MVV - Roda JC zondag 18-11-2018

21 nov 2018 09:09
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #166
Geweldig Lijnsje@tappunt!! Zo snoer je die Delait z'n mond!!! Jij zou het veel beter doen gezien dit geweldige commentaar!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 09:16
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #167
Toch iets interessants in de Leugeneer.

Waarschuwing aan de skybox
Het is zondagochtend 06.15 uur. Dag van de derby. Er vinden eerste ‘potentiële raddraaiers’-activiteiten plaats in huize Meyer. Na een late SP-rit vanuit Groningen wordt mijn ultrakorte nachtrust bruut verstoord door een veel te vrolijke versie van ‘Wie niet springt, komt uit Maastricht’. Als ik mijn ogen met veel weerzin open, zie ik zelfs de allerjongste van 16 maanden bewegingen maken die verdacht veel op springen lijken.

Drie uur later pikken we opa op. Ook al zo’n hooligan. Opa is zestig en hart- en longpatiënt, maar wil deze wedstrijd voor geen goud missen. ‘Ennuh opa, heb je het vuurwerk bij je?’ vraagt zoonlief van elf ondeugend. ‘Ja, jong, een fakkel in de ongerboksj’ antwoordt opa gevat. De toon is gezet.

Vooraf buitelden autoriteiten over elkaar heen met teksten als ‘waarschuwing aan de fans’, ‘laatste kans’ want anders zou ‘de derby voortaan zonder uitsupporters gespeeld worden.’ Een journalist repte zelfs over potentiële raddraaiers’ toen hij schreef over supportersbussen (waarmee alle gasten zonder bobovriendjes of journalistenpas verplicht reizen!).

Ik zie ook nooit stewards bij de hoofdtribune staan om op ongedekte cheques te controleren.
Bloedhekel

U moet weten: we hebben thuis een sportieve bloedhekel aan de Geusseltclub. Het is zoals voetbalmagazine Staantribune omschreef een ‘botsing van culturen’ en die botsing cultiveren wij graag. Het is Mijnstreek versus Maastricht. Het is in de shit of tussen het kak. Het is frikandel speciaal versus plekske woooos. Het is Europees Kampioen Zeiken versus Wereldkampioen Borstkloppen.

Doorgaans lachen we om al die onzinnige identiteitspolitiek, maar nu vergroten zelfs wij ónze sociale historie op haast propagandistische wijze uit. Ónze heroïsche voorvaderen voorzagen het land immers met noeste arbeid honderden meters onder de grond van energie. En toen ónze kolen niet meer nodig waren, lieten de hoge Haagse en Maastrichtse heren ónze opa’s stikken. Tot overmaat van onrecht werd de Mijnstreek - in de woorden van oud-senator Nic Tummers - ‘platgebombardeerd en Maastricht opgebouwd’.

Zelfmedelijden

U moet weten: we hebben een nog grotere hekel aan zelfmedelijden. We koesteren het credo: knokken met een glimlach! In de spreekwoordelijke zin. We genieten van het spelletje en elkaars kameraadschap. We walgen van geweld. We zijn fans, geen monsters. Hoewel de behandeling in een gastenvak anders doet vermoeden. Welke boodschap geef je vredelievende mensen als je ze als wilde beesten opsluit in een kooi? Als je méér persoonlijke gegevens vereist dan bij een vliegreis. Als je kleinzoon en opa - met medicijndoosje en longpompjes op de grond - met handen tegen de ‘potentiële raddraaiers’-bus fouilleert? Als je in het gastenvak de toiletruimte afsluit en daarmee kakchique een nieuwe betekenis geeft? Het is zo treurig en ineffectief dat het bijna grappig is.

Leeghoofd

De échte tegenstander is niet de fan van de tegenpartij. De echte tegenstander is het leeghoofd. Er bestaan twee categorieën leeghoofden. Allereerst de leeghoofden die zich als op een slagveld gedragen. Pak ze en straf ze! En ten tweede de leeghoofden die collectief straffen, zolang het maar niet hún groep is. Ik hoor hoogwaardigheidsbekleders nooit voorstellen om de skyboxen te sluiten als er nog één keer financiële ongeregeldheden plaatsvinden. Ik zie ook nooit stewards bij de hoofdtribune staan om op ongedekte cheques te controleren. Nee, want het ‘krau’, het tuig, dat draagt natuurlijk geen stropdas. Dat vreselijk hypocriete vernederen van de gewone fan. Die opa en kleinzoon die gewoon naar het voetbal willen, maar tot aan de ongerboksj gefouilleerd worden.

Tegen alle leeghoofden - zij die laag staan of hoog zitten - zeggen wij: projecteer uw onmacht en domheid niet op ons. Wij doen geen vlieg kwaad, willen gewoon springen omdat we wel of niet uit Maastricht komen.

Ron Meyer is voorzitter van de SP. Deze column is een persoonlijke beschouwing

De Limburger.nl

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 09:31
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #168

Lijnsje@tappunt schreef : Delait verdient zijn column niet

Maastricht, 21 november 2018

Het had zo een rampzalige dag moeten worden. De strakke, witte vellen papier lagen al klaar. De potloden waren geslepen, vulpennen in de aanslag. Alles was daar om een negatief stuk rondom de wedstrijd te schrijven. Alles leek erop dat het finaal uit de hand ging lopen. Chef sport had zijn sterkste mannen paraat gezet om dit eens even goed op papier te verwerken.

De dag liep echter anders dan verwacht. Er moest daadwerkelijk geschreven gaan worden over voetbal. Vooraf waren er geen noemenswaardige gebeurtenissen, al was er duidelijk afgesproken dat er geen plastic bekertje op een veld gegooid mocht worden. Ook de stoet richting het stadion verliep verbazingwekkend zeer rustig. Het kwam er dus op neer dat de heer Delait iets over het voetbal moest gaan schrijven. Laat dat nu net meneer zijn zwakste punt zijn als ''columnist''.

Het was geen hoogstaande wedstrijd. De Sjengen wonnen verdiend van de gehate buurman. Ook in het stadion waren er geen noemenswaardige gebeurtenissen. Helaas, dat was de heer Delait zijn voorlaatste hoop!

De laatste hoop van de heer Delait was immers dat de tegenstander van MVV won en de MVV-aanhang zich niet meeslepen in de emoties. Kon hij toch nog zijn pennetje pakken. Maar helaas, ook dit was er niet bij.

Welk ander incident wat we kunnen koppelen aan ''rellen'' kon de heer Delait nu nog aanhalen? Twee dagen later had hij het dan, op advies van zijn koffiejuffrouw, dan toch wel gevonden hoor. Want die Ricardo Ippel, die dekselse Ippel zoals zijn groot voorbeeld Evert ten Apel dit had gezegd, wat was dat mannetje toch even aan het provoceren. Ja, dit is iets waar ik lezers mee kan scoren!

Want scoren, daar gaat het de heer Delait enkel om. Voetbalinhoudelijk hoef je deze man kennelijk niets te vragen. Wat statistiekjes aflezen van een verdedigende middenvelder om het vervolgens weer recht te breien kan iedereen. Nee, de heer Delait wilt beter scoren dan Ippel.

Dus meneer Delait, namens heel Maastricht had u voor uw ''column'' ook zilver mogen hebben. Zwijgen is immers zilver, maar afgelopen zondag hadden wij goud.

Dus nu pennetjes stil en columnpjes toe!


Geweldig stuk Lijntsje! Dit zou je moeten inzenden als opiniestuk naar DDL :D
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 09:55 21 nov 2018 10:02 door RedWhiteArmy.
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #169
Jongens, er is toch geen hond die kijkt naar L1. L1 is kut en snap niet dat die nog bestaansrecht hebben met hun flut programma. Zijn trouwens allemaal moffen daar.

En Ippel, hahahaha!!!!!!! Een betere aanvoerder kun je als team niet wensen. Ja hij pakt rode en gele kaarten, who cares, dat komt omdat hij voorop gaat in de strijd. Dat zit nu eenmaal in zijn spel.

En Ippel was tegen de moffen gewoon heel slim. Dat heet iemand een rode kaart aannaaien! Niks mis mee! En dat Ippel rood krijgt is natuurlijk een lachertje, net zoals het artikel van die homo mof van L1.

En kijk de Afterparty op YouTube waar hij ons opzweept en wijst naar zijn shirt, met volle trots wijst naar het embleem op zijn borst, ons embleem. DAT VAN MVV. Ricardo top goozah, top aanvoerder en L1 is KUT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 10:40 21 nov 2018 10:46 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #170
Ik vind het andersom. Ik vind dat Engels aan Ippel een rode kaart aansmeert. Engels laat zich namelijk meteen vallen als hij ziet dat Ippel naar de grond gaat. Hierdoor krijgt ook Ippel direct rood. Ippel had wellicht gewoon zijn tweede gele kaart verdient, maar geen direct rood. Daar heeft Engels op dat moment voor gezorgd, dat dit direct rood wordt, door ook te gaan liggen draaien op de grond, terwijl hij niks had. Het misbaksel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 17:43 21 nov 2018 17:44 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #171
Allemaol leuk en aordeg dat gezeiks euver Ippel en dee Friedrich Engels, mer boe iech de KNVB neet euver huur, is nog wel 't groetste vergriep;

Dee zwarte nr 24 en dee vd Luer-look-a-like, Henkie Zijkhuizen, bleve vol doortrappe wie Ippel op de groond laog. Wat dink de KNVB dao aon te goon doen??
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 20:11 21 nov 2018 20:13 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #172
Na de reacties hier op het forum heb ik besloten toch maar eens de column van Patrick Delait te lezen. Conclusie: ik vind de column van weinig toegevoegde waarde en ik kan me er eigenlijk niet echt druk over maken.
Iedereen mag schrijven wat-ie wil. Juist in een column. Dat kan vilein, scherp, analytisch, humoristisch of sarcastisch zijn. In een column verwoord je wat je persoonlijk vindt. Maar weinigen beheersen wat mij betreft het ambacht van het schrijven van een prikkelende en pakkende column. Youp van ‘t Hek is zo iemand die dat prachtig kan. De column in De Limburger heeft wat mij betreft weinig van de hierboven genoemde kwaliteiten.
Los daarvan vind ik de argumentatie ook niet sterk. Delait vindt dat een aanvoerder vooral representatief moet zijn, dat die een voorbeeldfunctie op het veld vervult. Volgens mij zijn er veel meer belangrijke kwaliteiten. Het gaat niet alleen om ‘anciënniteit’, zoals Delait dat zo mooi noemt. Ervaring en leeftijd zijn wel belangrijk. Maar daar hoort wat mij betreft ook het natuurlijke gezag van een speler bij. Hoe ligt-ie in de groep? Kan de aanvoerder bepaalde tactische omzettingen van een trainer naar de rest van de groep vertalen tijdens een wedstrijd? Gaat-ie voorop in de strijd? Wat is zijn positie in het veld? Ik zie liever een middenvelder als aanvoerder dan een keeper. Als er in de voorhoede een opstootje is, is de middenvelder er eerder bij dan een keeper om met de scheidsrechter te praten. Zoveel factoren spelen mee. Misschien wilt een trainer een speler paaien om wat voor reden dan ook. Je kunt het zo gek niet bedenken.
Overigens, ik vond Ippels actie niet de meest verstandige (rationeel gezien), maar stiekem wel lekker (emotioneel gezien). En voetbal is voor een groot deel emotie en passie.
Daarnaast vind ik dat Ippel, sinds hij aan de aanvoerdersband draagt, juist minder druistig is geworden.
Kortom: een columnist mag vinden wat-ie wil. Ben je het er niet mee eens, trek je er dan niet te veel van aan. Ik denk dat zo’n beetje iedereen (behalve de Roda-supporters) zondag hebben genoten van een amusante pot en een geweldige sfeer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 09:36
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #173
De rode kaart van Engels is geseponeerd. Ik mag toch hopen dat de rode kaart van Ippel dan ook geseponeerd wordt?

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 09:39 23 nov 2018 09:39 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #174

Audiowaste schreef : De rode kaart van Engels is geseponeerd. Ik mag toch hopen dat de rode kaart van Ippel dan ook geseponeerd wordt?


Ik dacht precies hetzelfde maar het feit dat dit langer op zich laat wachten en nog niet duidelijk is doet mij het ergste vermoeden, ik denk dat hij een a twee wedstrijden aan de broek gaat krijgen omdat hij zich aanstelt en als aanvoerder een voorbeeldfunctie heeft. Zoiets zal wel de strekking zijn van de motivatie van de KNVB. Misschien ben ik wat voorbarig maar ik heb er geen goed gevoel bij. Zou natuurlijk ronduit belachelijk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 09:44
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #175
Ook de rode kaart van Ippel is geseponeerd.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 10:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #176
Prima, dank aan de scheids dat hij direct rood trok en niet de tweede gele kaart want dan waren we Ippel sowieso kwijt geweest vandaag. Kan hier goed mee leven, alhoewel er veel drama was, was er in feite van beide kanten niet veel aan de hand.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 10:53
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #177
Per saldo was dit gunstig voor ons in de wedstrijd. Engels eruit scheelde een slok op een borrel.
Jammer dat Ippel achteraf zo eerlijk is geweest. Op de beelden is duidelijk een slaande of duwende beweging van Engels te zien. Ippel had gewoon moeten volhouden dat hij geduwd of geslagen was. Dan had Engels in elk geval nog een paar wedstrijden er naast gestaan. Niet sportief maar richting die club zijn wat mij betreft alle middelen geoorloofd om hun dwars te zitten.

We zijn echt niet vergeten hoe ze ons in de playsoffs in kerkrade hebben behandeld. met die dugout in de volle zon, het toneelstuk van Paulissen en algemeen onsportieve gedrag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, De Zwarte Vogel, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 11:54
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #178
Fijn veur us, en fijn veur Ippel, mer in z'n totaliteit gewoen laf.

De KNVB hanteert eders kier opnui weer de laffe regel vaan ''waar er 2 vechten....'' Dao mote ze gewoen vaanaof. Ouch zoonder roedwitte brèl op, is dudelek te zien tot Engels wel get deit -en ouch nog bewus- en Ricardo neet. Dee kut mof had dus gewoen minstens 2 wedstrijde aon z'n brook mote kriege.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 18:38 23 nov 2018 18:40 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #179
Als ik zie, hoe vaak Roda jc nu al is vrijgesproken van een rode kaart dan kan ik tegen MVV alleen nog maar dit zeggen: ga in vervolg tegen iedere rode kaart in beroep!! Dat hadden jullie ook moeten doen met die van Gunst en Schroijen!! Want als de KNVB dat steeds bij die geel zwarte feiselijke club kan doen, dan kan dat bij MVV ook!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden