MVV-Supporterskaffee

04 aug 2019 09:30
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV-Supporterskaffee #136
Valt mij ook op. Waarschijnlijk, valt er niets belangrijks te melden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 09:41
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-Supporterskaffee #137

middenstip schreef : Valt mij ook op. Waarschijnlijk, valt er niets belangrijks te melden!


Wat vind jij belangrijk middenstip?
Er zijn genoeg dingen gezegd.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 10:41
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-Supporterskaffee #138
Het supporterscafe werd redelijk goed bezocht, ik schat dat er zo'n 50 / 60 supporters aanwezig waren.

- Penders kwam aan het woord en meldde dat MVV er financieel steeds beter voor staat. Ondanks dat andere clubs een hogere begroting hebben geven die ook veel meer geld uit aan randzaken. MVV heeft een betere verhouding tussen begroting en spelersbudget waardoor de (sub)top van de eerste divisie dichterbij komt.

- Ook werd nogmaals gemeld dat MVV terug wil naar echt gras. De onderhandelingen lopen met de gemeente, ook over bijv. een nieuwe trainingslocatie bij een van de bestaande amateurvelden. De piekbelasting op die velden ligt vooral in de avonduren dus hier zijn wel mogelijkheden.

- Er is nog geen hoofdsponsor, MVV is nog in onderhandeling. Ook de andere shirtsponsors zijn inmiddels hiermee gestopt dus MVV heeft op dit moment geen enkele naam op de shirts staan.

- Reginald Thal verschuift steeds meer naar de achtergrond als commercieel directeur ad interim. Tom Daemen heeft veel stappen gemaakt dus hij wordt meer naar de voorgrond geschoven

- Helaas werd er geen nieuwe speler gepresenteerd. MVV is wel ver in de onderhandelingen met een speler en gaf aan dat het 80% zeker is dat deze speler komende week gepresenteerd wordt (verder geen details)

- MVV legde uit hoe de onderhandelingen verliepen met Nissilä: Voordat hij op proef kwam had MVV aangegeven wat de mogelijkheden waren qua salaris etc. Dat was geen probleem volgens alle betrokkenen, maar na de proefperiode kwamen de zaakwaarnemer, zijn huidige club etc. ineens met extra voorwaarden. MVV is nog in onderhandeling

- MVV beseft dat het 5 voor 12 is en de selectie nog lang niet compleet is. De onderhandelingen lopen met een aantal versterkingen maar dat kan nog even duren.. Elsen gaf vooral aan vooral te letten op 31 augustus (sluiting transfermarkt).

- Usta gaf aan dat sommige van de andere testspelers op zich wel potentie hebben, maar dat het nog een vraagteken is of ze direct een versterking voor de basis zouden zijn, oa. omdat ze lang niet gespeeld hebben of pas net weer fit zijn.

- Usta zei ook dat hij alleen spelers wil aantrekken die het een eer vinden om voor MVV te spelen. Als ze een beetje aarzelen in het begin over MVV als club gaat er al een streep door de naam.

- Vanuit het publiek kreeg Usta de vraag over het klopt dat spelers niet meer met fans mogen praten tijdens de training. Hij zei dat dit klopt omdat hij volledige concentratie verwacht tijdens de training. Na de training kunnen de spelers wel met de supporters praten. En inderdaad wil hij voor de veiligheid niet dat er mensen achter de goals staan.

- Het supportersoverleg is de laatste jaren te onzichtbaar geweest. Er is op de achtergrond veel nuttig werk verricht, bijv. door veel contact te zoeken met de gemeenteraad in het kader van normalisatie etc. De primaire taak van het supportersoverleg is om op te komen voor de supporters. Om wat meer zichtbaar te worden voor alle supporters en om wat meer daadkracht te hebben wordt het overleg geformaliseerd en kunnen supporters in de toekomst lid worden van het overleg om zo ook inspraak te hebben etc. Er wordt gevraagd naar ideeen en mensen kunnen zich hiervoor melden via oa. de Facebook pagina www.facebook.com/supportersoverlegMVV/

Wellicht heeft iemand anders nog een aanvulling hierop?
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Mr Sjaan, Ben Salemans, Maosbrögk, Jacques, mvv4ever, Bieske, jesfen, Huib, middenstip en12 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 11:11
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV-Supporterskaffee #139
Prima verslag Jeoff, dank je wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 11:20
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV-Supporterskaffee #140
Merci Jeoff. Wat betreft die nieuwe speler die 80% zeker is, laten we vooral hopen dat dat om een directe versterking gaat zoals Kot of Nissilä, zelf zet ik mijn geld op Kot. Zo lang het maar niet om een nieuwe 2e of 3e keeper gaat, dat zou het namelijk bijna niet waard zijn om te benoemen tijdens het supporterskaffee. Volgens Trepke B zou er namelijk nog een Nederlandse keeper bij gaan komen voor de breedte. Daar worden we denk ik allemaal niet warm van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 11:44 04 aug 2019 11:50 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
MVV-Supporterskaffee #141
Merci Jeoff. Prima verslag. Een paar kleine aanvullingen:

@Komopdieroeie: Ik verwacht ook dat Kot komt. Maar Usta gaf duidelijk aan in hem nog geen speler voor de basis te zien.

Wat de selectie betreft: MVV heeft momenteel 14 contractspelers en wil toe naar minimaal 20. Ze willen dan ook nog zeker 5 a 6 spelers halen. En dat moeten spelers zijn die direct een versterking zijn zodat ook jongens als Schroijen en vd Hurk (als voorbeeld genoemd) niet langer zeker zijn van een basisplaats maar de hete adem van een concurrent in de nek gaan voelen.

MVV heeft niet alleen met Smeets gesproken, maar ook met Dogan. Usta vertelde dat Dogan had aangegeven dat hij heel graag naar Turkije zou willen. En uiteindelijk ging hij naar NAC dat qua salaris natuurlijk veel meer kan bieden dan MVV.

MVV was op een haar na verwijderd van een samenwerking met een grote club. Een samenwerking waar MVV duidelijk beter van zou zijn geworden. Helaas ketste het op het laatste moment af.

Opvallend: Elsen stelde ook een vraag aan de supporters. Waarom is een deel van de aanhang er niet tegen de Jong teams? Is dat de schuld van MVV? Heeft dat een andere reden? Hij wist het niet. Elsen gaf ook aan dat de steun van de fans juist in die wedstrijden node wordt gemist door spelers en staf. Dat scheelt 10 tot 30% zei hij. Het antwoord vond ik overigens niet bevredigend. Althans dat deel van het antwoord waarin de spreker de reden omschreef. Maar goed.... daar verschillen de meningen over en dat is ook prima wat mij betreft.

En ook ik zal nog wel wat dingen zijn vergeten. Dus vul gerust aan ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Jacques, mvv4ever, jesfen, Huib, opadiehard, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902 en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 12:30
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV-Supporterskaffee #142

jeoff schreef : - Er is nog geen hoofdsponsor, MVV is nog in onderhandeling. Ook de andere shirtsponsors zijn inmiddels hiermee gestopt dus MVV heeft op dit moment geen enkele naam op de shirts staan.

- Reginald Thal verschuift steeds meer naar de achtergrond als commercieel directeur ad interim. Tom Daemen heeft veel stappen gemaakt dus hij wordt meer naar de voorgrond geschoven


Allereerst hartelijk dank voor de samenvatting Jeoff!
Werd er over het commerciële gebied nog meer verteld? Wat heeft Thal en co bereikt? De resultaten zijn namelijk niet zichtbaar. Sterker nog: de shirtsponsors zijn schijnbaar afgehaakt.
Thal gaat meer naar de achtergrond, prima, maar wat heeft ie bereikt? Juist de commerciële afdeling moet op targets worden afgerekend: zijn deze behaald en wat zijn deze?
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 16:02
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Supporterskaffee #143
Van broer Ben gehoord (in willekeurige volgorde):

- begroting is nu rond 3,5 miljoen;
- 3 spelers 0-19 sluiten aan bij selectie;
- MVV wil een jong team, maar hoopt op een 0-21 team en -competitie;
- Voor supportersbeleid is goed overleg met gemeente nodig. Huib Pijpers c.s. hebben 8-9 fracties uit de gemeenteraad gesproken. Contacten lopen, maar burgemeester reageert vooralsnog nogal formeel;
-MVV is in goed overleg met de gemeente bezig met opstellen met bid-book m.b.t wenselijke verbeteringen in faciliteiten;
- De gemeente staat niet afwijzend er tegenover als stadionnaam te gelden wordt gemaakt;
-MVV wil op korte termijn nog vijf spelers toevoegen van minimaal gelijk niveau als huidig niveau eerste elftal. Volgende week wordt 80% zeker nieuwe speler gepresenteerd;
- Shermar sluit weer aan bij training. Enes zeker paar weken aan de kant. Vermijl zal ook nog wel 2/3 weken duren;
- Trainer wil alleen spelers die trots zijn voor MVV te voetballen: over-mijn-lijk mentaliteit essentieel;
- Diverse supportersgroepen gaan zich verenigen, o.l.v. o.a. Huib Pijpers en Levine Leenders. Daar komt nog een info-avond over.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Ben Salemans, Huib, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 17:52
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-Supporterskaffee #144

Maosbrögk schreef :
Allereerst hartelijk dank voor de samenvatting Jeoff!
Werd er over het commerciële gebied nog meer verteld? Wat heeft Thal en co bereikt? De resultaten zijn namelijk niet zichtbaar. Sterker nog: de shirtsponsors zijn schijnbaar afgehaakt.
Thal gaat meer naar de achtergrond, prima, maar wat heeft ie bereikt? Juist de commerciële afdeling moet op targets worden afgerekend: zijn deze behaald en wat zijn deze?


Op zich goede vragen maar die zijn niet gesteld. Wel werd gemeld dat de rugsponsors oa. gestopt zijn vanwege wisselingen in het bestuur bij die firma's.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 18:29 04 aug 2019 18:36 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-Supporterskaffee #145
Bedankt allen voor de samenvattingen. Er wordt hier even droog tussen neus en lippen door verteld dat de begroting inmiddels 3,5 miljoen euro is, maar we kwamen van 2,5 miljoen af, dat is een fantastische prestatie die het nieuwe commerciële team heeft bereikt. De grootste stijging in jaren, complimenten hiervoor!

Het verlies van alle shirt-sponsoren is natuurlijk een aderlating. Maar kijkend naar Fortuna die momenteel hetzelfde probleem hebben in de eredivisie, nota bene bezig aan hun tweede seizoen, dan geeft deze informatie je een hele ander kijk op, wat blijkt: de illusie dat promotie alle problemen zal oplossen. Hopelijk kan MVV ook dit seizoen rouleren van shirtsponsor voor kleinere bedragen om dit probleem op te lossen.

Ik hoop niet dat men nu volledig gokt op die tien vogels die in de lucht hangen, omdat men vindt dat die ene die op dat takje naast je hand zit niet tam genoeg is. Er viel al weinig te kiezen, dan moet je niet selectiever gaan worden, want dan is misschien alles gevlogen op 1 september.

Als MVV al haar beloften weet waar te maken dan kunnen we eindelijk weer eens uit die negatieve spiraal gaan kruipen. Voor nu is alles nog heel vloeibaar, niet toetsbaar en kan er nog heel veel veranderen binnen een maand. Maar hopelijk kan men nu eindelijk weer spijkers met koppen gaan slaan dit seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Schapendonk, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 19:24
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-Supporterskaffee #146
Dient gezegd te worden dat bij die begroting rekening is gehouden met een volwaardige shirt/hoofdsponsor.

Dat die samenwerking met een andere club op een haar na afgeketst is, is ook een tegenvaller. Natuurlijk gaat Elsen door met zoeken en netwerken maar een echte meevaller/positieve wending in ons sportief verhaal zou toch eens leuk zijn. We wachten maar weer af.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 19:30
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV-Supporterskaffee #147
Ik vind het een beetje vreemd verhaal.. paar maanden geleden wordt gezegd, de sponsoren geloven in ons verhaal om over twee jaar een stap te maken.. vervolgens verdwijnen ze allemaal van het shirt/broek!
Vorig jaar waren we allemaal blij met Thal als sponsorvissertje.. stapt nu al naar een tweede plan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2019 20:50
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV-Supporterskaffee #148
Het wordt nu een beetje een wazig verhaal. 3,5miljoen budget maar thal verdwijnt naar de achtergrond, geen sponsoren op het shirt? Sterker nog nog geen nieuwe spelers, wordt verwezen naar 1-9 met andere woorden happen ze niet voor die tijd staan we met lege handen.
Ik zeg tussen jaar nummer....?
Of worden we op een verkeerd been gezet?
Dit is het zelfde spelletje als voorgaande jaren. Met als enige verschil dat we nu een iets beter budget hebben al weet niemand precies hoe of wat.
O ja waarom we niet naar MVV komen tegen Jong teams? MVV kan hier niets aan doen? Heeft/doet MVV zich verzetten of zich tegen deze teams uitspreken?
Nee want Ron zelf heeft in het verleden al eens gezegd dat het juist leuk is tegen talenten van topclubs te spelen, die vind het juist prima. Dus niet de juiste persoon die ons deze vraag stelt.
Ik ben trouwens ook geen voorstander van het wegblijven tijdens deze wedstrijden ivm gemiste inkomsten MVV. Ik zie meer in een soort van massaal protest tegen de jeugd teams deze wedstrijden. Een rood/witte geluidswal of spandoeken ( als dat wordt toegestaan)? Of iets dergelijks.

Alle gekheid op een stokje, MVV is zeker goed bezig en ik snap dat ze niet alle kaarten op tafel leggen.
Maar ik heb zeker ook nog twijfels omdat de kans bestaat dat we weer een tussenjaar tegemoet zien.

Ik kom niet niet naar het supporters overleg omdat ik van te voren weet dat mijn vragen niet beantwoord gaan worden.
Ook denk ik dat je de buitenwacht beter kunt informeren na afloop van de transferperiode. Er mag en kan dan meer informatie worden gegeven dan dat je midden in het onderhandel proces zit.

Speelt de onrust onder supporters/ sponsoren over het uitblijven van versterking en een wedstrijd shirt er in mee dat het overleg nu plots werd gehouden?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2019 09:06
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV-Supporterskaffee #149
Op het supporterskaffee hebben Paul Penders, Fuat Usta en Ron Elsen een reëel verhaal gehouden over de huidige positie van MVV. Het is nu eenmaal niet meer op dit moment en MVV staat redelijk achteraan in de rij als het gaat om inkomende transfers. Op dit moment heb je dan 2 keuzes, een speler tekenen die niet de beste optie is (of flink te veel betalen), of wachten en hopen dat de eerste keuze straks toch nog tekent als de deadline nadert. Je ziet andere clubs dan de keuze maken om nu spelers te contracteren en niet af te wachten. Ik lees hier op het forum ieder jaar dat Helmond Sport de ene na de andere 'versterking' binnen haalt en uiteindelijk zijn al deze '2e-keuzes' onvoldoende om goed te presteren. Bij Roda hebben ze nu ook een hele lijst nieuwe spelers. Over een aantal maanden weten we of de keuze van MVV de juiste is geweest.

Op het commerciële vlak is echt niet de sprong gemaakt van 2.5 naar 3.5 miljoen. De begroting neemt al jaren een beetje toe, maar dat is vooral te danken aan een groep grote ondernemers (de groep Vleugels) die een extra financiële inspanning doet. Dit heeft MVV vorig jaar ook vaker aangegeven dat deze groep wat extra's zou inleggen dat ten goede zou komen aan het spelersbudget. Thal is bij MVV betrokken geworden om op commercieel gebied de grote lijnen te ontwikkelen en een team aan te sturen van commerciële medewerkers. Eerlijk gezegd zie ik van deze grote lijnen weinig terug. De reclamebord/stoeltjes-mentaliteit heerst nog altijd en er wordt enkel gevist in vijver van MKB Maastricht. Dat terwijl er juist rondom Maastricht wél grote bedrijven zijn die misschien interessant kunnen zijn. Teleurstellend is het daarom ook dat alle positief op het shirt nog niet bezet zijn. Dan heb je geen klein probleem op het gebied van sponsoring maar een groot probleem. Blijkbaar kan onze club niet verkocht worden aan commerciële partijen voor 20/30.000 per jaar. Fortuna heeft hier ook last van, maar lost dit dan creatief op met 4 periode shirt-sponsoren. Misschien moet MVV ook eens wat meer out of the box denken. Er moet afgestapt worden van het statische model van de sponsorbrochure waar je een kruisje moet zetten bij welke keuze je wil maken. Met alle goede bedoelingen van het commerciële team moet op strategisch commercieel beleid het roer wel om. De markt verandert... MVV moet dan ook hierop inspelen.

Ik vind het overigens een goede zaak dat het supportersoverleg verder geformaliseerd zal worden. Ik denk dat er onder de supporters een grote behoefte is om een bredere stem te krijgen en breder vertegenwoordigd te worden dan op dit moment gebeurt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Huib, Lassie80, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2019 10:37
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV-Supporterskaffee #150

Komopdieroeie schreef : Merci Jeoff. Wat betreft die nieuwe speler die 80% zeker is, laten we vooral hopen dat dat om een directe versterking gaat zoals Kot of Nissilä, zelf zet ik mijn geld op Kot. Zo lang het maar niet om een nieuwe 2e of 3e keeper gaat, dat zou het namelijk bijna niet waard zijn om te benoemen tijdens het supporterskaffee. Volgens Trepke B zou er namelijk nog een Nederlandse keeper bij gaan komen voor de breedte. Daar worden we denk ik allemaal niet warm van.


Ik denk eerder aan Sylla aangezien Ron het ook nadrukkelijk had over het sluiten van de Engelse markt op 8 augustus tijdens het supporterskaffee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden