Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

14 feb 2018 17:54
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5551
Hoop dat ze allemaal naar de klote gaan!! Wie het laatst lacht, lacht het best!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2018 18:03
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5552
Ik vind dat je gerust naar een persoon mag reageren en een kleine belediging moet kunnen. Dat moet je dan maar nemen. Maar er zijn grenzen. En heb het toevallg nog gelezen, en sorry, vond het ver van satirisch. Dus terecht verwijderd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2018 21:21
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5553
Op dit forum is al vaker nagedacht over de reden waarom een Turkse zakenman opeens zoveel interesse heeft in een (voor hem) onbekende Nederlandse tweedeklasser die bijna failliet was. Bij Roda precies hetzelfde verhaal. Het is de logica zelve dat zo'n zakenman dit alleen doet om er zelf winst uit te halen. De moeizame weg is de club helemaal opbouwen van onderuit en er een winstgevende onderneming van maken die spelers met winst doorverkoopt. De makkelijke weg is de club gebruiken om er illegale praktijken op na te slaan. Ik kan niet weten of Gun voor de makkelijke of de moeilijke weg heeft gekozen, maar het is natuurlijk wel de realiteit van deze tijd dat er op dit gebied heel veel gebeurt wat het daglicht niet mag zien. Ik mag hopen voor Fortuna dat dit niet aan de orde is, maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven te steken.. Dan mag Gun nog zo'n positieve indruk geven tot nu toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2018 21:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5554
Zijn er voorbeelden van zakenmensen die echt verdiend hebben aan het eigenaar zijn van een club? Dus door een goed transferbeleid e.d.? Volgens mij kost het altijd geld. Ik denk even aan mannen als Van Seumeren, Van den Herik, Smits'. En dat zijn echte clubmannen. Al die sjeiks en dubieuze Russen in de premier league, zouden die verdienen aan hun clubs? Ik geloof er niks van. Dus moeten er andere motieven zijn als een buitenlander zonder enige clubbinding opeens miljoenen in een onbetekenend clubje gaat stoppen. En dat bedoel ik niet beledigend naar Fortuna. MVV is in dat verband even onbetekenend. Net als die club in het oosten. Voor status hoef je het ook niet te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2018 21:49
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5555

Boschpoort schreef : Zijn er voorbeelden van zakenmensen die echt verdiend hebben aan het eigenaar zijn van een club? Dus door een goed transferbeleid e.d.? Volgens mij kost het altijd geld. Ik denk even aan mannen als Van Seumeren, Van den Herik, Smits'. En dat zijn echte clubmannen. Al die sjeiks en dubieuze Russen in de premier league, zouden die verdienen aan hun clubs? Ik geloof er niks van. Dus moeten er andere motieven zijn als een buitenlander zonder enige clubbinding opeens miljoenen in een onbetekenend clubje gaat stoppen. En dat bedoel ik niet beledigend naar Fortuna. MVV is in dat verband even onbetekenend. Net als die club in het oosten. Voor status hoef je het ook niet te doen.

Dan heb je het nog over een club in de Premier League. Ik kan me voorstellen dat dit nog een kwestie van eer kan zijn voor zo'n miljonair. Wat je echter bij Fortuna (of even goed MVV inderdaad) te winnen hebt? Dat is wat ik bedoel met die moeilijke weg. Dan moet je bijna, Koraetev-gewijs, toch al vooral gaan denken aan CL-voetbal om eer te halen bij een Nederlandse club. En clubs uit Zuid-Limburg hebben sowieso een beperkt groeipotentieel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 09:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5556
Belgkse heeft helemaal gelijk, al meerdere keren door meerdere mensen hier op het forum aangehaald. Wat heeft zo’n Gün nou te zoeken met Fortuna? Wat hij in de interviews zegt geloof ik in ieder geval niet, dat hij Fortuna vanwege de prachtige historie en gunstige ligging en het fraaie stadion heeft uitgekozen. En zoals de anderen zeg ik het er ook maar even bij: datzelfde zou uiteraard ook voor MVV gelden. Beide clubs hebben op mensen buiten de Euregio (en nu ben ik wellicht nog coulant) nauwelijks aantrekkingskracht. Structureel winst maken met een Jupiler league club, daar geloof ik ondanks de verkoop van Schuurs ook nog altijd niet in.

De parallel met Bilgic die bij ons opeens op de tribune zat is ook gemakkelijk te trekken. Beiden een ietwat onduidelijke functie bij een Turkse topclub bekleed en met mooie verhalen naar Zuid-Limburg. Wij hebben Bilgic, dankzij de KNVB onder andere, buiten de deur kunnen houden. Ik ben daar nog altijd dankbaar voor.

Waarom Gün wel instapt, weet ik uiteraard ook niet precies, en het zou ondanks zijn mooipraterij best allemaal legaal en gunstig voor Fortuna kunnen zijn. Maar ik zou als Fortuna-fan heel erg in tweestrijd zitten. Van de ene kant dolblij met de revival, van de andere kant met de angst dat het ieder moment verkeerd zou kunnen gaan, want je hebt gewoon geen flauw idee wat de man nou echt van plan is en wat zijn achtergrond is, waar de centen vandaan komen en of die centen wel blijven komen. En ja, voor ADO en Vitesse geldt bijvoorbeeld hetzelfde en daar pakt het tot nog toe sportief goed uit – al trekt Vitesse steeds minder toeschouwers omdat de fans vervreemden van de club, en rommelt het bij ADO in de bestuurskamers al jaren. Maar kijk ook naar onze oosterburen: hun mecenas legde Roda op om twee miljoen er doorheen te draaien en ging een paar dagen later de bak in en de centen stonden ergens geparkeerd. Roda kon dat nog opvangen dankzij Schrouff en de eredivisiestatus, voor een Fortuna kan zoiets einde oefening zijn.

Dat allemaal gezegd hebbende: ik heb het idee dat Oliseh gewoon woest is over zijn ontslag én de opmerkelijk onprofessionele manier waarop Fortuna dat communiceert en daarom zo reageert. Het is over en weer modder gooien nu. Normaal gezien ga je als club toch uit elkaar met een verhaal van “Oliseh is een goede trainer en goed mens maar we hebben niet het idee dat hij het tij kan keren” of “een verschil van inzicht, nieuwe impuls nodig, Oliseh heeft alles voor de club gedaan, hem valt niets te verwijten”, zoiets, lees alle persberichten van profclubs er maar op na. Maar Fortuna geeft Oliseh nog een flinke trap na. Oliseh is er niet de persoon naar om dat over zijn kant te laten gaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 09:54
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5557
Ik zeg: waar rook is, is vuur. In dit geval bestaat dat Vuur uit illegale activiteiten. Met zoiets kom je niet uit het niets. En dan het communicatief opmerkelijk slechte verweer van Fortuna "Oliseh was de enige die zich schuldig maakte aan illegale activiteiten'.

In het slechtste geval komt de KNVB erachter wat ze hebben geflikt. En die zal niet te beroerd zijn om sancties uit te delen. En dat betekent mogelijk Einde oefening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 10:09
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 244
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5558
Klopt Hill28, zou zomaar over de TPO kunnen gaan ( Third Party Ownership ) Spelers/personeel dat niet op de loonlijst of eigendom zijn van FSC.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 10:18
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5559
Kan me helemaal vinden in een aantal schrijvers hierboven. Gelukkig blijft ons deze ellende bespaard. Bij Fortuna is het moddergooien begonnen. Wat bedoelt Oliseh met ‘illegale praktijken’? Of zit-ie gewoon vol rancune?

Hoe dan ook, een voetbalclub is geen bedrijf. De grootste clubs ter wereld zijn qua omzet een lachtertje als je het met een van de bedrijven aan de AEX vergelijkt. Real Madrid had afgelopen seizoen een record omzet van 675 miljoen. De winst van de Koninklijke was ruim 21 miljoen (bron: AD.nl). En dan heb je het over de grootste club ter wereld! Dat is nog altijd minder dan het Nederlandse bedrijf Amsterdam Commodities (ooit iemand van gehoord?) in 2016 had. Dat omzet was toen ruim 682 miljoen en het bedrijf maakte bijna 35 miljoen euro winst. Over de echte grote jongens zoals Shell moet je het niet eens hebben. Voor de geïnteresseerden: 230.000.000.000 (ik weet niet eens hoe je dat uitspreekt, bron: aandelencheck.nl). Dat wil niet zeggen dat je een club niet professioneel moet leiden. Maar een voetbalclub is er niet om gigantische winsten te maken. Een club is er om voetbal te tonen aan het publiek. Streef sportief het hoogste na op een zo’n financieel verantwoord mogelijke manier. Investeer waar het kan. Break-even draaien of een kleine winst is prima. Bouw aan een stevig fundament. En voorkom ellende zoals in Den Haag, Arnhem of andere plekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 11:41
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5560
Nog iets wat me opviel in dat interview van Gün recent in de Limburgse media.
Hij verklaarde in Amsterdam te zijn gaan wonen omdat er in Zuid-Limburg geen internationale school zou zijn voor zijn kinderen.
Dan vraag je je af hoe die man geinformeerd is. In Maastricht hebben we het goed aangeschreven United World College. Daar zitten heel wat kinderen van expats.
Heeft verder niks met de club te maken maar ik vind het wel opvallend. Dat Amsterdam voor een wereldburger heel wat meer te bieden heeft dan Zuid-Limburg snap ik nog wel maar het school argument is onzin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 11:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5561
Benoemde ik laatst ook al Boschpoort. Zijn interviews staan vaker van dat soort leugentjes/wenselijke teksten. Ik snap best dat hij liever in Amsterdam woont, denk dat hij het daar meer naar zijn zin zal hebben, maar waarom moet daarover gelogen worden? Dat maakt zijn niet controleerbare uitspraken minder betrouwbaar.

Op Fortunasc.nl lijken er maar weinig mensen zorgen te zien overigens, Oliseh is een leugenaar en daarmee is de kous af, niets aan de hand. Totaal niet kritisch op Gün.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 11:56
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5562
Een andere vraag die ik hier graag wens te stellen is de vraag in hoeverre de KNVB volgens jullie een plicht heeft om naar aanleiding van de uitlatingen van Oliseh een onderzoek in te stellen? Komt die plicht niet voort uit haar taak als hoedster van ons mooie Nederlandsche Voetbal? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 12:51
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5563
Interessante ontwikkeling inzake Oliseh. Wellicht wordt er veel gezegd uit emotie maar wellicht speelt er meer. Ik denk dat laatste
Ik geloof namelijk ook dat er bij Fortuna zaken gebeuren die niet passen . Nu Fortuna met advocaten op de proppen komt ben ik benieuwd wie welke kaart gaat trekken. Even uitgaande dat Oliseh financieel onafhankelijk is ( opgebouwd als speler) hij niet onder financieele druk zaken in te slikken.
Bovendien is het hele verhaal Fortuna met de nieuwe eigenaar een vreemd verhaal, los of hij nu wel of niet in Amsterdam wilt wonen want dat vind ik niet zo relevant is het meer het netwerk van allerlei portugeese en turkse invloeden die lastig in eerste instantie te checken zijn.
Toch is daar een beweging die nader onderzoek verdiend, zeker nu Oliseh zelf hiermee duidelijk naar buiten komt. Hij zal zeker ranuneus zijn maar hij zal toch niet zo stom zijn dat hij dingen roept die niet kloppen want dan is zijn carriere ook voorbij
Ik voorzie zwaar weer voor Fortuna in opkomst en veel problemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 13:31
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5564
Ik weet totaal niet wat hier de waarheden zijn, maar waarom moet Oliseh Fortuna beschadigen. De club staat altijd op 1. Zelfs als er uit gaat komen dat er wat goed fout zit is, moet dat dan op deze manier?

Hadden wij Capa geloofd als ie na zn ontslag een beerput aan mismanagement en schuldproblemen bij MVV had opengetrokken? Of hadden we dan gesproken over een zure ontslagen trainer?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 13:35
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5565
Hoe dan ook. Fortuna móést wel. Anders waren ze er niet meer geweest. Begrijpelijk dus. Daarom is ook niemand kritisch naar Gün. "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden