Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

04 aug 2019 12:13
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6886
Roda heeft een 2de huurverlaging gekregen van 400.000 net als bij de 1ste huurverlaging, daar kun je een paar aardige spelers van halen, in totaal 800.000 huurverlaging op een paar jaar tijd. De Gemeente Sterfrade gaat hier zonder schaamte mee akkoord, terwijl de club in handen is van investeerders met miljoenen op de bank, Schrouff , die Rus en nu die Mexicaan. Een 3de huurverlaging zie ik ook nog komen, de spelers moeten natuurlijk wel in hun leasebak kunnen blijven rijden met een riant salaris. Ik ben wel benieuwd als de KNVB de overname niet goedkeurt, denk dat die Mexicaan meteen gevlogen is, ondanks zijn beloften om het tekort te betalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2019 10:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6887
Ook wel lachen. Was Van der Luer jarenlang "één van hun", na zijn mislukte trainersavontuurtje en nu hij ruzie heeft met de Mexicaanse wasmachine, lees je opeens op het prikbord dat Van der Luer een typische Sjeng is. :lachen:

Het is gewoon echt een lastig mannetje. Wat dat betreft echt een sjeng. Weet alles beter en meent dat iedereen op zijn, negatieve, mening zit te wachten.


En dat is bepaald niet de enige die benoemd dat Eric een sjeng of een pier is. Jarenlang een echte koempel, maar bij het minste of geringste draait die mening 180 graden. Wat is volgens jullie koempelmentaliteit, echte clubmensen steunen als het even tegenzit, of meteen uitkotsen en verwijzen naar zijn afkomst? :lol:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, jovkle, Ekstertjj, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 12:49 15 aug 2019 12:50 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6888
Sjoerd Ars (TD van Fortuna) met een paar interessante uitspraken.

www.1limburg.nl/fortuna-sittard-houdt-ho...ig?context=section-2

Met huurlingen meegerekend vertrokken er zeventien spelers uit Sittard. "Je moet realistisch kijken naar wat je kan als club. We zijn dit jaar teruggegaan in spelersbudget", vertelt Ars. "Prioriteit nummer één is dat de club er over tien jaar nog is, financieel gezien.
en
Het zou een topprestatie zijn als we erin blijven, want dat zou betekenen dat we drie clubs onder ons kunnen houden met het laagste voetbalbudget uit de Eredivisie. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we weer een mooi jaar tegemoet gaan met zijn allen."

Hoe kan het zijn, dat je een jaar na promotie erop achteruit gaat in budget? Zeker met een knappe handhaving afgelopen seizoen zou je verwachten dat er juist meer sponsoren, TV geld etc bijkomt. En dus een hoger spelersbudget. Was paar weken geleden natuurlijk al in het nieuws dat er geen hoofdsponsor kon worden gestrikt voor een heel jaar.
@Gohf kan jij er wat over vertellen hoe dit allemaal kan?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 09:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6889
Niet alleen kreeg Roda flink op de broek in Volendam. Ik begrijp dat Roda-fans onderling in het uitvak een goede vechtpartij hebben gehad, en na de wedstrijd de confrontatie met Volendam-supporters en de politie zochten. Die lijken zich goed voor te bereiden op 1 september. Typisch genoeg is dit nergens in de lokale media terug te vinden. Of ik zoek heel slecht, maar ik zie het niet.

Aan onze kant het bericht dat er met versteviging daken ivm zonnepanelen begonnen wordt. Betekent dat nu echt dat er op 1 september lekker veel bouwmaterialen rond de hele Geusselt liggen? Briljant idee!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 15:51
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6890

Boe is dat feeske? schreef : Sjoerd Ars (TD van Fortuna) met een paar interessante uitspraken.

www.1limburg.nl/fortuna-sittard-houdt-ho...ig?context=section-2

Met huurlingen meegerekend vertrokken er zeventien spelers uit Sittard. "Je moet realistisch kijken naar wat je kan als club. We zijn dit jaar teruggegaan in spelersbudget", vertelt Ars. "Prioriteit nummer één is dat de club er over tien jaar nog is, financieel gezien.
en
Het zou een topprestatie zijn als we erin blijven, want dat zou betekenen dat we drie clubs onder ons kunnen houden met het laagste voetbalbudget uit de Eredivisie. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we weer een mooi jaar tegemoet gaan met zijn allen."



Hoe kan het zijn, dat je een jaar na promotie erop achteruit gaat in budget? Zeker met een knappe handhaving afgelopen seizoen zou je verwachten dat er juist meer sponsoren, TV geld etc bijkomt. En dus een hoger spelersbudget. Was paar weken geleden natuurlijk al in het nieuws dat er geen hoofdsponsor kon worden gestrikt voor een heel jaar.
@Gohf kan jij er wat over vertellen hoe dit allemaal kan?


TV geld blijft gelijk als ik me niet vergis aangezien Fortuna daarin nog steeds op de laatste plaats staat(houden alleen misschien RKC onder zich en qua sponsoren loopt het ook niet over. Is volgens mij wel licht gestegen alleen zijn er clubs die het beter doen(Emmen bijv. Maar die hebben ook veel minder concurrentie). Bovendien zijn Sparta en Twente gepromoveerd alle twee clubs die een budget hebben waar Fortuna bij lange na niet aankomt.

Bovendien is er ook geld opgegaan aan het Eredivisiewaardig maken van alle faciliteiten rondom het stadion en dergelijke. Het is kortweg nog steeds behelpen voor Fortuna. Dat is ook de reden waarom er zoveel buitenlanders voetballen bij Fortuna. Nederlanders met kwaliteit zijn simpelweg te duur of kiezen voor een andere club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 16:23
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6891
Thanks en helder. Kut dus. Denk je dat jullie erin blijven?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 17:24
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6892
Kwa spelers aantrekken heeft Fortuna hetzelfde probleem als ons : De Nederlanders willen niet komen dus moet je buitelanders halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 08:29 20 aug 2019 08:31 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6893
nos.nl/artikel/2298218-rabobank-neemt-ge...r-aan-als-klant.html

Uit onderzoek van NRC blijkt verder dat de Rabobank soms druk uitoefent op bijvoorbeeld clubs die in zee willen gaan met omstreden buitenlandse investeerders. Dat zou onlangs nog zijn gebeurd bij Roda JC en FC Den Bosch.



Goh, je verwacht het niet hè? ;) ;) ;) :lachen: :daag:

Maar op het prikbord daar zitten nog altijd zemelaars die op Korotaev rekenen. Struisvogelgedrag.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 10:23
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6894
Pas als voetbalbond KNVB de overname door de Mexicaanse investeerder Mauricio de la Vega goedkeurt, staat de bank toe dat hij daadwerkelijk geld overmaakt. Dat zou betekenen dat De la Vega vooralsnog geen cent heeft kunnen betalen, of in ieder geval niet naar de Rabobank-rekening van Roda JC. Bij de bank zou de nodige scepsis bestaan over het motief voor de overname, omdat de club al jaren verlies draait.

Nou KNVB make my day,
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 10:37
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6895

Boe is dat feeske? schreef : Thanks en helder. Kut dus. Denk je dat jullie erin blijven?


50/50 denk ik. Ik zou tekenen voor een 16e plaats aan het einde van het seizoen. RKC houden we nog wel onder ons, maar voor de rest word het lastig denk ik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 10:44
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6896

Gohf schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Thanks en helder. Kut dus. Denk je dat jullie erin blijven?


50/50 denk ik. Ik zou tekenen voor een 16e plaats aan het einde van het seizoen. RKC houden we nog wel onder ons, maar voor de rest word het lastig denk ik...


Ik weet niet of je RKC al hebt zien voetballen, maar die voetballen echt niet onaardig. Ik heb uit tegen VVV en Twente zien spelen en daar zat best leuk voetbal tussen. Nu niet omdat het een Limburgse club is en het afgunst is, maar ik denk echt dat VVV en Fortuna om de twee laatste plekken gaan ''strijden''. PEC gaat namelijk nog wel voldoende punten pakken, Sparta komt denk ik uberhaupt niet in gevaar en Emmen speelt ook leuk voetbal. Ik heb bij Fortuna (ook bij MVV trouwens) nog geen enkele wedstrijd gezien waarvan ik dacht ''nou, dat zag er leuk en hoopvol uit''.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 10:50 20 aug 2019 10:50 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6897

tuutsje schreef :
Nou KNVB make my day,



Mooiste/beste wat de KNVB kan doen is net zoals bij Den Bosch bijna een jaar lang helemaal geen beslissing nemen en dan pas afschieten. Laat ze maar zweten en het seizoen met noodgrepen door moeten worstelen en in mei 2020 op precies hetzelfde punt staan als mei 2019.

AUB wel graag in de gaten houden wat voor rare sponsoren er opeens in Roda stappen, want er zijn natuurlijk andere manieren om geld bij Roda te krijgen dan puur via die Mexicaan direct.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 12:33
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6898
Crisis in voetballand: Rabobank blokkeert investeringen nieuwe Roda-baas in club

Uit angst voor witwasschandalen wil de Rabobank zich terugtrekken als bankier in het betaald voetbal. „Voetbal blijft een aantrekkelijke branche voor criminelen.”
Wat is het nieuws?

De Rabobank neemt afstand van het betaald voetbal in Nederland, omdat profclubs „verhoogde tot onacceptabele risico’s op witwassen, corruptie, fraude en overige misstanden met zich meebrengen.”
Het besluit is opmerkelijk omdat de Rabobank, veelal via haar regiokantoren, als sponsor, bank of weldoener nauwe banden onderhoudt met een groot aantal clubs in de ere- en eerste divisie.
Bij Roda JC en FC Den Bosch zette Rabo haar bancaire relatie met de club in als pressiemiddel tegen de ... :applaus: :applaus: :applaus:

mooie zaak van de bank op zouten met die gasten

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 12:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6899
Het nieuws heeft inmiddels ook het prikbord bereikt. Ze laten daar hun unieke denkwijze weer eens prevaleren: het gaat er nu vooral over dat ze massaal gaan opzeggen bij de Rabobank en naar een andere bank gaan, want dit kan echt niet. Complete plaat voor de kop. Echt ongelofelijk wat een niveau daar.

Uiteraard verzint de Rabobank dit niet zelf. Staat in meerdere artikelen benoemd – al veel eerder dan vandaag ook trouwens - dat alle Nederlandse banken door de overheid (de Nederlandse Bank) zijn aangeschreven dat er zich meerdere witwasschandalen rond buitenlandse investeerders bij voetbalclubs hebben voorgedaan en dat banken hier alert op moeten zijn. Als de Rabobank niets zou doen, krijgen ze de Nederlandse Bank op hun dak.

En dat Roda als voorbeeld wordt genoemd, komt natuurlijk doordat ze eerst in zee wilden met een Zwitserse Rus uit Dubai – een echte Rodafan die zijn geld geheel belangeloos in Roda wilt stoppen! - die genoemd wordt in de grote witwasschandalen die door Europees bankenland waait. En nu met een vage Mexicaan. Natuurlijk dat je als bank na die waarschuwing van de Nederlandse Bank dan tegen Roda zegt “pas op hè”. Rabobank zou zich moeten schamen als ze dat niet zeiden. Maar dat is te hoog gegrepen voor het prikbord. De Rabobank heeft het gedaan. Ongelofelijk om te lezen, maar wel hilarisch.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, itsman, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 13:14
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6900
gelukkig zijn niet allen banken achterlijk nu de KNVB nog

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden