MVV - Roda JC zondag 18-11-2018

19 nov 2018 13:03
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #136

Kletswief schreef : en tsja Leins kan het niet laten om dit wederom met hoofdletters weer te geven. Als die van Aken-noord iets ontkennen wordt dit ook alsnog vermeld... doen ze deze wederhoor ook bij onze club? Nee, is de ervaring.


Ik kan melden dat L1 vandaag alsnog wederhoor heeft gepleegd via het supportersoverleg. Nog even afwachten wat ze gaan publiceren natuurlijk maar dit is al meer dan voorheen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 13:12 19 nov 2018 13:14 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #137
Koppijn begint weg te zakken, trillende handjes worden weer stilletjes aan stil, stem begint weer langzaam terug te komen, maar die big smile krijg ik niet van mijn smoel af! WAT EEN HEERLIJKE DAG

's Morgens gezellig met een paar rakkers bij De Kokerel wat gaan drinken. Gezellig sfeertje, niks op aan te merken. Politie kwam wat provocerend staan en wilde de groep telkens maar terugdringen, waarbij ik me afvraag wat het verschil is van die 5 meter meer of minder. Als politie/ME moet je zoiets ook kunnen aanvoelen vind ik. Of zijn ze de nacht ervoor met een krijtje een cirkel komen maken tot waar iedereen mocht komen?

Vervolgens willen ze dat we via de Groene Loper richting het stadion gaan. Er gingen wat verhalen rond dat we niet allemaal in één keer mochten, maar in groepjes. We hadden dus al netjes groepjes gemaakt (ja, zoals altijd is er dan ruzie dan bepaalde vriendjes niet samen mogen lopen) en koppeltjes gemaakt om hand in hand te lopen. Zodra iemand even moest urineren, hadden wij een plasketting in elkaar geknutseld zodat de juf (politie/ME) goed kon zien dat iemand was afgeweken van de groep.

Wanneer je juist wilt dat een groep één richting uit loopt, zorg er dan ook voor dat je alle andere wegen hebt afgesloten. Want nu was de weg richting de Albert Heijn / Scharnerweg dus nog open gelaten. Slim ,chapeau politie! Hierdoor kwamen er dus wat schermutselingen , maar dat stelde verder niet veel voor. Als er anders was opgetreden, had zelfs ook dit voorkomen kunnen worden!

Gezellige weg richting het stadion waarbij je verder geen last had van iemand. Behalve dan onze razende reporter Tessa. Deze zag van verre aankomen dat de ''grimmige'' sfeer gin escaleren, honden hoorde blaffen, paarden zag aankomen (en andere beesten) en dat het volledig uit de hand ging lopen. Je vraagt je af waar ik het over heb. Bekijk gezellig even onderstaand filmpie!



Dan richting het stadion. Vele gezichten die je normaal niet ziet. 6 Plasplekjes voor 4000 man was ook niet bepaald ideaal te noemen. Maar goed, hier zet je je dan overheen. Op naar de wedstrijd!

Paulissen kwam het veld op met de termen: '' kom aan, we pakken de sjengen''. De toon was dus al meteen gezet door de topper Paulissen. Vond het verder vreemd (wellicht afgesproken) dat er amper muziek werd gedraaid tijdens de warming-up van beide teams.

Over de wedstrijd is alles wel zo een beetje gezegd. Snelle kans Golpek, knappe bal van Van Velzen, tweemaal van de lijn gehaald door meneer P. Ik vond het ''harde'' spel wat je soms leest best meevallen. Geen doodschoppen of iets dergelijks. Het hoort er gewoon allemaal bij.

Tweede helft was Joeri in topvorm, hebben we geluk (want eerlijk, het was echt geen buitenspel) en maakt Anthony een geweldige actie waaruit de penalty volgt. Des te lekkerder is het dat deze erin vliegt, terwijl het ook zomaar 0-1 had kunnen (moeten) staan. Even langs dat uitvakje, want volgens sommige forumleden van hun heeft hij toch een verstandelijke beperking. Hele wedstrijd door hun uitgekotst en vol gespuugd.

Direct erna opstootje met Ippel en Engels. Ik lees net dat Ippel hiervoor 3 wedstrijden (waarvan één voorwaardelijk) heeft gekregen. Even serieus, de KNVB kan zich (als ze dat überhaupt nog mogen/kunnen) toch niet in de spiegel aankijken? Tuurlijk, Ippel maakt er meer van dan wat het is. Maar hij doet geen slaande/schoppende beweging. Toch , meneer Dijkhuizen die een sprint van 30m trok om dat even duidelijk te komen maken?

De 2-0 is een mooie kopbal. Mooi ook voor Vermijl dat hij hem maakt na een lastige periode voor hem. Het is je gegund!

Erna de enorme vreugde bij zowel spelers als trainers. Als ik zie hoe een Lavalee die amper binding met de club heeft, los gaat en opgaat in het feestgedruis is mooi om te zien. Een Déom die fan-tas-tisch speelde tegen onze aartsrivaal en precies wist wat er van hem gevraagd werd. Dat hoef je een Ippel natuurlijk niet te zeggen.

Op het laatste een van de Martina's de eerste goede actie van het seizoen zien maken!

Vandaag toch nog even het sjaaltje om mijn nek laten hangen op het werk.

SO EIN TAG!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Anna D., Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 13:37
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #138
Wat een match. Verdient gewonnen in een helse sfeer ,waauw ,wat hebben mijn broer en ikzelf genoten .
Wat een inzet van , mag ik het zeggen , onze spelers . Spijtig dat we weinig begrepen wat er door jullie gezongen werd ,
buiten dat moffen lied , maar dat ging ons wel iets te ver om mee te zingen :cheer: maar we hebben toch enthousiast mee in onze handen geklapt :cheer: .
We komen zeker nog wel is een paar matchen supporteren op de Boschpoort tribune .
Mannen , het was super .

Groeten uit Lier
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, Bieske, Boschpoort, Boys_in_Red, M.V.V. 1902, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 13:39 19 nov 2018 13:44 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #139
Als Ippel gezegd heeft dat er ook een beetje aanstel bij kwam kijken ( wat ik me niet kan voorstellen overigens), dan had hij dat niet moeten zeggen. Evenals dat Paulissen nooit heeft gezegd dat hij zich aanstelde, na de overtreding van Kuipers in de nacompetitie. Tegen die club moet je het laten zoals het is!! Bovendien is de grootste aansteller Engels zélf, want hij gaat ná de klap/duw zélf naar de grond. Damn wat een stuk vreten is dat....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 13:39
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #140

Lijnsje@tappunt schreef : Gezellige weg richting het stadion waarbij je verder geen last had van iemand. Behalve dan onze razende reporter Tessa. Deze zag van verre aankomen dat de ''grimmige'' sfeer gin escaleren, honden hoorde blaffen, paarden zag aankomen (en andere beesten) en dat het volledig uit de hand ging lopen. Je vraagt je af waar ik het over heb. Bekijk gezellig even onderstaand filmpie!


Ik mag toch hopen dat het desbetreffende filmpje een parodie is :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 14:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #141
Het is allemaal al gezegd hoor, maar kan het niet laten toch ook te posten. Zal het alleen over het gebeuren in het stadion houden, ik ga er van uit dat het er gebeuren er buiten ook nog een staartje krijgt.

Waar ik nog altijd van stond te kijken, was hoe ongelofelijk zwak Roda op alle fronten was. Het is echt verbijsterend dat je met al het geld wat daar al jaren binnenkomt, dit op de mat hebt staan. Aanvalsplan was er niet, Roda speelde blind lange ballen in de hoop dat Engels er per ongeluk doorheen kwam. Nou, die speelwijze is al geen recept voor succes, maar als je dan zo speelt, dan heb je volledige inzet en strijd nodig. Zeker in een derby. En dan staat er bijvoorbeeld een Simakala op de mat… Niet alleen raakt hij werkelijk geen bal goed buiten die pass op Engels, maar hij leek ook gewoon lekker met wat vrienden op een pleintje te zijn, geen enkel moment de uitstraling dat hij met een wedstrijd bezig was, laat staan een derby. Het briljante verdedigingsduo Van Eijma-Jensen was ook genieten, hier hadden we nog veel meer uit kunnen halen. Hoogtepunt van die twee was toch wel Van Eijma die zonder tegenstander in de buurt in tien seconden tijd drie keer naast een bal kopt. Koppel dat aan een Van Velzen die de bal van drie meter tegen de lat weet te werken, een Dijkhuizen die niet wist waar voor en achter was, een Makrini die dacht dat het een wedstrijd verstoppertje was en je weet het wel. Maar één man aan Roda-kant verdient toch echt een compliment. De parel van parkstad die bewijst dat er daar echt wel verstandige mensen rondlopen. Onze kansenwijker Paulissen. Mitchell, Mitchell, Mitchell toch. Wat was dit genieten. Wow. Ik weet niet wat Ippel tegen je geroepen heeft, maar ik heb echt nog nooit gezien dat iemand zo lang van de kook raakte. Dat je even een minuutje of twee wat blijft roepen en wijzen, kan iedereen in het heetst van de strijd gebeuren. Maar twintig minuten lang, inclusief gebaren naar het publiek? Wat liet jij je kennen. Heerlijk. Je stond ook volledig te slapen bij de 2-0. Dat was jouw fout (al mocht je beter gecoacht worden). Misschien toch wat meer met de wedstrijd bezig zijn en niet met het publiek of wat Ippeltje tegen je geroepen heeft. Logisch dat de trainer je wisselt. Jij kost Roda gewoon de wedstrijd. Jij persoonlijk, Mitchell. Daarna de dug-out aanvallen, en dan jankend onder een trainingsjasje je gezicht verbergen. Goud. Had ik uren naar kunnen kijken. En dacht je dat we je aftocht na de wedstrijd niet gezien hebben? Zeker wel! Met de capuchon volledig dichtgetrokken jankend de catacomben in. Dahaag!

Van onze kant was het grotendeels ook erbarmelijk voetbal. Eigenlijk de eerste vijftien seconden nog het beste voetbal… Maar als Joeri, die uiteraard verder geweldig speelde, nog één van zijn drie, vier kansen er in schiet mag Roda ook nergens over klagen. Of als vriend Mitchell die bal niet van de lijn haalt.

Ik kan hier wel een paar maanden op teren hoor. Volgende match is Jong Ajax uit, die winnen bijna alle wedstrijden in Amsterdam gemakkelijk. NEC kreeg er met 4-0 op de broek laatst. Die kun je gewoon verliezen, geen schande. Daarna volgen met Jong AZ en RKC twee tegenstanders waar punten gehaald moeten worden om niet weg te zakken naar de onderkant. Ik hoop dat we met de winterstop nog in de buurt van de play-offs staan, maar zo niet, hoef ik maar aan Mitchell te denken en heb ik mijn troost gevonden!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Mr Sjaan, Ben Salemans, Anna D., middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, Kay, Boschpoort en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 16:54
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #142
Even los van alles, de amateuristische organisatie van MVV blijft me verbazen. De toiletten bij een normale wedstrijd hebben al te weinig capaciteit. Is er niemand in de MVV-organisatie die beseft dat slechts 1 wc en 8 staplekken voor de hele uitverkochte Q-Park tribune en de halve Angel-Side niet acceptabel is ?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 16:58
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #143
Kint iemand miech ein -EIN-, mer daan ouch eg mer ein gooj reie geve veurwat tot 'n malafide instantie es de KNVB nog serjeus genome moot weure, en bestaonsrech heet? Ippel sjorse, dat is toch te gek um los te loupe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 17:00
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #144

Sjotelsplak schreef : Even los van alles, de amateuristische organisatie van MVV blijft me verbazen. De toiletten bij een normale wedstrijd hebben al te weinig capaciteit. Is er niemand in de MVV-organisatie die beseft dat slechts 1 wc en 8 staplekken voor de hele uitverkochte Q-Park tribune en de halve Angel-Side niet acceptabel is ?


zo zijn er wel meer dingen, normaal staat er 10 man te controleren wie er binnen komt, nu stonden er 5.
Dus in plaats van meer beveiliging zag ik nu minder beveiliging. Maar ja dat maakt mij niet zoveel uit.

We gaan niet zeiken, we hebben gewonnen en daar genieten we nog steeds van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 17:19 19 nov 2018 17:20 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #145

Sjotelsplak schreef : Even los van alles, de amateuristische organisatie van MVV blijft me verbazen. De toiletten bij een normale wedstrijd hebben al te weinig capaciteit. Is er niemand in de MVV-organisatie die beseft dat slechts 1 wc en 8 staplekken voor de hele uitverkochte Q-Park tribune en de halve Angel-Side niet acceptabel is ?


Toen ik die foto zag van die dixi in het uitvak dacht ik nog, hee dat is weinig, 1 dixi op 400 man. Toen ik in het stadion kwam bleken het er 2 te zijn. Dus 1 WC per 200 moffen.
De thuismensen moesten met laten we afronden 4000 man/vrouw op 8 staanplekke pisse en 1 WC pot, 1 op 500 fans. Graag evalueren!

Overigens vond ik het wel mooi dat het poortje AngelSide gemaakt was. Had Paul ons toch mooi liggen!

Ohja laatste voetnoot, het geluid op Angel Side.... Gaarne de installatie na laten kijken, wij keken allemaal naar elkaar van 'versta jij het'?

Maar verder kan de Geusselt nog zeker 50 jaar mee....NOT.;)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 17:47
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #146

Boe is dat feeske? schreef : Ohja laatste voetnoot, het geluid op Angel Side.... Gaarne de installatie na laten kijken, wij keken allemaal naar elkaar van 'versta jij het'?

Maar verder kan de Geusselt nog zeker 50 jaar mee....NOT.;)


Op de Hoofdtribune was het geluid ook kapot. De vorige seizoenen was dit euvel er ook al. Het wordt tijd voor een duurzame oplossing. Het is niet erg professioneel als sponsoren reclame bij je inkopen.

Die tweede Dixi had RJC trouwens zelf meegenomen voor de eigen supporters, dat was een genderneutraal toilet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Boe is dat feeske?, Jacques, opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 18:00
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #147

Jacques schreef : en dan jankend onder een trainingsjasje je gezicht verbergen.


ik dacht dat dit niet mocht!!!
geen gezichtsbedekkende kledij!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 19:47
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #148

Sjotelsplak schreef : Even los van alles, de amateuristische organisatie van MVV blijft me verbazen. De toiletten bij een normale wedstrijd hebben al te weinig capaciteit. Is er niemand in de MVV-organisatie die beseft dat slechts 1 wc en 8 staplekken voor de hele uitverkochte Q-Park tribune en de halve Angel-Side niet acceptabel is ?


Ik had VZM al een paar dagen voor de wedstrijd gevraagd of de toiletten ook dicht zouden zijn. Geen reactie op gekregen. Tevens hier al een paar dagen geleden ook dezelfde vraag gepost. Ik wist toen eigenlijk al genoeg. Waar ik dus al bang voor was is dat je gemiddeld 10 minuten stond te wachten voor een plasje. Je had maar moeten poepen....
Dit moet de volgende keer echt anders. Dan huur maar 2 plaspalen want dit kon echt niet.

Voor de rest een matige wedstrijd gezien van beide kanten. MVV wilde de eerste helft wel maar was niet bij machte om te scoren. De wedstrijd uiteindelijk gewonnen op wilskracht. Er moet echt kwaliteit in de winterstop gaan bijkomen. We gaan dit anders niet redden, de derbymentaliteit kun je namelijk niet iedere wedstrijd opbrengen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 22:20
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #149
Ook die twee lierse supporters die om kaarten vroegen?,zijn dat niet de matties van 045?....gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2018 10:09 20 nov 2018 10:11 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Roda JC zondag 18-11-2018 #150

Jacques schreef : Waar ik nog altijd van stond te kijken, was hoe ongelofelijk zwak Roda op alle fronten was. Het is echt verbijsterend dat je met al het geld wat daar al jaren binnenkomt, dit op de mat hebt staan. Aanvalsplan was er niet, Roda speelde blind lange ballen in de hoop dat Engels er per ongeluk doorheen kwam. Nou, die speelwijze is al geen recept voor succes, maar als je dan zo speelt, dan heb je volledige inzet en strijd nodig. Zeker in een derby. En dan staat er bijvoorbeeld een Simakala op de mat… Niet alleen raakt hij werkelijk geen bal goed buiten die pass op Engels, maar hij leek ook gewoon lekker met wat vrienden op een pleintje te zijn, geen enkel moment de uitstraling dat hij met een wedstrijd bezig was, laat staan een derby.

Dat viel me ook heel erg op. Op voorhand was ik nog wat bevreesd voor hem omdat ik dacht dat dit zo`n snelle, behendige spits was, maar hij verloor letterlijk ieder duel en heeft geen bal goed geraakt. Jammer dat hij zo kort na rust al gewisseld werd.

Wat ik bij MVV wat miste, waren de crosspasses van Martina. Roda had veel moeite met onze vleugels en hier lag ook vaak best veel ruimte, maar onze centrale verdedigers durfden het te weinig aan een crosspass te geven. Daar hadden nog een stuk meer mogelijkheden in gelegen. Uiteraard heb ik liever dat ze deze niet trappen als ze dat niet kunnen, maar op dat gebied miste ik Martina wel. Anderzijds stond het verdedigend wel gewoon heel aardig.

Verder viel me toch opnieuw op dat er best wel wat potentieel in dit elftal zit. Spelers als VdHurk, Deom en Schroijen zijn al genoemd, maar ook Kostons hield zich prima staande op het middenveld. Mooi om toch telkens weer te zien dat spelers zich bij MVV wel ontwikkelen. Golpek speelt nu ook al op een ander niveau dan hij vorig seizoen speelde. Jammer dat we die Dogan van Top Oss niet hebben kunnen halen, dat was wel echt een missing link in dit elftal geweest. Hopelijk kunnen we blijven aanhaken tot de winterstop en worden er dan toch echt nog een paar echte versterkingen binnen gehaald.

Leuk om op de tribune te zitten en achter je vragen te horen wie de nummer 9 van MVV is, zowel door volwassenen als door kinderen. Hopelijk heeft MVV weer een aantal (jonge) mensen door deze wedstrijd voor het leven aan zich gebonden. Als dit als kind je eerste wedstrijd was, heb je er volgens mij zeker weer een fan bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden