MVV-De Graafschap 16-08-2019

07 aug 2019 22:47
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #1
Het is een wat overtrokken reactie van de supporters van De Graafschap. Hoe vaak worden onze fans niet geconfronteerd met een verplichte busreis naar uitwedstrijden? Per openbaar vervoer is het inderdaad absoluut onmogelijk om na de wedstrijd nog op een fatsoenlijke tijd thuis te komen. Ik denk dat MVV er wijs aan zou doen om nu bekend te maken wat het maximum aantal auto’s van uitsupporters kan zijn in die gevallen waarin geen sprake is van een verplichte buscombi. Zo voorkom je dat supporters uit. Doetinchem zich beklagen, het aantal geldt voor alle KKD-clubs (zonder buscombi-verplichting).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2019 08:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #2
Maar het slaat toch nergens op dat er maar zo weinig parkeerplekken voor auto's van de bezoekende club zijn? De gemeente, eigenaar van het stadion en verantwoordelijk voor de veiligheid rond het stadion, had daar al lang iets aan moeten doen.

Dat wij ook veel combi's krijgen maakt het nog niet juist.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Ekstertjj, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2019 09:30
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #3
Volgens mij is het hele probleem ook niet het wel- of geen verplichting van een buscombi. Ik denk als de gemeente had gezegd verplichte buscombi en 400 man zijn welkom, dat er geen enkel probleem is. Nu zeggen ze dat ze op vrij vervoer mogen komen, maar niet meer dan een X aantal auto's die het totale toeschouwersaantal nooit en te nimmer kunnen vervoeren. Jullie krijgen geen combi, maar eigenlijk toch wel want anders kunnen jullie hier niet heen....

Zelfde als een kind €1,- mee te geven om snoep te kopen, maar het snoep kost €1,50. Je mag het wel, maar krijgt het niet.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2019 09:33
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #4
Er zijn wel conflicterende berichten in het onderstaande nieuwsartikel wordt gemeld dat het een B-categorie wedstrijd is met een verplichte combi. Dan zouden de supporter toch nooit met de auto mogen komen ongeacht het aantal parkeerplaatsen.

www.regio8.nl/maastricht-betreurt-boycot.../nieuws/item?1140076

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2019 19:45
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #5
Laat die superboeren met een trekker en platte kar komen. Is het probleem toch opgelost. Geen bus en toch eigen vervoer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2019 14:30
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #6
De Graafschap heeft een ander logo dan dat op onze homepage!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2019 16:47
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #7
Kansloze 1-4 veur de Graafschap.

Bin iech daan zoe negatief euver M.V.V. ? Nein huur, mer iech weet wee de sjeids is....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2019 17:43
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #8
Scheidsrechter Mulder is natuurlijk niet best, maar het had nog desastreuzer kunnen zijn met een Nijhuis, Higler of Janssen. Laten we hopen dat het meevalt dit keer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2019 10:58
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #9

De Zwarte Vogel schreef : De Graafschap heeft een ander logo dan dat op onze homepage!


Klopt maar hiervoor ben ik afhankelijk van een andere website. Ik had ze laten weten dat het logo verkeerd is en dit hebben ze inmiddels aangepast :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 13:02 15 aug 2019 13:04 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #10
Ik verheug me nu al op de vuurwerkshow morgen: " Ut 20 Jaorig Zjubilei in de Ierste Divisie". MVV zal dit ongetwijfeld niet stil aan zich voorbij laten gaan, hopelijk krijgen ze op tijd het veld weer speelklaar.

Kun je het je eigenlijk voorstellen? Er zitten nu supporters op de tribune die zijn ingespoten na één van die spaarzame thuisoverwinningen in de beginjaren van de degradatie. Gasten die in dat tijdsbestek hebben leren spreken, een zelfbewustzijn hebben opgebouwd en misschien nu zelf speler zijn geworden van MVV. Een generatie die de eredivisie alleen kent van televisie of internet. Gewoon voor het tijdsbesef: Toen we degradeerden moest je zelfs nog inbellen voor internet (Breedband was in opkomst), als je een film wilde zien moest je uit je stoel kruipen om hem te gaan halen. En moest je ook nog tien minuten wachten voordat hij terug gespoeld was. En met een beetje pech hong de hele videorecorder vast of was hij total loss als de tape-band knapte. En hadden teveel mensen die film bekeken, dan zag je niks anders dan strepen door het beeld. Nu kun je een goal eindeloos bekijken, toen moest je hem opnemen (Op een vergankelijke beelddrager) anders had je pech. Ook al was er demand, er was geen on demand beschikbaar. Wilde je je favoriete videoclip zien? Dan moest je afstellen naar een muziekkanaal waarna je kon bellen of ze hem alsjeblieft in de speellijst wilden zetten die dag (The Box) of je keek gewoon ala carte naar MTV of TMF.

Nee wat dat betreft is niet alles blijven stil staan en zijn er ook dingen verbeterd. :P

Maar goed, ik reken met deze scheidsrechter overigens niet op een overwinning, als je ziet hoe hij in vijf minuten tijd die wedstrijd weggaf tegen Cambuur. We zijn daarnaast nog helemaal niet compleet en staat het recept van vorig seizoen op het veld. Hopelijk maakt het affiche en het professionele vuurwerk alles goed morgen. Het seizoen begint helaas pas op 1 september voor MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjotelsplak, Bieske, Lassie80, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 14:35 15 aug 2019 14:40 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #11
Wat een gave tijd was dat eigenlijk ook hé Houtengerard?? Ik zou het zo weer overnieuw willen doen/beleven.
Ik kom zelf uit 1983 (sta op het punt om over een paar weken 36 te worden) en mijn tienerjaren lagen echt tussen pakweg 1992-2002 en ook al heb ik jarenlang een seizoenkaart gehad van Feyenoord (omdat ik als klein jochie met paps aan het handje naar de kuip werd meegenomen, en ja waar je mee naar toe wordt genomen raak je mee besmet zeggen ze) ik heb zelfs de 'oude' kuip nog meegemaakt (met de bruine houten stoeltjes en zonder dat 'dak' boven de 2e ring) toch ik had in de jaren 90 al een zwak voor MVV (ik heb altijd een zwak gehad voor de underdog, voor de kleinere clubs, ik verafschuw clubs als Ajax, Bayern, Barca, Real etc.)
En ik heb zeker weten 'gewoon' nog meegemaakt dat MVV eredivisie speelde. Feyenoord had het altijd moeilijk in de jaren 80/90 in Maastricht.
Ik kan me nog heel goed herinneren hoe MVV 2x achter elkaar in de Kuip wist te winnen (3-4 in 1992 en 0-2 in 1993) En in die tijd was paps lid van de Hand in Hand (supporters clubblad) en in die tijd was dat blad 10x leuker dan nu, want je had dan elke week een speler erin staan die dan vragen werden gesteld o.a aan welke club heb je de meeste hekel welke club heb je nog nooit van gewonnen etc. etc. en meestal werd dan Ajax genoemd maar in 1993/1994 (nadat MVV 2x in de Kuip had gewonnen) zei (volgens mij) Regi Blinker dat hij liever niet meer tegen MVV wil spelen. Hij zei ik kon, toen ik bij SVV/Dordt'90 speelde al niet winnen van MVV en toen ging ik naar Feyenoord en dacht ik van 'Nou laat MVV nu maar komen' en toen won MVV dus 2x achter elkaar in de Kuip lol. Ik kan me ook nog een wedstrijd herinneren waarin Feyenoord met 0-3 voorstond in Maastricht en dat iedereen aan Feyenoord kant dacht van hèhè eindelijk winnen we een keer makkelijk hier, en dan werd het toch nog 3-3 haha geweldige tijden.
Ik ben zelf sinds 2002 (echt) MVV supporter geworden (ik had in 2002 een meisje in Maastricht en ik ging voor haar in Maastricht wonen) en mijn eerste wedstrijd toen was MVV-Haarlem, dat vlak voor tijd nog 1-1 maakte (MVV had de hele wedstrijd bijna voor gestaan)
Maar ja zoals dat gaat als je ouder wordt, is helaas is alles daarna minder geworden, niet alleen qua MVV gebeuren, echt alles. Mijn vader kwam te overlijden waar ik echt héél hecht mee was, het gevoel voor Feyenoord is in de jaren na 2002 (na het winnen van de Uefa Cup) minder en minder geworden, en na paps overlijden helemaal verdwenen, de relatie die ik had in Maastricht ging over, MVV werd minder, de reiskosten, elke 2 weken 3 uur heen en 3 terug reizen (en de seizoenkaart kosten daarbovenop) werden me te gortig, dus ik kom helaas ook steeds minder kijken :(
Ik volg MVV zeer zeker nog wel en inderdaad het zou echt een keer weer tijd worden (en ook echt supergaaf zijn) als MVV weer eens zou promoveren het is echt te lang geleden gewoon.
Misschien kan ik dan bij promotie ook weer eens een keer naar MVV toe, want als je eredivisie speelt dan speel je vaak ook op de zondagmiddagen dan kom je tenminste niet s'nachts om 3 uur thuis wat ik jarenlang heb gehad.

Sowieso, om nog even terug te komen op de jaren dat MVV nog eredivisie speelde wat Houtengerard zegt, en dat je geen breedband internet etc. had., eigenlijk in vergelijking met nu, had je bijna niks gewoon, maar (nu spreek ik voor mezelf en mijn vrienden die toen ook tieners waren) de tieners in de jaren 90 vonden het wel allemaal gezelliger en leuker ondanks al dat 'gemis'. Of het echt gemis is weet ik niet want de realiteit wordt steeds vager bij veel jongeren en het contact tussen de mensen ook.
Ik zat in mijn tienertijd nooit thuis, ik ging naar school, ik had me krantenwijk, ik speelde buiten tot de zomerzon onderging (en in de winter vaak als het zelfs al pikkedonker was) en ik vond het heerlijk hoe slechter het weer was hoe langer ik buiten was haha ik kwam dan binnen alsof ik zo uit de loopgraven kwam, helemaal onder de modder en weet ik wat, heerlijk gewoon. Vandaag de dag zitten die koters allemaal binnen achter Playstations, X-boxen, of op Facebook, Instagram etc. het zal wel komen omdat ik, en de meeste hier met mij, uit een andere generatie komen maar echt waar ik zou anno 2019 géén tiener meer willen zijn.

Het verleden daar gelaten las ik gisteren op L1 volgens mij een verhaal dat de politiek in Maastricht gesprekken wil gaan voeren over de problemen rondom de wedstrijden in de Geusselt voor, met name dan, het uitpubliek.
De Graafschap boycot de wedstrijd van morgen maar, volgens de politiek, spelen de problemen al langer, en hebben ook supporters van NEC, Roda, en er werden er nog een paar genoemd, geklaagd over hoe het voor uitsupporters is als ze naar MVV toe moeten.
Is het echt zo erg? ik ben, uiteraard, nog nooit als uitsupporter (met combi etc.) naar Maastricht geweest dus ik kan er niet over meepraten, ik weet wel, wat hier eerder al genoemd is, dat het gebrek aan parkeer ruimte te wensen overlaat, maar ik neem aan dat dat niet het enige probleem is?!
Over de wedstrijd van morgen: een gelijkspel zou ik al voor tekenen aangezien De Graafschap echt wel een titel/promotiekandidaat is en (naar mijn mening) zeker bij de eerste 2 gaat spelen.
Ergens is het wel lekker dat je al 2 clubs hebt gehad die zeker top-5 gaan spelen, dus daar ben je dan alvast vanaf, anderzijds vind ik het jammer dat MVV (zoals wel vaker) na een paar wedstrijden wéér ergens onderin hangt.
Ik kan het me niet meer heugen, maar het zou eens zo lekker zijn als MVV zou beginnen tegen de concurrenten en clubs die geregeld onder MVV staan, dan sta je misschien na 5 of 6 wedstrijden stijf bovenaan met 15/18 punten en als dán de titelkandidaten komen dan is het vertrouwen er ook meer, omdat je al veel wedstrijden gewonnen hebt, en dan win je er misschien wel van.
Nu krijg je ze meteen aan het begin, je verliest ze, het vertrouwen wordt dan toch wat minder, ook al heb je de nederlaag ingecalculeerd, en dan krijg je je eigen concurrenten en win je die misschien ook niet dan heb je helemaal een probleem natuurlijk.
Je moet op zijn minst na een wedstrijd of 10 wel bij de eerste 8/9 staan vind ik, vaak zeggen de 'kenners' ook niet voor niks na een wedstrijd of 10/15 staan de meeste ploegen waar ze blijven staan en/of ook horen, en als MVV dan nóg 15e ofzo staat dan wordt het weer zo'n treurig seizoen.
Laten we hopen op een positief resultaat morgen, met enkel MVV supporters in het stadion zal de Graafschap het sowieso heel moeilijk gaan krijgen :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke, Jacques, middenstip, opadiehard, Lassie80, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 15:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #12
Leuk verhaal Ekstertjj!

Ik reageer op één stukje:

Ekstertjj schreef : WDe Graafschap boycot de wedstrijd van morgen maar, volgens de politiek, spelen de problemen al langer, en hebben ook supporters van NEC, Roda, en er werden er nog een paar genoemd, geklaagd over hoe het voor uitsupporters is als ze naar MVV toe moeten.
Is het echt zo erg? ik ben, uiteraard, nog nooit als uitsupporter (met combi etc.) naar Maastricht geweest dus ik kan er niet over meepraten, ik weet wel, wat hier eerder al genoemd is, dat het gebrek aan parkeer ruimte te wensen overlaat, maar ik neem aan dat dat niet het enige probleem is?!



Lees, bijvoorbeeld, dit eens:

www.indehekken.net/politie-maastricht-schaam-je-kapot/

er speelt veel meer. En voor mijn gevoel al jarenlang. Het zal nooit hard uitgesproken worden maar binnen de gemeente is een sterke stroming die helemaal niets, niets, niets om MVV geeft. Hoe minder fans in het stadion des te beter. Dat geldt zowel voor thuispubliek als uitpubliek. Ik geloof niet in complotten en ik denk dan ook niet dat hier een weldoordacht gestuurd meerjarenplan achter zit. Maar wel dat bij ieder incident de gemeente een voor MVV/de stadionbezoeker ongunstige oplossing kiest. Gewoon omdat het ze niets interesseert wat een voetbalfan vindt, die zijn maar lastig.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 15:58 15 aug 2019 16:13 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #13
Dank je wel wat betreft mijn verhaal wat jou wel kon bekoren :) Maar wat een verhaal joh op die pagina.
Ik heb in Maastricht nog nooit (lees: in al die jaren dat ik er kom, ook toen ik er woonde nooit) last gehad met politie of van de politie (Ik ben ook van nature geen persoon die dingen uitlokt of problemen opzoekt.)
Niet bij wedstrijden die ik bezocht van MVV en ook nooit in de stad zelf of waar ik dan ook kwam, zowel in Maastricht of ergens anders in Limburg (ook al hoort iedereen zodra ik me mond open doe dat ik van origine geen Limburger ben) ik wil het verhaal niet betwisten, ik ga er ook niet teveel over zeggen, maar ik vind dat (zoals bij meerdere dingen in het leven) dat dingen van 2 kanten komen (zowel goed als slecht) ik heb helemaal niks met/tegen NEC maar ik weet ook (zoals bij de meeste clubs) dat er ook bij hen geen lieverdjes tussen zitten, en dat de politie één enkele bus aanhoudt (van de 4) dat wil toch zeggen dat er daar iets mee was, en dat het geen actie was, zoals op die pagina staat, om enkel te 'pesten' want dan hadden ze alle bussen wel ergens anders dan de Geusselt heen gebracht.
Wat jij zegt over de gemeente Maastricht dat ze niets met MVV hebben is hopelijk een grap of een gerucht want dat zou wel heel onprofessioneel en kinderachtig zijn en dat zou in de toekomst (hopelijk gebeurd dat never nooit meer!!) ook hele grote nadelige gevolgen voor MVV kunnen hebben als het financieel (weer) in zwaar weer zou terecht komen. Want dan weet je zeker dat het einde verhaal is met zo'n gemeente bestuur als wat er nu zou zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 16:46
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #14
Helaas geen grap of gerucht! De gemeente Maastricht heeft al vele jaren héél veel aandacht (en dus geld) voor Rieu-achtige activiteiten, maar niet voor het ordinaire voetbal voor de ‘gewone’ burger! In dit plaatje past de blaaskakerij omtrent het songfestival natuurlijk perfect. Zoals vaak genoeg gememoreerd, voldoet de gemeente nog niet eens aan de plichten van een goede verhuurder!
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 17:32
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #15
MVV-coach Fuat Usta heeft voor het duel tegen De Graafschap (vrijdagavond 20.00 uur) extra mankracht tot zijn beschikking.
Uruguayaan Facundo Castro is inmiddels speelgerechtigd, Marnick Vermijl en Maxime Gunst zijn hersteld van een blessure. Dit drietal heeft echter niet al te veel wedstrijdritme, zo waarschuwt Usta.

„Hoe dan ook willen wij in de eerste thuiswedstrijd ons visitekaartje afgeven. Dat kunnen we alleen maar doen als we drie punten pakken. Vorige week tegen Go Ahead heb ik goede dingen gezien, ondanks dat we met 3-2 verloren. Niet elke ploeg scoort zomaar twee keer in Deventer. Nog niet alles verloopt perfect bij ons, we werken er aan.”

Er is ook tegenslag te melden uit het MVV-kamp. Verdediger Enes Mahmutovic is waarschijnlijk lang uit de roulatie. „Ik ga uit van twee á drie maanden”, zegt Usta.

Vermoedelijke opstelling: Deusings, Frenoy, Shermar Martina, Mares, Castro, Deom, Nys, Holtby, Kostons, Schroijen, Van den Hurk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden