De Belgen en Duitsers die op dit duel afkomen liggen hier echt niet wakker van, die komen maar voor één ding en dat is frictie zoeken. Bij Fortuna-*oda vlogen ze ook al door het hek destijds. En de gastheer wordt lekker bestraft in dit kromme systeem.

Het draaiboek van de confrontatie in 4-2-2015 was nog het beste. Weet je waarom? Toen stonden er nog hekken om het veld. (Die lelijke decoratieve dingen, die we niet meer nodig hadden..).
Hopelijk is MVV zondag wel de baas in eigen stadion de volle 90 minuten, afgaand op de reacties op sociale media heb ik niet het gevoel dat iedereen hier een nederlaag kan en wil incalculeren. Ik ben benieuwd naar de aanpassingen in het rampzalige draaiboek tov van twee jaar geleden. De tegenmaatregelen voor de projectielen en de onmacht die toen ontstond in het vrijhouden van het speelveld en gracht. Achteraf moet ik wel toegeven dat de hekken onderling goed waren verbonden met gelaste stangen, dus dat zag er van buitenaf dreigender uit dan het daadwerkelijk was. Maar met een dubbele container los je ook meteen het projectielen (kleingeld) probleem op. Hoewel men daar al twee jaar de tijd voor heeft gehad om dit probleem structureel op te lossen door een wand te plaatsen.

Ik ben benieuwd MVV, maar het zal wel weer struisvogelpolitiek worden, zoals bij alles bij MVV. De "Kump ut neet vendaog, daan kump ut mörrege" en de "Alles kump good" - mentaliteit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden