Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

22 juli 2019 20:24
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6826
Ik begrijp de opwinding rond Croix eerlijk gezegd niet zo goed. Voor supporters ligt er een onoverbrugbare kloof naar Roda JC, maar voor een beroepsbeoefenaar is het simpelweg een vacature/ kans. Dat je bij MVV niet de hoofdprijs verdient, is bekend. Als je dan naar Roda of Fortuna gaat, is dat voor mij begrijpelijk. Een beter salaris en je gezin kan gewoon blijven wonen waar ze nu zitten. Een factor die vaak zwaar meeweegt, zeker als het geen topsalaris betreft.

Kortom, ik wens Jordi Croix veel succes (niet te veel, haha, en niet scoren tegen onze rood-witten) toe. Ik neem hem in ieder geval niks kwalijk. Ik denk dat de meesten in zijn positie hetzelfde zouden doen. Echte clubliefde tref je alleen aan bij echte supporters en zelden of nooit bij profs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2019 21:26
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6827
Waarom zou hij een afscheid krijgen, is al 2 jaar weg bij MVV. L1 wil het vuurtje weer opstoken door te openen Croux weg bij MVV, terwijl hij transfer vrij van Willem 2 komt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 09:06
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6828
www.vi.nl/nieuws/uitspraak-knvb-over-fc-...aarschuwende-werking

Lees met plezier en tegelijkertijd tandenknarsend de volgende zinnen:

Wie de afgelopen jaren artikelen bij VI en boeken als Slag om de Skyboxen en Weekendmiljonairs heeft gelezen, wist natuurlijk allang dat er vanuit Interpol en Europol met grote regelmaat wordt gewaarschuwd voor zwart geld dat via clubs wit wordt gewassen. En met een beetje boerenverstand snap je ook wel dat het niet de passie voor de lokale club is die de opkopers uit het buitenland drijft.

Een Mexicaan die de koempelmentaliteit zo waardeert, een Rus die verliefd is op Roda JC. Maar met die constatering ben je er natuurlijk nog niet. Al dik zes jaar geleden riep toenmalig AZ-directeur Toon Gerbrands de KNVB op licenties te koppelen aan uitgebreid forensisch onderzoek. In Alkmaar waren destijds ook mensen geweest die de club wilden kopen. Toen de curator na een beetje onderzoek niet met de koper in zee wilde gaan, zag Gerbrands dat dezelfde lieden ineens bij Vitesse opdoken en daar wél zomaar de club even konden kopen. De licentie van de KNVB kregen ze er zo'n beetje gratis bij. En zo ging het eigenlijk heel lang.



Ik zal niet letterlijk de club benoemen want dan krijg ik alweer de toorn van Gohf over me heen maar er is natuurlijk nog een club in de buurt waar het geld naar Witte Reus ruikt... Blijf me er over verbazen dat de meeste fans van al deze clubs zo blind achter dit soort mensen aanlopen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, middenstip, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 10:01
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6829

Jacques schreef : www.vi.nl/nieuws/uitspraak-knvb-over-fc-...aarschuwende-werking

Lees met plezier en tegelijkertijd tandenknarsend de volgende zinnen:

Wie de afgelopen jaren artikelen bij VI en boeken als Slag om de Skyboxen en Weekendmiljonairs heeft gelezen, wist natuurlijk allang dat er vanuit Interpol en Europol met grote regelmaat wordt gewaarschuwd voor zwart geld dat via clubs wit wordt gewassen. En met een beetje boerenverstand snap je ook wel dat het niet de passie voor de lokale club is die de opkopers uit het buitenland drijft.

Een Mexicaan die de koempelmentaliteit zo waardeert, een Rus die verliefd is op Roda JC. Maar met die constatering ben je er natuurlijk nog niet. Al dik zes jaar geleden riep toenmalig AZ-directeur Toon Gerbrands de KNVB op licenties te koppelen aan uitgebreid forensisch onderzoek. In Alkmaar waren destijds ook mensen geweest die de club wilden kopen. Toen de curator na een beetje onderzoek niet met de koper in zee wilde gaan, zag Gerbrands dat dezelfde lieden ineens bij Vitesse opdoken en daar wél zomaar de club even konden kopen. De licentie van de KNVB kregen ze er zo'n beetje gratis bij. En zo ging het eigenlijk heel lang.



Ik zal niet letterlijk de club benoemen want dan krijg ik alweer de toorn van Gohf over me heen maar er is natuurlijk nog een club in de buurt waar het geld naar Witte Reus ruikt... Blijf me er over verbazen dat de meeste fans van al deze clubs zo blind achter dit soort mensen aanlopen.


Dat valt wel mee hoor Jacques. Ik snap best dat een buitenstaander dat denkt. Ik heb zelf bovendien ook geen bewijs dat het niet zo is, of juist wel zo is. Maar ik moet je heel eerlijk bekennen dat het me momenteel ook een rotzorg zal zijn. Het gaat na 20 jaar ellende sportief beter dan ik ooit heb meegemaakt en financieel lijkt het ook prima te gaan. Dus zolang ik vanuit geen enkele hoek signalen opvang die wijzen op dat soort praktijken, ga ik me er ook zeker niet druk over maken en gun ik Gün het voordeel van de twijfel. Ik denk dat dat andersom niet heel veel anders zou gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 10:13
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6830
Het zal tegenwoordig altijd een dilemma zijn: wel of geen investeerder.Tuurlijk kan het in Sittard klappen maar zij zien wel eredivisie en hebben inmiddels wel een stevig fundament gebouwd dat ze een vertrek van Gun kunnen opvangen.

Wij zijn ondanks onze uitgesproken ambities nauwelijks verder dan vorig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 10:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6831

Gohf schreef :
Maar ik moet je heel eerlijk bekennen dat het me momenteel ook een rotzorg zal zijn. Het gaat na 20 jaar ellende sportief beter dan ik ooit heb meegemaakt en financieel lijkt het ook prima te gaan. Dus zolang ik vanuit geen enkele hoek signalen opvang die wijzen op dat soort praktijken, ga ik me er ook zeker niet druk over maken en gun ik Gün het voordeel van de twijfel.



Dat kan ik me ook wel weer voorstellen, die twintig jaar sportieve ellende komt ons natuurlijk ook bekend voor. Het is deels ook pure jaloezie. Niet op Gün precies, maar dat bij jullie opeens alles goed viel. Het geluk van MVV kennende zou het eerder een Den Bosch-scenario worden bij ons; na een leuke start promotie mislopen, de investeerder wordt afgekeurd en begint tegen de club te procederen. Zie de laatste twee keren dat MVV bij de winterstop eerste of tweede stond. Eind 2016 tweede achter VVV, maar die winnen acht van de tien eerste wedstrijden na de winterstop, waaronder tegen MVV (met erg veel mazzel voor VVV) en MVV kijkt tegen een te grote achterstand aan. Eind 2012 staat MVV zelfs eerste. Maar begin 2013 worden AGOVV en Veendam failliet verklaard, waardoor bijvoorbeeld Cambuur opeens 9 verliespunten achterstand op MVV weggepoetst ziet worden, en het seizoen gaat uit als een nachtkaars.

Dan bij jullie. Daar bedacht de gedoodverfde kampioen in de winterstop, terwijl ze eerste stonden, dat het een goed idee was een totaal onervaren coach aan te stellen. Die strooien na de winterstop met punten (eerste zeven wedstrijden na de winter maar drie overwinningen) en de weg ligt open voor jullie. Ongeveer het tegenovergestelde van bij ons.

Dat gezegd hebbende, blijf ik het onlogisch vinden dat een Turk (of Mexicaan, Russische Zwitser uit Dubai die gewoon letterlijk genoemd wordt in witwasonderzoeken, Chinees, Georgiër die op zijn 22e al dik miljonair was door "oliehandel in Moskou wink wink, nudge nudge know what I mean") op legale wijze geld kan verdienen met een Nederlands keukenkampioen clubje. Het zal echt niet zo zijn dat letterlijk iedere buitenlandse investeerder een witwasser is. Maar ik ben er van overtuigd dat meer dan 50% dat wel is. En dat voelt heel oneerlijk, dat MVV met de centjes van de lokale kapper en schoenenwinkel daar mee moet concurreren .

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 10:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6832

Boredass schreef : Het zal tegenwoordig altijd een dilemma zijn: wel of geen investeerder.Tuurlijk kan het in Sittard klappen maar zij zien wel eredivisie en hebben inmiddels wel een stevig fundament gebouwd dat ze een vertrek van Gun kunnen opvangen.



Klopt ook, en dat is waarschijnlijk waar ze in Den Bosch ook op gehoopt/gegokt hebben. Meteen promoveren, als dan Jordania door de KNVB geweigerd wordt staan er echt wel mensen op die Den Bosch in de eredivisie over willen nemen. Nou, gok mislukt...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 10:40 24 juli 2019 10:48 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6833
Maar bij Gerd Leers is dit begonnen, terwijl de gemeente Kerkrade vanaf de uitspraak van Gerd Leers RJC nog vrolijk 20 jaar door bleef spekken. Hij was pas nog op TV om te vertellen (notabene van binnen het MVV stadion) hoe trots hij er op is dat hij dit toen heeft beslist, en dat andere clubs dit voorbeeld moeten volgen. Ze hadden hem meteen na zijn uitspraak burgemeester van Kerkrade moeten maken!! 20 jaar verkapte steun aan Rjc na de bijna val van MVV! En dit gaat nog altijd door! Over hypocriet gesproken. En in plaats daarvan zijn nu die Turk, Rus en Mexicaan erbij gekomen. Tja, dat zijn hele zure druiven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 11:20
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6834
We kunnen wel blijven kijken naar de buurman ( het gras is groener aan de overkant) maar er wordt vergeten dat MVV wel degelijk goed bezig is. Misschien de weg van de langste adem en we zijn natuurlijk na 20 jaar ook niet heel geduldig.
Maar laat ons nu maar stapje voor stapje doen.
Er zijn dit seizoen wel degelijk stappen gemaakt door een heel nieuwe trainerstaf aan te stellen en een duidelijk te communiceren hoe en waarom. En laten we ook niet vergeten dat het nog even duurt voor einde Transfermarkt. De beste deals slagen of breken op het laatste moment.
Dus een oordeel kun je pas hebben als de selectie compleet is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Vluuzak, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 11:41
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6835
Net alsof MVV nog nooit steun heeft gehad. Misschien weliswaar in mindere mate.
Maar MVV levert Maastricht ook niet op, wat Roda Kerkrade oplevert, relatief gezien. Zonder het stadion, en alles wat er omheen ligt was Kerkrade helemaal niks, behalve de dierentuin, dat zie ik zelf ook wel in. Dus om een volledig beeld te krijgen, moet je de "steun" van de gemeente ook afwegen tegen die, weliswaar indirecte, inkomsten. En ja, we hebben ook geluk met wat hier in de gemeenteraad zit. Maar het is m.i. te zwart wit om te denken dat het alleen maar geld kost voor een gemeente.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 11:48
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6836
mvvKe4life, je vergeet er bij te vertellen dat we al meer dan 20 jaar, 3 jaren plannen en stappen aan het maken zijn.Met het beleid (Veugels en Bastiaans) denk ik dat wij niet veel verder zullen komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 11:49 24 juli 2019 11:54 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6837

mvvke4life schreef : We kunnen wel blijven kijken naar de buurman ( het gras is groener aan de overkant) maar er wordt vergeten dat MVV wel degelijk goed bezig is. Misschien de weg van de langste adem en we zijn natuurlijk na 20 jaar ook niet heel geduldig.
Maar laat ons nu maar stapje voor stapje doen.
Er zijn dit seizoen wel degelijk stappen gemaakt door een heel nieuwe trainerstaf aan te stellen en een duidelijk te communiceren hoe en waarom. En laten we ook niet vergeten dat het nog even duurt voor einde Transfermarkt. De beste deals slagen of breken op het laatste moment.
Dus een oordeel kun je pas hebben als de selectie compleet is.


Ik wil de positiviteit niet verpesten, maar je hebt weinig aan ''stapjes'' als je aan alle kanten hard voorbij wordt gelopen.
We zitten al 10 jaar op nagenoeg dezelfde inkomsten. Dit jaar zouden we dan 200.000 meer hebben voor het spelersbudget. Daartegenover staan weer tegenvallende seizoenskaartinkomsten. Kijk wat een speler als Smeets of Croux vraagt. Dan ben je al de helft van het ''extra'' budget kwijt. MVV kan dat simpelweg niet betalen. En dus kom je automatisch bij de mindere garnituur aan en moet je gaan gokken en wachten tot de laatste transferdag. Het resultaat valt in bovenstaand plaatje te zien.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 12:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6838

Kerkradenaar schreef : Net alsof MVV nog nooit steun heeft gehad.



Dat zegt dan ook niemand. Maar MVV kreeg altijd net genoeg om aan de beademing te blijven en was gedwongen flink te bezuinigen. Roda heeft jarenlang miljoenen per jaar verlies op de gemeente kunnen afschuiven waardoor eredivisie behouden bleef. Bezuinigen gebeurde niet.

Let wel: Roda kreeg ook niet méér geld, waar andere clubs wel qua inkomsten stegen, vandaar dat Roda langzaam afgleed van subtop/middenmoot naar degradatiekandidaat. Maar bezuinigen hoefde ook niet. De gemeente lapte om de paar jaar wel volledig bij. Bij MVV betekende iedere keer steun in feite dat de club weer een niveau lager zakte qua begroting.

Daarnaast ook gewoon in harde euro's én in hoe er daarna omgegaan wordt een groot verschil. Een stokpaardje van mij: Roda heeft letterlijk nog geen enkel jaar de huur voor het stadion volledig en op tijd aan de gemeente Kerkrade betaald. Zou MVV eens moeten proberen met onze gemeenteraad/stadsbestuur.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 12:01 24 juli 2019 12:04 door mvvke4life.
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6839
Maar dat is meteen wat ik bedoel,
MVV zoekt geen bewezen vaardige spelers, maar jonge talenten, en dat is ook meteen onze plus ten opzichte van de teams die alleen bewezen vaardige spelers kopen. Een jong team met een enkele ervaren speler('s).
In het verleden heeft dit ook vaker voor een aantal talenten gezorgd die daarna verder stroomden naar top ploegen eerste divisie, eredivisie.
Jonge spelers zijn tevens makkelijker te kneden en vaak goedkoper.
Ik heb liever dat MVV talenten haalt bij bv genk, Luik of andere topclubs dan dat we gokken op een speler en die de hoofdprijs betalen.

Een jong team kan wel eens voor verrassingen zorgen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 12:11
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6840

middenstip schreef : mvvKe4life, je vergeet er bij te vertellen dat we al meer dan 20 jaar, 3 jaren plannen en stappen aan het maken zijn.Met het beleid (Veugels en Bastiaans) denk ik dat wij niet veel verder zullen komen.


Mee eens maar ik denk dat we zonder Vleugels het nog lastiger hadden gehad. Hij lapt jaarlijk bij: niet veel om echt te groeien maar genoeg om gezond te blijven als ik dat van mijn bronnen hoor. Daar ben ik hem uitermate dankbaar voor.

Dat 2 jaar promoveren is geen slimme uitspraak van MVV, maar niet iedereen moet dit letterlijk zo nemen. Het doel is om binnen 2 jaar mee te doen in de top van de Jupiler League zodat we aantrekkelijker worden voor een club als Genk/PSV om de beste/betere talenten op huurbasis te nemen. Nu zijn we niet aantrekkelijk genoeg voor deze clubs. Daar gokt MVV op. Ik zie MVV overigens dit niet halen aangezien de concurrentie (kijk zo'n Cambuur bv.) wel meer stappen maakt qua materiaal/organisatie. De KKD zal op langer termijn waarschijnlijk gaan veranderen qua opzet waarin de kloof naar de eredivisie nog groter wordt en er nog meer ruimte komt voor jonger elftallen dus het is hopen op een wonder dat we toch nog een grote sponsor gaan vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden