MVV-Supporterskaffee

08 jan 2015 16:20
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV-Supporterskaffee #61
Eigenlijk zijn alle punten die MVV Supporter kennelijk heeft gemist wel degelijk aan de orde geweest.

Hennie Bastiaans en Ron Elsen hebben heel duidelijk gemaakt hoe de vlag er sportief bij hangt. Open en helder werd verteld waarom we deze winter van bepaalde spelers afscheid (moesten) nemen.
Wijnen: ontwikkelt zich onvoldoende. Hawbir doet het op die positie beter. Dus huur wordt niet verlengd.
Hikspoors: Kan in Azie een eredivisiesalaris verdienen terwijl hij hier een amateurcontract had.
Maria: was ongelukkig in Maastricht en voelde zich niet lekker in de groep. Voor beide partijen beter te stoppen.
Kuipers is nog niet weg maar als Bolton een redelijk bod doet dan kan dat snel gaan.

Club is bezig met een aantal nieuwe spelers maar Hennie wilde geen namen of zelfs posities noemen. Spits op proef uit Duitsland is inmiddels in de media gemeld.

Financieel is er nog steeds nauwelijks iets mogelijk maar de verwachting is dat we eind dit jaar volledig schuldenvrij zijn. Een transfer van Kuipers deze winterstop kan daarin een hele mooie stap zijn.

In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat deze groep vooral ervaring en een leider ontbeert. Daar zal dus met name naar gekeken worden bij eventuele nieuwe spelers. Volgens Ron krijgen we regelmatig complimenten over het spel maar zijn vriend en vijand het erover eens dat we veel te weinig rendement halen. Kansen genoeg maar te weinig scorend vermogen terwijl achterin de goals soms kinderlijk eenvoudig worden weggegeven.
Oproep om vooral achter de ploeg te blijven staan. Dat heeft deze groep nodig. Van uitfluiten wordt geen enkele speler beter of gemotiveerder.

Daarnaast zijn uiteraard de maatregelen rondom bepaalde wedstrijden besproken. waarom kassa's op wedstrijddagen dicht blijven wordt door de politie opgelegd. MVV uiteraard maar ook de gemeente willen dat niet. Fouilleren e.d. gaat de laatste tijd beter, vriendelijker maar het meermaals moeten tonen van een entreebewijs op o.a. de hoofdtribune blijft een bron van irritatie.

Iemand nog aanvullingen? Ik wil niet pretenderen volledig te zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Ben Salemans, Roei baank, Anna D., opadiehard, Raffalaldo, jasonke7, Hill28, De Zwarte Vogel, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2015 16:55
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Supporterskaffee #62
Ik heb geen aanvullingen, want ik had besloten niet te gaan. Ik had verwacht dat er weinig nieuws te melden was. Nou. de volgende keer ben ik zeker weer present, want ik als thuisblijver heb duidelijk ongelijk gehad.

Boschpoort geeft een goede aanvulling op Ben. Ik begrijp niet dat Maastricht United door "MVV-supporter" gezien wordt als een maatschappelijk project c.q. gedoe. Populistisch gepraat. Want juist dat gedeelte gaat over voetbal en m.i. over de toekomst van MVV.

Ik had nooit gedacht ooit nog eens blij te zijn met de KNVB, maar het gegeven dat ze MVV verplichten een tweede elftal te hebben, stemt mij zeer tevreden. En als er dan ook nog gezocht wordt tussen Maastricht United en een nadrukkelijke verbinding met MVV zelf (goede doorstroming), dan vind ik dat het beste nieuws sinds tijden. Want op die manier kan de doorstroming van spelers uit stad en regio blijven bestaan en blijft de A- en B-jeugd (van Maastricht United) in Maastricht. Dan is zelfs een RJO op eigen kracht niet uitgesloten, wordt MVV aantrekkelijker voor de gemeente, wellicht ook voor sponsoren.

Ik hoop dat MVV (vgl. Feijenoord) nog meer gaat investeren in de jeugdtraining met kwalitatief hoogwaardige trainers. Dat kost een paar duiten, maar dan zul je zien dat het rendement zienderogen omhoog zal gaan. En wordt de binding tussen club, stad en regio alleen maar sterker (een punt dat vaker vergeten wordt als men kijkt naar rendement).

Kortom: ik ervaar dit als ZEER goed nieuws. Voor mij het beste nieuws sinds tijden. Op deze manier kan Maastricht United de echte levensader worden voor MVV.

Of zit ik er met deze interpretatie dan helemaal naast? Ben? Boschpoort? Feeske? Opa?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2015 22:41 08 jan 2015 22:46 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2375
Meer
MVV-Supporterskaffee #63

mvv supporter schreef : Het kan zijn dat ik met mijn gedachtegang er compleet naast zit.

Maar ik zou zo'n avond gebruiken om je achterban te informeren over de huidige status van MVV en wat de plannen zijn om ons van de voorlaatste plek te halen, Meer goals te laten maken. Minder goals tegen te krijgen en hoe MVV weer op de kaart gezet kan worden.
Niet de hele tijd besteden aan het praten over Maastricht united. Natuurlijk is dit ook wel belangrijk maar ik krijg zwaar het gevoeld dat MVV al hun tijd besteed aan MAATSCHAPPELIJK gedoe in plaats van een leuk en goed team neer te zetten,

Wat zijn de plannen voor de 2de seizoenshelft?
Wat gaan we doen als de eerste paar wedstrijden weer een blamage is ?

Het kan zijn dat ik compleet verkeerd denk, maar dat soort zaken zou ik verwachten tijdens een supporters cafe.


Als ik heel eerlijk ben en je uit zo je gedachte op dit forum met zo een verwachtings patroon,klinkt lullig maar dan had je toch aanwezig ,,moeten,,zijn,alleen zo krijg jij antwoord op deze voor jou belangrijke vraag,die had je namelijk kunnen stellen...gr opa ;)

Ps boschpoort perfect verwoord :thumbsup: ...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2015 22:48 08 jan 2015 22:50 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2375
Meer
MVV-Supporterskaffee #64

Frank Salemans schreef : Ik heb geen aanvullingen, want ik had besloten niet te gaan. Ik had verwacht dat er weinig nieuws te melden was. Nou. de volgende keer ben ik zeker weer present, want ik als thuisblijver heb duidelijk ongelijk gehad.

Boschpoort geeft een goede aanvulling op Ben. Ik begrijp niet dat Maastricht United door "MVV-supporter" gezien wordt als een maatschappelijk project c.q. gedoe. Populistisch gepraat. Want juist dat gedeelte gaat over voetbal en m.i. over de toekomst van MVV.

Ik had nooit gedacht ooit nog eens blij te zijn met de KNVB, maar het gegeven dat ze MVV verplichten een tweede elftal te hebben, stemt mij zeer tevreden. En als er dan ook nog gezocht wordt tussen Maastricht United en een nadrukkelijke verbinding met MVV zelf (goede doorstroming), dan vind ik dat het beste nieuws sinds tijden. Want op die manier kan de doorstroming van spelers uit stad en regio blijven bestaan en blijft de A- en B-jeugd (van Maastricht United) in Maastricht. Dan is zelfs een RJO op eigen kracht niet uitgesloten, wordt MVV aantrekkelijker voor de gemeente, wellicht ook voor sponsoren.

Ik hoop dat MVV (vgl. Feijenoord) nog meer gaat investeren in de jeugdtraining met kwalitatief hoogwaardige trainers. Dat kost een paar duiten, maar dan zul je zien dat het rendement zienderogen omhoog zal gaan. En wordt de binding tussen club, stad en regio alleen maar sterker (een punt dat vaker vergeten wordt als men kijkt naar rendement).

Kortom: ik ervaar dit als ZEER goed nieuws. Voor mij het beste nieuws sinds tijden. Op deze manier kan Maastricht United de echte levensader worden voor MVV.

Of zit ik er met deze interpretatie dan helemaal naast? Ben? Boschpoort? Feeske? Opa?


Het blijft vervelend om bijv op dit te reageren met al die tekst van frank erbij, maar frank een hele dikke :thumbsup: ...gr opa ;)

Ps Ben zal je volledig geinformeerd hebben,en dat heeft hij niet verkeerd gedaan.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2015 08:07
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV-Supporterskaffee #65
Je kunt ook reageren zonder op de quote knop te klikken Opadiehard. Probeer het eens met "Antwoord onderwerp"
Maakt het voor iedereen een stuk leesbaarder. Dank.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2015 19:42
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV-Supporterskaffee #66
MVV-ers. Woensdag 15 April organiseren wij weer een Supporterskaffee in de business club van MVV.
Zaal open 19.00; aanvang 19.30 uur.

Moderator is de voorzitter van de fractie supporters in de ledenraad van MVV: Odin Wijnhoven. Het programma ziet er als volgt uit:

1. Hoofdthema: veiligheid met als sprekers in een forumdiscussie:
- de gemeente, de burgemeester Onno Hoes
- de politie, de officier die MVV in zijn pakket heeft
- MVV, onze veiligheidscoördinatoren (vc)
- MVV, onze supporterscoördinator, Yves Mestreech

2. Nieuws uit het supportersoverleg door Jef Van Thiel
- gesprek met burgemeester, bestuur en pers over de publiciteit rondom de (gewonnen) wedstrijd
- eindfeest dit seizoen
- open dag volgend seizoen
- Veer Zien MVV

3. Nieuws van MVV
- het huidig seizoen door onze trainer Ron Elsen
- het huidig seizoen bestuur door ons bestuurslid supporterszaken Ronald Verheij
- het volgend seizoen (financiën, voetbal en spelers) door bestuurslid technische zaken Henny Bastiaans.

Kortom een interessante agenda.
Tot 15 april.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2015 09:58
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV-Supporterskaffee #67

MVV4life schreef : MVV-ers. Woensdag 15 April organiseren wij weer een Supporterskaffee in de business club van MVV.
Zaal open 19.00; aanvang 19.30 uur.

Moderator is de voorzitter van de fractie supporters in de ledenraad van MVV: Odin Wijnhoven. Het programma ziet er als volgt uit:

1. Hoofdthema: veiligheid met als sprekers in een forumdiscussie:
- de gemeente, de burgemeester Onno Hoes
- de politie, de officier die MVV in zijn pakket heeft
- MVV, onze veiligheidscoördinatoren (vc)
- MVV, onze supporterscoördinator, Yves Mestreech

2. Nieuws uit het supportersoverleg door Jef Van Thiel
- gesprek met burgemeester, bestuur en pers over de publiciteit rondom de (gewonnen) wedstrijd
- eindfeest dit seizoen
- open dag volgend seizoen
- Veer Zien MVV

3. Nieuws van MVV
- het huidig seizoen door onze trainer Ron Elsen
- het huidig seizoen bestuur door ons bestuurslid supporterszaken Ronald Verheij
- het volgend seizoen (financiën, voetbal en spelers) door bestuurslid technische zaken Henny Bastiaans.

Kortom een interessante agenda.
Tot 15 april.


Noe goonsdaag!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2015 15:27
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
MVV-Supporterskaffee #68
Helaas verhinderd; afstand iets te groot; tijd veel te kort om Maastricht te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2015 23:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3826
Meer
MVV-Supporterskaffee #69
Is er naderhand gelegenheid de Champions League-wedstrijd tussen Barcelona en PSG te bekijken?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2015 00:48 16 apr 2015 08:36 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV-Supporterskaffee #70
Ondanks de nazit bij Dreamz na een enerverend supporterskaffee, toch even een poging de avond samen te vatten voor de thuisblijvers.

INLEIDING

Uiteraard deed Jef namens het organiserende supportersoverleg de aftrap voor de avond die deze keer het thema ‘veiligheid’ centraal stelde. Het supportersoverleg, waar alle geledingen MVV supporters in vertegenwoordigd zijn, vond dit een thema dat vele supporters aanspreekt. De recente gebeurtenissen met de thuiswedstrijd tegen NEC en afgelopen vrijdag uit tegen Achilles maakten het thema nog actueler dan het al was. Uiteraard was er vanuit de supporters ook de behoefte de wedstrijden tegen de rivalen van achter de wah-wah linie nog eens te ‘evalueren’.

Vervolgens nam Odin het stokje over van Jef, in dit geval de microfoon, om zijn rol als moderator van de avond te kunnen vervullen.

Voordat het thema werd aangesneden was het woord aan enkele vertegenwoordigers van het supportersoverleg om aan te geven waar momenteel vanuit die groep aan gewerkt wordt. Jef had al verhaald over de diverse gesprekken met vertegenwoordigers van de media n.a.v. in onze ogen nogal subjectieve berichtgeving door met name dagblad De Limburger, vooral rondom de wedstrijd tegen het Herrenvolk. Daarnaast zijn er diverse gesprekken geweest met diverse verantwoordelijken voor de openbare orde zoals de burgemeester en de politie.

Jasper had weer een goed nieuws show rondom Veer Zien MVV. Van de doelstelling om dit seizoen 85.000 euro voor de club te verdienen met catering en merchandise, is inmiddels al 72.500 gerealiseerd! Inmiddels is MVV tv weer nieuw leven ingeblazen en is er de dag voor elke thuiswedstrijd een uitzending op TV Maastricht. Ook hier wordt gepoogd met reclame extra inkomsten voor MVV te generen.

Onze supporters coördinator Yves berichtte over het ‘busconvenant’ dat is overeengekomen met de verschillende busmaatschappijen en de diverse supportersvertegenwoordigingen van de drie BVO’s in Zuid-Limburg. Dit was noodzakelijk en in ons aller belang omdat de busmaatschappijen hadden aangegeven geen voetbalsupporters meer te willen vervoeren. Een speciaal woord van dank gaat in deze uit naar Marke en Jeroen die deze gesprekken met de directie van onze vaste busmaatschappij hebben geïnitieerd.

THEMA VEILIGHEID

Met behulp van een aantal stellingen konden de aanwezigen in discussie gaan met een aantal personen die betrokken zijn bij de veiligheid rondom de wedstrijden van MVV:
Burgemeester Onno Hoes als verantwoordelijke voor openbare orde en veiligheid, Ronald Verheij namens het bestuur met de portefeuille supporters, de supporterscoördinator Yves Rondagh, Frans Erens, de algemeen directeur van MVV die verantwoordelijk is voor de veiligheid en in die hoedanigheid de veiligheidscoördinatoren aanstuurt en namens de politie Maastricht schoven aan de geüniformeerde heren Mark Teeuwen en Jos Schouteten. Helaas schitterden de veiligheidscoördinatoren door afwezigheid.
Dat het onderwerp leeft bleek uit de interactieve participatie van de aanwezige supporters. Het voert te ver om elke discussie hier uitgebreid weer te geven maar de vraag werd opgeworpen waarom in een stadion andere regels gelden dan op straat of in een theater. Voorbeelden zijn dan het dragen van gezichtsbedekking (een sjaal als het koud is...) het fouilleren, het eisen dat meisjes van twaalf de deksel van hun McDonalds bekertje af moeten doen etc. Bottomline voor de verantwoordelijken is het creëren van een veilige omgeving. De kans op ongeregeldheden is bepalend voor de maatregelen die genomen worden en dan is er een verschil tussen een theater of een voetbalstadion.

Met betrekking tot het aantal stewards dat soms in overdreven grote aantallen aanwezig is, wordt aangegeven dat de aantallen worden bepaald door de KNVB. Dit op basis van de inschaling van wedstrijden in diverse risico categorieën. Deze inschaling gebeurt voor het seizoen op basis van de ervaringen de voorgaande drie seizoenen met de betreffende clubs. Ook de politie inzet wordt hierop gebaseerd, en dit maanden van te voren. Terugschalen is meestal wel mogelijk maar opschalen niet.

Het is bekend dat de MVV supporters graag de grens van het toelaatbare zoeken en MVV heeft dat zelfs in haar eigen mission statement over sfeer opgenomen. De vraag waar de grens ligt wordt door de politie beantwoord met "waar de wettelijke grens ligt". Binnen het stadion is in principe MVV verantwoordelijk maar Hoes geeft aan dat de spandoeken en de pop die tegen 045 werd opgehangen echt niet kunnen. Door het gesprek met het supportersoverleg heeft Hoes wel meer begrip heeft gekregen voor de gevoeligheden die in Maastricht leven jegens de zwartgele aartsvijand. Op een vraag van Odin of dat niet gewoon als humor moet worden gezien volgde een gevat en veelzeggend antwoord: “Jij mag zeggen dat dat humor is maar ik moet zeggen dat dat niet kan”.
Daarna ontstond er een discussie over diverse incidenten. Een bus met supporters die op weg naar Achilles werd tegengehouden terwijl het een vrij vervoer wedstrijd was, de aanval door de teutoonse horden op supportersbussen bij de aankomst bij de buren van Hornbach, het aanwezig zijn van nec supporters op andere dan de voor hen gereserveerde tribunes etc. Het blijkt dat er nog het nodige te verbeteren valt op het gebied van de onderlinge communicatie want op geen der punten kwam eigenlijk een bevredigend antwoord. Zeker ten aanzien van ‘Groesbeek’ zal nog nader onderzocht worden waarom en door wie de beslissingen zijn genomen zoals ze zijn genomen.
Ondanks dat niet alle vragen konden worden beantwoord is het wel te prijzen dat de diverse heren van het panel de moeite hebben genomen op deze supportersavond te verschijnen. Dank daarvoor.

TECHNISCHE ZAKEN

Ron Elsen begint met de supporters, en met name de fanatieke supporters die er elke uit- en thuiswedstrijd zijn te bedanken. Die ‘opdracht’ had hij nadrukkelijk van de spelersgroep meegekregen. Ze hopen dat er weer veel steun zal zijn bij de belangrijke wedstrijd in Oss.
Het verhaal over de teleurstellende eerste seizoenshelft is bekend en dat het de tweede helft beter gaat, mede als gevolg van toegenomen concurrentie binnen de groep, en de kwaliteitsinjectie met o.a. Labylle is voor iedereen zichtbaar. Het gevolg is dat we nu nog steeds meedoen om de prijzen.
Bestuurslid technische zaken Hennie Bastiaans legt uit hoe het was om voorafgaand aan het seizoen een selectie samen te stellen met een minder dan minimaal budget. Inmiddels gata het wat beter omdat er minder doorlopende verplichtingen zijn en de bijdragen van Veer Zien MVV waardoor o.a. Labylle kon worden gehaald. Toch een gok voor een speler die bijna een jaar niet gespeeld heeft maar een gok die goed heeft uitgepakt. Leroy is helemaal happy in Maastricht. De club hoopt uiteraard dat hij volgens seizoen blijft maar is afhankelijk van de club waar hij onder contract staat, PEC Zwolle, en natuurlijk de wensen van de speler zelf.

Voor komend seizoen willen we van de huidige selectie acht a negen spelers houden en moeten er vier versterkingen bij. Met name in de as en op gebied van scorend vermogen. Die worden aangevuld met mogelijk twee jeugdspelers, een enkele amateur en hopelijk wat huurlingen van Genk. Ron is druk bezig daar te inventariseren welke spelers een meerwaarde zijn voor MVV. Na dit seizoen komen er een 80/90 spelers ‘op de markt’ omdat het contract afloopt. De makelaars maken overuren om die bij alle clubs aan te bieden. Dat betekent dat zij zich melden met beschikbare spelers bij MVV maar dat spelers van MVV evengoed bij andere clubs worden aangeboden. Een uitdaging voor de staf dus.

'LETSTE GRAAS'

Na de technische verhalen was daar Jeroen Wijckmans namens de ledenraad met een originele fondsenwerving: Als MVV deze zomer een kunstgrasmat krijgt, zal de huidige grasmat in stukken worden opgedeeld en in MVV potten worden aangeboden. Elk stukje mat zal dan voor vijf euro kunnen worden gekocht en speciale plekken als de middenstip worden bij opbod verkocht. Jef van Thiel reserveert overigens het deel van de mat waar Brian Smeets “dat doelpunt maakte tegen die vluupikke!”

FINANCIEN

Tot slot nog een woord namens het bestuur in de persoon van Ronald Verheij:
Afgelopen seizoen een winst van 75.000 euro waarmee we één van de slechts drie eerste divisie BVO’s zijn die geen verlies hebben gemaakt. Ook dit seizoen is de verwachting een bescheiden winst. Nog geen info over de begroting omdat die eerst door de ledenraad moet worden goedgekeurd.
Verder, de toegangsprijzen gaan omlaag en de verschillen tussen diverse vakken op een tribune vervallen. Kids tot 12 jaar krijgen gratis toegang en de 65+ korting keert terug.

AFSLUITING / SUPPORTERSFEEST

Als finale afsluiting kondigt Jef aan dat er op 16 mei een groot supportersfeest wordt georganiseerd in de Geusselt waarvan de opbrengst ook weer ten goede komt aan de club.

Volgende bijeenkomst zal volgend seizoen zijn.

NB Het zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn dat ik de club uit Aachen-noord niet bij naam noem. Gisteren is mij duidelijk gemaakt dat me dat elke keer een rondje kost en dat wordt dan toch te begrotelijk. :daag:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, MVV4life, Mr Sjaan, Klomeleer, Frank Salemans, daan4suz, ouwe rot, Roei baank, Jacques en17 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2015 08:32 16 apr 2015 08:35 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Supporterskaffee #71
Mooi verslag, Boschpoort!

Ik wil graag naar aanleiding van de bijeenkomst over Veiligheid in het Supporterscafé van gisteravond 15 april 2015 nog graag een kanttekening plaatsen m.b.t. de veiligheid binnen MVV. Het ging daarbij met name om de stelling dat er in het stadion strengere regels bestaan dan buiten het stadion, althans zo lijkt het. Ik ben geen jurist, maar als lid van de Commissie Stadionverboden heb ik wel wat ervaring opgedaan rond regelgeving.

Wat gisteravond niet aan de orde werd gesteld is dat er binnen en buiten het stadion andere rechtsvormen bestaan. In het stadion is via BVO Maastricht sprake van verenigingsrecht en daaraan vastgekoppeld een eigen tuchtrecht. Elke toeschouwer die zich een toegangsbewijs aanschaft, stemt met die aankoop in met dit verenigings- en tuchtrecht. Meestal weten toeschouwers dat niet, maar het is wel zo. En dat de KNVB aangaande orde in het stadion andere regels opstelt dan er buiten het stadion heersen, dat mag ze als vereniging (en in dit geval een bond).

Als er gesteld wordt (en dat gebeurde gisteren diverse malen onder enig hoongelach) dat MVV zich verschuilt achter de KNVB-regels, dan is dat slechts gedeeltelijk waar. MVV is als vereniging, aangesloten bij de voetbalbond KNVB, verplicht zich te houden aan de KNVB-reglementen. Onderschrijven ze die niet, dan krijgen ze simpelweg geen licentie. MVV dient zich te houden aan deze KNVB-regels.

Om een voorbeeld te geven: supporters mogen geen vuurwerk in bezit hebben of afsteken van de KNVB (en dat hebben de clubs dus gezamenlijk zo afgesproken). In de procedure staat dat de club er zorg voor te dragen heeft dat dit voorkomen wordt. Als MVV er alles aan doet om vuurwerk uit het stadion te weren en er steekt uiteindelijk toch iemand een vuurpijl af, dan zal bekeken worden of MVV er alles aan gedaan heeft om dat te voorkomen (waaronder: fouilleren). Is dat wel het geval, dan is de KNVB in het algemeen redelijk coulant. Maar blijkt dat dit niet het geval is (er is bijv. onvoldoende gefouilleerd) dan levert dat boetes op van bijv. 10000 euro. Toeschouwers en club zijn gebonden aan dit verenigingsrecht met daarbij behorend tuchtrecht.

Als een toeschouwer gefouilleerd wordt, dan heeft dat daarmee te maken, hoe ongastvrij supporters of BVO MVV dat zelf ook zullen vinden. En of supporters vuurwerk sfeer verhogend vinden (ik vind dat zelf ook!) doet eigenlijk niet ter zake: het mag gewoon niet. En een opgehangen pop kan als kwetsend worden ervaren (is er geen plek meer voor humor dus) dus wordt ingeschat: "Weghalen want anders hebben we weer een forse boete te pakken". De KNVB is daarin zeer machtig en naar mijn smaak tot het dictatoriale toe. Maar zolang dit de procedure is en BVO’s brengen daar geen verandering in, zal deze situatie zo blijven bestaan. Als de clubs deze regels in gezamenlijkheid niet bijstellen, dan verandert er niets en zal vuurwerk verboden blijven, zal er gefouilleerd blijven en ga zo maar door.

Ik vond het jammer dat dit aspect m.b.t. Veiligheid naar mijn smaak onvoldoende naar voren kwam gisteravond; vandaar dat ik dit even kwijt wilde, omdat het mijns inziens wel tot een nuancering leidt over de positie van MVV in dezen. MVV verschuilt zich niet achter regels, maar is daaraan gehouden door de KNVB via verenigings- en tuchtrecht. Wat MVV en andere BVO's wel zouden kunnen doen is deze soms bizar strenge regels aan de orde stellen bij de KNVB, maar dat zie ik eerlijk gezegd nog niet zo snel gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, MVV4life, Roei baank, Jacques, Mebwaster, jesfen, Huib, middenstip, Raffalaldo en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2015 10:11
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
MVV-Supporterskaffee #72
Een ding. Wat een ontwijkende en afschuivende antwoorden van de aanwezigen politie mensen.
Aanwijsbare fouten beslissingen, zoals het voorlangs sturen van de roda bussen tijdens Mvv - roda wordt weggewoven of niet serieus op ingegaan. En zo waren er tal van dit soort antwoorden op serieuze veiligheidsvragen uit het publiek. Je zou toch bijna gaan twijfelen aan de professionaliteit van zo'n organisatie als de politie? Onno Hoes zag het nog beter dan die 2 pliesies.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mebwaster, Huib, Raffalaldo, marke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 11:19
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV-Supporterskaffee #73
Vaan Facebook:
MVV'ers , Woensdag 23 september 19.30 u supporters Kaffee in de sponsorruimte van De Geusselt. Het programma bestaat o.a uit het voorstellen van de nieuwe spelers, de ambitie/ doelstelling technische staf en kennismaking met onze nieuwe voorzitter. Komt allen op de vooravond van een memorabel seizoen?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 13:32
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV-Supporterskaffee #74
Als de doelstelling is "zo hoog mogelijk te eindigen " kan dan iemand een bier glas naar voor gooien aangezien dat overal de doelstelling is. en het veel te makkelijk gezegd is.

Verder succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 13:41
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV-Supporterskaffee #75
Welke doelstelling zou jij graag willen horen ?

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden