MVV - Roda JC zondag 18-11-2018

18 nov 2018 10:26
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #106
Rond 11

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 15:56
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #107
Gruuts!

Klasse gedaan mannen! Genoten van de wedstrijd, perfecte beleving en op alle fronten beter. Vanuit het verre buitenland ook genoten van de geweldige sfeer op de tribune en het feest na de wedstrijd. Fantastische dag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 16:13
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #108
Superzoondag, die pruuse gepak, daag kin neet mie kepot
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 16:32 18 nov 2018 16:37 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #109
Verdient gewonnen natuurlijk. Heerlijk voelt dit. Wat een geweldige kerst wordt dat. Tegelijkertijd heb ik me ook super geërgerd aan al die schwalbes van Rjc. En één schwalbe kostte Ippel een rode kaart. Wat een vreselijke kereltjes zijn die Engels en Paulissen toch...maar goed. Ik kan me niet voorstellen dat daar géén vrijspraak uit voortkomt voor Ippel. Enfin, proficiat MVV met deze belangrijkste overwinning van het seizoen! Daar heb ik genoeg aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 16:34
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #110
Net nog ff beelde vaan Fox gezeen bij roei kaart vaan Ippel, iech kin MVV mer ein advies geeve, in beroep goon
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 16:41
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #111
Knappe teamprestatie, maar vandaag vooral genoten van Lavalee, Déom, Schroijen en Van den Hurk. De eerste twee strijdend voor iedere meter en baas achterin en op het middenveld, Joeri constant dreigend, Vd Hurk zeer balvast en slim in de duels. Top!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 16:51 18 nov 2018 16:53 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #112
Wat een gevoel! Wat een ontlading! Heerlijk gewoon! Dik verdiend gewonnen, met hier en daar een gelukje, maar door pure passie de drie punten verder terecht afgedwongen.

Vanaf minuut 1 was duidelijk wat MVV wilde, fel erop zitten en Roda bij de keel grijpen. Na 14 seconden had het al 1-0 kunnen zijn. In de rest van de helft hadden wij iets meer drang naar voren, met nog 2 grote kansen. En kwamen wij enorm goed weg toen Van Velzen het bijna onmogelijke presteerde door die bal van drie meter erover te schieten.

Na rust eigenlijk hetzelfde beeld. We komen goed weg bij die afgekeurde goal, ik begreep dat dat geen buitenspel was. Daarna de pingel, en opeens de vlam in de pan, iets dat al secondenlang duidelijk was gezien de gebaartjes die Engels en de clown van de dag, Mitchell Paulissen aan het maken waren. Ik moet alles op het gemak nog eens terug zien, maar begreep dat in elk geval Ippel er vrij onterecht vanaf is gestuurd. Wellicht kan MVV in beroep gaan. Hoe dan ook, daarna gelukkig snel de 2-0. Het had vervolgens makkelijk 3-, 4-0 kunnen worden. Roda was het helemaal kwijt, met name dankzij het lachwekkende gedrag van Mitchell Paulissen. Helaas had ook Molenaar door dat deze totaal gestoorde schuimbekkende gek zijn elftal ernstig benadeelde met zijn idiote gedrag. Toen hij gewisseld was werd Roda meteen wat sterker, al kwam dat ook vooral omdat MVV zich terugtrok en de tank bij de onzen grotendeels leeg was. Hoe dan ook, het was de laatste tien minuten spannend, maar meer omdat je weet dat met 2-1 de wedstrijd weer helemaal open zou zijn, niet omdat Roda nou opeens zo gevaarlijk was en de ene na de andere kans creëerde.

Hoe dan ook: gewonnen! Complimenten aan het elftal dat een heerlijke vechtlust op de mat heeft gelegd. Voetballend was het niet altijd even goed, maar derby's worden gewonnen op strijdlust. Gelukkig stonden bij Roda een aantal spelers in het veld die de indruk wekten absoluut geen zin te hebben (zo'n Simkala, wat een desinteresse). Kwalitatief was Roda verder overigens ook bedroevend. Man van de wedstrijd: Mitchell Paulissen. Keurig een kans verprutst in de eerste helft, en met zijn slappe ingrijpen hoofdschuldige bij de 2-0. Misschien kan hij hier nog een leuk twitter filmpje over uploaden?

Serieus, van onze kant speelde Schroyen een dijk van een wedstrijd. Straalde echt zelfvertrouwen uit en speelde heel volwassen. Complimenten Yoeri, zijn spel is echt een verschil van dag en nacht met vorig seizoen. Deom vond ik ook lekker ballen, blijft een van de weinigen met echt voetballend vermogen. Ook van den Hurk speelde lekker fel. De kritiek op hem snap ik uberhaupt nooit zo, dat is puur kijken naar doelpunten. Maar een spits moet veel meer doen dan dat. Zoals een penalty afdwingen. Ook de achterhoede hield het redelijk dicht, al oogt het zonder Martina wel bij vlagen onzekerder. Maar goed, we hebben de nul gehouden, dus niet zeiken.

De sfeer was echt top. Zelfs op het prikbord van de buren heeft iemand het over een hysterisch publiek. Zo heb ik het ook ervaren, en zo zien we het allemaal graag. Echt genieten. Een kanttekening naar de organisatorische kant: ik begrijp dat de toiletten op de Qpark aan de zijde van het uitvak gesloten waren op last van de politie. Maar daardoor moesten wel een paar duizend man een en hetzelfde toiletblok gebruiken. Niet alleen leverde dat een enorme wachtrij op, doordat het hek richting Qpark tribune half gesloten bleef was het wel erg dringen en druk, naar mijn idee niet helemaal verantwoord. Maar goed. Dat staat verder los van deze fantastische voetbalmiddag.

Deze overwinning hadden we echt nodig. Omdat het Roda was. Maar ook voor het moreel. En voor de stand. We staan nog steeds in het rechterrijtje, maar hebben in elk geval weer aansluiting met de rest. Nu ervoor zorgen dat deze mooie overwinning de katalysator wordt voor een mooie reeks richting de winterstop! En voor nu: lekker nagenieten!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Ben Salemans, aait wief, jesfen, opadiehard, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 17:47
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #113
Godmiljaar. Wat een dag. Op het veld in ieder geval. Laat anderen graag wat melden over het zwaar overdreven machtsvertoon van de politie vandaag voorafgaand aan de wedstrijd. Heb veel gehoord maar zelf weinig gezien dus daar waag ik me ff niet aan.
Het veld heb ik wel gezien: MVV wilde de overwinning meer dan de koelpieten. Zo simpel is het.
Vanaf minuut 1 was er passie bij die vaan us. Zeker niet goed allemaal maar wel met de wil om te winnen. Met Ippel als grote aanjager. Ik moet wel zeggen dat dat centrale duo van de tegenstander van vandaag wel heeeeeeeel matig was. Ik weet niet hoe die jongens heten maar die nummers 4 en 20 (en met name die laatste) waren een parodie op betaald voetbal. Ik kreeg bijna medelijden met die stoethaspel. Maar goed; laat dat het probleem van Molenaar cs. zijn.
Overigens vond ik de 1e helft, zowel op het veld als op de tribunes, redelijk gematigd. Maar de 2e helft heeft het goed gemaakt. Passie, rotzooi, vuiligheid, 2 doelpunten voor ons en een Geusselt die in de fik vloog ! Hoppa ! Waarom hebben we niet vaker die 8000 man in de hut....met die sfeer is het zelfs tegen Jong AZ thuis nog de moeite waard om te komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 17:59
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #114
Het is niet te zien of het al dan niet buitenspel was voor Aken Noord. Op de televisie leek de geelzwarte voet toch iets dichter bij de achterlijn dan de roodwitte. Verder denk ik dat Ricardo Ippel - met al een gele kaart - wel degelijk erg hoog inkwam, dit zou een tweede gele kaart hebben opgeleverd. De rode kaart voor geelzwart was volkomen terecht, het is en blijft een slaande beweging. Ik vond het jammer dat MVV na de 2-0 niet nog even probeerde de marge te vergroten. Nu bleef je lang vrezen dat Aken Noord nog terug kon komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 18:34 18 nov 2018 18:36 door Driver.
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #115
Vanmorgen vroeg al bij café Kokerel Witte Vrouweveld) verzameld, lekkere sfeer daar maar de politie was wel heel opvallend aanwezig met 11 arrestatiebusje, paarden en een peloton Mobiele Eenheid. Jammer, dat was nergens voor nodig, het waren toch allemaal Mvv supporters onder elkaar. Er was ook nergens een Roda supporter te bekennen (zou ook niet verstandig zijn). De politie was overdreven aanwezig en arresteerde Mvv supporters voor onbenulligheden. Snappen die mensen niet dat dit een derby is.
De spelers van Mvv wisten precies wat een derby inhoudt: strijd en passie, dat miste ik bij Roda. De Mvv spelers werden opgezweept door het fanatieke Mvv publiek en streden voor elke meter! Het was een heerlijke middag, kwalitatief niet hoogstaand maar wel een geweldige inzet. Het was een dik verdiende overwinning voor Mvv!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 18:34 18 nov 2018 18:35 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #116
Wat een heerlijke middag! Alles is al gezegd, het team heeft gevochten als leeuwen en de overwinning is meer dan verdiend.
Heerlijk om dat verschrikkelijke k*tvolk uit Aken noord :puke: even helemaal stil te krijgen.

Schroijen natuurlijk man of the match.. maar zoals Kenneth Perez ook al opmerkte, die vd Hurk speelde ook een hele nuttige rol in dit team. Hij houdt de bal voorin constant vast waardoor er aansluiting kan komen vanuit het middenveld etc.

De afgelopen weken was het redelijk kommer en kwel maar dit maakt veel goed. Genieten vandaag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 18:38
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #117
Het begon bij de kokerel, politie wat op 2 jongens afliepen wat een pilsje aan het drinken waren en ze liepen te ver op de straat, auto rijd 100km over de groene loper en ze doen niks. Supporters groep wilde via de AH en scharnerweg lopen, hier ging het mis, vuurwerk en fakkels werden gegooid, we moesten perse via de groene loper. bizar hoe ze met de paarden en schilden hun machtsvertoon laten zien tegen een groep wat samen richting de geusselt mvv wil steunen, werkelijk schandalig! De mini cortesj was voor mij geslaagd. De wedstrijd helemaal super! 100% gas geven vanaf de 1e minuut en wat een sfeer! Ook doet de boschpoort en de gamin tribune eindelijk eens mee. Zoals je al aangeeft waarom zitten er niet altijd 8000 man op de tribunes!

thasjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 18:40 18 nov 2018 18:42 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #118
Wat een heerlijke overwinning dit. Eerlijk gezegd had ik van tevoren voor een puntje getekend. Zeker gezien de resultaten van beide clubs de laatste wedstrijden. Maar al snel werd duidelijk dat MVV er vol op zou klappen. Je had na 16 seconden al voor kunnen staan. Over de wedstrijd is an sich genoeg gezegd: gewoon een verdiende overwinning met een paar sleutelmomenten die voor ons goed uitpakten. Schroijen was duidelijk man of the match en ook Lavalee, Van den Hurk en Deom werden geprezen. Ik vond met name die laatste echt lekker ballen. Zeker het eerste uur. Daarna leek de pijp een beetje leeg. Deze jongen brengt creativiteit, behendigheid en schuwt de duels (ondanks zijn fysiek) niet.
Dan over Roda: wat was dat zwak. Die Dijkhuizen, man wat is die beperkt.
En Paulissen... lekker dat die gewisseld werd. Wat een naar mannetje. Zeuren, zaniken en vragen om kaarten.
In Kerkrade noemen ze Maastrichtenaren/MVV’ers chauvinistisch en arrogant, maar ik ben blij dat ik de komende tijd die blaaskakerij van Roda-fans niet hoef aan te horen. ‘De trots van het zuiden’ en Frans Timmermans die roept ‘er is maar een club in Limburg’. Even lekker genieten van de rust nu.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Tuor, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 19:18
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #119
Genieten vandaag! Hoewel ik normaal gesproken een hekel er aan heb om continue naar de ander te kijken kan ik het nu niet laten om even op een forum van Roda te kijken. Ik ben niet teleurgesteld...

Blijkbaar zijn de koempels een oplossingsgericht volkje. Er is geen geld, maar wel een manier om Molenaar weg te krijgen:



Anderen denken echter dat er nog wel wat extra geld in zit, dankzij hun creatieve oplossingen..



Schitterend dit. Gewoon doorgaan met dat waar ze zo mee zijn afgezakt. Ik zeg doen! Op die manier komen ze steeds dichter bij de voorspelling van dit forumlid:



Danke. Bitte.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 19:18
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #120
Er zaten trouwens volgens mij best wel wat r*da fans op de thuistribunes, ik hoop dat ze genoten hebben vandaag in een stadion met echte sfeer ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden