Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

22 juni 2019 21:50
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6751
De Belgische prins Henri de Croÿ-Solre hielp zeker vijftig Belgen van adel en Belgische rijken om miljoenen euro's aan zwart geld te stallen buiten het zicht van de Belgische fiscus. Dat meldt de Vlaamse krant De Tijd op basis van 3.100 gelekte documenten.

Met behulp van anonieme creditkaarten en tassen met bankbiljetten konden ze geld opnemen zonder medeweten van de Belgische Bijzondere Belastinginspectie (BBI).

Middels een internationaal netwerk van stromannen in onder meer Cyprus, de Bahama's, Hongkong, Puerto Rico en Zwitserland, kon De Croÿ-Solre met zijn kantoor Helin, gevestigd is in de Verenigde Arabische Emiraten, geld heen en weer sluizen.


Uit de gelekte documenten blijkt dat Belgische klanten de zestigjarige De Croÿ-Solre tot wel 13 miljoen euro per persoon toevertrouwden. Sommige klanten kregen codenamen als 'Madame 8'. Een codenaam van de prins zelf was 'A3'.

Een van de klanten van de prins, een vrouw in Brussel, kreeg in juni 2016 een tas met bankbiljetten van een koerier. Volgens De Tijd een gangbare manier om de klanten toegang te geven tot hun geld. Soms vervoerde zo’n koerier de bankbiljetten in een Nespresso-zak waarbij het geld verstopt zat onder dozen met koffiecapsules.

Prins eerder vrijgesproken van belastingfraude

De prins werd in België al eerder aangeklaagd voor belastingfraude. In juni 2015 werd hij hiervoor vrijgesproken.

De prins ging ook in zee met de Russisch-Zwitserse Aleksei Korotaev, die onder meer 20 procent van de aandelen in voetbalclub Roda JC bezit. Korotaev zette een fonds op voor de prins, Private Kapital Partners, dat miljoenen euro's aan zwart geld in Mauritius zou beheren. Inmiddels is De Croÿ-Solre in een juridisch gevecht verwikkeld met Korotaev. Volgens De Tijd vrezen De Croÿs klanten dat Korotaev er met hun geld vandoor is.

In een reactie op het artikel ontkent de advocaat van De Croÿ-Solre alle aantijgingen. "Toen Henri de Croÿ nog de leiding had over Helin was er sprake van praktijken van fiscale optimalisatie die destijds legaal waren", aldus de advocaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2019 13:00
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6752
Het zou mij niet verbazen als die Korotaev zijn paspoort allang terug heeft maar niet naar Europa wil of durft te komen. Mogelijk dat hij dan uitgenodigd wordt door de Belgische justitie en/of belastingdienst om eens tekst en uitleg te geven. Daar zal hij geen zin in hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2019 15:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6753
Voor wat het waard is: volgens het prikbord is Croux in onderhandeling met Roda.


Croux viel me afgelopen halve jaar tegen maar is in de grond natuurlijk voor iedere ploeg in de eerste divisie een prima speler. Geef hem wat zelfvertrouwen en speeltijd en je hebt een goede aanwinst. Verdiende bij Willem II naar verluid 1,5 ton per jaar, Roda zal wellicht bereid zijn een eind in de buurt van dat bedrag te komen. MVV zal hem wellicht best de helft willen bieden maar niet veel meer, vermoed ik.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2019 23:14
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6754
Er zijn honderden voetballers te koop of gratis af te halen van het kaliber Qrouix ,Ippel ,Paulissen etc. Heel kinderachtig allemaal .mee op houden dergelijke onzin ......
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 00:43
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6755

bokkesprongen schreef : Heel kinderachtig allemaal .mee op houden dergelijke onzin ......


Da's unne bokkesprong! Wat bedoel je hier met kinderachtig en onzin?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 10:30
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6756

Boschpoort schreef : Het zou mij niet verbazen als die Korotaev zijn paspoort allang terug heeft maar niet naar Europa wil of durft te komen. Mogelijk dat hij dan uitgenodigd wordt door de Belgische justitie en/of belastingdienst om eens tekst en uitleg te geven. Daar zal hij geen zin in hebben.

Prima dat mijn teksten worden overgenomen op het prikbord van onze vrienden maar om misverstanden te voorkomen: ik ben niet Anske0 die deze tekst daar geplaatst heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 12:59
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6757
Wat mij daar blijft verbijsteren is dat ze 100%, volledig, achter Korotaev blijven staan. Jouw treffende analyse - je hebt volgens mij 100% gelijk dat Korotaev helemaal niet naar de EU durft te komen - wordt weggezet als een rare theorie van een jaloerse MVV-fan. Stond op dat prikbord zelfs een fabelachtig verhaal dat neerkwam op dat die arme Korotaev helemaal niet wist dat hij met zwart geld te maken had en dat die prins alles te verwijten valt.

Ze zien of snappen niet dat precies dit is wat Korotaev doet. Zwart geld rondpompen. Proberen wit te wassen. Dat is waar hij zijn geld mee heeft verdiend en nog altijd mee verdient. Hij beheerde gelden van Russische miljardairs bij de Zwitserse tak van een zéér dubieuze bank. Daarna een bankvergunning in fucking Djibouti geregeld voor zijn eigen bedrijfje. If it quacks like a duck... Je moet extreem naïef zijn om te denken dat Korotaev niets met zwart geld te maken heeft. Dat die prins bij toeval bij Korotaev uitkwam. Nee, die prins zocht juist iemand die ervaring had met witwassen. Het ligt er zo dik bovenop.

Het is mij ook volstrekt niet duidelijk hoe ze dan denken dat hij aan zijn geld komt. Alsof hij een geldboom in de tuin heeft staan of zo. Sprookjesachtig. Wat dat betreft eeuwig zonde dat er nu één of andere Mexicaan tussen gaat zitten. Korotaev is feitelijk altijd goed nieuws voor ons geweest. Laat ze daar maar zo lang mogelijk in blijven geloven.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 13:05
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6758
Waarom spelers als Qrouis ,Ippel ,Rutjes bij Mvv weg te halen voor veel geld ,terwijl er voor dit geld genoeg andere spelers te koop zijn .Mvv moet dit ook niet doen bij Roda-jc ,dit is kindelijk gedrag wat veel olie op het vuur gooit op de wanorde in derby,s .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 13:08
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6759

bokkesprongen schreef : Waarom spelers als Qrouis ,Ippel ,Rutjes bij Mvv weg te halen voor veel geld ,terwijl er voor dit geld genoeg andere spelers te koop zijn .Mvv moet dit ook niet doen bij Roda-jc ,dit is kindelijk gedrag wat veel olie op het vuur gooit op de wanorde in derby,s .....


Waar maak je in godsnaam een probleem van? Clubs als MVV, Roda, Den Bosch en noem ze maar op vissen allemaal in dezelfde vijver. In deze vijver zitten ook je eigen vissen waaruit gekozen kan worden. De meeste voetballers, op een uitzondering na, zijn gewoon broodvoetballers. Bij Roda verdien je gewoon meer dan bij MVV, zo simpel is het. Deze mannen hebben thuis ook mondjes die ze moeten voeden.

Altijd die sentimenten. Tuurlijk is het vervelend als het gebeurd, maar zet je er gewoon overheen. Ik irriteer me ook aan je kwarte, halve en ganse berichten telkens weer.

Als die jongens geen clubliefde hebben, niet hoeven te verhuizen en er financieel op vooruit gaan, waar hebben we het dan over? Maar je staat zeker als eerste op je stoeltje te springen als iemand van Roda komt en scoort?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Puppie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 15:16
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6760
volgens een bron op mijn werk heb ik gehoord tot Qrouix een mooi contract heeft aangeboden door roda dus denk tot hij weg is

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 15:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6761
Als die bron even betrouwbaar is als de pogingen van jou en De Bok om zijn naam juist te spellen, dan zal het wel loslopen ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boys_in_Red, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 15:45
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6762
:thinking:

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 20:35 25 juni 2019 20:37 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6763

peeke schreef : volgens een bron op mijn werk heb ik gehoord tot Qrouix een mooi contract heeft aangeboden door roda dus denk tot hij weg is


Ook gehoord dit gerucht. Tijd dat MVV een goede aanbieding doet. Ik durf te wedden dat hij voor eenzelfde aanbieding of zelfs met iets minder bij MVV blijft.

Hoe komt Roda nu trouwens weer aan geld..ongelofelijk. En heeft de gemeente hun huur alweer op t normale niveau gezet? Vast niet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2019 09:35
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6764
www.limburger.nl/cnt/dmf20190628_0011236...n-de-top-van-roda-jc

En ze gaan weer lekker op dezelfde voet verder!! Wat een soap!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2019 10:53
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6765
En meteen weer allerlei constructies erbij om de KNVB regels te proberen omzeilen, dan weet je meteen wat die Mexicaan zijn plannen zijn, als hij die Meijer competent vind. Wat een incest dorp is het toch , dat Sterfrade, wat een dom volk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden