Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

15 mei 2018 18:08 15 mei 2018 18:13 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6016
In goed overleg met Korotaev een rechtzaak in gang zetten. Haha dat is een goeie. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een rechtzaak in goed overleg heb zien gebeuren. Daarvoor is het een geschil. Ze hebben volgens mij dringend geld nodig, zo te zien... Tja als je op hoge voet leeft, zul je dat ook moeten blijven waarmaken, en anders kun je diep vallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 18:17
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6017
Iech hoop tot miene groetste wins oetkump en ze hartstikke failliet goon
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Karakter, Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 18:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6018
Dat is weer een typisch vage uitleg. Laten we even stellen dat de uitleg van Roda klopt.

Als Roda deze rechtszaak niet aanspant, vloeit het geld terug naar Dubai. Ok. Als dat is naar (een bankrekening van) Korotaev in Dubai is er niets aan de hand natuurlijk, ze staan met Korotaev namelijk op goede voet! Nogmaals, ik stel even dat de uitleg van Roda klopt.

Dus dat geld vloeit helemaal niet terug naar Korotaev. Of beter gezegd: waarschijnlijk ligt er beslag op alle tegoeden van Korotaev in Dubai. Hij was zogenaamd praktisch vrijgesproken, enkel nog wat administratieve formaliteiten en hij kon weer reizen en Roda helpen, zo werd ons een paar maanden geleden nog verteld. Als dat echt zo zou zijn, dan hoeft Roda toch geen beslag te leggen in overleg met Korotaev?

Dus als de uitleg van Roda klopt, dan is de kans groot dat Korotaev helemaal niet op korte termijn over zijn geld en paspoort kan beschikken. Als de uitleg van Roda klopt, dan lees ik tussen de regels door dat Korotaev nog wel een tijdje in rechtszaken verwikkeld zit.

Andere optie is natuurlijk dat de uitleg van Roda niet klopt en dat ze helemaal niet in goed contact staan met Korotaev.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Karakter, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 18:31 15 mei 2018 18:32 door Brncic.
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6019
Als je toch zo ontzettend overtuigd bent van de intenties van je Grote Redder, maakt het toch geen zak uit dat het geld terugvloeit naar Dubai? Dan pakt Korotaev zodra hij de gevangenisdeur achter zich heeft dichtgetrokken zijn Digipas om het geld alsnog over te maken? Voordat hij op het vliegtuig stapt ‘naar huis’ om nog eens 20 miljoen mee te nemen bedoel ik dan...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 18:42 15 mei 2018 18:45 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6020
Precies zo als Brncic zegt. Als het allemaal in goed overleg is. Waarom dan al deze heisa. Het enige wat er overblijft is dat Rjc het geld nú direkt wil hebben, voordat Korotaev te lang daarblijft. Ze hebben 11 nieuwe spelers nodig en maar één jaar de tijd om terug te keren. Dit wordt een leuke.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 19:02 15 mei 2018 19:03 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6021
Forumgebruikers, kijk eens naar de berichten van de directeur van Medisana op LinkedIn en het commentaar daarop. Erg lachwekkend!!

P.s. Tip gratuit!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 21:19
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6022
Wat een ontzettend merkwaardig bericht over dat beslag.
Dat zou in mei 2017 gelegd zijn? Waarom? Op basis van wat? Een beslag leg je normaal gesproken als je meent een vordering op iemand te hebben en vreest dat die er met datgene wat op die rekening staat vandoor gaat. (of een ander vermogensbestanddeel maar laten we het even bij de bankrekening houden).
Dat geld is juist bij de notaris geparkeerd als zekerheidstelling. Als ik het goed begrepen heb voor de beoogde overname van de aandelen. Volgens mij is er nog helemaal geen overenkomst met AK, dus ook geen vordering, en dus ook geen grond voor een beslag. En dat dat al een jaar geleden gelegd zou zijn is onzinnig. Dan hadden ze eerder een zaak moeten beginnen. Waarom zou dat naar Dubai terugvloeien? Het staat toch bij de notaris veilig? En áls het al naar Dubai zou gaan, wat is het probleem dan? Dit is toch wisselgeld voor deze miljardair?
Het verhaal rammelt maar ik kan er niet de vinger op leggen wat hier aan de hand is. Het verhaal zoals Roda dat naar buiten brengt mist elke logica.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 21:53 15 mei 2018 21:59 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6023
Ik denk dat Jaques gelijk heeft. Het zou kunnen dat in Dubai dusdanige vorderingen op Korotaev bestaan (en misschien al bestonden voordat hij het geld bij de notaris parkeerde) dat schuldeisers op een of andere manier aan die 2 miljoen proberen te komen. En dat met een rechtzaak voorkomen wordt dat het geld ‘terugvloeit’ naar Dubai, en Korotaev en Roda het geld daar dus kwijt zijn. Het is zoiets, of Roda heeft wel degelijk een conflict met AK.

Maar..gelukkig is het niet onze zorg;)

Zou DDL nu trouwens ook een opiniestuk schrijven over hoe onverstandig het was om met die Rus in zee te gaan en dat Roda dan beter af is in de eerste divisie? ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 22:13 15 mei 2018 22:20 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6024
Dit begrijp ik niet. Hij is toch miljardair. Waarom dan uit voorzorg 2 miljoen parkeren. Waarom zouden schuldeisers juist die 2 miljoen moeten hebben die geparkeerd staan. Er staat wel meer op zijn bank dan die 2 miljoen geparkeerd geld.Vind het allemaal wat ver gezocht. Ik denk eerder dat Rjc het geld nu abrupt en meteen wil omdat er een volledig nieuw 11-tal moet komen. Allemaal aflopende contracten. Als dat niet op tijd klaar is met de dure spelers die ze willen, dan zit een direkte terugkeer na 1 jaar er niet in. En een 2e jup jaar is wellicht dodelijk voor ze. Die 2 miljoen is dus alles wat ze nog hebben en op hopen. Daarom een rechtzaak om dit versnelt te innen. Het water staat immers aan de lippen. Ze hebben maar tot augustus. Dan moet het klaar zijn. Want wat krijgt een club met schulden ( exclusief de eredivisie compensatie in het 1e jup jaar). Niet echt veel betere spelers dan dat MVV krijgt. Dus daarom die 2 miljoen. Dat moet nu en snel voor ze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 11:26
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6025
Ik ben halverwege gestopt met lezen. Je klaagt iemand met wie je op goede voet staat, maar gelukkig wel in goed overlege.
Daarnaast: 'onlangs hebben we dit, eveneens in goed overleg met Aleksei Korotaev, noodgedwongen in gang moeten zetten.' Hoe krijg je het voor elkaar om 'in goed overleg' en 'noodgedwongen' in een zin te zetten. Die dingen betekenen toch exact het tegenovergestelde?

Ik weet even niet wat er nu overheerst: De pure verbazing over dit bericht of de realisering dat verbazing niet meer op zijn plaats is, aangezien het hier Roda JC betreft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 11:40
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6026
Hm nog zo'n column en ik ga DDL weer eens kopen:)

Column: Der Jo aus Maastricht

Wie heeft het filmpje inmiddels niet gezien. ‘Der Jo uit Maastricht (op z’n Duits uitgesproken)’ blijkt over een engelen- nog beter Angel Sidegeduld te beschikken. Voor een MVV-supporter – die wacht op de terugkeer van de Maastrichtse sterdragers in de eredivisie - is dat een goede eigenschap. Maar zondag 13 mei is dat diepe verlangen een avond lang slechts bijzaak. Zeker bij ‘Der Jo’.

Hij probeert – zichtbaar via het schermpje van een iPhone – contact te krijgen met de abonnee achter (0456) 317070. Ellenlang blijft de telefoon overgaan. Zo nu en dan switch het filmpje van de iPhone naar een televisie. De MVV-supporter kijkt – opmerkelijk, in het stadion blijven MVV-fans weg voor deze zender – naar een uitzending van Fox Sports. Je hoort en ziet vaag Ronald de Boer en Kenneth Pérez een wedstrijd analyseren. Dan toch… een vrouw met grafstem neemt de telefoon op. Het is een medewerkster van de Kerkraadse – inmiddels – eerstedivisieclub Roda JC. Op ‘z’n Heerlens’ vraagt ‘Der Jo’ of al kaarten te koop zijn voor Roda JC – MVV. In het pakket voetbalhumor bij de Kerkraadse medewerkers en zo blijkt later nog veel meer bij de supporters is niet opgenomen een dosis zelfspot. ‘Der Jo’ hoort en tel na zijn vraag dat de hoorn op het telefoontoestel van de Roda JC servicedesk wordt gekwakt. Wat volgt is een lach van de MVV-supporter gelijk een skelet dat voor je opdoemt al rijdend door een spookhuis. Het filmpje wordt diezelfde avond nog in – ik neem aan alleen in Maastricht – een hit.

Humor in het algemeen en voetbalhumor in het bijzonder; daar geniet ik met volle teugen van. Zeker in deze tijden waar schelden, dreigen, vloeken, schreeuwen de boventoon voeren. Ja ook humor in de categorie leedvermaak. Ook als ik zelf het lijdend voorwerp ben. En in het geval van Roda JC’s degradatie heb ik geen compassie met de aanhangers en nog minder met der ‘Vorstand’ van die club. Ik ben niet zo van revanchegedachtes. In sport werkt een dergelijke mentaliteit overigens vaak als een boemerang. Net zoals onderschatting of in het voorportaal van een belangrijke wedstrijd grenzeloos optimisme. Maar zondagavond – al voor het laatste fluitsignaal van de wedstrijd Roda JC – Almere City – dacht ik vaak terug aan mijn verjaardag van 2017. Dat werd de dag dat Tom Dumoulin de Giro d’Italia won en MVV aan het kortste eind trok in de finale van de play-offs. Ja, in Kerkrade. Ja, tegen Roda JC. Dat de Kerkradenaren met poep in de broek in eigen huis met 1-0 wonnen kon ik relatief snel verteren. Ik had over twee wedstrijden een dapper, strijdend en bij vlagen heel goed voetballend team van Ron Elsen gezien. Als een sportteam of een sporter alles heeft gedaan om te winnen en toch aan het kortste eind trekt ben ik – gelukkig – in staat het verlies te relativeren. De sarrende - zeg maar gerust agressief uitdagende - Roda JC aanhang zag ik vanaf het veld gelaten aan. Ik dacht vooral: het loon van de angst en jarenlang wanbeleid slaat op een later tijdstip nog wel een keer toe.

Dat relativeren is mij nooit gelukt bij de geniepige beslissing die het Roda JC-management en ongetwijfeld ook technische staf (Huub Stevens) nam om op die tropische dag. Weet u het nog: de MVV dug-out (volledig van glas) functioneerde onder een brandende zon als een magnetron. Tien meter verder stond de dug-out van de koempelclub piekfijn ingepakt en voorzien van koeling. Geen Kerkraadse hand hielp MVV’ers die zielig wat dekens - ontvangen van mensen van het Rode Kruis! - over het glazen dak leggen. Ik vermoedde het al langer. Maar op Op mijn verjaardag wist ik het zeker. Roda JC is een club in verval. Wie met dat soort geniepigheden het vege lijf moet redden hoeft niet te rekenen op compassie als het – een jaar later – vijf minuten na de degradatie een telefoontje van ‘der Jo aus Maastricht’ krijgt.
m.limburger.nl/…/dmf2…/column-der-jo-aus-maastricht/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Tuor, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 11:40 16 mei 2018 11:40 door Hill28. Reden: dubbel
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6027
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 13:11 16 mei 2018 13:14 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6028
www.soccernews.nl/news/449053/grote-zorg...is-in-nevelen-gehuld

Roda JC gaat in het aankomende seizoen in de Jupiler League spelen en het is zeer de vraag wat dat precies te betekenen heeft voor de club. Volgens Voetbal International heersen er in Kerkrade in ieder geval grote zorgen over de toekomst.

Het blad schrijft over de situatie van de Limburgers: "De toekomst van de club is in nevelen gehuld. Achter de schermen heersen grote zorgen, want de financiële afdeling is minstens zo lek als de achterhoede. De club werd bijna drie jaar geleden gered door zakenman Frits Schrouff, die Roda opkocht en schuldenvrij maakte, maar bleef sindsdien de miljoenentekorten aaneenrijgen. Schrouffwil zo snel mogelijk van zijn aandelen af. Genoeg partijen hebben interesse getoond, maar aan elke optie kleven bezwaren. Zo was beoogd verlosser Aleksei Korotaev het afgelopen jaar vooral druk met zijn eigen Houdini-act in de juridische wereld van Dubai."

Men gaat verder: "Opportunisten als Salar Azimi zitten op het vinkentouw, maar worden door Schrouffniet vertrouwd. Hij heeft wel fiducie in een mogelijke overname door Club Brugge-eigenaar Bart Verhaeghe, die een satellietclub zoekt voor de Belgische kampioen. Zijn interesse in Roda was recent zeer serieus, de partijen zaten verschillende keren bijeen en een koopsom van zes miljoen euro zou zelfs al besproken zijn. Maar Verhaeghe schrok terug na nadere bestudering van het Kerkraadse kasboek. Vijf miljoen schuld uit het verleden, drie miljoen begrotingstekort per jaar. In België was Roda allang failliet verklaard, constateerde de Brugse delegatie."



Drie miljoen euro verlies per jaar, terwijl de spelersbegroting als ik het goed heb sowieso maar rond de 2,5 miljoen was. Waar gaat dat geld heen? Is de jeugdopleiding en stadionhuur echt zo gigantisch daar? Of komt er maar zo weinig geld binnen?

In de eerste divisie zal het nog veel minder zijn qua inkomsten, ben benieuwd. Overigens ook interessant om te lezen dat Roda op dit moment dus helemaal niet schuldenvrij is maar alweer 5 miljoen schuld heeft, amper twee jaar nadat Schrouff alle schulden zou hebben afbetaald.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 13:47
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6029
Dit staat op Soccernews:

Roda JC gaat in het aankomende seizoen in de Jupiler League spelen en het is zeer de vraag wat dat precies te betekenen heeft voor de club. Volgens Voetbal International heersen er in Kerkrade in ieder geval grote zorgen over de toekomst.

Het blad schrijft over de situatie van de Limburgers: "De toekomst van de club is in nevelen gehuld. Achter de schermen heersen grote zorgen, want de financiële afdeling is minstens zo lek als de achterhoede. De club werd bijna drie jaar geleden gered door zakenman Frits Schrouff, die Roda opkocht en schuldenvrij maakte, maar bleef sindsdien de miljoenentekorten aaneenrijgen. Schrouff wil zo snel mogelijk van zijn aandelen af. Genoeg partijen hebben interesse getoond, maar aan elke optie kleven bezwaren. Zo was beoogd verlosser Aleksei Korotaev het afgelopen jaar vooral druk met zijn eigen Houdini-act in de juridische wereld van Dubai."

Men gaat verder: "Opportunisten als Salar Azimi zitten op het vinkentouw, maar worden door Schrouff niet vertrouwd. Hij heeft wel fiducie in een mogelijke overname door Club Brugge-eigenaar Bart Verhaeghe, die een satellietclub zoekt voor de Belgische kampioen. Zijn interesse in Roda was recent zeer serieus, de partijen zaten verschillende keren bijeen en een koopsom van zes miljoen euro zou zelfs al besproken zijn. Maar Verhaeghe schrok terug na nadere bestudering van het Kerkraadse kasboek. Vijf miljoen schuld uit het verleden, drie miljoen begrotingstekort per jaar. In België was Roda allang failliet verklaard, constateerde de Brugse delegatie."

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 14:19 16 mei 2018 14:27 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6030
Dus, het begrotingstekort dat Roda over 1 seizoen is gewoon groter dan de complete begroting van MVV. Wauw. Daar word ik wel even stil van. Hoeveel wanbeleid kun je voeren? Maar goed, van een clubleiding die geen enkele rekening houdt met degradatie, ondanks dat de club zich al jaren met hangen en wurgen handhaaft in de eredivisie kun je dit allemaal wel verwachten. Ik hoop echt dat het nu eens goed wordt afgestraft. En misschien morgen een artikeltje in de Limburger hierover? Emil? Of is dat te moeilijk voor je?



Edit: wel leuk dat uitgerekend eerder vandaag iemand op het prikbord van die lui schreef dat het echt competitievervalsing is dat Twente een hoger spelersbudget heeft, terwijl ze een enorme schuld hebben. Ik verzin dit niet. Het staat er echt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, Lassie80, M.V.V. 1902, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.418 seconden