Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

05 juni 2019 09:15
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 809
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6691
Kritiek op Mexicaanse Roda-investeerder De la Vega

Roda JC lijkt door de rijke Mexicaan Mauricio Garcia de la Vega van de ondergang gered te zijn. Of hij een betrouwbare investeerder is, valt te bezien. Als je zijn naam intikt op Google kom je vrijwel alleen maar negatieve berichten tegen over misleiding en valse beloftes.

"Bij Real Murcia zijn ze blij dat ze van hem af zijn", zegt de Mexicaanse journalist Daniel Reyes in het radioprogramma Langs de Lijn En Omstreken.

Redding
Dinsdagmiddag kwam het nieuws naar buiten dat de Mexicaanse investeerder de noodlijdende club had overgenomen. Daardoor lijkt een faillissement definitief van de baan. En dat zorgt voor jubelstemming in Kerkrade en omstreken.

Real Murcia
Journalist Reyes, die voor de Mexicaanse zender Claro Sports werkt, spreekt zijn vrees uit. Te meer omdat De la Vega ook al eens is opgedoken bij Real Murcia, een club die destijds op de rand van de afgrond balanceerde. "Het is geen fijne tijd voor hem geweest in Spanje", zegt Reyes. Volgens de journalist hebben spelers vier maanden lang geen salaris gekregen. "Dat heeft uiteindelijk tot een rechtszaak geleid. Toen is hij tot groot genoegen van de fans vertrokken."

RIP Roda
Spaanse voetbalfans reageren via Twitter massaal op het nieuws van de koempelclub. Zo wordt hij bijvoorbeeld 'dief' en 'fraudeur' genoemd. Verder wensen Murcia-fans Roda veel geluk. Ook schrijft iemand 'RIP Roda'.

Bron: 1Limburg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 09:17
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6692

Vluuzak schreef : De sceptische of negatieve berichten worden op dat prikbord meteen verwijdert, je mag alleen maar positief posten, iemand posten iets over dat filmpje met de supporters in Spanje en werd meteen verwijdert, gaat al lekker daar:lachen: Over die AK waren ze ook zo lyrisch en kijk het resultaat.


“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 09:37
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6693
Daarom reageer ik daar nooit. Wat moderators betreft is het hier veel beter geregeld.
Stel ook vraagtekens bij die Mexicaan. Echter heeft hij Hypercube ingeschakeld als adviesbureau.
Die hebben goede lijntjes met de KNVB. Daarnaast zijn deze ook positief over hem. Staat in de VI (pro). Realistisch artikel, in ieder geval niet zo feestelijk als met Korotaev destijds.
Bij Murcia schijnt het een groot fiasco te zijn geweest. Verschillende eigenaren, waaronder hij, die met elkaar in de clinch lagen.
Wil niet zeggen dat ik hem meteen vertrouw. Maar het zal genuanceerder liggen.

Daarnaast melden leden van het platform dat hij open staat voor samenwerking met Korotaev en deze ook al contact hebben gehad.
Laatstgenoemde mag waarschijnlijk binnen enkele maanden Dubai verlaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 09:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6694

Kerkradenaar schreef : Laatstgenoemde mag waarschijnlijk binnen enkele maanden Dubai verlaten.



Ik blijf me verbijsteren over jullie blinde vertrouwen in Korotaev. De man wordt genoemd in de gigantische witwaszaak van Russisch geld via Europese banken. Lees je op het prikbord letterlijk nooit iets over (wordt wellicht ook allemaal verwijderd). Zou je als club ver van weg moeten blijven, maar goed, wat weet ik er van hè? :whistle:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 09:52 05 juni 2019 09:53 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6695
@Jacques, op zo'n persoon als Kerkradenaar reageer ik helemaal niet!! Die zien toch
alleen maar hoe geweldig ze zelf zijn!! Hoop dat ze daar snel in de stront zakken en die vreselijke club binnenkort helemaal niet meer bestaat!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 09:55
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6696

Jacques schreef : Ik blijf me verbijsteren over jullie blinde vertrouwen in Korotaev. De man wordt genoemd in de gigantische witwaszaak van Russisch geld via Europese banken. Lees je op het prikbord letterlijk nooit iets over (wordt wellicht ook allemaal verwijderd). Zou je als club ver van weg moeten blijven, maar goed, wat weet ik er van hè? :whistle:


Tja, ik heb ook "verhalen" gehoord daarover.
Vanuit het perspectief van 2 verschillend gekleurde brillen kijken we er uiteraard anders tegenaan.
Feit is dat Korotaev in ieder geval onterecht heeft vastgezeten voor die ongedekte cheque. Handtekening was vervalst.
Voor mij is uiteraard het "genoemd worden" niet voldoende om te zeggen doe maar niet. Voor jouw wel.

Ik zou er graag wat meer info over willen. Enige wat ik weet is dat hij genoemd wordt in Franse artikels.
Zou willen dat er meer onderzoek naar gedaan wordt. Maarja, jullie weten het niveau van "onderzoeksjournalisten" bij de Limburger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 10:13
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6697

Jo70 schreef : @Jacques, op zo'n persoon als Kerkradenaar reageer ik helemaal niet!! Die zien toch
alleen maar hoe geweldig ze zelf zijn!! Hoop dat ze daar snel in de stront zakken en die vreselijke club binnenkort helemaal niet meer bestaat!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Unpopular opinion, maar Kerkradenaar is juist nog vrij objectief. Dit in tegenstelling tot het prikbord daar.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 10:15
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6698
Wat mij wel verbaast is de daadkracht van de personen om Roda Jc heen om op zo en korte termijn ergens een multi - miljonair van dan te toveren, en dan heb ik het niet eens zo zeer over een louche mexicano, maar bijvoorbeeld over Stijn Koster, man van 34, geschat vermogen 210 miljoen, een uit de regio, die ze wel zo kunnen verleiden tot een garantstelling of wat dan ook.

Bij MVV komt er een rode ton langs waar je een euro in kan stoppen, bij Roda een soort van aandelenemissie voor een paar miljoen. En ik vind het wel echt jammer dat MVV niet in staat is, of wil, om een rijke lokal, want die zijn er genoeg, te verleiden tot een grote substantiele investering.

Natuurlijk zijn Korotaev en deze Mexicano beide schimmige figuren, en ja hij zal ook van Roda een handelshuis maken en dan voetballen er allemaal exotische paradijs vogels, maar het hoeft maar een keer wel goed te vallen allemaal en dan sta je binnen een jaar in de Eredivisie, en mij interesseert het echt niet hoe MVV promoveren zou, als het na 20+ jaar maar weer eens zou gebeuren. Je verliest wederom de slag als je niet oplet.

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 10:25 05 juni 2019 10:26 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6699
Roda dreigde een echte concurrent van MVV te worden, ze zouden gaan inzetten op jeugd, spelers uit de regio gaan aantrekken, mensen met een echt clubhart (de groep Senden) zouden aan het roer komen en de budgetten zouden bescheiden zijn, op het principe 'begroting moet sluitend zijn'. Dan kwamen ze dus echt in de MVV vijver vissen.

Begrijp ik nou goed dat dit allemaal van de baan is, dat Roda weer gaat voor een hoge begroting met (sub)top budgetten, en dat het hele verhaal Senden niet door gaat? Met andere woorden, Roda gaat door op de oude voet?

Voor de fans van Roda die ook bedrogen zijn jarenlang is dit eigenlijk slecht nieuws vind ik, die waren volgens mij juist in de nopjes met een 'back to the roots' overname. Voor ons MVV is het goed, denk ik.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 10:29
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6700
Wat ik vernomen heb, is dat Roda 2.0 (groep Senden) ook een rol gaat spelen.
Maar dat heb ik "van horen zeggen" en werd ook aangegeven op ons prikbord, dus wat daar van klopt weet ik niet.

Geen idee ook of Koster en de Gzoveel (wat er van overgebleven is) voor rol gaan spelen. Die zouden alleen garant staan voor de 9 ton, wanneer er geen investeerder gevonden zou worden. Die is er nu...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 10:56 05 juni 2019 10:57 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6701
We kunnen er van alles over vinden maar bottom-line is dat dit natuurlijk niet uit luxe geboren is. Laten we dat niet vergeten. Er hebben zich ongetwijfeld de laatste weken /maanden meerdere partijen aangeboden in Kerkrade. Net zoals die dat ook bij andere clubs doen. En Kerkrade is al jaren aangeschoten wild en dat trekt per definitie aasgieren aan. De namen die al eerder gecirculeerd hebben vielen allemaal in die categorie.
En natuurlijk zou die Mexicaan een witte raaf onder de lijkenpikkers kunnen zijn maar ik ken eerlijk gezegd niet zoveel clubs uit het verleden waar dit soort overnames goed gegaan is.
Dus ik ga het rustig bekijken. Ik geloof er niet in dat ze daar nu ineens zomaar een modelclub worden. Een standvastig beleid met een goede top waar structureel zwarte cijfers worden geschreven. We weten toch zelf hoe moeilijk het is om vanuit een uitgeklede organisatie een nieuw stevig huis neer te zetten dat probleemloos kan overleven in de jungle van het betaald voetbal.
Dat ze nu al weer praten over structureel linkerrijtje eredivisie binnen een jaar of 3 geeft aan dat er van nederigheid en structurele opbouw volgens mij geen sprake gaat zijn.
Ik ben benieuwd of al die bloedgroepen samen door een deur kunnen. De Mexicaan, Korotaev, de lokale matadoren, Senden en Co....en daar moet een gestructureerd iets uit komen waarbij ze allemaal dezelfde kant op kijken en dezelfde doelstelling en lange termijn visie hebben? Ik ben zo vrij daar toch wat vraagtekens bij te zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 11:21
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6702

omnisciens schreef : Wat mij wel verbaast is de daadkracht van de personen om Roda Jc heen om op zo en korte termijn ergens een multi - miljonair van dan te toveren, en dan heb ik het niet eens zo zeer over een louche mexicano, maar bijvoorbeeld over Stijn Koster, man van 34, geschat vermogen 210 miljoen, een uit de regio, die ze wel zo kunnen verleiden tot een garantstelling of wat dan ook.

Bij MVV komt er een rode ton langs waar je een euro in kan stoppen, bij Roda een soort van aandelenemissie voor een paar miljoen. En ik vind het wel echt jammer dat MVV niet in staat is, of wil, om een rijke lokal, want die zijn er genoeg, te verleiden tot een grote substantiele investering.

Natuurlijk zijn Korotaev en deze Mexicano beide schimmige figuren, en ja hij zal ook van Roda een handelshuis maken en dan voetballen er allemaal exotische paradijs vogels, maar het hoeft maar een keer wel goed te vallen allemaal en dan sta je binnen een jaar in de Eredivisie, en mij interesseert het echt niet hoe MVV promoveren zou, als het na 20+ jaar maar weer eens zou gebeuren. Je verliest wederom de slag als je niet oplet.

Mee eens. In Kerkrade zijn ze het na 1 jaar eerste divisie meteen zat. Dit 2e jaar is al een blok aan hun been. Laat staan 20 jaar. Die willen gewoon niet tegen Telstar dabbelen. Dat moet en zal meteen rigoreus worden aangepakt. Die daadkracht heeft MVV al 20 jaar niet. Nu zeg ik niet dat Roda al in de eredivisie staat, maar je voelt het natuurlijk wel al aankomen. En eenmaal eredivisie, hebben die investeerders hun zin. Daar zit het echte grote geld. (Zie Fortuna). In de winterstop en wellicht nog eerder, zal dan ook flink worden "geshopt" in het oosten. Ik zou niet weten hoe MVV de slag in zuid-Limburg zou moeten aangaan. Maar de snelle weg, en de weg die te mooi is om waar te zijn, is ook meestal niet waar. Als je al helemaal met Mexicanen en Russen in zee moet gaan. Ergens moet dan toch een belletje gaan rinkelen. Maar schijnbaar niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 11:52
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6703

Kerkradenaar schreef : Stel ook vraagtekens bij die Mexicaan. Echter heeft hij Hypercube ingeschakeld als adviesbureau.
Die hebben goede lijntjes met de KNVB. Daarnaast zijn deze ook positief over hem.


Dat ze in Mexico gooj ''lijnsjes'' höbbe dat is bekind. Mer is dit daan neet gewoen doedordinaire belangeverstrengeling?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 14:00
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6704
www.vi.nl/nieuws/waarom-de-nieuwe-eigena...otst-wordt-in-murcia

Beloofd echt niet veel goeds!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2019 15:11
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6705
@Jo70
Ik vind dat juist wel een positief bericht en bevestigt mijn vermoeden dat het verhaal genuanceerder ligt.

@Schapendonk
Ik denk dat als wij moesten hobbelen zoals jullie, het hier ook een trieste bedoeling was geweest met max 5000 supporters.
Verschil is echter dat wij die weg niet kunnen bewandelen omdat we dan failliet zouden gaan. Vaste kosten zijn daarvoor veel te hoog, zeker met het PLS.
Bij ons moet de inkomstenkant omhoog, maar onze visionairs aan bestuurders de afgelopen jaren dachten alleen maar aan het grote geld. Grote sponsoren, en de kleine worden vergeten. Daarom zit Noord ook leeg en is het draagvlak stukken minder dan bij bijvoorbeeld een FCTwente.

@MVVke
KNVB is een klant bij Hypercube en volgens mij zit daarbij ook een ex-bestuurder. Het mag niet zo zijn dat onze investeerder daardoor automatisch wordt goedgekeurd. Maar ik hoop in ieder geval dat het onderzoek een stuk sneller gaat dan bij Den Bosch. Overigens staat die Mexicaan daarvoor helemaal open.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden