Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

17 mei 2018 10:52
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6046
Dat klopt, maar dat krijgen álle eredivisieclubs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 10:54
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6047

Jacques schreef : Ik denk niet dat Boschpoort heel serieus was, maar desalniettemin: die twee miljoen zou in ruil voor aandelen zijn (en zou dat dus niet eigenlijk geld voor Schrouff zijn, niet voor Roda?). Als Roda nu opeens een factuur voor sponsoring zou sturen, zou dat ook al ruiken naar fraude.


We moeten twee betalingen onderscheiden.
Korotaev heeft twee miljoen op een rekening bij de notaris geparkeerd. Dat was bedoeld voor de overname van de aandelen. En dat maakt het ook zo vreemd dat roda daar nu juist een rechtzaak over aanspant. Ik kan dat echt niet volgen.

De andere twee miljoen heeft hij in de lopende exploitatie gestort. En daar is Caanen vervolgens twee weken mee gaan winkelen en toen was het op. Het resultaat was er dan ook naar. :-) Bij dát bedrag stel ik de retorische vraag richting belastingdienst. Ik zie er geen reele tegenprestatie tegenover staan (voor een spandoekje 'freekorotaev' lijkt me dat wat ruim betaald) dus dan zou de fiscus dat als een schenking kunnen beschouwen. Ik zou daar als inspecteur toch een briefje aan wijden als ik daar bijna acht ton mee kon ophalen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 11:03
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6048

Schapendonk schreef : Dat klopt, maar dat krijgen álle eredivisieclubs.


De meeste krijgen veel meer zelfs :P. Fortuna staat helemaal onderaan op die ladder. Ajax krijgt als nr 1 zelfs 9.5 miljoen. Een middenmoter als Ado Den haag ontvangt bijv. 3 miljoen.

www.vi.nl/pro/analyse/kijkcijferonderzoe...norme-kloof-voor-psv

Maar het is voor Fortuna begrippen wel een berg met gratis geld waar je u tegen zegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 11:55
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6049
Oké dat is zo, ik hoop voor jou dat je niet laatste wordt ermee in competitieverband. Want dat is een beetje wat ik bedoelde. We gaan het zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 12:17
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6050

Schapendonk schreef : Oké dat is zo, ik hoop voor jou dat je niet laatste wordt ermee in competitieverband. Want dat is een beetje wat ik bedoelde. We gaan het zien.


Nouja, ik ga er in principe vanuit dat we degraderen dan kan het alleen maar meevallen. Zou ook geen schande zijn denk ik. Gewoon een jaar genieten van de Eredivisie en dan zien we op het einde van de rit wel of het genoeg was. Het mooie is wel dat je in principe 34 finales speelt en ieder punt enorm belangrijk is.

Dat is toch wel een enorm verschil met de JL waar na een paar maanden meestal wel duidelijk is of je de play offs gaat halen of voor spek en bonen meedoet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 12:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6051
Ik lees deze dagen met veel plezier het prikbord van onze oosterburen. Nu komt daar de hele tijd langs dat Roda JC in 2018 vijfde is geëindigd in de eredivisie - dus als je alleen de wedstrijden in kalenderjaar 2018 telt, bedoel ik. En dat het dus in 2018 allemaal hosanna was en dat ze zoveel pech hebben gehad.

Dit is een schitterend voorbeeld van waarom ik dat prikbord (of het nu het nieuwe of het oude prikbord is) iets hilarisch vind. Ze schrijven hun eigen waarheid. Meerdere posters die het over die vijfde plaats hebben. Ik las die opmerking een paar keer met stijgende verbazing en heb even gegoogled om te kijken of ik niet gek ben geworden.

www.eredivisiestats.nl/jaarstand.php

Roda JC is in het kalenderjaar 2018 in de eredivisie gedeeld elfde geworden. Natuurlijk is dat voor een club als Roda een prima prestatie, al koop je er niets voor. Maar het is gewoon niet de vijfde plaats.

Ik zeg het nog maar eens: binnenkort lezen we op het prikbord dat ze helemaal niet gedegradeerd zijn. Die leven in hun eigen werkelijkheid.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 13:56
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6052
Met een beetje redenerend vermogen (maar daar ga je al bij het Prikbord Im Osten) kan eenieder de conclusie trekken dat zoiets vrijwel onmogelijk is als je het seizoen op dertig punten eindigt. Zou dit seizoen theoretisch alleen mogelijk zijn wanneer (op 3-4 punten na) álle punten uit het hele seizoen in 2018 gehaald zouden zijn.

Oh wacht, waarschijnlijk is Roda op basis van de ranglijst tussen eind februari en half april op de vijfde plaats geëindigd. In dat geval is het volledig onterecht dat ze gedegradeerd zijn en is het volledig aan pech te wijten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 18:30
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6053
nos.nl/artikel/2232276-ook-op-7-000-kilo...iet-in-de-steek.html

Deze zin zal toch echt vertrouwen wekken in kerkrade :P Hij gaat dus overwegen om onderhandelingen te voeren!

"Als de investeerder weer bij zijn geld kan en vrij kan reizen "zal hij serieus overwegen om serieuze onderhandelingen met Roda te voeren"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 08:11
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6054
Ik citeer hem hier nog even, ik vind hem zo mooi!!!

Anderhalf jaar later lijkt de ezel gevlogen als een rookpluim boven de DSM-fabriek en is het alsof de gouden dukaten zijn verdwenen in een afgesloten Limburgse kolenmijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 10:55 18 mei 2018 11:05 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6055
Ik geloof eerlijk gezegd nog niet een kwart van dit verhaal. Alsof hij Roda tegen Almere heeft liggen kijken in Dubai , haha. Erbij uitleggend dat je er een enorm pakket krijgt wat televisie betreft. Wat een sensatieverhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 11:39
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6056

Schapendonk schreef : Ik geloof eerlijk gezegd nog niet een kwart van dit verhaal. Alsof hij Roda tegen Almere heeft liggen kijken in Dubai , haha. Erbij uitleggend dat je er een enorm pakket krijgt wat televisie betreft. Wat een sensatieverhaal.


Dat pakket bestaat wel degelijk in die landen. Het is alleen hartstikke illegaal. Dat werkt via IPTV, de kanalen worden afgetapt wereldwijd van reguliere buitenlandse zenders en doorgestuurd als één groot pakket verkocht onder een maandelijks abonnement. Er wordt niks afgedragen aan de omroepen die ze aftappen en de lokale wetgever kijkt de andere kant op. In de Russische en Arabische wereld zijn die IPTV pakketten heel populair, hier in Europa worden ze bestreden met wetgeving en handhaving. Maar het is gewoon mogelijk om de Nederlandse Fox in Dubai te kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 12:16
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6057
Jawel dat geloof ik ook wel allemaal, maar die gast verteld dit verhaal alsof hij er zelf bij was. Hij kan beter romans gaan schrijven of zo...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 14:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6058
Gustafson heeft vandaag al bij FC Utrecht getekend. Die speelde vijf dagen geleden nog met Roda mee. Je kunt je afvragen hoe gemotiveerd die was om met Roda de finale van de play-offs te halen. Nog voor die finale afgehandeld is, heeft Gustafson een nieuwe club en kan lekker met vakantie... Ik vind dat eigenlijk nog het grootste gevaar bij huurlingen, al kan het natuurlijk ook bij iemand met een aflopend contract gelden en zijn er genoeg huurlingen die wel vol gas geven. Bij die Gustafson heb ik het idee dat hij een groot gedeelte van het seizoen al ongelukkig was bij Roda en tegen Almere geen stapje extra zette.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 15:29
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6059
Niet erg, lange leve Gustafson. Bedankt voor de minimale inzet. Meer was niet nodig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 16:00
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6060
En wat dacht je van de volgende gedachtengang: "Als Roda snel uitgeschakeld is dan kan ik eerder op vakantie en ben ik ruim op tijd terug voor de eerste training bij Utrecht. Deze training begint al vroeg in de zomer want Utrecht speelt wellicht voorrondes Europa League"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden