MVV-Telstar

14 sept 2019 13:25 14 sept 2019 13:30 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV-Telstar #46
Oké, na gisteren (terecht) gefrustreerd te zijn leeggelopen hier op het forum is het nu tijd voor een ander geluid. Begrijp me niet verkeerd; ik sta volledig achter mijn woorden. Maar wellicht is het dan ook wel zo fair om aan te geven hoe het dan beter zou moeten volgens mij (voor zover ik dat nog niet had gedaan). Al is het maar voor de vorm, want laten we eerlijk zijn; ik denk niet dat Usta of MVV hier meeleest.

(Tip: Heb je geen zin in een lang verhaal dan stop nu maar met lezen.)

Laten we beginnen met de opstelling. Nu staat Deusings op doel. De afgelopen wedstrijden is gebleken dat-ie op dit moment te kort komt als eerste keeper. Dat is niet zo gek. Hij is jong en moet nog veel leren. Aandachtsgebieden zijn wat mij betreft het pakken van hoge ballen, het ‘heersen’ in de vijf en het uitstralen van rust en overtuiging. Train daar (meer) met hem op. Stel Bertrams op als eerste keeper. Hoewel ik hem hier nog niet heb gezien, heeft hij aantoonbaar meer ervaring. Als hij keept, houd je tevens Deusings wat uit de wind. Ik denk dat dat beter is voor zijn zelfvertrouwen dan iedere wedstrijd een onzeker optreden en ballen die hem om de oren vliegen.
Verder zou wat mij betreft de verdediging moeten zijn:
Bonifazi - Mares (Mahmutovic zodra die weer fit is) - Shermar - Vermijl. Waarbij Bonifazi duidelijk gecoacht moet worden. Gisteren werd-ie talloze malen overlopen omdat-ie te veel op de verkeerde momenten vooruit wilde verdedigen. Vaak draaide zijn directe tegenstander aan de andere kant weg. In dat geval moet een centrale verdediger of een verdedigende middenvelder rugdekking geven. Het hangt er ook van af hoe je op het middenveld speelt. Speel je 4-3-3 of bijvoorbeeld 4-1-3-2.
Uitgaande van 4-3-3 zou ik op het middenveld beginnen met Deom, Kot en Holtby. Deom dan iets meer naar achteren als controleur.
Voorin speel je dan met Schroijen (op links!), Van den Hurk en Nissilä op rechts. Een positie die hij kan afwisselen met bijvoorbeeld Holtby.
Dit is wat mij betreft de sterkste opstelling. M.u.v. Mahmutovic moet je nu al zo kunnen spelen.
Als wissels heb je bijvoorbeeld Van Acker als controlerende middenvelder voor Deom en Goppel voor de rechtsbuitenpositie.
Qua spelopvatting: gezamenlijk(!) druk zetten. Niet alleen Nissilä laten jagen. Leuk dat die jongen een marathon rent, maar op deze manier heeft het weinig zin. Bovendien moet je veel vroeger druk zetten. Zoals Telstar dat gisteren deed. Drie aanvallers die de verdedigers vastzetten en het middenveld dat meteen aansloot.
Verder: stop eens met die nutteloze vrije trapjes. Balletjes breed of terug over drie meter. Als jij die bal niet aan iemand anders kwijt kan is de kans groot dat iemand die drie meter bij je vandaan staat dat ook niet kan. Breng die speler niet in de problemen en speel dan direct de lange bal of de inspeelpass naar voren/langs de lijn etc.
De corners dan. Ik vind dat je bij corners tegen altijd één persoon op de middellijn moet houden. Dan houd je op zijn minst twee spelers van de tegenpartij bij je en (waarschijnlijk) één voor je. Daardoor creëer je rond de eigen zestien een overtal-situatie waardoor (in theorie) niemand van de tegenpartij vrij zou moeten staan en je ook nog beide palen kan afdekken. En je hebt voorin in ieder geval de mogelijkheid om de bal kwijt te kunnen. Kortom: je legt de rode loper niet uit voor de tegenstander.
Bovendien zou het verboden moeten worden om het kopje te laten hangen. Ik snap het wel. Gisteren was ook om moedeloos van te worden, maar je hebt er niks aan. Waar je wel wat aan hebt is geconcentreerd verder blijven ballen. Meteen weer aanspeelbaar zijn en vechten voor iedere bal.
Ik weet het de beste stuurlui staan aan wal en misschien is het allemaal aan dovemansoren gericht. So be it.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 15:26
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
MVV-Telstar #47
Ik zou als ik Usta was met een 4-4-2 opstelling gaan spelen, waarbij de 2 spitsen voorin blijven hangen.Ook met standaard situaties zoals corners en vrije trappen van de tegenstander.Zou houdt je 3 a 4 verdedigers achter en is er minder druk op het middenveld/verdediging.

Van den Hurk- Goppel

Deom
Schrooijen. Holtby
Den Acker

Bonifazi- Martina—-Mares- Vermijl

Bertrams

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 15:42 14 sept 2019 15:44 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-Telstar #48
Maar dan nog. Je hebt ook te maken met een tegenstander. Fysiek werd je gewoon omver gelopen door Telstar. Ik kan ook 11 F-jes in het veld zetten met deze opstelling. Als ze zich prima aan de opstelling houden, gebeurd het zelfde..(bij wijze van...!) Ik ben daarom eens benieuwd naar de rest van de tegenstanders, maar Telstar was duidelijk een paar stappen verder als MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 17:09
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV-Telstar #49

Schapendonk schreef : Maar dan nog. Je hebt ook te maken met een tegenstander. Fysiek werd je gewoon omver gelopen door Telstar. Ik kan ook 11 F-jes in het veld zetten met deze opstelling. Als ze zich prima aan de opstelling houden, gebeurd het zelfde..(bij wijze van...!) Ik ben daarom eens benieuwd naar de rest van de tegenstanders, maar Telstar was duidelijk een paar stappen verder als MVV.


Schapendonk, daar heb je zeker gelijk in. Dat zag je ook tegen De Graafschap (al waren die voetballend ook gewoon een stuk beter).Fysiek moet dit MVV het vaak afleggen in de duels. Waarom dan iedere keer een lange, hoge bal geven? Ik denk dat heel simpel over de grond voetballen en snel combineren tegen een tegenstander met veel lengte en fysiek beter werkt. Dan hoef je niet iedere keer in de duels te komen. Maar dan moet je wel de spelers opstellen die dit spelletje kunnen spelen (Deom, Holtby etc.).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 17:15 14 sept 2019 17:29 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-Telstar #50
Tja, aannemen en direct de bal goedleggen met één been om vervolgens weer met het andere been door te passen. Als je spelers dat niet kunnen, dan kun je daar ook niet op trainen, dan kun je nog zoveel tactiek erin willen duwen, als een speler die vaardigheden en inzichten niet heeft, dan houdt het voor iedere trainer op. Dat was vorig seizoen hetzelfde probleem. We hebben spelers rondlopen die al een paar jaar voor deze club spelen, maar nog steeds niet snappen hoe de 'energie' van een bal werkt, en als je daar teveel tegen-energie bijvoegt, dat de bal dan hoger en harder gaat. Daar hoef je geen natuurkunde voor gestudeerd te hebben, of de biografie van Newton voor gelezen te hebben om dat te snappen, want zelfs in de natuur kan een Aap gewoon een noot kraken met een steen.. Maar blijkbaar blijven sommige spelers zich daar nog steeds over verwonderen bij MVV..

Even een andere reality check: Onze (tot nu toe) meest waardevolle speler dit seizoen, zat bij Allemania Aachen op de tribune voordat hij naar MVV kwam, dat is het vierde nivo in Duitsland.. De semi-profs.. niet daar niet in de basis..

"If you pay Peanuts, you get Monkeys"

- Steve Irwin



Het voordeel van dit seizoen is wel dat we niet hoeven te wachten tot de winterstop op een nieuw puzzelstukje. Met 25 selectiespelers zijn er nog genoeg combinaties te proberen voordat de handdoek pas in de ring gegooid hoeft te worden. Veel doelpunten hoef je niet te verwachten, die zijn niet ingekocht, dat ziet een blinde Chinees nog, maar als we maar eens de nul achterin gaan houden, dan komen je al een heel stuk verder.



Maar wat me wel behoorlijk ergert en misselijk op de maag ligt, zijn die uitspraken aan het begin van het seizoen. Het is inmiddels toch duidelijk dat andere clubs ook niet stil hebben gezeten en wel degelijk concurrentie bieden op hetzelfde begrotingsniveau, ook al denkt men bij MVV dat ze een revolutionaire formule hebben ontworpen met scout Google. Is dit naïviteit? chauvinisme? Of erger, misleiding? Waar is die hoofdsponsor die ons een tweede spits gaat bekostigen? Het stond wel fictief op de begroting.. Wees toch G*******me meer ingetogen en realistischer in die uitspraken... Want het is gewoon belachelijk aan het worden, dat leunen op oud sentiment en er ook nog mee wegkomen ieder seizoen..

Ron Elsen was nog het oprechtst van ze allemaal aan het begin van het seizoen. Die besefte ook dat we nu opeens niet in een andere klasse terecht zouden komen met een halve emmer water meer. We blijven gewoon een begrotingsachterstand hebben t.o.v. de voorgaande jaren. Hoe haal je het dan in je hoofd om dan met de club te gaan adverteren over de wil om te promoveren. Het gemiddelde seizoensresultaat van de afgelopen tien jaar is plaats 11.. En daar zaten nog de gratis kwaliteitsinjecties van Genk en Arsenal bij op de momenten dat we piekten... Die spelers pasten niet in die begroting van dat seizoen...On-be-grijpelijk die marketing...

We spelen nog steeds gewoon in een stad die geen **** om voetbal geeft, die zelfs geen geschreven toekomst plan heeft voor onze club (Waar blijft dat moderne onderkomen? Wie gaat dat bekostigen?). Een stad zonder noemenswaardige industrie, dat niks exporteert, die nul komma nul gelden genereert waar een profclub gebruik van kan maken om te verbinden en sponsoren te werven. Ingesloten tussen vier megaclubs in het buitenland, vechten drie armzalige clubs in het midden om de restjes en om een shirtsponsor... En dan wel denken dat het jouw clubje is met 25 kwarten en een onervaren trainer, die even gaat aankloppen op de deur van een competitie waar miljoenen in omgaat (Gerund door professionals)... Be-lache-lijk!

We zijn slechts figuranten in de speelfilm die de Eerste divisie heet. Zorg er daarom eerst maar eens voor dat je daar een hoofdrol te pakken krijgt. Dat we in eigen huis weer vermaakt kunnen worden met profvoetbal, want dat moet het verschil zijn tussen Geusselt Sport en MVV, daar leg ik 300 euro voor neer ieder seizoen. Niet om dit levenloze spel te zien van een voetbalclub die vecht om bestaansrecht in een te hevig concurrerende markt. Blijkbaar kunnen clubs uit de Randstad wel spelers aantrekken met die absurde vastgoed woekerprijzen en huurprijzen daar, terwijl als ze naar Limburg verhuizen zijn ze voor datzelfde maandbedrag 'Kasteelheer'.. Maar dat willen ze blijkbaar niet..
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 17:15
Eddie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Meer
MVV-Telstar #51
Misschien hadden ze gewoon een mindere wedstrijd tegen Cambuur. Excelsior speelden ze volledig van de mat en ook de verloren wedstrijd tegen NEC was Telstsr naar horen zeggen grote delen van de wedstrijd veel beter.
Qua naam en begroting is het misschien een kleine club, maar ook dat soort clubs kunnen soms hoge ogen gooien. Paar jaar terug stonden ze ook in de halve finale play offs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 19:44
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV-Telstar #52
Het is gewoon elk jaar hetzelfde verhaal. De eerste helft van het seizoen hebben we het moeilijk, de 2e helft wordt het beter. We moeten de spelers goed op elkaar laten aanpassen en dan komen de resultaten vanzelf wel. Ik ben er van overtuigd dat we een hele redelijke selectie hebben met meer mogelijkheden dan vorig seizoen. Enig geduld is op zijn plaats.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 20:39
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Telstar #53
Net mezelf min of meer gedwongen de samenvatting te kijken. Bij de 0-1 ziet deusings er echt niet goed uit.
Maar vooral Vermijl stuntelt twee keer. Bij 0-1 moet hij de bal wegrossen, bij 0-2 geeft hij die spits te veel ruimte om te schieten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 21:31
MEGASJENG
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 4
Meer
MVV-Telstar #54
Wat een waardeloze pot gisteren!! Deze selectie en trainer hebben het gewoon niet. Ik vrees weer voor een grijs seizoen helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 08:53 15 sept 2019 08:56 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV-Telstar #55
Maar dan wel een opstelling waar een ieder op zijn plaats staat,en de juiste vervangers klaar staan.
Tot nu toe is er niet veel van terecht gekomen,hopelijk word fuat bijgestaan met advies van zijn twee assistenten, of heeft hij het alleen recht als het gaat over deze?...gr opa.

Zag vanaf de tribune van marwijk/thal meekijken zou daar wat advies/commentaar vanaf komen?

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 09:16
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
MVV-Telstar #56
Door werk en studie ben ik de afgelopen 2 jaar sporadisch in het stadook geweest.

Deze wedstijd was na lange tijd de eerste die ik weer kon bezoeken.

Wat heb ik me kapot zitten schamen, geen duidelijke patronen, nauwelijks overzicht bij sommige spelers, amper passie, nauwelijks strijd.
Waar is onze gepassioneerde trainer die met emotie zijn mannen aanjaagt en voor mijn part vloekend en tierend ze de huid vol scheld.

Wanneer nemen de spelers de verantwoordelijke voor hun spel. Ik kan me niet voorstellen dat zij tevreden waren.

Als ik als eerste keer bezoeker deze wedstrijd als graadmeter zou nemen, dan zou dit mijn laatste bezoek zijn geweest. Wat een aanfluiting en absoluut geen visitekaartje voor MVV.


Helaas houden we als MVV fans teveel van SM en blijven we terugkomen, zo ik ook. Hopelijk is het de volgende keer wel fijn....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 10:36
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV-Telstar #57

krampioen schreef : Het is gewoon elk jaar hetzelfde verhaal. De eerste helft van het seizoen hebben we het moeilijk, de 2e helft wordt het beter. We moeten de spelers goed op elkaar laten aanpassen en dan komen de resultaten vanzelf wel. Ik ben er van overtuigd dat we een hele redelijke selectie hebben met meer mogelijkheden dan vorig seizoen. Enig geduld is op zijn plaats.


Het klopt wel wat je zegt, maar wat hebben we hier aan? Niks noppes nada, ieder jaar het zelfde verhaal.
Alle punten die je de eerste wedstrijden / eerste seizoens helft mist komen je aan het eind hard te staan.
En dat hebben we al heel vaak mee gemaakt dat je nest de PO mist op een paar punten.
Of dat je de eerste PO wedstrijden kunt overslaan vanwege een paar punten.
Ieder punt telt en je moet meteen voor punten kunnen spelen.

Stel je promoveert, dan moet je er ook meteen staan anders vecht je voor degradatie.
En zoals de heren in de Geusselt zeiden binnen 2 jaar ERE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 11:10
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV-Telstar #58
Opnieuw beginnen en "houtenGerard", als nieuwe voorzitter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 11:59
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV-Telstar #59
Voor de mensen die nog steeds denken dat MVV een goede sectie heeft: dat klopt. Voor de Topklasse/derde divisie zou dit best een aardig team zijn.

Net als VV Eijsden een leuke ploeg heeft voor de 2e klasse zondag. We moeten concluderen dat Elsen het niveau van de keukenkampioendivisie finaal onderschat heeft bij het halen/contracteren van spelers. En dat Usta met deze selectie niks kan presteren.

De hele selectie eruit gooien wordt lastig. Dus wip dan Usta en elsen maar eruit. Plus degene die verantwooordelijk is voor het contracteren van (g)een hoofdsponsor. Dan spaar je in elk geval dat geld nog uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 12:35 15 sept 2019 12:36 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-Telstar #60

middenstip schreef : Opnieuw beginnen en "houtenGerard", als nieuwe voorzitter.


Laten we dat maar niet gaan doen.... Dan kunnen we ons beter uitschrijven bij de KvK..
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.295 seconden